Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qtya123

    őstag

    válasz ncc1701 #65666 üzenetére

    Néha engem is elkap a dilemma, hogy négyévszakos kellene. A nyári szettemnek ez az utolsó szezonja, jövő tavasszal csere.

    Mondjuk egy jó négyévszakos majdnem duplája a nyárinak. Megnéztem, hogy egy 205/60 R16 Michelin Crossclimate 2 mennyibe kerül és elég durva. 58.000 Ft. Ezzel szemben a kiszemelt nyári Hankook Ventus Prime4 K135 abroncs "csak" 33.000 Ft.

    De ha megnézem, hogy emellé a Hankook nyárigumi mellé kellene mondjuk téli is, akkor egy Barum Polaris 5 (jelenleg ez van az autómon), az 30.000 Ft. Összesen 63.000 Ft és ezzel szemben csak 5.000 Ft-al olcsóbb a négyévszakos. Négy kerékre levetítve 20.000 Ft-al. Nem olyan nagy a különbség.

    Persze, ha valakinek nincs 8 felnije, 8 szelepe és azokat is meg kell még venni, akkor más a matek. De ha a jelenlegi helyzetemből indulok ki, hogy ezek megvannak és csak gumit kell venni, akkor minimálisan lenne olcsóbb nekem a Crossclimate, mint a téli+nyári.

    Fel/leszerelési költséget nem veszem ide, mert magamnak csinálom. 2 évente szoktam elvinni, hogy nézzenek rájuk a géppel, kell-e centrírozni. Azt ugye a négyévszakossal is megtenném. 10.000 Ft körül van 4 darab centrírozás, tehát 2 évente ennyivel kerülne kevesebbe az, hogy 4 kereket viszek oda, nem 8-at. Ez nem tétel.

    Az autó elsősorban városban fut. Viszont mikor pályázik, akkor hogy úgy mondjam ki van használva a gázpedál. Városban meg ha veszem azt a helyzetet, hogy satufékkel kell megállni és pont az a -+ fél-1 méter hiányzik, amiben esetleg kevesebbet tud egy négyévszakos mondjuk -10 fokban a télinél, vagy 60 fokos aszfalton a nyárinál, akkor az nem túl vidám.

    Fene tudja, nem annyira egyértelmű számomra a döntés.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák