- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- iPhone topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez jó volt. A kávés poénon felröhögtem.
Aranyos, szimpatikus gép, csak éppen nem értem, hogy mi szükség van rá. Szállíthatóság és méret tekintetében nem nagyon van különbség egy DSLR-hez képest. Csak azt tudom elképzelni, hogy valaki azért vegye ezt egy már jól bejáratott FF DSLR rendszer helyett, mert az EVF szimpatikusabb neki.
Ráadásul akkora a hype körülötte, hogy most egy időre (már ami az új objektíveket illeti) biztosan kispadra kerül az APS-C NEX vonal. Maga a Sony azon fogja agyontörni magát, hogy minél több FF üveget adjon ki, nem különben a Zeiss is inkább erre fejleszt, mert meglehetősen kétséges, hogy a 600-800 dolláros NEX vázakat vásárlók valaha vesznek majd 1500-3000 dolláros Zeiss mesterműveket.
Pedig most azt hiszem kezd megérni a gondolat, hogy lecsapok egy jó árú NEX-6 kitre (250k). Bár a Fujifilm X rendszer sokkal közelebb áll a szívemhez, de sajnos ott meg értékelhetetlen nudli amit alibiből videózás néven a gépekbe raktak. De tartok tőle, hogy ez a NEX vonal új objektívek tekintetében alaposan el lesz hanyagolva. Szerintem a Sony maga sem tudja, hogy mit remél a fotóipartól... ezernyi csapásirányon indul el, te meg nem tudod, hogy melyiket gondolja komolyan. A Fujifilmnél érzem a koncepciót és bizonyítják is, hogy tartják magukat hozzá (ezért is gondolom, hogy amíg világ a világ a Fuji le fogja szarni a videózást, abszolút nem erre építi az X rendszert, ami nagy kár).
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem az FF mirrorlesst írtam le, hanem az APS-C NEX rendszert. Eddig sem tűnt túl motiváltnak a Sony, hogy objektíveket adjon ki rá, de ezután még magasabbról fog tojni rá. Vagy kezdenek vele valamit a third party gyártók, vagy megreked az egész ezen a játékgép szinten, ahol most van.
Épp ezért gondolkozom rajta, hogy be merjem-e vállalni a NEX-6 vázat. Eddig sem volt túl csábító az objektív kínálat, nem tudom mi lesz majd ezután, hogy most az FF a menő és arra kell koncentrálni. De azért a focus peaking és a manuális fókusz nekem kézre áll, így ha mást nem, akkor egy sor manuális üveggel is elvagyok. De azért nem vagyok túl bizakodó. A rostán már csak a Fujifilm X és a Sony NEX rendszer maradt fenn és mindkettővel szemben nagyon nyomós érveim vannak...
Az a baj, hogy én béna beleléptem egy olyan piaci résbe, ami jelenleg betöltetlen. Nincs egyáltalán olyan gép/rendszer amivel ne kellene valamilyen komoly kompromisszumot kötni. Jó nagy szívás az anyagközi térben lebegni és morogni, hogy pont az a user vagy akinek egyetlen gyártó sem gyárt egyetlen gépet sem... Mellesleg ha nem ragaszkodnék a MILC-hez, akkor DSLR-ből sincs 300k alatt olyan ami tetszene. A 70D és a D7100 mind drágábbak ennél, alattuk meg szóba sem állok egyik vázzal sem.
Na most vagy beleugrok valamelyikbe, aztán sodródom, vagy kivárásra játszom és meglátom lép-e valami elfogadhatót a Canon a MILC piacon. A pletykák egy 70D szenzorával felszerelt MILC-ről szólnak. De ha vázból kiadna végre egy elviselhetőt, akkor is foghíjas a rendszer.
-
Stauffenberg
nagyúr
Na és hogyan sütsz el egy külső vakut a NEX-3N vázzal? Plusz a kezelése is nagyon kompaktos.
A NEX-5R alá nem adnám, de ahhoz még a régi nagy kitobjektív jár, miközben a NEX-5T meg 220k körül van. Azt meg pont azért nem venném, mert már nem nagy felár a beépített vakupapucs + EVF.
A bőven 300k feletti nyitóárhoz képest már elviselhetőbb a NEX-6 most. Egyébként az egész Sony NEX brand ahogy van túl van árazva, ezzel nem lehet mit kezdeni sajnos. A kicsike NEX-3N valóban bestbuy, de nem nekem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz PRO-peller #3261 üzenetére
Na de ez az, hogy nekem nem fekszenek azok a MILC-ek amik alapvetően a kompaktról váltóknak készülnek. Nincsenek olyan nagyon nagy igényeim, de a vakupapucs (akár opcionálisan megtoldva, mint a NEX-5R esetében), megfelelő kezelhetőség és az elfogadható minőségű videó azért kellenek egy vázon. Aztán jöhetnek a továbbiak: Objektív választék, EVF, Wi-Fi meg persze maga az élmény, hogy mennyire szórakoztató vele fotózni. Például a Fujifilm X rendszert azért is kedvelem, mert bár fogásra nem a legjobbak, de olyan érzés, mintha egy igazi fényképezőgép lenne a kezemben. Minden X vázon van kellő mennyiségű gomb, kapcsoló, tekerő, ahogy azt kell.
Bár most meg a Panasonic GX7 is kezd egyre szimpatikusabb lenni ahogy nézem a sample videókat. Kár, hogy túl van a kereten, pedig úgy érzem abban lenne jelenleg a legkevesebb kompromisszum.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz PRO-peller #3267 üzenetére
Az túlzás, hogy minden igényre van már gép, mondom ezt úgy, hogy ismerem a piacot. Valóban nagyon szerteágazó a kínálat, sokféle igényt kielégít (feltételezve egy korlátlan pénztárcát), de leginkább akkor kerül bajba a vásárló, amikor a fotózáson túl egyéb igényei is vannak. Nálam ott a videózás, ami nagyjából a Panasonic, Canon, Sony hármasra redukálja a versenyt a MILC piacon.
1.) A Panasonic jelenleg nem kínál méretben megfelelő gépet. A GX1-nek még nincs igazi utódja, mert a GX7 egy kategóriával magasabb szint (egyébként nem volna rossz, de többe kerül, mint amennyit költenék), a GM1 túl apró a G6 meg kicsit már nagy. A GH3 nem csak árban van túl a kereten, hanem méretben is, de abban nagyon.
2.) A Canon EOS M egy vicc. Nagyon nagyon jó videós kütyü, van már rá Magic Lantern Alpha/Beta amitől még jobb. De ez meg pont fotózásra béna. Ha valóban kijön a következő verzió a 70D szenzorával, akkor meg még mindig probléma lesz a szinte nem létező objektív kínálat. Ezzel a tempóval olyan 4-5 év múlva már talán számításba lehet venni.
3.) A Sony már egészen közel áll az igényeimhez. De egyet kell értenem egy korábbi hozzászólással: A szenzor és a videó kiváló, minden más pedig idegesítő. Arról nem is beszélve, hogy az objektíveket a képességeikhez képest hajmeresztően túlárazottnak érzem. De végül is meg lehet szokni... csak ne kelljen belekotorni a menübe vagy olyat átállítani amihez nincs dedikált vagy beprogramozott gomb, ott megőszülsz. Tele van logikai bukfencekkel és idegesítően ostoba megoldásokkal. A tegnap előtt linkelt Digitalrev-es Sony A7/A7r tesztben is felbukkant, hogy például az audio peaking level állításakor bevisz egy külön menübe, fekete háttér felvétel közben, te meg nem látsz semmit... na ezt tuti nem lehetett volna egy átlátszó háttérrel megoldani, ahogy azt mindenki más csinálja. Ilyen apróságok tudják nagyon felnyomni az ember vérnyomását mikor egy Sony gépet használ. Persze a fotó/videó minőség kárpótol, kérdés, hogy az ember képes-e együtt élni egy kiismerhetetlen, szeszélyes, akaratos, makacs
nővelfényképezőgéppel.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz toxicdog21 #3270 üzenetére
Én a főnököm NEX-7 vázát használtam sokat. Pont azért jegyeztem meg, mert ez már 2 éve is kritizált dolog volt, de az A7-ben is így van. Miért? Olyan bonyolult? Vagy csak a Sony magasról letojja az igényeket? Ha az EVF képén lehet átlátszó, akkor a hátsó LCD-n miért nem?
Ezek ilyen nüansznyi dolgok, amik feltornyosulnak és biztosítanak arról, hogy ne legyen felhőtlen a viszonyod a gépeddel. A Fujifilm bezzeg olyan dolgokat művel firmware frissítésről frissítésre, hogy beszarsz. Egy 2010-ben bemutatott Fujifilm X100-ra már rá sem ismerni, annyit fejlődött a megjelenés óta. Nem mellesleg van már utódja, mégis fejlesztik ezt a "régi" vázat... a legutóbbi frissítés éppen csak most jött ki. Amire sok panasz érkezik, azokat igyekeznek javítani. Ez a mentalitás szöges ellentettje annak ahogy a Sony bánik a vásárlóival.
(#3269) PRO-peller: Nem használhatatlan a Sony menüje, nem erre akartam célozni. Csak amióta létezik a NEX rendszer, azóta minden, minden, minden tesztben leírják, hogy logikátlan, kényelmetlen, buta és rosszul felépített a menürendszer. Azóta kereken nulla érdemi lépést tett a Sony, hogy ezt rendezze. A fent ismertetett idegesítő hülyeségeket sem képes kijavítani. Kihoz egy új, professzionális vázat és direkt benne hagy ostobaságokat, mintha a 60.000 dolláros Sony CineAlta F65 eladásait féltené...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
A NEX 7 egyébként egy nagyon jó váz. Túlárazott, csúnyán túlárazott, de egyébként jó. A NEX 6 keresője elvileg jobb, mint a NEX 7-ben lévő, de ezt megerősíteni nem tudom, mivel a NEX 6 keresőjét még nem láttam. Minden estre a hetesnek nem különösebben elragadó az elektronikus keresője, főleg egy mai jobb MFT vázhoz képest.
Fogásra jó, azt hiszem pont jól eltalálták a markolat alakját. A Tri-navi három tárcsás vezérlés nagyon tetszik, ilyet még a pro DSLR vázak sem tudnak.
Főként manuál objektívekkel használtam. Kedvencem volt egy ősrégi Nikkor 50mm f/1.2, ami brutál sok fémet és üveget tartalmaz, jóval nehezebb a váznál, de összességében jól meg lehet markolni a gépet a markolatnál fogva, nekem nem volt kényelmetlen, hogy orrnehéz.
De már nincs meg neki, nemrég lecserélte egy Olympus OM-D E-M5-re amivel elégedettebb. Amikor a NEX 7-et vette, nem kalkulált vele, hogy nagyok az objektívek, plusz ő utcán fotóz vele sokat és a NEX vázak szeretnek hangosan kattogni exponáláskor. Talán csak az utca túloldalán álló süket nem hallja meg...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha kell az EVF, akkor nincs más, legfeljebb a csatlakoztatható darabok a NEX-5 szériához. Szerintem bénák és bumfordiak, ráadásul bukod vele a vakuzást.
A focus peaking az egyik legjobb módszer manuál fókuszhoz. Én évekkel ezelőtt ismertem meg, szintén a Sony jóvoltából amikor elkezdtünk az EX sorozatú broadcast kamerákkal forgatni. Bő 3 éven keresztül voltam velük napi viszonyban és tényleg hasznos. A NEX vázakon pontosan ugyan úgy működik. Állítható a peking level, de érdemes maximumra feltolni. Régen ugye csak videóhoz használtam, így a NEX 7 volt az első aminél már fotóhoz is bevetettem.
Hasznos dolog, nagyon leegyszerűsíti a dolgokat. Nem csoda, hogy annyian átvették már.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem késik az élkiemelés. Szépen leköveti a fókuszt előre-hátra.
Azért a focus peaking sem mindenható. Kevés fénynél már bajlódik, illetve nagyobb mélységélességnél már szinte csak szerencsejáték. Portrénál nagyon oda kell figyelni, mert ott hamar kitűnik ha a szemek helyett az arccsontra vagy az orra fókuszálsz, noha a peaking az egész arcot élesnek jelezte mert maximális erősségre van húzva.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az 50mm f/1.2-vel is hajadra kenheted a focus peakinget ha mondjuk lerekeszeled f/8-ra. Mondjuk azt az objektívet a D800E-re felcsavarva szerettem, mondjuk képtelen mit kezdeni a 36 megapixellel meg nagyjából f/2.8-ig vissza kell venni belőle, hogy elkezdjen tényleg élesedni, de f/1.2 és egy full frame szenzor párosítása olyan DOF-ot művel, hogy wááhh... Majd felkutatok ilyen fotót a benti gépemen.
Minél szűkebb a mélységélesség, annál könnyebb a focus peakinget használni, hiszen annál szűkebb területet jelöl meg élesként. A sötétet meg úgy kell érteni, hogy annyira sötét van, hogy ott már a kontraszt AF is elkezd bizonytalanul monitorozni. Összességében egy nagyon jól használható funkció, ha eddig is manuáloztál, akkor ez egy teljesen új dimenzió lesz. Szeretni fogod.
A manuális objektívekkel meg semmi baj szerintem. Én igazán szórakoztatónak tartom a használatukat, főleg ha megvannak a megfelelő segédek hozzá. De az én gyűjteményemben is vannak olyan 50+ éves vázak amiken egy szimpla kukucska szolgál keresőnek és fókuszáláshoz egyetlen segédeszközöd az objektíven lévő távolság és mélységélesség skála. A letűnt korok utcai fotósainak mondjuk több nem is kellett. Igaz ők nem is kukkolták a pixeleket és nyáladzottak arra, hogy mit pirít a felszerelésük. Nem ez volt a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nikkor 50mm f/1.2
Teljesen tág rekeszen nagyon lágy (szinte már olyan mint a vattacukor) és érezhetően nehezebben boldogult a focus peaking az élkiemeléssel, főleg olyan képterületeken ahol alacsony a kontraszt különbség. De azért nem volt ez olyan nagyon rossz, még is így segített benne. Peaking nélkül, szemre belőni sokkal nehezebb lett volna.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz kalorobi #3304 üzenetére
A NEX-3N váz tudja a focus peakinget.
(#3305) jjeahh: Nem kell hozzá firmware frissítés, alapfunkció minden jelenlegi NEX vázban.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ezek nem aktuális vázak és a hír már két éves.
Ezért is lenne jó rászokni, hogy használjuk a vázak megnevezésében a betűjelet is, mert eltérő modelleket takar. Ezért írtam, hogy jelenlegi vázak mind tudják. Aki meg vásárlás kapcsán kérdez a NEX-ek felől, az rendszerint az éppen kapható modellekre kíváncsi.
A NEX-3N, NEX-5R, NEX-5T, NEX-6 és NEX-7 mind tudja alapból. De mint a mellékelt ábra mutatja, régebbi vázakra is felnyomható.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Bogyó bá' #3313 üzenetére
El van dugva a beállítások között. A Sony-nak van egyfajta tehetsége a logikátlan, idegesítő, rosszul felépített menürendszerekhez. Az egyik legfrankóbb funkció ezekben a vázakban és persze jól el kell dugni, meg ne találd rögtön. El tudom képzelni hány géptulajdonos nem is tudja, hogy erre is képes a váz...
Többek között az egyik kollégám is ilyen. Megvolt már neki a NEX-5N váz hónapok óta, mikor sajnálkozott rajta, hogy nincs peaking az övében (én akkor épp a főnököm NEX-7 vázát nyüstöltem). Mondtam, hogy van, be is kapcsolom neki... aztán hosszú ideig kotortam a beállítások között mire meglett.
[ Szerkesztve ]
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sebgutkopf #3328 üzenetére
Nem is tudom már melyik gép volt a sok közül ami magyar menüvel került hozzám pár napra és a menüben kóborolva rábukkantam egy "Parancsnok villantás" funkcióra... Mondom WTF, most nekem egy tükörben csupasz kolbásszal szelfiző katonát kell elképzelnem?
Persze a "Commander Flash Mode" egy nagyon félreértett fordítása volt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rumos14 #3331 üzenetére
Sokszor amúgy nem is a fordító tehet róla, hanem a gyártó, hogy gyökér módon a menüt úgy tervezi meg, hogy az angol szavakhoz igazítja a gombok, fülek, opciók grafikáját és azon nem lóghat túl semmi, mert a programozóiknak bizonyára letörne a keze ha úszó szöveg lenne ott, hogy rövidítés nélkül is ki lehessen írni a funkció nevét. Sokkal kreatívabban is lehetne fordítani és nem lennének a fordítók sem karakter számhoz kötve, hogy aztán kevésbé találó szavakkal meg értelmezhetetlen rövidítésekkel legyen tele a menü.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz PRO-peller #3333 üzenetére
Gáz amikor egy szakújságíró követi el azt az amatőr hibát, hogy nem tudja megkülönböztetni egyik gépet a másiktól. A NEX-3 már rég nem kapható, van helyette NEX-3N 110k pénzért. De ez őket nem zavarta, simán azt hiszik, hogy a most kapható gép egy 3 éves, elavult váz.
De nem ez az első eset. Múltkor valaki vagy itt vagy a másik topikban fejezte ki aggodalmát, hogy a NEX-6 nem képes videó alatt a manuális vezérlésre. Én rögtön rávágtam, hogy ezt biztosan a Pixinfo tesztjéből vette le... Ugyanis az a teszt az egyedüli a világon, mely ilyet állít és semmi köze a valósághoz.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
A NEX-5R elég kevés helyen kapható, már mindenhol a NEX-5T vázat nyomják nagy számban, ami viszont még mindig olyan drága, hogy már jobban megéri egy NEX-6. Ezen az analógián jutottam oda, hogy most a NEX-6 vagy valamilyen Fujifilm váz között gondolkozom. De szerintem ez már átcsúszik januárra, majd meglátom mi mennyibe kerül majd akkor.
Egyébként meg nem értem, hogy egyes boltok hogyan képesek ilyen raktáron beragadt példányokat ilyen pofátlan áron eladni. Aki meg nem tudja mi a különbség a NEX-5 betűjelei között, az simán rá is repül, hiszen az 5R-ről olvasott tesztben olyan szépeket írtak...
-
Stauffenberg
nagyúr
Ilyenkor jó ha van ismerős aki kintről behozza lábon (ha nem EU-ról van szó ofc). Egyszer majdnem lett egy Panasonic GX1 vázam 200 dollárért, mert egy ismerősöm pont kint volt még 4-5 napig az USA-ban amikor lement ennyire az ára. Aztán végül azért nem lett meg, mert a B&H-t annyira megrohanták, hogy nem tudták garantálni a kiszállítást azelőtt, hogy hazajönne.
De az a barátom-kollégám is jól járt, aki akkor járt kint forgatni a Golden Globe-on Los Angelesben, mikor még friss gép volt a Canon EOS 5D Mark III. Megvette amíg kint volt, kidobta a dobozt és a kézipoggyászban hozta haza és a hazai árhoz képest nevetségesen olcsón. Még hónapokig nem volt a használt piacon sem olyan ára a gépnek.
Az a baj, hogy sokszor nem a magyar kereskedők tehetnek a horror árakról, hiszen a terméket nekik is be kell szerezni és már sokszor a tápláléklánc legelején rárakódik egy nagyobb összeg.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem rosszak azok a Sigmák, de ezek az új kiadások a tök csupasz burkolattal nem tetszenek. Annyira csupasz, hogy nagyon csupasz. Egy tesztben azt írták, hogy nedves időben, maszatos kézzel manuális fókuszálás közben simán lecsúszik róla az ujjad. A másik meg, hogy miként tenném rá a follow focus rendszert videózáshoz? Sehogy.
Nálam talán kevésbé jelentenek ezek alternatívát, vagy keresem kell az első kiadásból ami még úgy néz ki, mint egy igazi objektív. De azért ezzel a fényerővel sem vagyok teljesen kibékülve.
A Sony saját objektívei meg egészen viccesek. Az SEL 50mm F1.8 még jó áron van, egész tűrhető rajzolattal, csak azok a szép szivárványok amiket produkál, azok ne lennének, de összességében ezt tartom a megfizethetők közül a legjobb ár/érték arányúnak. A többi NEX objektív meg vagy a vicc kategória vagy brutáldrága.
Tököm... ne lennék ennyire videóbuzi, akkor már rég markolásznám valamelyik Fujifilm vázat...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz kalorobi #3354 üzenetére
Én sosem szoktam rárakni semmit a kijelzőkre, de az olyan védőfóliák amiket az okosmobilokhoz lehet venni biztosan jó szolgálatot tehetnek a karcolások kivédésére, ütést viszont az sem nagyon állja. Ha nem találsz eBay-en pontosan erre a kijelzőre, akkor vehetsz egy nagyobbat, aztán méretre vágod. Néhány euró + posta nem egy nagy összeg.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz kalorobi #3357 üzenetére
Nem tudom mivel van borítva a NEX-3N kijelzője, de általában nem szoktak karcolódni ilyenektől. Ha tartasz tőle, akkor ragassz rá egy védőfóliát tesztjelleggel és meglátod mennyire válik be. Ha a fóliában sem tesz kárt a ruházatod, akkor a jóval keményebb kijelzőben sem fog.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Bogyó bá' #3372 üzenetére
Valóban nem egy nagy eresztés az a teleobjektív, de teljesen felesleges bármilyen MILC objektívet összehasonlítani árban a DSLR üvegekkel. A MILC piacot még nem érték utol azok az igazán olcsó darabok, amik a népszerűbb DSLR rendszerekhez már vannak.
Ha meg a NEX objektíveket túl drágának találod, akkor nézz rá a Fujifilm objektívekre... rögtön örülni fogsz, hogy ezt a filléres olcsó rendszert választottad.
-
Stauffenberg
nagyúr
Na ja, csak a Fujifilm X rendszerben nagyjából zéró az olcsó, megfizethető, "műanyag de azért jó" objektívek száma. Egy-két kivételtől eltekintve azok az üvegek nagyon is érnek annyit amennyibe kerülnek, akkor is ha egyébként baromi drágák. Nem is tudom van-e már itthoni ára az XC 50-230mm objektívnek, de ha a kinti árak közötti különbséget vetítjük az itthonira, akkor olyan 130k körül lesz szerintem, ami a harmatos fényerőt figyelembe véve egyáltalán nem lesz kedvező, pedig az XC széria pont az olcsóságról szólna. Szerintem a Fujifilm nem az üvegek megmunkálásán, hanem a fényerőn spórol nagyon sokat. Aztán lehet eldönteni kinek mi a fontosabb.
(#3389) kalorobi: Ja, ez az egyik ami miatt 2014 elejére napoltam a gép beszerzést... hátha addig megmozdul valami, valahol. Szegény NEX-ek úgy csattognak, mint a DSLR-ek. Kellemetlen. Nagyon hajlok az általam sokkal érettebbek tartott Fujifilm felé, de ott meg a videós képességek katasztrofális állapota zavar.
Még a végén veszek egy Fujit fotóra meg egy NEX-3N-t videóra... Nem kerülne sokkal többe, mint egy NEX-6-ot venni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Abszolút igaz a mondás, hogy az X-Trans szenzoros Fujik portréra bitang jók, tájfotóra már kevésbé. Nálam erősen jelen van a portré, illetve modellfotó, így ez nálam jó, de ettől függetlenül a hagyományos Bayer szenzoros X100-ban vagy az X-A1-ben gondolkozom, amik nem produkálják ezeket a jelenségeket (főleg videónál nagyon drasztikus a különbség). Előbbi egy nagyon jó kis távmérős stílusú gép egy olyan objektívvel amit az esetek többségében használnék, de azért szükségem lenne egy hosszabb üvegre is, nem akarok mindig ahhoz igazodni ami éppen van. Ezért gondoltam helyette az X-A1-re, de még nem eldöntött dolog, pont a katasztrofális videó miatt ami az összes Fujit jellemzi és nem csak minőséggel vannak gondok.
A másik alternatíva meg ugye a Sony NEX vonal. A NEX-3N túl kevés nekem, hogy fotóra is használjam (egy rádiós vaku kioldót már rá sem lehet tenni még adapterrel sem), a NEX-5(x) vonal nagyon túlárazott (nem tekintve ezt az adventi akciót), míg a NEX-6 már lecsúszott egy emészthetőbb árba. Csak a Sony-val meg az a bajom, hogy használat közben szeretnek felb*szni a logikátlan hülyeségeikkel, iszonyat hangon kattognak (utcai fotónál hátrány) és mellé még az objektívekkel is gondban lennék, mert amik olcsóbbak a Fuji üvegeknél azok sokkal szarabbak is, amik meg elérik a Fujik minőségét, azok rendszerint Zeiss feliratot viselnek és még a Fujinonoknál is drágábbak.
Hát kemény az élet na. Még mindig nincs meg az a MILC rendszer amivel tényleg elégedett lennék. A Micro 4/3 még érdekes lehet, de ott meg vázat nem találok rendeset... a Pana GX7 lenne egészen jópofa, de az meg túl van a kereten. Na meg a DSLR-nél sem akarok maradni (főleg mivel abból meg vannak céges gépeink), arról nem beszélve, hogy normálisan kezelhető vázak a D7100 meg a 70D magasságában kezdődnek, szintén messze túl a kereten. Pentax meg továbbra is nagyjából a Fujifilmmel említhető egy lapon ha videózásra kerül sor.
Mondjuk még jó, hogy nem sürgős ez a vásárlás nekem. Már egy éve is akartam venni, fél éve is akartam venni valamit, de mindig inkább a várakozás mellett döntöttem. Lehet most sem lesz másként.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz istvan170 #3398 üzenetére
Az E-M5 nagyon jópofa, főnököm arra cserélte a NEX-7-et. Részben azért, mert egy APS-C MILC és az objektívei nem elég kompaktok (nálam viszont nem a méret, inkább a tömeg számít, de az is csak annyira, hogy egy DSLR szett tömegét nagyjából megfelezzem), részben meg azért, mert a NEX-ek keserves hangosan kattognak ami utcán ha kerülnéd a feltűnést nagyon zavaró.
De abban az árban kénytelen lennék az Olympus felé tanúsított szimpátiám ellenére a Panasonic GX7-et választani, mert az legalább videózni is tud. De szerencsére ennyit költeni nem akarok, nekem egy egyszerűbb váz is megteszi, inkább objektívekre költenék többet.
(#3396) p_adam:
Ez a legjobb vaku moddolás. Biztosítod a normális vakupapucsot, amitől már egészen olyan lesz a NEX-5N mint egy igazi fényképezőgép.
Felejtsd el a tyúkszaros gyári villantót, nem jó az semmire. Ebbe meg belerakhatsz egy értelmesebb rendszervakut vagy egy rádiós kioldót is (én utóbbit preferálom).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz istvan170 #3406 üzenetére
A Sigma 30mm f/2.8 képminősége jó, teljesen vállalható a rajzolata (jobb a majd egy százassal drágább SEL 35mm-nél). Csak ugye relatív, hogy ki mit nevez fényerősnek, nálam az egy kicsit kevés. Legfeljebb a kitobjektívhez képest fényerős.
A Sony-féle 35mm-es objektív egy fos annyi pénzért. Ha jóval olcsóbb lenne, akkor elnézné neki az ember a nem túl izmos rajzolatot, így viszont pofátlan lehúzás. Az 50mm f/1.8 OSS a maga 80 ezres árával viszont nem rossz, az talán az egyetlen olyan Sony objektív NEX-re ami nincs túlárazva.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rumos14 #3415 üzenetére
Szoftverrel mit nem lehet szűrni vagy kijavítani? De akkor meg felmerül a kérdés, hogy akkor egyáltalán mi értelme van drága objektíveket venni ha aztán bármilyen hibát vagy gyengeséget ki lehet javítani (vagy legalább elfedni) utólag?
A Sigma 30mm f/2.8 DN alacsonyabb CA szintet (és nem mellesleg pofás rajzot) produkál 50 ezerből, mint a Sony 35mm f/1.8 130 ezerből.
Nyilván akinek fontos a tágabb blende és az optikai stabilizátor annak csak a Sony üvege játszik, de ez nem változtat azon, hogy túlárazottnak érzem (és nem csak én, hanem nagyon sok Dpreview fórumozó és egy tucatnyi review készítője is "overpriced" üvegnek tartja).
Egy programozó ismerősöm pár éve (volt az már 6-7 éve is) még az egyik fényképezőgép gyártónál dolgozott (kamera firmware-eket készítettek) és már akkor megmondta, hogy a legújabb trend már nem az, hogy jó objektíveket készítenek, hanem az, hogy jól letesztelik a lencserendszer gyengeségeit és sok esetben már a in-camera javítja a szoftver ezeket, illetve a kamera/objektív profilokat kiadják a legnagyobb szoftver gyártóknak (Adobe, NIK, Apple, stb), hogy azok is képesek legyenek bármilyen hibát korrigálni egy szempillantás alatt. Ezzel egyébként semmi, de tényleg semmi baj nem lenne, ha ezzel arányosan áraznák be az objektíveket. Ezen így 2013-ban már nem lepődünk meg, csak az olyan hülyék érzik átb*szásnak, mint én.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem erről az jut eszembe, hogy ha nem elég friss a hús amit drágán vásárolsz, akkor fűszerezd meg jól, az majd elfedi.
Ha én egy objektívet vásárolok, akkor szeretem ha a valós értékén van beárazva. Nem véletlenül tesztelik úgy az objektíveket, hogy minden szoftveres bűvészkedést kikapcsolnak. Én sem gondolom, hogy bármi baj lenne a szoftveres korrekciókkal és azzal, hogy így tervezik már az új objektíveket (ezt le is írtam), csak azzal, hogy a közepesen kidolgozott, közepes gyártási minőségű objektívet drágán adja a gyártó.
A fröccs is finom, de ne kerüljön annyiba, mintha tisztán innám a bort.
-
Stauffenberg
nagyúr
Mielőtt nagyon beleszaladunk ebbe:
Nem azt mondtam, hogy az SEL 35mm f/1.8 egy igénytelen szar amit csak a szoftveres korrekciók tartanak lábon. A színeit (a megannyi kis CA elszíneződést leszámítva tág rekeszen) és a kontrasztját csípem. De annyit mondtam róla amit te is:
"Ehhez képest az ára tényleg lehetne kicsit szerényebb is."
A többihez meg annyit tennék hozzá, hogy ja, lehet kicsit konzervatív vagyok néhány kérdésben. Ezek inkább csak elvi dolgok. Ha a vázba belepréselt algoritmusoknak meg szoftvereknek köszönhetem a jó végeredményt, akkor legyen a váz meg a szoftver emiatt drágább, ne az objektív.
Ha most az ellenérzéseim ellenére a NEX rendszer mellett döntök, akkor tuti megvenném előbb vagy utóbb ezt az üveget. De nem azért, mert korrektül beárazott darabnak tartom, hanem mert kell a látószög, blende meg az OSS és egyszerűen nincs más.
Aztán ki tudja... lehet veszek egy NEX 6-nál 70-90 ezer forinttal olcsóbb Fujifilm X-A1 vázat és bőőőven marad pénzem az XF 35mm f/1.4 R objektívre. Csak akkor sem EVF, sem videó.
-
Stauffenberg
nagyúr
Jártam ma a Sony Centerben és végre szemügyre vettem a NEX 6-ot. Eddig főleg a NEX 7-el volt tapasztalatom, de a NEX 6 vagy lassabb a nagyobb tesónál vagy csak túl rég volt utoljára a kezemben NEX váz és elszoktam ettől a komótos tempótól. Mintha minden utasítást egy jól érezhető input lag után hajtana végre.
A 16-50 objektív kezelése határozottan, kifejezetten nem tetszik. Ez a billenőkapcsoló sokkal jobb lenne ha az objektív nem reagálna ilyen lassan az utasításra. Plusz az AF sebessége is... hmm... Na ez lenne az első amit kukáznom kéne, ami kár, mert azért kellene egy alapzoom is. Inkább elviselném a régi 18-55mm méretét, de olyan kit nincs. Nem is lesz soha többé.
Ez a 10% kedvezmény már csak a héten érvényes, vagy megrendelem holnap a vázat vagy elúszik a kedvezmény, pedig 25k spórolás nem jönne rosszul.
Nem szeretem a NEX-ek kezelését, nem szeretem a cammogó tempójukat. Ellenben a képminőségük és videójuk az kéne. Ma sem jutottam közelebb ahhoz, hogy kell-e nekem a NEX-6. Tiszta agyrém.
-
Stauffenberg
nagyúr
A Fujinon XC 16-50mm képminőségben jóval jobb. Csak cserébe nagy méretű és annyira "kutyapöcs" felépítésű, hogy simán duplájára nő kicsavarva. De azzal még mindig jobban együtt tudok élni, mint azzal, hogy kezelhetetlen, nyögvenyelős, pontatlan, lassú.
Na ja, az EVF-től sem dobtam hanyatt magam. Állítólag jobb a NEX 7 keresőjénél... nekem anno a NEX 7 sem tetszett és állítólag a NEX 6 már jobb, de én nem így éreztem. Bár nekem alapvetően az EVF mint olyan tud nagyon zavaró lenni. Teljesen keresztbe tesz a térérzékemnek, hogy egy sík képernyőt bámulok közvetlen közelről. Arról nem is beszélve, hogy a szememnek nagyon nagyon fárasztó, hogy fél centi közelre kell fókuszálnia, szemben a tükörrel, ahol ez nem jelentkezik. A főnökömet mikor kikérdeztem arról, hogy milyennek érzi a NEX 7 után az OM-D E-M5 keresőjét, akkor a "same shit" jelzővel tudta csak illetni.
Amúgy rájöttem, hogy az egész NEX rendszer olyan, mint egy szép, meleg pulóver, ami tényleg jól néz ki, teszi a dolgát és eléred vele a végeredményt: melegít. De az anyaga irritálja a bőröd és nem tudod eldönteni, hogy megéri-e a kínlódás.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem egy EVF esetében mindegy mekkora a felbontás, mindegy milyenek a színei, mindegy mekkora a mérete, mindegy milyen a képfrissítése, mindegy mekkora a késleltetése... egyszerűen irritálja a szememet ha túl közelre kell fókuszálnia. Ez már csak ilyen, messzire jól látok, akár egy vadászpilóta és ha kell közelre is, de a szemem nem érzi jól magát tőle (na most a közelit úgy kell érteni, hogy egy arasznyinál közelebbre). Nekem így az egész EVF koncepció rossz.
Persze a biológia okozta kényelmetlenséget már csak fokozni tudja ha az EVF még nem is túl jó minőségű.
Lehet csak valami hülye beidegződés mondatja velem, hogy kell az EVF, hiszen világ életemben csak kukucskán komponáltam fotót. De mivel az EVF kényelmetlen nekem, ezért lehet villámgyorsan szoknék le róla és akkor meg felesleges extra. De ezt nem tudhatom előre.
(#3470) FEDman: Volt már a kezemben több alkalommal is. Tényleg jó, de nem merek túlságosan összemelegedni vele, mert akkor nem szabadulok míg meg nem veszem.
Most úgy kell spórolnom, hogy mostanában vennék vázat + egy-két objektívet és tavasszal jönne az RC helikopterezés. Belevágnék a légi videózásba (egyelőre csak egy GoPro-val). Nem engedhetek meg magamnak ilyen kis romantikus kalandokat mint az XF 18-55 f/2.8-4
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem szó szerint értettem a fél centit. Én akárhogy csavargattam a dioptria korrekciót, nekem ez kényelmetlen volt (de valamennyi EVF-el így vagyok). Ami 10-15 cm-nél közelebb van a szememhez, arra sokkal fárasztóbb fókuszálnom (tehát látom élesen, csak fárasztó a szememnek, nagyon). Arra mondjuk jó, hogy ha tűz a nap és az LCD-n nem látom jól a képet, akkor belekukucskáljak, de az jó kérdés, hogy ez a fícsör ér-e nekem ekkora felárat.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sebgutkopf #3492 üzenetére
Lényegében igen. Ráadásul az R1 akkoriban szintén drága volt. Az egyik rokonom képes volt Bécsbe utazni, hogy egy használt R1-et elhozzon onnan, mert így spórolt rajta annyit, hogy a 60 ezer forintos memóriakártya (nem tudom mekkora volt) még beleférjen.
-
Stauffenberg
nagyúr
"a lényeg, hogy az ff cuccok eleve marginális eladást képviselnek a dslr eladásokból, közben a milc szintén marginális az összes eladott gépből"
Én mindig jót nevetek mikor valaki túl nagy jelentőséget tulajdonít a MILC piacnak. Főleg mikor a Canon neve is felmerül. Bár nagyon vicces amikor a magasról leszart Canon EOS M rendszerről van szó, de halál komolyan mutatja meg, hogy a világ legnagyobb kamera gyártója, melynek éves árbevételének túlnyomó többsége DSLR eladásokból származik, mennyire is fél attól, hogy lemarad a MILC versenyben. Mondhatjuk azt is, hogy annyira fél tőle, mint én lemaradni egy Bunyós Pityu mulatós koncertről.
Bár az Olympus esetén csak pletyka volt, hogy a MILC gépeivel kivonul az USA és EU piacokról köszönhetően annak, hogy nagyon nem megy ez a kategória ezekben a régiókban, de a Canon tényleg meg is lépte. Az EOS M bemutatása óta megjelent egy UWA zoom objektív és maga az EOS M2, de csak és kizárólag Ázsiában.
Hát nagyjából ehhez lehet mérni, hogy mennyire tojtak gatyába a konkurenciánál az A7/A7r bemutatása után. Azt csak mi szeretnénk, hogy így legyen, mert nekünk kedves a MILC kategória, de a piac azt igazolja, hogy közel sem olyan népszerű világviszonylatban, hogy igazi piacformáló tényező legyen.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rumos14 #3506 üzenetére
Az A7 hiába a legolcsóbb FF gép, aki ennyi pénzt elkölt, az ritkán nem néz utána az objektív ellátottságnak (bármennyire is szeretjük feltételezni, hogy a vásárlók többsége ostoba). Elég csak egy szempillantást vetni a roadmap-re és hemzsegnek a Zeiss-ek, ami mindenki gyomrában görcsöt okoz aki csak kicsit is árérzékeny. Akkor meg rögtön önellentmondásba kerülünk, hogy miért is előny, hogy ez a legolcsóbb FF váz, hiszen aki natívan erre készített üvegekkel használná, az rögtön csak arany árban talál bármit és az előny elvész.
Persze tök jó, hogy lehet régi legendás manuális üvegekkel használni, de azt még egyáltalán nem látjuk most, hogy ez mégis a piac mekkora részének felel meg. Nekem például simán megfelelne, de könnyen lehet, hogy a többség inkább egy D610-be vagy EOS 6D-be fektetne.
Túl van egyelőre értékelve az A7 és A7r jelentősége . A Sony már számos forradalminak és követendőnek nevezett fejlesztést dobott piacra az elmúlt 15 évben amiből aztán nem lett piacformáló trend.
A Canon és Nikon még bőven ráér kivárni, hogy mi lesz ebből. Aztán meg a Sony-t sem feltétlenül érdekli ez az egész piacvezetősdi, főleg amíg a konkurensek felének ő a beszállítója.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem a Sony egyáltalán nem kerülne lépéselőnybe a többi FF rendszerrel szemben. Egészen egyszerűen azért, mert a piac egészét a legkevésbé sem érdekli a gépek mérete vagy az, hogy van-e benne tükör.
A Sony is kínált eddig is full frame DSLR és SLT gépeket amik meg sem közelítették a Canon-Nikon tengelyhatalom népszerűségét. Egész piacgazdasági és marketing tanulmányt lehetne arról írni, hogy miért nem. Viszont a Sony szerintem bedobta a törölközőt ezekkel a nagy dögökkel, rájött, hogy fejjel menni a falnak egy működésképtelen modell.
Az A7 és az egész koncepció csak egy markánsabban eltérő alternatíva akar lenni az FF felhozatalban. Majd ha lesz kiépített objektív kínálat, akkor azzal nem lépéselőnybe kerül, hanem jó esetben felzárkózik a Canon-Nikon mellé. Egy másfajta megközelítést ad a fotósok kezébe. Biztos vannak szép számmal akiket nem érdekelnek olyan dolgok, mint a veszett gyors, pontos, 3D követő móddal rendelkező AF rendszerek, de mondjuk az EVF és a mókolás (pl: Magic Lantern) nélkül elérhető tengernyi profi videós funkció már annál inkább. Nekik ez csak egy alternatíva és nem azért, amiket itt sokan vizionálnak. Világszinten a vásárlók háromnegyedét teljesen hidegen hagyja a gépek mérete és kompaktsága. A két legfontosabb piacon (Észak-Amerika és Európa) a mirrorless gépek részesedése olyan elenyésző, hogy az felfogható félremagyarázhatatlan tényként: A legtöbb fotós nagy ívben tojik a felszerelése méretére és tömegére.
Persze technológiai oldalról az A7 egy teljesen új kategória, de piaci oldalról és a fotós szemszögéből ez sokkal inkább említhető egy lapon a jelenlegi FF DSLR kínálattal, mint mondjuk az M4/3 és APS-C MILC-ek.
Ez kicsit olyan, mintha 40 évvel ezelőtt azon vitatkoznánk, hogy vajon a távmérős, SLR vagy a TLR a mindent verő kategória. Akkor is számtalan eltérő technológia szolgált arra, hogy ugyan arra a filmre fotózd ugyan azt, csak más és más módon. Volt akinek a távmérős állt jobban kézre, megint másoknak az SLR. Az egyik sportot fotózott a másik meg műteremben modelleket. Az A7 is azoknak szól leginkább, akiket eddig sem érdekelt a gépe mérete, ellenben az pont jól jön neki amit technológiai oldalról jobban vagy máshogyan tud, mint egy DSLR. Aztán azt majd csak évek múlva látjuk, hogy hányan is vannak ezek a fotósok.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Mikor nyavalyognak a gyártók, hogy nem fogynak úgy a mirrorless cuccok, akkor talán azon is elmerenghetnének néha, hogy talán ebben az árazásuk is szerepet játszhat némiképp.. "
Egyrészt. Másrészt az "ennyi pénzből már jobb DSLR szettet is vehetek" felfogást nem is lehet anélkül eloszlatni, hogy végre nem csak a vázak ára képes versenyezni velük, hanem a kiegészítők, objektívek is. Én sosem tartottam eretnekségnek (csak okafogyott okoskodásnak), amikor valaki azzal érvel egyik-másik MILC rendszer ellen, hogy amennyit arra költene, abból komolyabb DSLR szett is kijön. És igaza van! Csak épp teljesen felesleges ezt a MILC userek orra alá dörgölni.
"Például egy FF DSLR tulaj mit lát az A7-ben? Gyengébb AF-et, meg ugyanolyan nagy obikat, ez így még nem olyan csábító azért."
No de azért vannak biztosan sokan akik meg olyan dolgokat látnak az A7-ben ami vásárlásra ingerli őket esetleg egy FF DSLR-ről váltanak majd. Csak azt nem tudni most még, hogy mennyien vannak. Csak ezen fog múlni, hogy ez a Sony egy újabb be nem váltott forradalmi ígérete vagy tényleg működni fog.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz PRO-peller #3570 üzenetére
"Ha nem tévedek nagyot a broadcast kamerákon is kézzel fókuszálnak többnyire."
Kevés olyan területet tudok a videózásban, illetve filmkészítésben ahol használnak automata fókuszt (nagyjából sehol, ha az MF nem játszik, akkor máshogy érdemes megoldani). Én a NEX és A7 vázak legjobb tulajdonságával a focus peaking-el valamikor 6 évvel ezelőtt ismerkedtem meg amikor napi kapcsolatba kerültem több Sony broadcast kamerával. Volt ugyan már a Sony EX1-en (amivel a legjobban össze voltam gyógyulva) AF mód, de nagyjából csak dísznek.
A filmesek előbb rekeszelnek le annyira, hogy hatalmas legyen a mélységélesség, minthogy AF-et használjanak. Például ha steadicam-et használunk, ott nem lehet a fókuszt buzerálni, mert elbillen a kamera.
-
Stauffenberg
nagyúr
Samyang officially releases the five E-mount Full Frame lenses
Na ezek már jópofák. Én a 35mm f/1.4 és 85mm f/1.4 üvegeket használtam D800E és 5DmkIII vázakon és jópofa karakterük van, főleg azt figyelembe véve, hogy a kettő együtt megvan 250 pénzből. Mondjuk cserébe nincs AF, de ez sokkal kisebb baj az A7/A7r esetében, mint a fent említett vázakon, ahol semmi értelmes segéd nincs.
-
Stauffenberg
nagyúr
Csak nem gondoltad, hogy majd teljesen újratervezik az egészet? Ráhegesztenek az objektív végére egy 10 dolláros adaptert, aztán mehet is a piacra.
Az a faramuci helyzet van, hogy amit eddig APS-C és FF (DSLR/SLT) rendszerekre terveztek, azok nem passzolnak normálisan ide. Vagy kell egy kályhacső toldalék a bázistávolság miatt, vagy egyszerűen nem vetíti ki a szükséges képkört.
Szerintem a Samyanghoz hasonló gyártók egyelőre csak ilyen garázs barkács megoldásokkal állnak elő amíg ki nem derül, hogy a népek fogják-e kajálni ezt a koncepciót.
Új hozzászólás Aktív témák
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Gopro hero 9 black
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm