- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Auratech
őstag
Érdekes gondolatkísérlet pörgött át a fejemben.
No ugye a gyártási folyamatok automatizálása hamarosan nagyságrendet lép. Az Apple is megelégelte a gyártás költségeiből következő embertelen munka hatásait és igyekszik robotizálni az összeszerelést, amilyen hamar csak lehetséges. A fejlődés erre mutat. Ha a vezérlésbe az emberi munkához hasonló minőségű közvetlen visszacsatolás kerül.
Tehát a robot az emberhez hasonlóan lát, értékel, korrigál, ha ezáltal az emberi munkaerő kiváltható, mi lesz a rengeteg emberrel, akiket a robotizáció kipenderít a sorokból?
Mi lesz akkor, mikor azt mondják, nincs szükség a termelésben emberi erőforrásra a produkció alsó szintjén. És ez szerintem tíz éven belül égetően aktuális kérdés lesz.
A termelés birtokosai a megtermelt javakat kénytelenek lesznek munka ellenérték nélkül rendelkezésre bocsátani, hiszen az ember nem tud értéket hozzáadni a termeléshez nagyságrendileg. És ha nem? Vissza a földekre? Az is egyre jobban gépesítve van. Szolgáltatások? Az egész életberendezkedés nyaralás szerű lesz? Lesz 20 nap munka és 345 nap szabadság. Automata boltok- nem kell eladó. Egyszerűen a kreativitás nélküli tevékenységek egyre nagyobb köre kiváltható gépekkel. Sarokpont. Vagy jön a hagyományos megoldás--özönvíz/-tűz.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Ezt a topikot is rég láttam...
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
A Galaktikában olvastam a mesterséges gravitáció lehetőségeiről.
Kigondoltam, hogy lehetne megoldani a mai lehetőségekkel.
Tehát az űrállomáson van egy, a hosszanti tengelyen elhelyezkedő gyűrű vagyis azért kettő, amint a Kamov K26 helikopter rotorjai is párban stabilak, ellentétes forgásiránnyal.
A gyűrűn van kettő félcső alakú modul, amik a gyűrűn, mint egy átlósan kettévágott fánk két fele nyugszanak.
A két gyűrű közepében egy forgórész a négy modullal szép lassan forogni kezd. A gyűrű forgórészéből a forgási sebesség növekedésekor kitekeredik modulonként egy pár pányva és a modulok távolodni kezdenek, egyre nagyobb sugarú körben keringve. Nagyjából 150 m távolságnál kialakítható olyan centripetális gyorsulás, ami azonos a földi gravitációval. A modulok önfenntartóak. Akár lehetnek a visszatérő, vészkabinok, esetleg raktármdul is ilyen "békeidőbeli" plusz funkcióval.
A kabinokban a normális viszonyok illúzióját jóféle led képernyőkkel oldják meg, amik az állomás nyugvó részéről látható képet adják, akár körpanorámában. Tehát nincs hányinger...
A kábelhosszal szabályozható a nyomaték, tehát nem destabilizálja az állomást a pányvákon nyargaló kabinokban a mocorgás...
Lehetséges, hogy az alvásidőt és a napi tornát ilyen kabinban töltsék néha, ezzel elkerülve a súlytalanság hosszútávú károsításait.
A keringő állomások áramot is termelhetnek, ha a keringési sík merőleges a földmágnesesség erővonalaira...Auratech Field Recording
-
gyáliSanyi
őstag
Egy megengedhető áru ütközésgátló / koccanásgátló.
Szóval csak egy olyan találmány lenne, ami már létezik is, de nem kell a kocsit is vele együtt venni.
Egy ütközésgátló, amihez kellene 2 szenzor, meg egy kis elektronika. Könnyen felszerelhető bármely autótípusra. Egy a kocsi elején az előttünk haladó távolságát mérné a másik meg a sebességet. Ha a távolság vészesen csökken és a sebesség nem a hozzá mért adatokhoz mérten csökken, hanem lassabban akkor csipogna vagy egyéb úton jelezne.Itt az autó nem fékezne csak a jelet adná.
Aztán lehetne finomítani a kocsi fékútjához és a sofőr fékezési stílusához is, ezt adatok cseréjével lehetne módosítani. Esetleg olyan megoldás, hogy 20 km/ha alatt ne jelezzen a készülék, ha éppen a dugóban araszol valaki. Kanyarodáskor a távolság mérő szenzor követné a kanyarodási irányt.Extra set opciók is lehetnének hozzá, mint például úttípus felmérés így havas, lejtős, jeges úton is másként jelezne. Gyalogos felismerés éjszaka, aki a gyalogátkelő felé tart. De ez már sci-fi.
Live poor, die ritch.
-
Auratech
őstag
válasz gyáliSanyi #104 üzenetére
Van ilyen rendszer. nem kell hozzá két szenzor. Egy távmérő elég a távolság és sebesség/ gyorsulás méréséhez egy irányban. A szapora mérések eltéréseiből pontos sebesség különbség, gyorsulás adatokat lehet nyerni. Ezt távolságtartó, ütközésgátló automatikának hívják. Alkalmas ráfutás akadályozására is araszolgatás közben. Ultrahangos, lézeres és rádió-doppleres szenzorokkal működhetnek. Esetleg az általad említett kamerás alakfelismerő rendszer is szóba jöhet. Az azonban nagy sebességnél túl sokat késik az azonnal elvárt reakcióhoz képest.
Smart City Brake Support-nak hívja a Mazda. Hasonló van a XC60- as Volvókban is.Auratech Field Recording
-
-
Auratech
őstag
válasz gyáliSanyi #106 üzenetére
Tehát, mint az utólagosan feltehető tolatóradar..
Ha egységesítenék a kocsik műszereibe való becsatlakozást. Akár egy usb poirt segítségével..nem lenne akadálya. Saját kigondolásom egy elbóbiskolást azonnal jelző egyszerű rendszer, meg egy teljesen intelligens fényszóró van autók számára..Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Majdnem egy éve írtam a magyar műhold "Cubesat" projektigazgatójának egy levelet, amiben az űrszemét eltakarításának kivitelezhető módját vázoltam fel.
Nem méltatott válaszra.
Most olvasom, hogy a kínaiak épp ilyet terveznek:
kínai terv
eredeti forrásA 2015. januárban írt levél: (megszólítás nélkül)
..."Ma reggel bicikliztem befelé munkába és beütött egy ötlet az űrhulladék eltakarításáról.
Legjobb tudomásom szerint a fő probléma a pályamódosítások üzemanyaga és az összeszedett hulladék "feldolgozása" eltakarítása, feldolgozása.
Erre találtam egy szerintem működő megoldást érvényes technológiai szintünkhöz igazodva.
A befogott, hideg állapotban(árnyékban) mechanikusan felaprított (morzsolt, majd porrá "turmixolt") űrszemét napelemmel működtetett, mikrohullámmal fűtött örvény-plazmakamrába kerül.
A plazma ezután gyakorlatilag tolóerő létrehozására alkalmas az ionhajtóműben, ami a következő hulladékdarab befogásának pályamódosításait teszi lehetővé. A kiáramlott plazmából képződött anyagmaradékkal a napszél és/vagy a földmágnesesség már elbír.
A lehetőségekhez képest értéket képvisel a keringési pályán lévő anyag, mint ionhajtómű hajtóanyag.
A 6-7ezer tonna nyilvántartott pályaadatú űrszemét elég jelentős feladat, piac lehet.Köszönöm a türelmét!..."
[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Espla
aktív tag