Hirdetés
-
Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
ph De biztosan nem a júniusi Nintendo Direct rendezvényen, hanem valamikor máskor.
-
Indika teszt
gp Teológiai utazás egy kételkedő apáca és egy istenhívő szökött fegyenc kíséretében.
-
Saját AI-chipet visz az adatközpontokba az Apple
it A jelentések szerint az Apple saját chipeket fejleszt, hogy AI-szoftvereket futtasson az adatközpontokban.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szazbolha
addikt
Sziasztok!
Nikon DSLR mellé szeretnék egy MILC-et, APS-C méret a cél, Sony és Fuji gépek között nézelődtem, a Sonyk kicsit szimpatikusabbak a videóképességek miatt.Elsődleges szempont lenne régi manuális objektívek használata. Elvileg még az AF-es kitobjektív sem kéne.
Használt gépet szeretnék 50.000 Ft környékén, de ha van értelme akkor 100K-ig is tudom bővíteni a büdzsét.Mely gépeket javasoljátok?
Szinte 100%-ban manuális élességállítás. M42, Nikon, fixek: 24mm 35mm 50mm 105mm 135mmEddigi DSLR tapasztalatom szerint a kihajtható LCD sokat segít, de pl portrénál (állókép) kényelmesebb a kereső használata. Szeretnék szenzor stabit is de az csak a nagyon drága milcekben van, ezért most nem szempont. A focus peak vagy más man. élességállítást segítő eszköz fontos szempont.
-
szazbolha
addikt
válasz rumos14 #11100 üzenetére
Amiket néztem kereső nélkül NEX f3 és a5000. Árban jó, de szívesen áldoznék kicsivel többet keresőre, mert úgy gondolom azért néha kellhet, nem a precíz élesítéshez, hanem a komponáláshoz,
Jól gondolom hogy Sony milcekhez két fajta 16-50 objektívet adtak ki? Egy régebbit ami nem összecsukható és kb. 3 éve az összecsukhatót, vagy laposabbat.
Ha képen mutatja az eladó meg lehet különbözteti? Van rajtuk valami típusjelzés?
És melyik a jobb? Nyilván a kis méret előny, de optikailag? Vagy a 18-55 jobb ha mégis kitben venném? (sokan így árulják és gondolom külön eladhatatlan) -
szazbolha
addikt
válasz rumos14 #11107 üzenetére
Köszönöm, így már világos. Az is tetszett, hogy a Sony milcek USB-ről, bankról tölthetőek.
Ha jól olvastam töltés közben nem lehet fényképezni vele.
Minden típus tölthető így? (NEX f3, 5 ,6 a5000, a6000 ) vagy ezt gépenként kell megnézzem a speckóban?Egyébként van valamilyen összefoglaló táblázat amiben a sony milcek spec adatai összefoglalva láthatóak?
USB töltés, vezérlés mobilról, vaku, vakucsati, kereső, stb -
szazbolha
addikt
válasz WiZARD #11109 üzenetére
Köszi!
Adaptereket is vennem kéne
M42, Rollei QBM - ezek OK, peremes blendebeugrasztós.Nikon / Nex : ebből láttam több félét, de nem jöttem rá mi a különbség az AI, G, AI/AF-S jelzésűek között. Egyikben sem volt elektronika. ebay-en 20 USD alatti árral futnak.
Szóval milyen nikon / nex adaptert keressek? Van régi manuális objektívem, AF-s, és van AF-P is amin már csak elektronikus rekesz állítás van. Nem célom hogy az AF működjön.És van Canon EF-s objektívem is. Ha jól láttam ahhoz van már 80 USD alatt is elektronikus változat, amivel megy az IF, IS, rekesz, stb.
-
szazbolha
addikt
Nem felesleges, mivel D5500-al nincs fénymérés a manuális Nikkor objektívekkel, míg az összes sony milccel van.
Továbbá van olyan tulajdonsága a legolcsóbb NEX-nek is (5N-óta), amit a drágább Nikonok sem tudnak, nemhogy egy 200K-s belépőszintű Nikon DSLR. Pl elsőredőny elektronikus zár. Azaz nagytelével ismét tudnék úgy fotózni, mint canonnal (4 éve ott belépőszinten is), hogy az exponálás indításakor nincs berezdülés.
Szóval kell az a Nikon/Nex adapter és ha canon/nex adapterrel egy árban lenne az elektronikus változat, akkor azt is megvenném azonnal.
-
szazbolha
addikt
Mert van sok jó manuális objektívem.
Canonról Nikonra váltottam, ezzel ezek használata/használhatósága megszűnt. A sony milc másodgépnek kell, videózni és manuálozni. Szórakozni... ahogy a többi.Nem 2 hanem 4-6 "rendszerem" szokott párhuzamosan lenni, ha filmeseket és KF-et is beleszámoljuk.
Nem munkáéra kell.... nincs benne ésszerűség. -
szazbolha
addikt
válasz rumos14 #11115 üzenetére
Köszi!
Én erre a EF/NEX adapterre gondoltam mint "olcsó": COMMLITE 18.000 Ft-ért -
szazbolha
addikt
Bőven elég, canon élőképes élesítés is kb. ennyit tud, nikonnál talán egy picit jobb a helyzet főleg az AF-P objektívvel.
Canon EOS / NEX adapternek elsősorban azért kell elektromosnak lennie, hogy a blendét lehessen állítani, nincs rajta tárcsa. Az AF már csak hasznos plussz.
-
szazbolha
addikt
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Ez a fórum nagyon hasznos volt. Többször is végig mentem rajta célzott keresésekkel.
Végül nagyon olcsón vettem egy NEX-F3-at.
Tudom meglepő döntés, de ebben a gépben minden benne van/volt már amit akartam kivéve a kereső. Ok, a tárcsa hiánya kicsit zavar, de a gyengéjét próbálom erényként értékelni: 99%-ban A módot használok.
Kb 60.000-80.000 Ft-tal többért kaphattam volna a6000-et, ami a másik jelöltem volt.
Ha valakit érdekel leírom miért pont ezeket és hogy kb. 2 nap alatt miért jutottam erre a döntésre.Az első 1 órás ismerkedés után úgy gondolom remek másodgép lesz. Vagy csak simán játszó gép lesz.
Lehet beteges dolog, de örömmel tölt el, hogy szinte minden kedvenc objektívemet rá tudom tenni.Újabb meglepő fordulat: Bp-i boltban találtam manuális EOS/NEX adaptert. Persze ezzel nem működnek az EOS objektívek, viszont elég volt egyetlen NEX adapter és a korábbi canon adaptereimmel minden rámegy,
(a Nikon/EOS-t valakinek kölcsönadhattam, mert nem találom, de majd az is meglesz......) -
-
szazbolha
addikt
válasz konyi79 #11126 üzenetére
Ez tényleg két hátrány. Az ISO200 műszaki okát nem ismerem, de biztos nem szimpla kicseszés. A profilozás jó dolog lehet, tényleg van mikor X idő után fogalmam sincs melyik kép mivel készült. (canonon is sok adaptált objektívet használtam)
Most kicsit küzdök a menüvel... valamit el állíthattam, mert az expó gomb lenyomása nélkül is állandóan élesre állít.
Az 1.01 végleges NEX-F3 fw van rajta magyar nyelv nélkül. Meg lehet csinálni, hogy magyar Sony oldalról származó (elvileg magyar nyelvet tartalmazó) fw-t ráerőltessek? Vagy van valami régió korlát?
Francia portugál és ázsiai nyelveke választhatók az angolon kívül. -
szazbolha
addikt
válasz #31733248 #11143 üzenetére
f/2,8 vagy f/4, sajnos nem írtam fel.
Ez a kis Sony NEX nagy meglepetéseket tartogatott nekem: manuális objektívvel elfogadta az S módot (AUTO ISO-val) beállítottam 1/800-ra és csak a témára kellet figyeljek. Azért nem túl egyszerű élesíteni, ha fény esik a keresőre.
Vannak nyitott rekeszes képek ha érdekel (kissé lágy). Kiváló optika ez a 105/2,5. Le se merem írni mennyiért vettem. Az egész felszerelés 50K-ból meg van sony objektív nélkül.... Tegnap óta kaptam ajánlatokat 25K-s NEX gépekre is.
-
szazbolha
addikt
Van valamilyen részletes kézikönyv neten F3-ról vagy hasonló NEX-ről amiben részletesen leírják egyes funkciók működését? Pl a 3EV-s HDR érdekelne.
Gondolom +-1,5 EV-vel készit sorozatot és azt HDR-ezi.
Eredmény 1 normál kép (gondolom a középső) meg a HDR-ezett,. -
szazbolha
addikt
válasz konyi79 #11152 üzenetére
Igen, megvolt. De sem ebben sem a az angol kézikönyvben nincs benne az amit keresek (vagy én nem találom).
Pl. a 3 EV-s HDR működése és beállítása. A magasabb kategóriájú nex-eken lehet állítani a 3 képes HDR EV eltolását, itt semmi infó erről. Végül is nem lényeges, mert csinálni csinálja, csak jó lenne tudni milyen beállításokkal.Ezen az oldalon azt írják van +-3 és +-6 EV-s hádéer az F3-ban:
https://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-nex-f3/5 -
szazbolha
addikt
válasz WiZARD #11160 üzenetére
Amennyiben nem kizáró ok a közeli tématávolság, én is a Nikkor AI-t javasolnám.
Natívan tényleg 1:2, de ez is közgyűrűzhető, további jó tulajdonsága, hogy végtelen tárgytáv esetén is részletező marad.Azt hiszem legjobb makró objektívem a 150-es Sigma volt, de képminőségben nincsenek nagy csodák.
-
szazbolha
addikt
-
szazbolha
addikt
A legtöbbje megfizethetetlen, vagy ha mégis erre költeném a pénzem, akkor kicsit sajnálnám, hogy arra a 10-20 gyenge képre pazaroltam. Maradnak a 135-ös fixek f/2,8 fényerővel, vagy a projektor objektívek a maguk szépségével és puritánságával. Se rekesz se élesítési lehetőség.
-
szazbolha
addikt
válasz derrik #11195 üzenetére
Ne sértődj már meg! A fotós oldalakon a többség kezdő-haladó amatőr, vagy önjelölt profi. Néha bírni kell a gyűrődést
Az objektívek gyújtótávolsága fizikai jellemző, tervezéstől gyártástól függ.
Az hogy milyen látószöget képezünk le egy adott gyújtótávolsággal az attól függ mekkora a gép szenzora.A populáris fotózás fénykorának 50-60 évében a kisfilmes filmméret volt elterjedve, ezt a méretet digigépeknél fullframe-nek "teljes képkockának" becézik, 24x36mm. A legtöbb digigépbe ennél kisebb szenzort szerelnek. Olyan mintha kivágnánk a kép közepét. A képátló, illetve praktikusabban az oldalak kisebbek lesznek, ezt nevezik crop faktornak.
Tehát nem az objektívtől, hanem a gép szenzorának méretétől függ a crop faktor. Az objektív mindig ugyanakkora képkört rajzol, csak abból különböző méretet vágunk ki
Azért szorozzuk a géphez tartozó kropfaktorral a gyújtótávolságot, hogy megkapjuk azt a gyújtótávolságot amit kisfilmen (teljes képkockán) alkalmazni kéne azonos látószöghöz.
Canon APS-C-n 1,6 a szorzó Nikon és NEX-eknél 1,5. Tehát a te 30mm objektíved látószöge NEX géppel 45mm-es objektív látószögének felel meg kisfilmes gépen. Ez elég közeli ahhoz ahogy látjuk a világot.Az általában bevésődik a fotósokba, hogy az 50mm-es kisfilmes objektíveknek az emberi szemhez hasonló a látószöge, ehhez hasonlítunk mindent, ezt nagyjából értjük is.
(nyilván nagyobb látószögben látunk, - perifériás látás - itt inkább a leképezésről térérzetről van szó, mert az emberi szem nem is sík felületre vetít)
Ezen a linken jól értelmezhető ábrákat találsz: https://www.dpreview.com/forums/post/52209165Megjegyzendő: egyre több objektívet gyártanak dslr-ekhez, amelyek nem képesek a teljes képkockát kirajzolni, képkör átmérője kisebb mint 43mm. A fentiek ezekre is vonatkoznak, ha kisfilmes látószöghöz akarunk viszonyítani, tehát szorozni kell, ha az 50mm kisfilmes látószöghöz viszonyítunk
Kompakt gépeken még nagyobb szorzókat kell alkalmazni 2...6x vagy még több. -
szazbolha
addikt
válasz Rapid136 #11198 üzenetére
Biztos így van. De ettől még igaznak tűnik, hogy általában és majdnem mindenki a kisfilmes látószöghöz viszonyít. Valahogy így alakult.
Az átmenet átka. Persze az a nemzedék aki már ebbe született bele, lehet másként gondolja. És érzékelő méretenként tartja nyilván az alapobjektív gyútávokat. -
szazbolha
addikt
válasz jit1120 #11210 üzenetére
A rekeszérték nem változik (fénymérés szempontjából), amikor kisfilmes gyújtótávolsághoz viszonyítunk.
A háttérelmosás mértéke és DOF/mélységélesség érzete változik, de ez szubjektív érzet. A szenzoron ugyanaz a vetített kép rögzül.
Itt egy link ahol lehet próbálgatni szenzorméretet és munkarekeszt: http://dofsimulator.net/en/Egy kisfilmes/leica méretű szenzorral meg egy croppos géppel készült képet úgy lehet összehasonlítani háttérelmosás és DOF szempontjából, hogy azonos méretre nagyítjuk. Pl monitor méret vagy 20x30cm papír nyomat. A croppos géppel nagyobbnak érzékeljük a mélységélességet és a háttérelmosás mértéke kisebbnek látszik.
Következtetés: Azonos hatású kép elkészítéséhez croppos gépen nyitottabb rekesz szükséges.
Ez portrézásnál hátrány lehet, makrózásnál pedig előny lehet.
Kompakt gépek mini szenzorával is lehet kiváló makró felvételeket készíteni, míg közép- nagyformátumú filmre készített portrék egy egészen más világba vezetnek el, szinte teret kapnak a képek. A telefonos képek meg laposak a kis szenzor miatt. -
szazbolha
addikt
válasz hodostamas #11245 üzenetére
Klasszak az éjszaki képeid. ("zseb" állvány?)
-
szazbolha
addikt
Ismét kérdésem lenne. Sony NEX-F3-al vakuzni szeretnék. Van beépített vaku, de egy nagyobb rendszervakut szeretnék használni. TTL üzemmódban, nem manuálisan. Találtam kínai kütyüket amelyekkel a leírás szerint Sony rendszervakut vagy akár Nikon rendszervakut is lehet TTL-ben használni.
De a támogatoptt gépek NEX-6000-től indulktak... A7II-ig
/
A NEX-F3-nak a spéci csatlakozója a tetjén azonos az a6000-el?
NEX-F3-hoz milyen vaku adaptert éls vakut ajánlotok.
/
Találtam TTL wireless kütyüt is, de azt már nem árusítják:
http://www.lightingrumours.com/allacax-next-ii-review-flash-trigger-sony-nex-4697 -
szazbolha
addikt
Ebayről rendeltem Rollei -> NEX adapter. És.. nincs végtelen. Két objektívvel is próbáltam, tehát nem az objektívek a hibásak. Ez gyakran előfordul? Régebben a gagyi/olcsó kínaival semmi baj nem volt, canonhoz sok-sok adaptert rendeltem.
Most meg 5/2 az arány. Egy nikon chippes is el volt méretezve, de azt cserélték. 1 hónapot vártam erre a Rollei-NEX adapterre, hogy végre a kiváló man objektívjeimet használjam.... persze ilyet belföldön nem kapni, igen ritka a rollei objektív. -
szazbolha
addikt
Üdv! Megjött a szépséges konica 135/2,5 objektívem, de az adaptere elveszett a postán. (külön csomag volt)
Esetleg nincs valakinek kölcsönbe egy Konica AR adaptere? -
szazbolha
addikt
Üdv Ilce-3000-ről kérdeznék. Túrtam a netet de nem egyértelmű.
- Kioldó kábel, vagy kábel nélküli kioldás lehetséges?
- Számítógépről vezérelhető USB-n keresztül? (látni szeretném a képet, expó értéket állítani és exponálni)
- Az LCD-je gyenge és nem kihajtható, lehet rá illeszteni valami olcsó külső LCD-t? AV kimenet? (régen ezt egy GPS kütyűvel oldottam meg canonon) -
szazbolha
addikt
válasz Rapid136 #12385 üzenetére
Azt hiszem a kisfilmes méret viszonyszámára gondol mint szorzóra.
.
Lehet teknikázni, de nagyon sok embernek a kisfilmes méreten rögzült a gyújtótávolsághoz tartozó látószög. és ez még elég sokáig így is marad.
És igen APS-C-n a 12mm fizikai gyútáv pont akkora látószöget ad, mint kisfilmesen a fizikai 18mm. -
szazbolha
addikt
válasz derrik #12390 üzenetére
Ha be akarod "fagyasztani" a kutya mozgását. akkor S üzemmód és állítsd 1/1000-re a záridőt, ISO = AUTO
Ha a bemozdulásosan akarod a kutya mozgását szemléltetni, akkor S üzemmód és állítsd 1/30-re a záridőt, ISO = AUTO. Napfényben sajnos nagyon szűk rekeszt fog a gép ehhez párosítani, esetleg ND szűrő alkalmazása segíthet.Itt egy leírás, benne van a kutyás is.
http://www.tomsguide.com/us/sony-a6300-user-guide,review-3429.htmlEgy idő után érdemes saját beállításokkal vagy elképzelésekkel fotózni, ha már jól tudod értelmezni a rekesz, záridő, érzékenység(ISO) beállításokat. Csak ezt a hármat tudja a gép is változtatni. Nem olyan bonyolult.
Mivel a rekesz befolyásolja a mélységélességet általában ezt tartjuk a legfontosabb expozíciós paraméternek ezt állítjuk be az elképzelt kompozíció függvényében . A üzemmód (rekeszelőválasztás) .
De a motívum SCN programok használata is sokat taníthat, ha visszanézzük mit hogyan állított be a gép -
szazbolha
addikt
válasz Rapid136 #12396 üzenetére
A digitális korszakban nem APS-C méretre szocializálódtak a fotó készítő emberek, hanem a sokkal nagyobb számban gyártott kompaktokra, amelyeken a gyártók konzekvensen alkalmazták az eqv gyújtótávolságot.
//
Szerintem nem kéne ezt a dolgot erőltetni, mert nem két hanem nagyon sok film és szenzor méret létezik, és sokkal ésszerűbb mindet egy kitüntettet mérethez viszonyítani, mint egy mátrixban gondolkodni, amiben minden mindennek megfeleltethető vagy méretenként "érezni" mekkora is a látószög egy adott gyútávval..
.
Gondolom neked sincs fogalmad, hogy a 10mm gyútáv 1/2.7" szenzoron mekkora látószöget jelent. Tele? Nagylátó? Ha a kisfilmes eqv mérőszámot adnánk meg máris sokkal több embernek lenne fogalma arról hogy melyik is lehet. -
szazbolha
addikt
válasz #31733248 #12402 üzenetére
jaj...nemár. A 18-105 valójában 18-105 bármekkora képkört is rajzol és bármilyen fényképezőgépre csatlakoztatjuk.
A képsíkon a film/szenzor csak egy "képkivágást" hoz létre bármilyen objektív által vetített képből.
A képkör mérete, átlója nagyobb kell legyen mint a film/szenzor átlója, hogy azt mondhassuk "kirajzolja".
//
Tehát a gyújtótávolság mint fizikai tulajdonsága sosem változik egy objektívnek, csak a látószög változhat ha különböző méretű film/szenzoron használjuk.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest