Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sssent

    senior tag

    válasz foxi69 #2897 üzenetére

    szerk.: ez nem válasz akart lenni

    Üdv! Ezt a FreeVoipDeal-t próbálgatom éppen, csak elfogytak a próbaperceim, így nem tudok tovább kísérletezgetni. Azt kéne megoldanom, hogy egy kontón 2 szám legyen regisztrálva hívószám-küldéshez, és lehessen váltogatni közöttük.

    Egy S60-as Nokián (SIP) a hívás az alapértelmezett számon megy ki. Megoldható vajon, hogy a SIP profilban hívószámot válasszak. Pl. a publikus SIP névhez beírom, hogy
    <telefonszám>
    esetleg
    <telefonszám>@sip.freevoipdeal.com

    Windows-os kliensben a profile ablakban van számválasztási lehetőség. Feltételezem, hogy itt működik is a dolog. Vagy ez kapásból az alapértelmezett számot írja felül?

    Illetve lehet (és szabad) vajon egyidőben egyszerre több (két) helyen használni a szolgáltatást, akár 2 párhuzamos beszélgetésre? Vagy külön felhasználónak kénytelen leszek külön kontót csinálni? Nincs kedvem kibogarászni a ToS-ből, hátha megtette már valamelyikőtök helyettem ;)

    [ Szerkesztve ]

  • sssent

    senior tag

    válasz tlac #2910 üzenetére

    Na csak végigolvastam azt a ToS-t:
    "Article 14. Payments / Credit
    14.1. Credit, purchased using any payment method, is valid for an indefinite period of time. There is no limit to the maximum amount of credit per user account."

    Tehát nincs 1 éves limit.

    Saját kérdésemre (köszönöm VaZso): két szám használata már excesszív:
    "13.5. In the case of VoipIn numbers, applying for more than one number is excessive use"

    Mondjuk a felületük enged több számot is elmenteni, így gondolom a dolog úgy értendő, hogy egyszerre csak 1 lehet SIP-en regisztrálva.

    Most már csak azt szeretném megtudni, hogy hol van leírva a phone-to-phone kapcsolási díja (szerintem sehol). Azt jól értem, hogy VoIP-ként indított hívásokra nincs semmilyen költség, csak a percdíj?

  • sssent

    senior tag

    válasz edk- #2924 üzenetére

    Tudom, hogy nincs ilyen náluk, ezt magad is idézted a következő hozzászólásodban (vagyis ugyanez van az FVD FAQ-ban). Pont emiatt gondoltam rá, hogy mivel mégis van az a 13.5-ös pont, ráadásul elég pongyolán fogalmazva, így gondoltam lehet, hogy ők azt is "apply for number"-nek veszik, hogy SIP-en regisztrálod magad egy megerősített számoddal. Viszont egyre inkább hajlok afelé, hogy nem kéne ennyire komolyan vennem semmit, amit ezek leírnak, mert pl. a phone-to-phone kapcsolási díjáról, vagy az egyidejű hívások dupla számlázásáról (sumsang szerint :R ) egy büdős szót nem ejtenek, csak számláznak. Késik az adminisztráció? :C

    Mindenesetre az jó hír, hogy a párhuzamos használat azért valahogy működik. Nem egy komplett céget akarok közös kontón tartani, így nem valószínű, hogy túl sok tényleg egyidejű hívás lenne.

    sumsang: Ha egyszerre több helyen is be vagy jelentkezve, akkor is a user@sip... EP tárcsázandó, és kicseng mindenhol, vagy SIP regisztráció publikus felhasználóneveként megadhatok pl. olyat, hogy <telefonszám> vagy <telefonszám>@sip..., amelyekre tárcsázni is lehet aztán?

  • sssent

    senior tag

    válasz sumsang #2929 üzenetére

    Akkor ezzel még kísérleteznem kell majd. Én a SIP működését elméletben elég jól ismerem. Az a gond, hogy a SIP megengedi (de a szolgáltató már nem feltétlenül), hogy ugyanazon végpont azonosítóval több eszköz is regisztrálja magát egyidejűleg, viszont nem definiált, hogy ez esetben a hívásfelépítést hogyan routolják a SIP node-ok (párhuzamosan/priorizálva). A megegyező azonosítók különböző acc-okon gondolom a számlázási rendszer miatt akadnak össze.

  • sssent

    senior tag

    SIP kliensből tud valaki telefonszámokat (callerID) váltogatni? Bármit írok is a public name/display name/stb. mezőbe (ami szerintem a from SIP fejlécet kellene, hogy megadja), a hívás mindig a honlapon alapértelmezettként megadott telefonszámmal megy ki. Természetesen a többi szám is megerősített, a saját alkalmazásukban tudok is váltogatni közöttük.

  • sssent

    senior tag

    válasz sumsang #2961 üzenetére

    Igen, a szoft. kliens így teljesen jól működik.

    "Viszont a beregisztrált max 5 szám közül bármelyiket be tudod írni a külső (mobil , ata, vagy egyéb sip kliens pl. xlite ) egységekbe."
    Na ez nem megy. Próbáltam beírni úgy, hogy +3630XXXXXXX, ill. +3630XXXXXXX@sip.freevoipdeal.com, és nem ezen a számon megy ki a hívás, hanem a weboldalon alapértelmezettként megadottal.

  • sssent

    senior tag

    válasz sumsang #2963 üzenetére

    Ezt a desktop klienst (Jitsi) és egy Nokia E51 beépített SIP kliensét próbálgattam. A telefon, khm megjavult (user error :U , amúgy a Nokia csak a teljes SIP URI-vel hajlandó elmenteni a profilt). A Jitsi-nél úgy veszem észre, hogy a display name paraméter csak a GUI-ra van hatással (többprotokollos kliens), egyelőre. Azért pont ezt próbálgatom, mert egy kicsit(!) bele akarok nyúlni az alkalmazásba. De ha valaki tud egyéb multiplatform, open-source, GUI-s SIP+XMPP alternatívát (lehetőleg Java-ban), akkor ne tartsa magában.

    csipuka:
    Nekem úgy tűnt, hogy a közvetlen bankkártyás fizetés a legolcsóbb (0.7 EUR/tranzakció), amivel (legalábbis nekem) amúgy is csak a legkisebb, 10 eurós csomagot engedi feltölteni. Szerk.: ja, de ha mobilnetes csomagról beszélsz, akkor nem szóltam.

    [ Szerkesztve ]

  • sssent

    senior tag

    válasz McLaca #2983 üzenetére

    Igazából nem tudom mi van a Nokiánál, csak találgatok. Elképzelhető, hogy a Nokia kliense a telefonon is az 5060-as portot használja, és a T ezt szűri. Ha másik telefonon keresztül SIP-elsz, akkor a NAT ezt összekeveri, ezért működik. Erre a VPN-en, vagy másik SIP kliensen kívül nincs is megoldás. A szerver 5060-as portjának szűrésére (technikailag) van.

    Ha az ÁSZF tiltja a SIP használatát, akkor azt ugyebár nem szabad használni. De tegyük fel, hogy van egy privát webszervered, mit ad Isten, pont az 5060-as porton. Ha a szolgáltató ennek elérését korlátozza, akkor jogosan próbálhatod megkerülni azt, mondjuk az alábbi módon.

    Tegyük fel, hogy van egy linuxos routered (szervered), amihez root hozzáférésed is van. Ha adott ez a feltétel, akkor szerintem már tudod, hogy mit csinálj az iptables-szel ahhoz, hogy forwardold mondjuk a routered 80-as portját a webszervered 5060-as portjára. Ha mégsem, akkor irány a megfelelő topic és/vagy a gugli. Ha a gyári szoft. futkos a routereden, akkor esetleg megpróbálhatod ugyanezt a webes felületen a port-forwarding szabályoknál is, de ott ez többnyire nem szokott összejönni, a GUI általában nem engedi, hogy a cél IP a belső hálón kívül legyen. Ezek után értelemszerűen a webszervered a routered 80-as portján lesz elérhető.
    (Szerk.: az kimaradt, hogy ha a WAN interfészen, a forwardolt 80-as porton van a router webes admin felülete is, akkor azt fentivel nyilván elérhetetlenné teszed. De valószínűleg más porton is működne ugyanez.)

    Ha azon az 5060-as porton mégsem egy webszerver futna, és a szolgáltató tartalom alapján is szűr (nem tartom valószínűnek, de amúgy nem tudom), akkor a fenti nem működne. De ugyebár mi tiltott forgalmat úgysem akarunk csinálni ;)

    Ha végképp nem akarjuk a szolgáltató orrára kötni, hogy mire használjuk az amúgy cseppet sem olcsó adatforgalmi keretünket, akkor marad a VPN, amin minden átmegy, csak sajnos lényegesen körülményesebb konfigurálni.

    [ Szerkesztve ]

  • sssent

    senior tag

    válasz Zeki #2989 üzenetére

    Valóban. A netkártyákkal mindig csak sms-ezni lehet, telefonálni nem. Még a 1430-at sem tudod hívni.
    Szerk.: talán nem egyértelmű - hívást fogadni sem lehet.

    [ Szerkesztve ]

  • sssent

    senior tag

    válasz sumsang #2991 üzenetére

    Száma van, de csak SMS-t lehet küldeni/fogadni.

    CineDOG1: Meglepődnék, ha fel tudnád oldani. Még jobban, ha azt nem vennék észre számlázáskor.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák