Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Memmaao

    addikt

    válasz g0n21 #266345 üzenetére

    Ez egy üzlet, egy versenyszféra. Vékony jég, könnyen beszakad. 2023 van, már nem az a világ, amikor az ecserin vagy a pécsi vásárban valamit rád lehet sózni szöveggel, mindenkinek a zsebében van az internet. Minden is ellenőrizhető, azonnal. Így legtöbb hely bizony nehéz helyzetbe került, mert ugye minden online és azonnal kommentelhető és minősíthető. És ez meg is történik. A fogyasztói társadalom egyik fegyvere így a szó lett. És ez bizony sok szolgáltató számára problémás lehet. Mert egy dolog a jól elvégzett munka, egy másik meg a jó kommunikáció. Ha a kettő társul, akkor legritkábban tapasztal a vevő korábbi negatív értékelést és a legtöbb esetben pozitív élményként él meg egy szolgáltatást. A kommunikáció egyébként messze többet nyom a latba, mint a jól elvégzett munka. Pláne speciális szakmák esetén (orvos, szerelő,órás,stb). Mert itt a laikus kisebb eséllyel tudja lemérni az elvégzett munka minőségét, de sokkal nagyobb hatással bír rá, hogy hogyan kommunikáltak vele. Tehát egy üzlet, szervíz lehet szakmailag bármilyen jó, elég egy alkalmazott, aki szarul kommunikál, flegma, vagy bunkó, borul az egész. És lehet szakmailag szar egy szolgáltató, ha egységesen az egész csapat vevő barát, kedves és készséges, sokkal jobb értékelése lesz, mint annak, aki jobb, csak flegmább. Ritka az, amikor minden összejön. A legrosszabb, ha valami szar is és még flegma is, van rá példa, ilyen pl a gázkazán biznisz Pécsen. Kevesen csinálják és ezért van aki monopol helyzetben van.
    Az, hogy egy fórumon, ami órás fórum, szóba jön 1-1 szolgálató, teljesen rendben van. Itt szerintem bárki leírhatja, hogy 30e forintért ki van zárva, hogy bevizsgáltatna egy órát. Ezért fórum. Lehet erre reflektálni. Minden cég maga szabja meg az árait. De azon lamentálni, hogy ezen itt polemizálnak forumozók, tök felesleges, mert bárkinek szíve joga leírni, ha drágának tartja, ettől még ti sem fogjátok olcsóbban adni a szolgáltatást és így is lesz, akinek ez ennyiért teljesen megéri.
    Akikhez én járok órásokhoz, pl Pécsen a Sellei Sanyihoz, még én érzem néha kellemetlennek, hogy a Sanyi egy forintot nem kért a múltkor egy Seiko óra beszabályozásért, vagy egy macerásabb Casio szíjcseréért. Mindig azt mondja, úgyis megyek majd még hozzá, elem cserére, vagy viszem valamelyik órám szervizre, karbantartásra. Vintage órákat is vállal, keni- vágja a régi szerkezeteket. Ez is egy hozzáállás. Nem abból csinál pénzt, hogy egy pár perces munkát elad drágán. Élmény hallgatni, ahogy órákról beszél és az fix, hogy az ember visszamegy hozzá. Mert ő egy órás. Nem nagy üzlet, nem bérleti díj, nem minél magasabb profit. Nem, ő vérbeli órás, már az apja is az volt. Karcsira Szigetszentmiklóson ugyanez igaz! Vérbeli órás, ahogy az apja is az. Családi üzlet, családi örökség, alázatos, kedves és a szakmáját imádó ember. Kollégám Fortis óráját ő rakta helyre, miután valamelyik jó nevű pesti órás azt leszervizelte. Nem mondta meg nekem sem, hogy ki után kellett dolgoznia, ennyire korrekt srác ő!
    De PL reflektálva arra, amit írtál, hogy 20-30 perc egy ilyen, mert toknyitás előtt le kell pucolni a koszt, hogy az ne a szerkezetbe kerüljön: Igen, ez nem egy kiemelendő dolog, ezt így kell a szakma szabályai szerint. De neked le kellett írnod, hogy milyen figyelmesek vagytok, mert a vevő meg milyen redvásan használja 🤦. Na ez az, amit a versenyszférában gáz, ha megtesz egy szolgáltató. A vevő minősítése. Ebből a pár sorból sugárzik a hozzáállás a vevőhöz. Aki retkesen viseli az órát. Minden óra hátlapján a csavaros menet résében lehet szennyeződés, és ez nem a viswlőjét minősíti. Te mégis őt minősíted. Ha ezt a kollégákkal négyszemközt beszéled és véleményezed ,. minősíted a vevőt az is más,.mint egy nyilvános fórumon.

    [ Szerkesztve ]

    My name is Bond, James... Dean.

Új hozzászólás Aktív témák