- Drágább lett a Pixel 8a
- Apple M2 Ultrákon futhatnak az iPhone egyes AI funkciói
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Hirdetés
-
WitchSpring R - Nyár végén jönnek a konzolos kiadások
gp A remaster kiadás tavaly ősszel debütált PC-n, hamarosan végre újabb platformokra is befut.
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
-
HÁZIGAZDA
hívott Nyírő, kész a kocsi, szerinte hibátlan
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
nem varrtam volna a komplett márka nyakába a saját példányom paráját. és amúgy szeretném nagyon, hogy jó legyen ez a kocsi, mert amúgy nekünk tökéletes:
- biztonságos (fontos szempont)
- elmegy bárhol
- elférünk benne
meg tényleg nagyon meggyőző is a futómű, ahogy az egész kocsi mozog aszfalton és terepen egyaránt.na, reméljük tényleg jó is marad, kiderül szerintem 100 km alatt.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
kösz, srácok. azért várjuk meg, hogy tényleg megoldódik-e egyszer és mindenkorra (kop-kop). de nyilván az előzetes jó hír is jobb, mint a rossz
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
na, hazahoztuk. pontosabban a feleségem, mert én mentem tovább az rx350-nel, hogy visszaadjam. azt mondja, hogy minden oké.
155e pénz volt (váltóvezérlés gyógyítás + váltóolajcsere + szekunder levegő szelepek tisztítása), ami sztem tök kedvező, ha megoldja tényleg.
megkérdeztem, a kisszerviz 72e ft, azt mondjuk sokallom.
és én hülye, ha kértem volna, hogy nézzék meg, hogy volt-e cserélve a vezérlés, akkor meg tudták volna tenni, le kell venni az elejét és eldönthető. nyírő azt mondta, hogy 100e km-enként vagy 5 évente kell cserélni.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
na, mentem 30 km-t vele, semmi baja. nem egy versenyautó, de most korrektül működik. viszont a szekunder levegő hiba vissza is jött, 125e ft a szelep, és ezexerint kelleni is fog (remélem, hogy csak egy van..!)
kérdeztem nyírőt erről a "kiírjuk a szoftverből a szekunder levegő ágat, egr szelepestül, mindenestül" témáról, nem tudom, hogy mennyire "hivatalból", de azt mondta, hogy nem kéne, a motor számít rá, baj lesz abbú, móre. fogalmam sincs, hogy a "kiírjuk a szoftverből" az tényleg mindenhonnan kiírja-e. ugye a subarus tuningszerelő azt mondta, hogy ez mind a kibocsátás miatt van, de drága és problémás komponensekből áll (idáig hiszek neki épp...), amik idővel nagyobb bajt is csinálhatnak (nyírő is mondta, hogy extrém esetben a motort is viszi).
ergo tuningcsóka szerint ki kell írni a rendszerből és hurrá. mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
https://www.youtube.com/watch?v=7e-NDiDsMws
ebben a videóban erről a témáról beszél a szerelőbácsi és nagyon mosolyogva mondja, hogy mit csinál ez a másodlagos levegő rendszer és hogy ki lehet kapcsolni az egészet. viszont sajnos 4:10 után azt is mondja, hogy van pár nem turbós modell, amiben ez van, de azoknál más az ECU és nem módosítható (vagy csak ők nem tudják módosítani?).
azt is mondja a videóban, hogy bal és jobb oldalt is van egy-egy szelep (erre mondta nyírő, hogy 125e ft/db), plusz ez a hajszárító motor. mindezt csak azért, hogy hidegindításkor levegőt nyomjon pár percig az égéstermékbe a "jobb" kibocsátási normáért. hát, köszi...
update: aztaq! nézzétek az árakat!
itt meg egy cég, aki csinál ilyen kikapcsit. mindezek fényében én is hajlok rá, az egyetlen parám, hogy nem tud-e galibát okozni, bent kell-e hagyni a részben hibás alkatrészeket, tíz év alatt azok nem porladnak-e el és csinálnak azzal bajt stb.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
ehh, projektautót vettem, csak nem tudtam róla...
a váltóban bizonytalan vagyok, mintha picit romlana, de még határeset, hogy csak a hangok a fejemben vagy valóság...
...viszont hátulról jön valami kocogás-recsegés, nem gödörben, nem fékezésre, hanem inkább talán gázadás után valamivel, és gázelvétel után szintén, olykor hosszan gurulás közben is, sima úton is. hátsó diffi..?
nem igaz, hogy Nyírő nem hallotta, azt mondta, hogy csomót ment vele. na mindegy, megy vissza így...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
mentem azóta még 40 km-t vele, a váltó szerintem oké, nem romlott, működik
ez a kopogás meg nagyon érdekes, solymáron már ijesztően megállás nélkül csinálta, aztán vörösváron földutaztunk egy adagot (még hülyéskedtem is anyafejjel, hogy csak szét ne essen az egész), majd onnan haza, és a hazaúton meg alig csinálta
csupa izgalom ez a kocsi...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz sattak #13228 üzenetére
a motor elöl van, a zörgő kipuff vagy a zörgő futómű cuccok nem ilyenek szoktak lenni korábbi tapasztalatok alapján. fingom sincs, de majd a szerviz megmondja.
ennél a kocsinál már kicsit rettegős vagyok , meg ugye próbálgattam a féket és semmi köze hozzá, gázadás és gázelvétel után csinálta, kigurulásnál, de persze lehet, hogy semmi köze hozzá.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz sattak #13233 üzenetére
ennyire nem vagyok még én sem hülye
tök egyértelműen fém a fémen hang, pont olyan, mint amikor szar a futóműben valami (és lentről is jön), csak épp nem tudom kötni semmihez. ha futómű lenne, azt gondolnám, hogy egy rázós földúton a legrosszabb, ehhez képest ott elkussolt és azóta sem jött elő, míg előtte az aszfalton folyamatosan csinálta.
nem is fordulatszámfüggő, szóval nem kerékcsapágy (ami amúgy is búgás).
nem is beragadó fékpofa.
na mindegy, majd megkeresi a szerviz.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
-
HÁZIGAZDA
válasz Lacerta #13243 üzenetére
na, erőt vettem magamon, kirámoltam az egész csomagtartót, felfújtam a pótkereket, kipucoltam mindent, aztán úgy pakoltam vissza, hogy semmi se csúszkálhasson a padló alatt, szépen kiékeltem láthatósági mellényekkel.
úgy döntöttem, hogy következő körben - életemben először - belepiszkáltatok a kocsiba és kiíratom az ecu-ből a szekunder levegős rendszert, ha azt mondja a szaki, hogy ez teljes értékű megoldás (nem csak a hibaüzenet képződést szünteti meg). picit félek azért, hogy nem hozza-e magával a katalizátor pusztulását, de egyszer élünk.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz Luck Dragon #13245 üzenetére
nyírő szerint minden subaru dízel kerülendő...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz Luck Dragon #13247 üzenetére
a seibiko subaru szerviz frontembere
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
nekem közben nem válaszol a szerelő srác, aki regélt anno az ECU programozóról, aki kiírja a szekunder levegős kört, többek között. ismertek ilyet, akihez érdemes vinni?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
-
HÁZIGAZDA
na, mentünk ma 75 km-t, volt benne pomáz-esztergom, meg pilisszentlászló, meg földút, meg minden is:
- az automata megy, vált, szerintem oké, kop-kop
- az út első felében nem kopogott, kotyogott semmi
- az út második felében megint eléggé kopogott. alulról jön, és nem is biztos, hogy hátulról, néha úgy éreztük, hogy inkább pont alattunk vande tök fura, hogy 35 km-t mentünk előtte úgy, hogy meg sem szólalt...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #13273 üzenetére
az emlékeim szerint ilyen szar, zörgő hangot ad. ez inkább fémes ropogás, kopogás. na mindegy, a lényeg, hogy nem a csomagtartó volt, mert azt pöpecül megcsináltam pótkerekestül, mindenestül.
közben viktort is ajánlották ecu programozásra.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
na, viktort felhívtam:
- kb. 150e ft a programozás, ez akkor all inclusive , bár a 150-es szívón sok mozgástér nincs. ehhez ők is hívnak valakit, mert a 2.0 szívó "hitachit" nem tudja ő programozni
- ők meg ledugózzák a hengerfej felé az utat, hogy később se tudjon gond lenniazt mondta, hogy még jobb is lesz, mint volt, ne aggódjak, full megbízható és tartós megoldás.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
egyelőre jónak tűnik, és ha így marad, akkor egy 100 ezer forintos elektronika tisztítás (a többi 55 ezer a váltóolaj és szűrő cseréje) nem olyan horror. a szekunder levegős hülyeség drágább lesz...
csináltam ma videót (= a hang miatt) a csattogásról, itt van.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
szerintem most is a váltó fogja vissza, de hátha erősödik
viszont most lerakom, amíg nem jut el viktorhoz, mert akkorát üt időnként ez az x-akta kopogás alul, hogy érzem a lábamnál. és eleve mintha néha hátulról hallanám, néha meg alattam. recseg-ropog-üt-kopog.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz Lacerta #13307 üzenetére
ezért is lehet megfigyelni, hogy a dízelmotorokhoz még akkor is a klasszikus fokozatos automatákat tették a gyártók, amikor a benzinesek mellé már cvt ment. a subaru láncos cvt-je még egész jó ilyen téren egyébként, de a nissan szíjas sz.rja nagyon nem, és azok a váltók hullanak is idősebb korukra.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
ehh, pénteken beszéltem viktorral, azt mondta, hogy hétfőn nap végéig legkésőbb jelentkezik... ma felhívtam délelőtt, hogy mi a helyzet, norbival beszéltem, aki mondta, hogy visszahívnak még ma. nyilván nem hívtak.
grrrr... utálom, hogy nekem kell könyörögnöm, hogy pénzt költhessek (ezért nem hívok már semmilyen mestert, inkább megveszem a szerszámokat és megcsinálom én évek óta)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
-
HÁZIGAZDA
most hívott nyírő, kész a kocsi.
egy stabilizátor bilincs volt elrepedve és az okozta a bajt. remélem, hogy tényleg csak ennyi, mert futómű ilyen-olyan bajaim voltak már a korábbi autóimmal, de ilyen hol hátul ropog, hol elöl a lábam alatt üt nem volt még.
a szekunder rendszerben meg a villanymotor halt meg, ami sokszor javítható 20-30e ft-ért, tesznek vele egy próbát. a vezérlésre meg 10-15 perc ránézni, hogy volt-e cserélve, mire odaérek, megmondják.
és akkor egy kis aktuális konklúzió:
- nyírőék bármikor felhívhatók, felveszik a telefont
- napokon belül vihető a kocsi
- napokon belül kész is van
- hacsak lehet, javasol olcsóbb, javítós megoldásokatigazából nálam eddig két qrvanagy piros pont nekik.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #13363 üzenetére
igen, elvileg.
közben már itthon, most jó a kocsi (kop-kop). megnézték a vezérlést is, volt cserélve, nincs kirepedezve a szíj, azt mondta nyírő, hogy azért egy másfél év múlva az aktuális kisszervizkor ő cserélné, mert nem tudjuk, hogy milyen régi.
ezen felül kiszerelték a hajszárítómotort és viszik szakihoz.
és ezért az egészért kértek 10 ezer forintot.dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz Petester #13364 üzenetére
ja, amúgy felírták tegnapelőtt, amikor ott hagytam a kocsit, hogy:
- kopogó-recsegő valami (ez volt a fő feladat)
- szekunder levegő hiba
- vezérlésre ránéznek
a harmadikat elfelejtették, most, amikor szóltak, hogy kész és beszéltünk, utána csinálták meg gyorsanviszont egy picit besokalltam az amúgy ügyes kezű és képben is lévő kisszervizektől, a saját ilyenemnél is egy nyűg beszenvedni a kocsit, hetek, akár egy hónap, mire mehet. vagy mint viktor vörösvárról, akiről tudom, hogy penge, csak éppen két hete "hív"...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest