Duotts F26 - megoldjuk erőből

1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.

Bevezető

Egyszerű karosszéria, dögerős motor. Ez volt évtizedeken át például a Ford Mustang receptje, de ha szerény kelet-európai példát kéne mondani, akkor a négyütemű Trabant is hasonló, amin minden megpurcant a végére, de a motor az pont tökre működött még akkor is. A Duotts F26 kapcsán voltak ilyen érzéseim, mert ha azt nézem, hogy milyen alkatrészekből rakták össze a gépet, akkor az látszik, hogy az alsópolcos beszállítói kínálatot böngészgették, aztán amikor már minden megvolt, akkor fogtak két 750 wattos motort, hogy nesztek: itt az erős, de nem túl drága e-bike.

Konkretizáljuk az árat: hivatalosan 1400 eurót kérnek érte, van itt egy kuponkód (MOBILARENA), amivel még 100 eurót le lehet faragni, de alapvetően ez nem egy kirívóan drága termék a jelenlegi kínálatban még akkor sem, ha a kínai felhozatal más elemeihez viszonyítjuk. Konkretizáljunk még egy dolgot: ahogyan a dobozból kiveszed, abban a minutumban nem legális ezt itthon közútra engedni. A hazai szabályozás masszívan és felháborító módon el van maradva a rögvalóságtól, a sok szempontból alternatív világban létező magyar közélet látleletnyi szeletkéje ez, amikor 300 ezer rolleres közlekedik már hazánkban, akkor még mindig nincs eldöntve, hogy ez bicikli, segédmotoros kerékpár, játékszer, vagy egy teljesen új kategória. Jelenleg ugyanis a szabályozás azt mondja, hogy kerékpárnak az a jármű minősül, ami maximum 350 wattos teljesítménnyel segíti az emberi hajtást és úgy mellesleg felszereltség szempontjából hozza a bringáktól elvárt szintet (ülés, fényvisszaverők, lámpák, csengő, fékek), vagyis a Duotts F26 ezt két ponton is zárójelbe teszi. Egyrészt ez két darab 750 wattos motorral üzemel, másrészt van rajta gázkar, vagyis emberi izomerő nélkül is tud haladni.


[+]

De hát ugye földútra elvihetem a jószágot (ahogyan ez meg is történt), no meg maga a gyártó is a weboldalán csak olyan képekkel marketingeli a terméket, ahol kemény terepen történik a felhasználás. Ám evidens, hogy akárki is ruház be egy ilyen eszközre, fogja azt használni máshol is, ráadásul ennek a tesztnek a végére ki is derül majd, hogy minden kommunikációs irányelv ellenére a Duotts F26 nem az erdőben érzi magát igazán jól, hanem az erő, a stabilitás és hazai úthálózati hiányosságok mellett igencsak praktikus akkor is, amikor az ember nem csak a körúton belül cselleng. Mert oda ez masszív túlzás.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés