- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Új hozzászólás Aktív témák
-
róland
veterán
válasz SzalaiG #1889 üzenetére
Nekem majdnem pont ilyen van, csak a színe fehér. Öt személyt bőven elvisz A-ból B-be (kipróbálva). 3 főiskolás utazótáskája simán elfér a csomagtartóban (kipróbálva). A mienk úgy 3500 fölött kezdd el húzni, de asszem mindegyik 1,3-as ilyen. Elég magasan ülsz benne, így könnyű be-/kiszállni. A oszlop nagyon sokat kitakar balra (persze a jobb oldali sem kisebb, csak attól távolabb vagy, ezért kisebb a holttér. Lehet vele kényelmesen autózni, de ha elkap a szenvedély, akkor az élményautózás sem lehetetlen.
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
tildy
nagyúr
válasz SzalaiG #1894 üzenetére
A logan akkor is jó ksi autó, bármit mondtok
róland:igen, accent. El lehet férni benne, még magam mögött is, nem úgy mint a....
Sytex: a motorjával? A karakterisztikája (nekem nem tetszik). Alacsony fordulaton nincs benne erő (és energia)
de ezt már más topikban kitárgyaltuk.
Egyébként semmi baj a motorjával, másnak biztos bejön ez.
A suzuki mocik pedig nyami Szépek (GS500 rulez)
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
divot
veterán
válasz SzalaiG #1987 üzenetére
Ó, hát köszönöm, bevált. Három tételhez volt közöm, kihúztam az egyiket. Szóval ötösre szigorlatoztam, pedig csak a terem előtt volt időm átfutni ezt a hármat is egyáltalán.
Akkor egy kis szubjektív teszt.
14200Km van az autóban, tehát mondhatni, hogy összeállt, aminek össze kell, és szétment, aminek meg nem kellett volna.
Az ilyen külső-belső izéket hagyjuk, mert erősen ízlésfüggő. Talán csak annyit, hogy este a piros háttérfénnyel a műszerfal, és a gyári hi-fi blokk nagyon szép.
Szóval: a vezető ülés jól állítható, s mivel én viszonylag magas vagyok (185cm), ezért örültem, hogy magasságában is lehetett mozgatni. Így mindjárt be is állítottam a legalacsonyabb helyzetbe, és még így is elég magasan ül az ember az autóban. Ettől nekem biztonságos érzetem támad, amit erősít, hogy meglehetősen magasra húzódik az az ajtó lemeze, és kisebbek az oldalsó ablakok. Úgy szoktam mondani, hogy olyan, mint ha egy harckocsiban ülnél. Ez kezdő vezetőként jó kis lelki támaszt adott.
Ugyanakkor épp ezért a hátrafelé nyíló kilátás meglehetősen szűkös, illik megtanulni tükörből tolatni. Ami egyébként is kényelmesebb, mint csavargatni a nyakadat. Az első ablak viszont nagy, két hiányosság azért itt is tapasztalható, illetve nem is hiányosság, hanem megszokni való sajátosság: Egyrészt a baloldal első oszlop elég sokat kitakar, így éles balkanyarnál ügyesen ki kell mögüle kuksizni. Másrészt a tetőperem nem egyenes, hanem íves, ami miatt elsőre mindig alászaladtam a lámpáknak. Olyan fél méterrel hátrébb kell megállni, mint egy másik autóval. Ennek viszont nagy előnye, hogy már amikor mindenki hunyorog, és lehajtja a sötétítőt (ami én utálok), a Swiftben akkor még bőven árnyékol a tetőív.
A hátsó ülésekről nem tudok nyilatkozni, mert eddig egyszer utaztam ott néhány kilométert, és elfértem. Az ülések egyébként kényelmesek, havonta többször megyek 600-700 km-t egy nap alatt, és nem fáradok el, persze ebben némi szerepet játszik az utólagosan beszerelt könyöklő is, ami nélkül most már nagyon nem tudom elképzelni az életemet.
A csomagtartó alapjáraton nem egy nagy darab, sőt, inkább kicsi. Két ember nyaralási cucca belefér, ha van egy kisgyerek is, akkor viszont már döntögetni kell a hátsólüléseket. Ám mivel nagyon egyszerűen megszűntethető például a kettes ülés, a raktér így szépen növelhető.
A motort először szokni kellett, mint már írtam korábban, mos már imádom: 80-ig kettesben - ez nagy rugalmasságot ad akár a városi cikázásban, akár vészhelyzetben. A motor hangja is nagyon tetszik, főleg 3500-as fordulat fölött. 130-nál alig hallható a menetzaj, de 160-170-nél se zavaró annyira, hogy ne lehetne üvöltözés nélkül beszélgetni, vagy zenét hallgatni. A 160 egyébként abszolút utazósebesség, a motor a legkevésbé sem erőlködik, és még marad is benne némi tartalék. Persze 160 fölött már gyöngécske a gyorsulás, de hát ez egy 1,3-as motor, ugyebér.
Az autó fordulékony, mivel tuncsi orra van, így az átlagosnál kisebb helyeken is elfér. Nagyon jól ül az úton, nekem ráadásul keményebb gátlókat tettek be hátulra, amitől még stabilabb az egész. Ezért persze némi rugózási konforttal kellett fizetni, de bár így a szar budapesti utakon jobban ráz az autó, azért még bőven az elviselhető szinten belül van.
A műanyagok viszont annyira nem szeretik a sportosabb rugúzást: a középső konzol és a jobb oldalli légbeömlő szeret zörögni.
A fogyasztársól nem tudok érdemben nyilatkozni, mert egy ideje nem nézem, mivel vagy a budapesti dugókban szarakodok, vagy az autópályán suhanok, és ebből a kettőből sehogy sem lesz átlagos érték. Az biztos, hogy 160-nál 10,5, 170-nél 11,3 litert mutat a fogyasztásmérő.
Meghibásodás: a felső, pótféklámpa nem világít, majd a 15ezresen megbuherálják. A fékek reggel rettenetesen nyikorognak, aztán bemelegszenek, de az első két-három fékezés mindig kínos, mert egy régi Ikarusz is büszke lenne erre a hangzavarra. A jobb első ülés rugói időnként úgy nyikorognak, mint ha nagypapa 100 éves karosszékét szerelték volna be, de aztán elmúlik a dolog. Rejtély.
A klíma kifejezetten hatékony, persze nem olyan nagy a tér, amit meg kell dolgoznia. Az ülésfűtésbe pedig szerelmes vagyok, pedig eleinte úri huncutságnak, meg parasztvakításnak tartottam.
Ugyanígy vagyok a kulcsnélküli indítással: most már nagyon rossz lenne hozzászokni egy hagyományos zárral szerelt autóhoz.
Hát így hirtelen ennyi.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
-
Zoli bácsi
őstag
válasz SzalaiG #2169 üzenetére
Ma lement a család Keszthelyre korcsolyázni, ez jó hosszú út volt (Kapuvár-Keszthely). 10.000km-t futott 1,3 glx Ignác. Életében legkevesebbet fogyasztotta, ugyanis nem mentem vele 90km/h fölé, nem pörgettem, 2500-as fordulatnál fölkapcsoltam. 3 személlyel, keményre pumpált gumikkal így kb. 6,5l-es fogyasztás. Azért volt ez az önmegtartóztatás, mert eddig 8l alá nem sikerült vinni, és kíváncsi voltam mennyiből lehet kihozni ha úgy bánok vele, mint a hímestojással. Eddigi tapasztalatok:
- Normál stílusban autózva, előzgetve, pörgetve fogyasztás ugyanaz, mint a volt kocka ladánké... városban nem nagyon használom, vidéki vagyok, de borzasztó lehet.
- Merevtengely miatt pattog a hátulja, utazási konfort csak teljesen sík úton elfogadható.
- Minden hangot, kavicsfelverődést, útegyenletlenségeket, vízfelcsapódást mintha felerősítene a kaszni, marha hangos, és zavaró.
-Hátsó ülés kisebb méretű felnőtteknek, vagy gyerekeknek való
Hibalista 10.000km alatt:
-1 napos korában fagyálló folyt egy hibás tömítésnél
- Már háromszor szétcsúszott valami a sebváltó rudazatnál, ilyenkor nincs 2-es, 4-es, és r fokozat.
-Gyári antennát mérgembe letörtem, annyira szar volt a vétel. Pótoltam, ezzel jobb.
-Mosás után bal oldali elektromos ablakemelő nem működik.
-Jobb első ajtót nem mindig nyitja a központi zár
-Rádiót hiába kapcsolom be, mutatja az adót, de nem szól. Ki-be kapcsolás után jó.
-Első lökhárítón gyanús, sötét foltok. Átvételkor nem láttam, mikor kb 1 hónapos volt az autó, akkor vettem észre. Szervízbe aztmondták valami ráfröccsent. Megnézettem fényező ismerőssel, aztmondja gyári hiba, mert látszik, hogy a lakk alatt van. Nem reklamáltam, mert nem érdekel, csak teljen le egyszer a hitel..
Részemről senkinek nem ajánlom. Hatalmas értékvesztés, már rég eladtam volna, ha nem lenne rajt még 4 év hitel. -
bod101
aktív tag
válasz SzalaiG #2169 üzenetére
Szia!
Nekem Ignis van, mint már mondtam Angliát megjártam vele, és semmi baja nincs hibalistát nem tudok mellékelni .
A fogyasztás 10ezer km-ig relative nagy utána beáll 6,5-7,5 átlagra (város, vidék,pálya) persze lábfüggő.Ha 90 körül mész (nem pályán) vele még kisebb is lehet.
A helyedbe én is a Swift mellett döntenék (újabb) !1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)
-
sasa311
veterán
-
a_tesz
Korrektor
válasz SzalaiG #2231 üzenetére
hm, ha ez igaz, lehetséges, hogy mégis lesz kupé-kabrió a swiftből is. ugyanis ha emlékeztek rá, egy cc tanulmánnyal mutatták be anno a jelenlegi swift formáját, és mondták is sokáig, hogy meg is fogják szériában is csinálni, csak aztán pár hónapja bejelentették, hogy az amerikai forgalmazás elmaradása miatt nem térülne meg a cc kifejlesztése, és így nem lesz. ha most mégis odamennek (gondolom a benzinárak is közrejátszanak ebben), akkor talán van esély mégis a kis kupé-kabrióra (már ha ez érdekel valakit egyáltalán)
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
divot
veterán
válasz SzalaiG #2240 üzenetére
A miénk még az első napokban gördült le a szerelősorrol, így volt egy-két érdekesség. Ahogy az minden autónál lenni szokott: a nulladik szériát megbámulják az utcán, de ezért meg kell fizetni az árat. Aki most vesz, annak már nem lesz ilyen tapasztalata, hiszen a mi jelzéseink alapján javították a gyárban.
-
divot
veterán
válasz SzalaiG #2246 üzenetére
Elcseszték a kuplung konstrukcióját, valami a munkahenger környékén nem lett jól kitalálva, ezért sokaknak nyikorgott a kuplung (nekünk is), és ilyenkor mintha bereagadt volna, nehezebb volt nyomkodni. Nálunk ez néhány száz km után magától megszűnt, valami összekopott, vagy szét. A bruátlisabb változatban a kuplung időnként behullott a padlólemezig, vagy pedig érintésre is már fogott, szóval kiszámíthatatlanul és szélsőségesen üzemelt: akinek ezt csinálta, az rendszeresen lefulladt, akár menet közben is. El lehet képzelni, hogy milyen jól tud jönni egy ilyen kis móka mondjuk előzés közben... Azóta már orovosolták a problémát.
Aztán olyan hangja volt az AC pumpának, mint ha egy akváriumban ülnél. Konstrukciós gebasz volt ez is, mindenkinek gariban cserélték, és az új sorozatnál már javították a problémát.
Aztán reggelente úgy nyikorognak a fékek, mint ha egy harmincéves Ikarusszal indulna ez ember. Négy-öt fékezés után megszűnik a zaj.
Aztán az anyósülés hajlamos a nyikorgásra, 70kg fölött személynél olyan hangja van, mintha a nagypapa karosszékébe ülne az ember. Azóta beszállítót cseréltek.
A műanyagok hajlamosak a zörgésre, de ez minden olcsó autónál igy van. -
oceanearth
őstag
válasz SzalaiG #2258 üzenetére
te komolyan elhiszed, hogy egy 1,3as 93 lovas autó, 4,7-5,3 között fogyaszt?? ezt nem mondod komolyan? ilyen butaságot még nem hallottam, mármint aki ezt kitalálta. városon kívül van gyéárilag 5,5 megadva, amit én kötve hiszek, maximum 1000km-re levetítve egy sszeméllyel halál üresen hátszélben és 90nel ötödikben. a suzuki nagyon pörgős moci, megeszik az 8at is lazán
-
T. Almeida
senior tag
válasz SzalaiG #2258 üzenetére
Hö...De okosak tudnak lenni azok, akiknek nem Suzukijuk van...
Anno a Swiftem (1.3 16V 85LE) fogyasztását többször mértem, a max. fogyasztás vegyesben 5.5 volt, a minimum 4.9...Igaz, nem pörgettem soha, 90-100 a max. tempó, lakott területem 50.
Gondolom, ha Fiestás, vagy Corsás ismerősöd mondta volna, leborultál volna a lábuk előtt, hogy nektekaztánfrakókocsitokvan...
-
divot
veterán
válasz SzalaiG #2303 üzenetére
A Carcomlpexet tényleg mindenki ajánlja.
Egyébként én is azt csináltam, hogy az összes, neten föllelhető kereskedésnek írtam ajánlatkérést, és amelyik nem válaszolt, azzal nem foglalkoztam tovább. A Suzuki Gusztáv reagált a leggyorsabban, így hozzájuk mentem ki először, és náluk is vásároltam. De ez már egy másik kör. -
divot
veterán
válasz SzalaiG #2306 üzenetére
Ja bocs, nem is néztem, hogy vidéki vagy.
Én a te helyedben fölhívnám a Gusztávot, a Carcomplexet és az M6-t, és még a Rómait is, ezek kb. a legmegbízhatóbbak a fővárosban, aztán jól megversenyeztetném őket, és ha megfelelő ajánlatot ad valamelyik, akkor szerintem érdemes Budapestre jönni érte.
A suzuki.hu oldalon egyébként megtalálod az összes márkakereskedőt. -
Koban
tag
válasz SzalaiG #2420 üzenetére
Hali!sajnos manapság mindenre rámennek.az ocskábbakat huligánok lopják h szorakozzanak vele,ugyanúgy ellopják pl:a wagon r+ is.az eggyik haver huga is igyjárt.demondjuk ha garázsba lett volna akkor még meglenne,mert azért nem törnek fel egy garázst.Egy új passat miatt viszont már igen
-
Sytex
tag
-
-
-
KőkorSzaki
tag
válasz SzalaiG #2489 üzenetére
Nem klasszikusan ez a fenntartási költség, de én a fogyasztásra leszek nagyon kíváncsi. Én már hallottam panaszt az új swift 1.3-as motorjának a fogyasztására is, nem tudom hogy a régi swiftek legendásan jó fogyasztása nélkül mire számíthat a swift és a többi suzuki modell (mert előbb-utóbb tudatosodik ám ez a tényező is a vásárlókban, mert mi a swift: olcsó fenntartás, mindenkinek ez van, állítólag nem túl biztonságos, nem túl szép. Most mi van: mindenkinek ez lesz, állítólag biztonságos, szép. Ha viszont a mai fogyasztás (+ a mai benzinárak) elveszik a vevők kedvét...) Bár annak is megvan az előnye, ha az emberek jobban megfontolják a suzuki vásárlást, mert legalább akkor nem 50 ezret adnak majd el évente itthon, és picit könnyebb lesz használtan eladni Bár nem tudom mikor lesz olyan újra, hogy suzuki swift-ért legalább azt a nyavajás eurotax árat megajánlják kocsicserénél, és nem eurotax-150k az árfolyama, vagy esetleg el is küldenek kapásból a fenébe.
[Szerkesztve] -
N1
tag
válasz SzalaiG #2527 üzenetére
Beleülés lesz ennek a vége. Hülyeség így kérdezgetni.. Ez a koporsóérzés szubjektív dolog..
(vagy vennem kéne új Swift helyett egy ilyet? [link])(Kolombusz): ''Szivből kivánom neked, hogy valami barom, mondjuk aki a szar Ladáját, vagy BMW-jét versenyautónak hiszi bassza el valamelyik családtagodat, vagy téged.''
-
N1
tag
válasz SzalaiG #2544 üzenetére
''nem elég gyors''
Nekem nem csak az számít, hogy a kanyarokban milyen, én általában nem szlalomozok, hanem egyenesen megyek.(Kolombusz): ''Szivből kivánom neked, hogy valami barom, mondjuk aki a szar Ladáját, vagy BMW-jét versenyautónak hiszi bassza el valamelyik családtagodat, vagy téged.''
-
KőkorSzaki
tag
válasz SzalaiG #2527 üzenetére
''Mindemellett egy olcsó és jó autó az új Swift. Meg szép. És megbízható.''
A megbízhatóságról szerintem egyelőre senki nem tud nyilatkozni. Környezetemben eddig egyből egy gyári hibás volt, na nem egy megoldhatatlan probléma volt, ''csak'' a kuplunghidraulika. És ez bizony tanulságos dolog: a régi swift bowdenes kuplungja ugye elavult, de viszonylag igénytelen dolog (sokan mondták rosszmájúan, hogy abban az autóban nincs semmi, ami elromolhatna, hát igen, bár inkább legyen kicsit fapadosabb, mint hogy havonta kelljen szervizbe járni vele, de ez egyéni ízlés kérdése) -
róland
veterán
válasz SzalaiG #2579 üzenetére
Off: Ez egy érdekes ötlet. A terhek csökkentése épp a tömegközlekedés felől vinné el az embereket. (Bár amilyenek a vonatok, lehet jobb is.)
21. század, Magyarország. Keszthelyről Budapestre (és vissza) busszal könnyebben és gyorsabban el lehet jutni, mint vonattal, pedig van InterCity vonat a két város között.
IC: 3 óránál tovább tart az utazás
Menetrendszerinti autóbusz: 2 óra 45 perc alatt ér fel.
[Szerkesztve]http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
hobizoli
nagyúr
válasz SzalaiG #2582 üzenetére
Nemtom mit paraztok reg.ado miatt, mindenhol van vmi ilyesmi ado, max maskeppen hivjak, pl Szingapurban 300% reg.ado van, azaz egy alsokozep katogorias auto aranak 75% csak ez az ado, egy Chevy Kalos 10M-ba kerul...asszem finneknel is van, hogy az uj auto aranak tobb mint fele vmi ado, pl a luxusmarkas auto tobb, mint duplaannyiba kerul, mint mashol, az ado miatt...amit kifizetsz pl egy Merdzsoert, annak az 52-55%-a a reg.ado
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz SzalaiG #2589 üzenetére
Te 38% SZJA-t fizetsz? Szerintem nem, mert ~1.6M-g 18%-l adozol, es csak ez feletti jovedelemmel 38%-l.
Mashol is vannak adok, ez nem magyaroszagi kivaltsag, mashol is van ado a benzinben, meg van SZJA meg ilyen-olyan ado minden szaron. Ahol nincs ott zimbabwe van az elet minden szintjen, el lehet donteni, melyik a jobb....de nem tart sokbol emigralni.
Szerintem...
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P