Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    Érdekes gondolatkísérlet pörgött át a fejemben.
    No ugye a gyártási folyamatok automatizálása hamarosan nagyságrendet lép. Az Apple is megelégelte a gyártás költségeiből következő embertelen munka hatásait és igyekszik robotizálni az összeszerelést, amilyen hamar csak lehetséges. A fejlődés erre mutat. Ha a vezérlésbe az emberi munkához hasonló minőségű közvetlen visszacsatolás kerül.
    Tehát a robot az emberhez hasonlóan lát, értékel, korrigál, ha ezáltal az emberi munkaerő kiváltható, mi lesz a rengeteg emberrel, akiket a robotizáció kipenderít a sorokból?
    Mi lesz akkor, mikor azt mondják, nincs szükség a termelésben emberi erőforrásra a produkció alsó szintjén. És ez szerintem tíz éven belül égetően aktuális kérdés lesz.
    A termelés birtokosai a megtermelt javakat kénytelenek lesznek munka ellenérték nélkül rendelkezésre bocsátani, hiszen az ember nem tud értéket hozzáadni a termeléshez nagyságrendileg. És ha nem? Vissza a földekre? Az is egyre jobban gépesítve van. Szolgáltatások? Az egész életberendezkedés nyaralás szerű lesz? Lesz 20 nap munka és 345 nap szabadság. Automata boltok- nem kell eladó. Egyszerűen a kreativitás nélküli tevékenységek egyre nagyobb köre kiváltható gépekkel. Sarokpont. Vagy jön a hagyományos megoldás--özönvíz/-tűz.

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    A Galaktikában olvastam a mesterséges gravitáció lehetőségeiről.
    Kigondoltam, hogy lehetne megoldani a mai lehetőségekkel.
    Tehát az űrállomáson van egy, a hosszanti tengelyen elhelyezkedő gyűrű vagyis azért kettő, amint a Kamov K26 helikopter rotorjai is párban stabilak, ellentétes forgásiránnyal.
    A gyűrűn van kettő félcső alakú modul, amik a gyűrűn, mint egy átlósan kettévágott fánk két fele nyugszanak.
    A két gyűrű közepében egy forgórész a négy modullal szép lassan forogni kezd. A gyűrű forgórészéből a forgási sebesség növekedésekor kitekeredik modulonként egy pár pányva és a modulok távolodni kezdenek, egyre nagyobb sugarú körben keringve. Nagyjából 150 m távolságnál kialakítható olyan centripetális gyorsulás, ami azonos a földi gravitációval. A modulok önfenntartóak. Akár lehetnek a visszatérő, vészkabinok, esetleg raktármdul is ilyen "békeidőbeli" plusz funkcióval.
    A kabinokban a normális viszonyok illúzióját jóféle led képernyőkkel oldják meg, amik az állomás nyugvó részéről látható képet adják, akár körpanorámában. Tehát nincs hányinger...
    A kábelhosszal szabályozható a nyomaték, tehát nem destabilizálja az állomást a pányvákon nyargaló kabinokban a mocorgás...
    Lehetséges, hogy az alvásidőt és a napi tornát ilyen kabinban töltsék néha, ezzel elkerülve a súlytalanság hosszútávú károsításait.
    A keringő állomások áramot is termelhetnek, ha a keringési sík merőleges a földmágnesesség erővonalaira...

    Auratech Field Recording

  • gyáliSanyi

    őstag

    Egy megengedhető áru ütközésgátló / koccanásgátló.

    Szóval csak egy olyan találmány lenne, ami már létezik is, de nem kell a kocsit is vele együtt venni.
    Egy ütközésgátló, amihez kellene 2 szenzor, meg egy kis elektronika. Könnyen felszerelhető bármely autótípusra. Egy a kocsi elején az előttünk haladó távolságát mérné a másik meg a sebességet. Ha a távolság vészesen csökken és a sebesség nem a hozzá mért adatokhoz mérten csökken, hanem lassabban akkor csipogna vagy egyéb úton jelezne.Itt az autó nem fékezne csak a jelet adná.
    Aztán lehetne finomítani a kocsi fékútjához és a sofőr fékezési stílusához is, ezt adatok cseréjével lehetne módosítani. Esetleg olyan megoldás, hogy 20 km/ha alatt ne jelezzen a készülék, ha éppen a dugóban araszol valaki. Kanyarodáskor a távolság mérő szenzor követné a kanyarodási irányt.

    Extra set opciók is lehetnének hozzá, mint például úttípus felmérés így havas, lejtős, jeges úton is másként jelezne. Gyalogos felismerés éjszaka, aki a gyalogátkelő felé tart. De ez már sci-fi.

    Live poor, die ritch.

  • Auratech

    őstag

    válasz gyáliSanyi #104 üzenetére

    Van ilyen rendszer. nem kell hozzá két szenzor. Egy távmérő elég a távolság és sebesség/ gyorsulás méréséhez egy irányban. A szapora mérések eltéréseiből pontos sebesség különbség, gyorsulás adatokat lehet nyerni. Ezt távolságtartó, ütközésgátló automatikának hívják. Alkalmas ráfutás akadályozására is araszolgatás közben. Ultrahangos, lézeres és rádió-doppleres szenzorokkal működhetnek. Esetleg az általad említett kamerás alakfelismerő rendszer is szóba jöhet. Az azonban nagy sebességnél túl sokat késik az azonnal elvárt reakcióhoz képest.
    Smart City Brake Support-nak hívja a Mazda. Hasonló van a XC60- as Volvókban is.

    Auratech Field Recording

  • gyáliSanyi

    őstag

    válasz Auratech #105 üzenetére

    A lényege csak az lenne, hogy könnyen felszerelhető minden típusra és olcsó, megfizethető.
    Nem kell a rendszerért rögtön új autót venni és az extráért százezreket fizetni.
    Baleset megelőzési célból is több autóra kerülhetne ilyen.

    Live poor, die ritch.

  • Auratech

    őstag

    válasz gyáliSanyi #106 üzenetére

    Tehát, mint az utólagosan feltehető tolatóradar..
    Ha egységesítenék a kocsik műszereibe való becsatlakozást. Akár egy usb poirt segítségével..nem lenne akadálya. Saját kigondolásom egy elbóbiskolást azonnal jelző egyszerű rendszer, meg egy teljesen intelligens fényszóró van autók számára..

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    Majdnem egy éve írtam a magyar műhold "Cubesat" projektigazgatójának egy levelet, amiben az űrszemét eltakarításának kivitelezhető módját vázoltam fel.
    Nem méltatott válaszra.
    Most olvasom, hogy a kínaiak épp ilyet terveznek:
    kínai terv
    eredeti forrás

    A 2015. januárban írt levél: (megszólítás nélkül)

    ..."Ma reggel bicikliztem befelé munkába és beütött egy ötlet az űrhulladék eltakarításáról.
    Legjobb tudomásom szerint a fő probléma a pályamódosítások üzemanyaga és az összeszedett hulladék "feldolgozása" eltakarítása, feldolgozása.
    Erre találtam egy szerintem működő megoldást érvényes technológiai szintünkhöz igazodva.
    A befogott, hideg állapotban(árnyékban) mechanikusan felaprított (morzsolt, majd porrá "turmixolt") űrszemét napelemmel működtetett, mikrohullámmal fűtött örvény-plazmakamrába kerül.
    A plazma ezután gyakorlatilag tolóerő létrehozására alkalmas az ionhajtóműben, ami a következő hulladékdarab befogásának pályamódosításait teszi lehetővé. A kiáramlott plazmából képződött anyagmaradékkal a napszél és/vagy a földmágnesesség már elbír.
    A lehetőségekhez képest értéket képvisel a keringési pályán lévő anyag, mint ionhajtómű hajtóanyag.
    A 6-7ezer tonna nyilvántartott pályaadatú űrszemét elég jelentős feladat, piac lehet.

    Köszönöm a türelmét!..."

    [ Szerkesztve ]

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák