- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Bezárt a Wizard With a Gunt fejlesztő stúdió
gp Alig kilenc évvel a megalapítása után sajnos feloszlott a csapat.
-
Tecno Spark 20 Pro újra, immáron 5G-vel
ma 108 megapixeles kamera, vegán bőr hátlap és a többi Spark 20 mellé illő forma a Tecno új modelljén.
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
ph Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz
ncc1701 #65666 üzenetére
Néha engem is elkap a dilemma, hogy négyévszakos kellene. A nyári szettemnek ez az utolsó szezonja, jövő tavasszal csere.
Mondjuk egy jó négyévszakos majdnem duplája a nyárinak. Megnéztem, hogy egy 205/60 R16 Michelin Crossclimate 2 mennyibe kerül és elég durva. 58.000 Ft. Ezzel szemben a kiszemelt nyári Hankook Ventus Prime4 K135 abroncs "csak" 33.000 Ft.
De ha megnézem, hogy emellé a Hankook nyárigumi mellé kellene mondjuk téli is, akkor egy Barum Polaris 5 (jelenleg ez van az autómon), az 30.000 Ft. Összesen 63.000 Ft és ezzel szemben csak 5.000 Ft-al olcsóbb a négyévszakos. Négy kerékre levetítve 20.000 Ft-al. Nem olyan nagy a különbség.
Persze, ha valakinek nincs 8 felnije, 8 szelepe és azokat is meg kell még venni, akkor más a matek. De ha a jelenlegi helyzetemből indulok ki, hogy ezek megvannak és csak gumit kell venni, akkor minimálisan lenne olcsóbb nekem a Crossclimate, mint a téli+nyári.
Fel/leszerelési költséget nem veszem ide, mert magamnak csinálom. 2 évente szoktam elvinni, hogy nézzenek rájuk a géppel, kell-e centrírozni. Azt ugye a négyévszakossal is megtenném. 10.000 Ft körül van 4 darab centrírozás, tehát 2 évente ennyivel kerülne kevesebbe az, hogy 4 kereket viszek oda, nem 8-at. Ez nem tétel.
Az autó elsősorban városban fut. Viszont mikor pályázik, akkor hogy úgy mondjam ki van használva a gázpedál. Városban meg ha veszem azt a helyzetet, hogy satufékkel kell megállni és pont az a -+ fél-1 méter hiányzik, amiben esetleg kevesebbet tud egy négyévszakos mondjuk -10 fokban a télinél, vagy 60 fokos aszfalton a nyárinál, akkor az nem túl vidám.
Fene tudja, nem annyira egyértelmű számomra a döntés.
[ Szerkesztve ]