- Honor 90 - modellalkat
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
na, miután napokon át szívták a véremet fateromék a húgommal a subaru fogyasztása miatt, fater ma vett egy benzines rav-4-et (2015-ös). hadd ne mondjam, mit írt ki neki a fedcomp az első útján...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
no, kibontottam a még soha nem használt aldis 6/12v akksitöltőt és én is feltöltöm ma a kisakksit. amikor rádugtam, 12,5 voltot mutatott, egy perccel később 12, 7 volt. még az is lehet, hogy a régit sem kellett volna kukázni (bár egy 300 km-es út után is nehezen indította hidegben, szóval talán de), megnézem majd azt is vele.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
az új akksi 13,9 voltot mutatott, amikor feltöltötte, a régi 13,1 voltot. szóval jó volt még az is. ha valakinek kell, ingyen elvihető , 65 Ah Exide
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz Downsampling #14208 üzenetére
az esetek 99%-ára igazad van és persze bosszantó egy külön szettet tartani az 1%-ért. viszont amikor 1% van, akkor qrvára kell az a téli gumi. soha többet nem akarok hóban bután csúszkálni a nyárin...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz Downsampling #14212 üzenetére
síkvidéken full fölösleges, az biztos. ami a 3 napot illeti: az egyiken keresztbe lecsúszott a kocsi a beállón, a másikon határeset volt, hogy feljön-e az utcában. de csak az itthoni télre én is pazarlásnak érezném, így azért egy osztrák szerpentint nem akarnék nem télivel megjárni, mert adott esetben a télivel sem adrenalinmentes
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz Downsampling #14222 üzenetére
tényleg nincs már tél itthon, ezzel meg én értek egyet. ijesztően meleg volt egyébként ez a február, minden létező rekord meg is dől megint. az utóbbi években december elején van egy hét hideg, esetleg 2-3 cm hó, aztán annyi.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
újra rádugtam az akksit a töltőre, 12,6 voltról indult és 13,2 volt lett a vége. nem tudom persze, hogy ez az aldis töltő mennyire jól mér stb.
és ez egy december közepén vett új rocket cucc, amivel rögtön mentem egy 650 km-t ausztriába és vissza. azóta csak rövidebbeket (párat), most meg újra töltőre tettem. nem valami jó...
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz Lacerta #14243 üzenetére
a kocsimat meg én fogom kinyírni. eljöttünk ausztriába, 600 km, a végén egy szerpentin fel 1900 méterre (ezerről). jött, ahogy jött, kb. oké volt végig, a váltóval sosem voltam kibékülve, de működik. 10,8 literes fedkompos, relatíve pontos átlagfogyi (sílécekkel a tetőn, téligumival, öreg 4-sebességes automatával ez oké).
no de a szerpentinen gyakorlatilag alig jött fel: kettesben konkrétan nem bír jönni, 3000-es fordulatnál is elkezd lassulni az emelkedőn. átraktam kézire és kb. egyesben kellett jönni, ami, hát, meg is viselte. most mondanám, hogy "'hát, ha ilyen meredek, akkor ilyen meredek", de csak én jöttem fel ordítva, égett szagú kocsival, a többi autó normálisan jött fel.
tudom, hogy biztos meg kellett volna állnom és fingom sincs, hogy mit csinálni két türelmetlen gyerekkel, ezerrel cuccal, de az sem érdekel, ha szétfosta magát a motor, akkor felgyújtom és legurítom a hegyoldalon.
lehet, hogy majd egyszer jó lesz ez a kocsi, nem tudom, de az utolsó ilyen szar autóm az első kocsim volt. egy lancia delta.......................
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14252 üzenetére
igen, tipikus égett kuplungszag volt. csak nem tudom, hogy automatánál hogyan működik, ott is van kuplung "ugyanúgy"? szeretném szeretni ezt a kocsit, de a lanciával is ugyanígy voltam...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14260 üzenetére
köszönöm, ez így érthető, és tulajdonképpen rá is lehet húzni a problémámra:
- a kocsi alapvetően működik, használod, megy
- mintha picit többet fogyasztana, de ez ugye nehezen megállapítható
- erősen felfelénél a kettes fokozat gyanús: hiába kapja meg mondjuk 3000 rpm körül az egyesből, egyszerűen lassul: ha csúszik már a tárcsája, akkor ez megmagyarázná, elvész a hajtás egy része
- a hármas-négyes sztem jó, de szerpentinen ez nem jön elő. pályán meg működik rendesen
- az egyes fokozat jó kérdés, de azért el lehet vele indulni, meg húz minden rpm-nél, az talán nem olyan rossz.az ábrádon van low és high clutch, ha mondjuk a low clutch kopott, de a high még jó, az talán kiadná a fenti viselkedést.
bár egy gondom azért van: amikor felfelében megkapja a kettest 3000 rpm-nél és nyomom a gázt, nem az történik, hogy felpörög mondjuk 4000-re, de nem megy, hanem egyszerűen esik a fordulatszám és lassul a kocsi. olyan részen, amit szerintem vinnie kéne kettesben.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz Lacerta #14268 üzenetére
ha kifizetem a fél millát, de utána makulátlan a gép, akkor megtartom. és így van, most nem tudom eladni. illetve el tudnám, de olyat én nem csinálok...
a váltó elektronikára nem is gondoltam, hogy az is beleszólhat a fordulatszámba, de így akkor végképp tiszta. végülis 3m ft-ért vettem egy újkorában 15m ft-os kocsit. belefér, hogy kelljen költeni rá, csak legyen jó...
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
mindenesetre ezzel az olajjal hazajövök akkor, igazán kemény mászás csak ez volt itt a végén, de ugye hazafelé csak le kell gurulni. országúton/pályán aztán "mindegy", mert hiába emelkedő, tempósabban fogunk menni 3-as, 4-es fokozatban. otthon a dömös-pilisszentlászló-szentendre mászást meg kihagyom és körbemegyek dunabogdányon át jobb híján.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14290 üzenetére
köszi, lehet, h megnezem indulás előtt így is, de hazajovunk, aztán lesz ami lesz
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
na, urak, már itthon. hazajött a kocsi simán, persze nem sok mászás volt benne. most működik... néha jóval később vált, mint ahogy szerintem kéne: nyomom a gázt, semmi, lassul, aztán hirtelen meglódul/felpörög. ugyanez volt legutóbb is, akkor a váltóban az olajban úszó elektronika pucolása "megoldotta". a kérdésem az, hogy ilyen anomáliákat okozhat a kopott tárcsa miatti "félrevezérlés" is, ugye?
(el kéne döntenem, hogy mi a következő lépés, gondolom az, hogy szedjék szét az egész váltót, csak kérek egy topikos megerősítést, mielőtt odateszem a nyakam az anyagi bárd alá )
lehetett-e vajon a "nem bír felmenni a szerpentinen csak egyesben és a végén szaga van" valami motorgyengeség és/vagy az égett szag nem kuplung, hanem a hosszabb 4-5 ezer rpm-es szakaszok miatt valami motorból jövő illat?
hülye kérdések, biztos, de nem értek hozzá.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
rég írtam... szóval keressük a hiba okát.
most egy nagyon szimpatikus automata váltós embernél van a kocsi, nyírő küldött oda. elmondva a tüneteket ő szkeptikus volt, hogy ez váltógond lenne, de abban maradtunk, hogy csinálja végig a fél napon nyúzási rituálét, amit szokott, megmér mindent is. most hívott, hogy kész, és szerinte a váltónak semmi baja, mindent akkor és úgy csinál, ahogy a vezérlése szerint kell neki.
viszont a motor 1800 és 3000 között nem ad le elég erőt, ha szándékosan ebben a tartományban tartotta és úgy próbált gyorsítani, netán emelkedőn menni, az nem ment, és ezért futottam bele én is abba, hogy a szerpentinen felfelé nem tudtam egyesből felváltani, mert amint megkapta a kettest, szépen beleesett a tartományba. és az is normális, hogy a váltó magától nem feltétlen vált vissza egyesbe ilyenkor, csak lassul a kocsi, mert alapból mennie kéne és ahhoz van programozva.
nyírőt hívtam, éreztem, hogy kicsit szkeptikus és mondta, hogy megbeszéli majd ő is vele. itt tartunk. izgalmas, bár nem bánnám, ha más írná ezt a beszámolót a kocsijáról és úgy izgulnék a fejleményeken outsiderként
(a váltós szerint lehet akár ledugult katalizátor vagy valami ilyesmi, de ezt már csak ötletként mondta, hozzátéve, hogy ő abszolút nem motoros szaki)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
lehet azért a motorra is költeni bőven...
illetve azért csak kiderült a múltkori váltóvezérlés kiszerelésről és tisztításról, hogy valószínűleg fölösleges volt. a váltós ember egyébként picit forgatta a szemét, azt mondta, hogy egyrészt nem szereti, ha megbontják azt, másrészt, ha az tényleg koszos és erre szükség van, akkor az a kosz a váltóból származik, hiszen az egy zárt rendszer és valami miatt létrejött, és az a megoldandó, ez meg pótcselekvés. de reménykedjünk benne, hogy csak a régi olaj miatt volt ott a téma.
meg én full laikus is vagyok
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Honor 90 - modellalkat
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Hobby elektronika
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Házimozi belépő szinten
- iPhone topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- További aktív témák...