- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Hirdetés
-
New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
it A fiatalokat védenék azzal, hogy megtiltanák a tartalmak algoritmikus vezérlését a fiataloknál, szülői hozzájárulás hiányában.
-
Egyedi megoldást kínál majd a CMF első készüléke
ma Az első előzetesben látott, csavarszerű képződmény a Nothing Lock, amivel különféle kiegészítőket lehet majd a készülékre applikálni.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #13511 üzenetére
tempomat alaphangon 100e.... az a baj amcsiban 2.0 motorral mennek az sx4-ek, aminek a vezérlési hasonlósága konvergál a nullához... ... mert ha csereszabatos lenne akkor kicserélnéd az ecu-t, engedélyeznéd a tempomat kapcsolót aztán kész is lenne...
Így marad sajnos gyári kapcsoló összeheftelése, az utólagos tempomat egységgel... gombsort legközelebb németből lehet rendelni 100euróért...
Ülésfűtésre ezt tudom ajánlani. Gyári kapcsolóval
-
Reaper
őstag
válasz Kornel #13515 üzenetére
Azért egy -4centis progresszív rugóval nem lesz annyival lentebb, mint a -1centis rugó vágással, amibe ha beleülsz, esetleg még valaki melléd, úgyis meglesz ugyanolyan alacsonyan. Én csak azt mondom ne rontsd el vágással azt ami jól működik. Az meg ha nem váltóméretet veszel gumiból, akkor meg a km órád eléggé csalni fog.
De persze nem szólok bele, nekem a régi swiftem sem akad fel sehol az ültetéssel Pesten, még az Élessaroknál se, nem tudom, hogy a Splash mennyivel alacsonyabb?[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #13518 üzenetére
belevágni belevágnék, de nem egy ülésfűtés amit kapcsolási rajz alapján simán bekötök.... az anyagköltség alaphangon 100e, ahhoz még egy jó szakember is kell, nehéz találni normális villamos szakit+ha van is arany árban dolgozik.
Szerintem a billegésre, lehet az is jó megoldás lenne ha nem ültetnéd (a gátlókat kiveri), hanem keményítenéd valahogy a rugót.
Ülésfűtésre: ha találsz jó állapotba lévő fűthető ülést akkor hajrá, de vadászni kell rendesen.... elég kapósak
-
pjen
félisten
válasz Kornel #13507 üzenetére
Átmérőben több centi is bele fér hiszen ugyanaz a swift kijött 14és 15"felnivel is,a peresebb gumi inkább a komfort érzetet rontja,viszont annál stabilabb.Egy ballonosabb gumi mindíg kényelmesebb viszont rosszabb az út tartása. Persze a váltó méretet tartani kell másként a KM óra össze vissza mutogat.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz Kornel #13536 üzenetére
Őszinte leszek én sosem próbáltan,de egyszer megállt cég előtt egy ügyfél gyönyörű swift vel.Fekete 16" os alu felnik,205 ös peres gumik épp hogy aláfértek.Egy defektes lett pótkerék volt a helyén.Körbecsodáltam!Akkor kezdett panaszkodni 10l alá nem tudja vinni a fogyit,kényelmetlen és nem is megy.A 3 extra kereket simán elcserélta volna az én 4 gyári kerekemért.
-
Reaper
őstag
válasz Kornel #13554 üzenetére
No most jutottam oda, hogy lemértem a kocsi magasságát, 20 centire van a lökös az aszfalttól, illetve 1-2 centi plusz.
A rugó határolókat nem javasolom, teljesen megváltoztatja az autó viselkedését, kiszámíthatatlanabb lesz, legalább is amikor a sedanra néztem ilyeneket, a szerelőim mind ezt mondták. -
Reaper
őstag
válasz Kornel #13559 üzenetére
A gátlókkal valamivel feszesebb lesz, de ha a te bajod a billegéssel, bedőléssel van, akkor progresszív rugók kellenek, esetleg a mostanit felkovácsoltatni, bár azt akkor szokták, amikor már a régi rugó meg van nyúlva.
Szerintem vidd el egy futóműveshez, esetleg egy szerelőhöz akit ismersz mielőtt kiadnál egy csomó pénzt, hogy ki mit ajánl.
Esetleg nézz utána, van-e a Splash klub, itthon, vagy bárhol, és ha van, akkor a fórumban biztos van futóműves rész. -
domojko
senior tag
-
Siriusb
veterán
válasz Kornel #13585 üzenetére
Persze az is lehet, hogy műszaki problémája volt, s örült, hogy saját lábán tud menni egyáltalán. Pl. amikor a hátsó kerékcsapágyam elkezdett zsörtölődni, én sem nyomtam tövig a gázpedált, 60-70-nel kiegyeztem. Következő utam a szerelőhöz vitt.
No meg inkább menjen 60-nal, minthogy 90-nel megölje az első szembejövő családot, mert bizonytalankodik, vagy elveszti az uralmát a gépjármű fölött. Szerintem. -
Cheesy
őstag
válasz Kornel #13588 üzenetére
Nem az a baj, hogy adnak nekik.
Egy egészséges közlekedési kultúra kellene. Annak viszont az alapja szerintem a nyugalom. Amiből az élet egyik részén sincs már javarészt senkinek része. A sok munkában alárendelt ember a kis titkon elnyomott aggresszióját a kisebben tölti ki. Hányszor volt már olyan, hogy 100 izé 99-el haladok országúton és csak azért is megelőz 5-el Mert a swiftes a legalja. Ami úgy is van manapság, de mi indokolta, hogy megelőzzön? Tán feltartottam?
A döntés lehetőségét veszik el az emberektől ha kiteszi a lábát a háza/lakása ajtaján és ha már autót tart, ami az ő kis privát szférája, akkor csak azért is alapon igenis Ő legyen elöl, Ő határozza meg, hogy mennyivel megy, milyen szabályt tart be, kinek ad elsőbbséget, kit szorít le! Igen, a négy keréken guruló univerzumában Ő a király. Aztán megérkezik, kiszáll és minden visszaáll a megszokott kerékvágásba, mert a pléhdoboz nélkül ő is csak egy szürke senkiwww.vakbelmutet.hu
-
giigz
veterán
válasz Kornel #13593 üzenetére
12,5-13 lenne, de most szar injektorral 13-13,5
Tehát a tieddel van egy szinten kb., de nyilván ha tényleges gyorsulási versenyre kerülne sor, akkor pár tizeddel a tied gyorsabb. Ami még érdekes egy kicsit, hogy a 8V miatt az enyém alul jobban húz, tehát pl. egy városi használat mellett erősebbnek érződik (ha nincs pörgetve, mert ugye fent a tied erősebb pár lóval és Nm-rel).
Lényeg a lényeg, erőre egy kategória, de a tied fele billen.
-
Siriusb
veterán
válasz Kornel #13588 üzenetére
Az biztos, hogy ebben az országban a közlekedési kultúra az nulla, különösen Budapesten.
Az a meglátásom, hogy az utóbbi években évről-évre egyre hülyébbek lettek az emberek. Régebben nagyon szerettem vezetni, de jelenleg ez az érzés egyre inkább kopik.
Ezen a nyáron mentem autópályán is, de amilyen hülyékkel találkoztam! Pl. bóklászott előttem egy autó (talán Audi A6 volt), simán le tudtam hagyni a 130-as sebességet tartva, erre amint visszasoroltam a külső sávba, gyorsan megelőzött, beálltam elém s visszalassított 115-120-ra. Egy másik idióta egyvonalban velem a belső sávban, tartja a 130-as sebességet, nehogy meg tudjam előzni a lassan haladó járművet, amit hamarosan beérünk, le kelljen lassítanom és megvárni, amíg őurasága el nem távolodik. WagonR-nél külön öröm visszatornázni ilyenkor azt a 30-40 km/h sebességkülönbséget... -
pjen
félisten
válasz Kornel #13605 üzenetére
Én sosem vezettem foglalkozás szerűen és nem is akarok senkivel versenyezni.3ft a 70 es évek elején volt a benzin,azóta átlag évi 15000km.20éve kicsit több,ma már inkább csak 10000km.+10 év motoron.Az előzésről pedig annyit hogy eléggé hétköznapi,keskenyebb főutakon havi 1-2 mindíg bejön.
AMD Power:így igaz.
Egyébként pont tegnap:kétsávos út,külsű egyenesen belső balra,utólsó vagyok az egyenes sorban,mellettem belül fehér golf,akár az ütközést kockáztatva is" besorolt"elém a záró előtt,pedig mondom mögöttem nem jött senki.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Kornel #13634 üzenetére
A két gumi teljesítményét én hasonlónak értékelném, hol a tied, hol az enyém a jobb, nagyjából egyforma.
Nem csak én gondolom így, az Autoexpress szerint az enyém 97,4%-os a tied 97,6%-os, tehát 0,2% különbség van köztük. A Conti a 100%, ahhoz viszonyítva.
Az egy dolog, hogy az Adac a tiedet jobbnak értékelte, mivel most az egy új keverék, ezért lett felhozva, bekamuzták, hogy szárazon most minden egyes gumit fölényesen ver, aztán majd a következő tesztükben már nem lesz ekkora előny.
Havon a Vredi a jobb 6,7%-kal (összesített %-ot írok mindig).
Felúszásban a Nokian 0,6%-kal.
Vízen a Nokian 1,5%-kal.
Szárazon a Nokian 1,2%-kal.Tehát elvileg ha az összetett különbséget nézzük, akkor a Vredestein jobb 3,4%-kal, ha minden útfelületen pontosan ugyanakkora százalékot nézünk, nem tudom hogy ez az AE a felúszást tekinti-e a jégnek, Adac tesztbeli különbség alapján is úgy néz ki, igen, vagy ott is ilyen hasonló eredmény jött ki.
Egy biztos, a két gumi között nincs akkora különbség, hogy a Nokian jó értékelést kapjon, a Vredestein meg csak kielégítőt, én inkább úgy látom, hogy a két gumi tapadása kb. hajszálpontosan ugyanolyan. Persze nem kizárt, hogy egy picivel a tied jobb, mégiscsak egy 5 évvel újabb fejlesztés eredménye, de tényleg nem látok érdembeli különbséget a két gumi között.
Nyilván mindenhol más eredmények jönnek ki, a Vredestein pl. a megjelenésekor tesztgyőztes volt, manapság pedig ott van szorosan a Conti, Michelin, GY nyomában ezzel a keverékkel, ezekben a méretekben.
Egyébként tudod én is a Nokian és e között vacilláltam, a Nokian 100 Ft-tal lett volna olcsóbb darabonként, tehát az árbeli különbség mindegy volt, csak azért döntöttem a Vredi mellett, mert a gumis ismerősöm ezt ajánlotta, azt mondta, hogy ő sok éve teszi fel ezt sokaknak, mindenki meg volt idáig elégedve, és nekik is az egyik autójukon ez van, így lett ez, de TÉNYLEG, A GYAKORLATBAN NAGYON KIS KÜLÖNBSÉG VAN KÖZÖTTÜK, viszont a következő Adac tesztre nagyon kíváncsi leszek, most leírom, aztán majd visszanézzük, szerintem jövőre már nem fog ekkora különbséggel nyerni szárazon a Nokian a Continental és Michelin előtt.
Szerk.: Na most megkaptuk, Nokian és Vredi is közepes...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Kornel #13636 üzenetére
Én egyébként már egy jó 10-30 cm havat várok, hogy tényleg kiderüljön, mit tud. Elvileg havon a toppon van, csak itt meg hó nincs...
Bár most ebben a nyálkás időben is nagyon meggyőző a vattaúj gumi, előttem ment a városban egy Fabia vagy 40-nel, egyszerűen nem mert többel menni... Simán elmentem mellette, a 60 is teljesen biztonságos tempó volt, persze nem nyárin...
-
PRO-peller
senior tag
válasz Kornel #13659 üzenetére
Én nem találtam erre linket. De ha betennéd ide akkor megköszönöm.
Ez egy gumiáruház web lapja. Van akciójuk!
Remélem a bicikliden is téli gumi van. Ennyire ne szállj mélységekbe, h vki a tanácsomra nem vesz téli gumit.
De ne örülj nagyon, mert van téli gumim. Nem kell a gumiboltba rohanni. Csak nem koptatom ilyen utakon 4mm alá a kedvedért.
[ Szerkesztve ]
-
dudika10
veterán
válasz Kornel #13665 üzenetére
Tavaly télre egy vékony és kopott, nyárinak jelölt gumit tettem fel, mert egy nagyságrenddel jobban viselkedett vele az autó, mint a télinek jelölt (a szerelő se értette, hogy miért akarom azt felrakatni vele, de próba után ugyan erre a véleményre jutott, tehát már legalább ketten vagyunk hülyék), mélyen bordázott vacakkal, ami egy körbefordulás után megtelt hóval és a tapadás mint olyan megszűnt létezni. Ha utóbbival zúzlak le semmi gond, de ha előbbivel, akkor megversz?
Mindig a vezetőn múlik. Aki nyárival beléd csúszik, az télivel is beléd csúszna, és mivel a téli gumi "csodákra képes" szerinte, ezért még gyorsabban.
A téli gumit beállítani úgy, mint ami megoldás a csúszós útra, majdnem akkora felelőtlenség, mint azt állítani ,hogy jó lesz a nyári is, nem kell cserélni. Szerintem.Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
dudika10
veterán
válasz Kornel #13670 üzenetére
Olvastam, csak nem hiszem, hogy az én helyzetemben releváns egy másik ember, másik autón szerzett tapasztalata két, az általam próbáltaktól nagyon eltérő gumin.
Tisztában vagyok vele, hogy az én esetem közel sem mindennapi, de nálam az általam éppen akkor elérhető téligumi nagyon rossz volt.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
dudika10
veterán
válasz Kornel #13673 üzenetére
De akkor meg ott tartunk, hogy hiába rakok fel téli gumit, ha az éppen nem passzol, akkor nem vagyok előrébb, (sőt, mint mondtam, én jelentősen hátrébb kerültem).
Tehát azzal, hogy kötelezővé teszed, engem arra kényszerítesz, hogy próbáljak végig sok-sok gumit, és amelyik a legjobban teljesít az én vezetési stílusommal az én autómon, azt válasszam.
Nem vagyok rutinos gumivásárló, de szerintem nem néznék jó szemmel, ha a 3. szettet vinném vissza, hogy "még mindig nem jó".Remélem érzed, hogy hol sántít az egész.
(És továbbra sem a téligumi ellen érvelek, hanem még mindig azt állítom, hogy a vezetőn múlik, és nem a gumin.)Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Cheesy
őstag
válasz Kornel #13657 üzenetére
Ködlámpa.... mióta jogsim van (2002 óta) összesen 2 alkalommal büntettek meg a
rendizé államunk és pártunk őrzői: felkapcsolt ködlámpa miatt. Egyszer még 2005-ben, egyszer pedig 2010-ben. Az első jogos volt, mert a belvárosban este még egy Picasso is jobban néz ki felkapcsolt ködlámpával, dehát voltam 20 éves A második már sántított, mert estefele jöttem haza Debrecenből, ugyancsak a Picassoval és Karcagtól kezdve változó intenzitású köd volt. Fegyvernekre beérve (4-5 km-rel előbb véget ért a köd, de elfelejtettem lekapcsolni a ködlámpát) pedig már intettek is le.
2 x 1500 HUF-om bánta, de akkor is rohadjanak meg és forduljanak fel, kb. senkit nem hallottam még ismerősök között megbüntetve ködlámpáért. Valóban, kib*ott veszélyes dolog ám!!www.vakbelmutet.hu
-
PRO-peller
senior tag
válasz Kornel #13700 üzenetére
Ezta cikket ajánlom a témában mindenki figyelmébe.
Külön ajánlom elolvasni a cikkhez kapcsolódó hsz-eket. Nagyon megosztott a vélemény halmaz. De igen tanulságosnak tartom.
A leginkább az európai szabályozások a helyi adottságokat veszik figyelembe és a körülményeknek megfelelően írnak elő nem ritkán megkötéseket nem pedig a szent 7 fok szerint.
A hsz-edet nem elemzem érezd h röhög aki beleolvas.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Építő/felújító topik
- BestBuy topik
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- Revolut
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- EAFC 24
- Renault, Dacia topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs