- Yettel topik
- iPhone topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor 90 - modellalkat
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dajkopali
addikt
a KRESZ ezt csak módjával és kissé homályosan szabályozza - vannak is viták róla -, de nincs abszolút, csak feltételes elsőbbsége:
"A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.""fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
anadroid
senior tag
Mert esetleg holnap is élni akar.
Kérd privát üzenetben a Curve és a Monese kódot 5 angol font (kb. 2000 Ft) ajándékhoz, a Wise kódot az első, max. 150000 Ft-os ingyenes utaláshoz, a Vivid kódot ingyen fém kártyához és 100 € havi visszatérítéshez! Egyes kártyák ingyen postával érkeznek.
-
NomadND1
senior tag
Neked melyik rész nem világos?
De segítek.
Az, hogy elsőbbséged van nem azt jelenti, hogy sültbolond módjára az autók közé veted magad, mert az ilyen felelőtlen magatartással egyszerre több életet cseszel el.
Ezt ha nem érted akkor nincs miről beszélni a továbbiakban.[ Szerkesztve ]
-
NGA
addikt
Barátomnak is nagy arca volt, hogy neki abszolút mindig elsőbbsége van a zebrán. Aztán elütötték, mert elsőbbsége az megvolt, de a szerencséje nem. Kórházban törött medencével szar ügy bizonygatni az elsőbbséget. A gyermekemnek is megmondtam, csak akkor mész át, ha látod, hogy megadja az elsőbbséget, megáll, vagy int, vagy villant. Ha nem, nem indulsz el!
-
Egon
nagyúr
Roppant egyszerű. Ütöttem már el majdnem gyalogost zebrán, és azt kell mondjam, nem tartottam volna hibásnak magam, ha megteszem.
Ki akartam kanyarodni jobbra, elsőbbségadás kötelező táblánál, tőlem jobbra zebra a főúton átmenőn. Sajnos balra az út szélén kisteher parkolt, nem láttam tőle semmit. Szépen lassan csorogtam kifelé, természetesen balra tekerve a fejem, hogy lássam: nem jön-e egy Fittipaldi, aki elsőbbsége biztos tudatában letarol. Ezenközben persze jobbra, a zebra irányába nem tudtam nézni. Mikor megkezdtem a manővert, még nem volt gyalogos a zebra környékén (mögülem jöhetett valahonnan). Ahogy visszakaptam a fejem, 1 m-re lehettem a gyalogostól. Satufék, megálltam, elnézést kértem, a gyalogos anyázott. Sajnos egyszerre kétirányba továbbra sem tudok nézni. Ilyen szituációban nem gondolnám hogy ne lenne felelőssége a gyalogosnak is (jogi értelemben lehet hogy nincs).
Summa summarum: néha nem árt józan paraszti ésszel is végiggondolni a dolgot, ha már a jogszabályok idézése ilyen jól megy..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
updog
senior tag
A szaktopicban ugyanez a vita lement a kislány vs. busz esetben. Az "Elsőbbsége van, pont" egy kiváló sírfelirat, attól még a KRESZ (és a valóság) nem úgy működik hogy mindenkinek tessék figyelni mert ott jön egy gyalogos (te írtad: "a jog szerint ha nem néz körül, és elütik zebrán, akkor sem ő a hibás") - ez butaság. Neki is vannak kötelességei, lentebb idézték is, hadd ne újra, jogszabály szerint köteles meggyőződni arról, hogy biztonsággal átkelhet.
Illetve nem árt némi józan ész és életösztön is, ha tényleg hülye a másik fél, mert biztosan a gyalogosnak lesz rosszabb ha baj van.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
anulu
félisten
az elsőbbség elméletben szép és jó. a gyakorlatban annak van elsőbbsége, akinek megadják. tetszik vagy nem, ez a realitás.
bárkivel előfordulhat, hogy elbambul rövid időre, vagy csak szimplán este a bármilyen visszaverődés nélküli, feketébe öltözött gyalogost már csak akkor veszi észre, amikor átment rajta.
nem egyszer fordult már velem elő, hogy odaértem a zebrához, és emberünk annyira el volt bambulva, hogy rá kellett dudálnom, hogy "mehetsz". meg olyan is volt, amikor nem hitték el, hogy egy fekete audit vezető megadja, de ez más kérdés
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
NomadND1
senior tag
-
Snoop-y
veterán
Szoval te jobbkezes utcabol is csukott szemmel kamikaze -kent vagodsz ki mert hat ugye neked elsobbseged van? Vagy azert benezel, hogy Jozsiba a soderes Kama3 -al eszrevett e?
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
sztanozs
veterán
Nem csak ez az egy lehetőség van, ott vannak a következők is (nem teljes a lista)...
- áll a zebra mellett, nem mutat hajlandóságot az átkelésre (pl telefonozik, vagy üres volt előtte az út, de jó ideig nem ment át), de egyszer csak lelép felnézés nélkül
- háttal áll a zebrának és beszélget, aztán megfordul és elindul
- simán begyalogol a haladó járművek közé, tudva, hogy vsz. nem fognak tudni megállni (akik egyébként nem adják meg az elsőbbséget - igen, ebben az esetben is hibás)JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
-
Egon
nagyúr
Ember, fogd már fel, hogy az adott szituációban képtelen voltam kétfelé nézni. Biztos Szupermen vagy, esetleg a fejed két oldalán vannak a szemeid...
Tipikus jogász vagy: ha elütnek a zebrán, azt hörögnéd utolsó szavaiddal, hogy "nekem volt elsőbbségem, a jog engem véd..."
Az, hogy esetleg a jogszabály ne lenne jó, a magadfajtában fel sem merül, ehhez csak gratulálni tudok... Egyébként amit Pali belinkelt, értelmezhető az általad belinkeltekre is: ha mondjuk féktávolságon belül elém lép a gyalogos a zebrán, szerinted ki lesz a hibás, nagytudású jogtudorkám?"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
LOL, M. Richárd 130-cal, mi... A csúsztatás nagymestere vagy...
A Sztanozs által vázolt szitukban, ha féktávolságon belül lelép a gyalogos, objektíve nem lehet az autós a hibás, akármit is papolsz, nincs az a bíróság, ami elítélné.[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Pete55555
addikt
A gyalogos is lehet hibás, ha elütik. Jogi értelemben persze nem hibás, mert a jog szerint elsőbbsége van.
A valóság meg az, hogy jött egy gépjármű megengedett sebességgel, a gyalogos meg b*szott körbenézni, és 10m-re az gép előtt lelépett.
Halottan majd mondogathatja, hogy "de elsőbbségem volt".
Nem! Köteles meggyőződni. Ettől még nem lesz ő a hibás. Jogilag legalábbis nem. De tehetne az ellen, hogy elüssék."erősebb kutya b*szik logikája, aminek a primitív mivoltát"
Igazad van, nagyon primitív. Mikor robogóztam, naponta többször találkoztam ezzel, és kénytelen voltam lemondani az elsőbbségemről. Mert az erősebb kutya baszik. Nem mondom, hogy ez így jó, de még mindig sokkal jobb volt lemondani az elsőbbségemről, mint megdögleni.
A gyalogosnak sem esne nehezére körülnézni, és ha jön egy aszfaltbetyár 120-al városban, akkor inkább ne lépjen le a járdáról. Neki lenne elsőbbsége, nem ő lenne a hibás (bár nem mérte fel a helyzetet, és nem volt biztonságos lelépni a járdáról, de emiatt nem szankcionálják a gyalogost soha) de lenyomorodva, vagy halottan nem sokat ér az elsőbbséggel.A cikkhez:
Jó kezdeményezés, azonban sokkal nagyobb problémák is vannak kis hazánkban. Nem akarok a stadion/kórház dologba belemenni, de ha már jogosítvány:
Miért van ilyen sok birka az úton? Miért nem lehet normálisan megtanítani a kezdő sofőröket?
Fentebb is írták... pl vezetéstechnikai tréning. Tovább megyek: B jogsival kap AM-et is.
Ugyan kerüljön már 1-2 kört a városban robogóval. Legalább tudná mit jelent egy másféle járművel közlekedni, és ha autóba ül, jobban tudna figyelni azokra is.
Ezen kívül szerintem a jogosítvány nem kéne, hogy alanyi jogon járjon. Mert most gyakorlatilag így van. "Kis" pénz kell hozzá, meg idő, de így vagy úgy, szinte mindenki átmegy, max 10-edjére.
Teljesen meg kellene reformálni az oktatást, és a vizsgákat is. És akin látszik, hogy egy biciklit sem tud vezetni, az ne kapjon jogosítványt.#52 walakyb
"rautalo magatartast kell mutatni, hogy le fog lepni a jardarol."Így van. Én is ezt mondom mindig az asszonynak, mikor megkérdi miért nem engedtem el a gyalogost: - Ja, nem láttam a szándékot.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
walakyb
aktív tag
Tevedes. A gyalogosnak rautalo magatartast kell mutatni, hogy le fog lepni a jardarol. Az allok a jarda szelen, es toporgok/telefonozok/beszelgetek/akarmi nem tartozik ebbe, innentol kezdve pedig az autosnak nem kell szamara elsobseget adni, hacsak meg fektavon kivuli helyzetben nem valtoztat a gxalogos. De ha jon egy auto, emberunk acsorogva nyomkodja a telefonjat, majd kilep pont az auto ele, akkor bizony a gyalogos a hibas...
[ Szerkesztve ]
-
a problémád, amit nem értesz az az elsőbbség fogalma.
bizonyos mértékben jogosan, mert a kresz nem pontos ezügyben, így a napi bírói gyakorlat tölti ki a hézagokat.
az elsőbbség (minden viszonylatban, nem csak gyalogos-autó között) azt jelenti, hogy a mozgásod nem okozhat jelentős kényszert a másik autó mozgásának megváltoztatására.bővebben: [első rész] [második rész]
ebben pontosan megmondják, hogy milyen bírói gyakorlat alakult ki a pontosításra.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tag
Erről eszembe jutott az, hogy hiába nézett körül az apám és az anyám és a keresztapám, nem jött autó. A zebrán mentek és hirtelen jött az autó, amiben a rendőr alezredes ült és fékezés nélkül elütötte a keresztapám. Én a keresztapám kezében voltam. A keresztapám a helyszínen meghalt. Én pedig 10 méter repülés után belecsapódtam az aszfaltba és súlyos agykárosodásom lett. 6 hetes voltam, amikor a baleset történt.
A vádlott vérében a baleset időpontjában 0,72 ezrelék alkoholkoncentráció volt, ami igen enyhe fokú alkoholos befolyásoltságot eredményezett.
A rendőr büntetése:
A katonai bíróság Tóth Ferenc rendőr alezredes vádlottat halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt 1 évi és 6 hónapi fogházra, valamint 3 évre a közúti járművezetéstől eltiltásra ítélte. Az ittas vezetés szabálysértése miatti eljárást megszüntette.
Ha érdekel a történetem, akkor itt eltudod olvasni:
Autizmus - baleset - kártérítés
„Bepereltem a magyar államot” - interjú FLD-velFujitsu LifeBook U7411; Samsung Galaxy S23 Ultra; Apple iPhone SE (2020); Nokia 105 4G (2023); EVOLVEO StrongPhone Z6; Nokia G21; Nokia 105 (2019)
-
csibe1
addikt
"Elsőbbsége van, pont! Ha nem adják meg neki, akkor a másik szabályt szeg, esetleg bűncselekményt követ el. És ez alól nincs kibúvó."
Ezt magyarázd a járókeretes néninek akit elütött a busz. Biztos sokra megy vele utólag.
Nyugodtan ragaszkodj csak a KRESZ elméleti dolgaihoz, a gyakorlatban ez sajnos nem úgy működik; teljesen mindegy, hogy van vagy nincs kibúvó alóla. A kibúvó az már nem támaszt fel senkit." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia