Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Semplar

    őstag

    válasz NomadND1 #5 üzenetére

    10 év kétkeréken télen-nyáron, az alatt kitanulja a delikvens a gumi-aszfalt, gumi-föld, gumi-fű, gumi-jég, gumi-béka(stb) kapcsolatok csínját-bínját és jöhet a négykerekű!

    “Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”

  • Lenry

    félisten

    válasz NomadND1 #5 üzenetére

    pont a hétvégén voltam a Hungaroringen a Groupama pályán ilyen tréningen. igaz, csak a legalapabb változaton (ajándékba kaptam születésnapomra), de már ennyi után is azt mondom, hogy abszolút kötelezőnek kellene lennie, mert legtöbb wannabe-Schumachernek lövése nincs mi történik, ha bármi váratlan történik, mondjuk elkezd csúszni a jégen az autó, mennyi ideje van (nincs) cselekedni és mit kellene csinálni.
    nem mondom, hogy én már ki tudnám védeni, de legalább már láttam biztonságos körülmények közt (sajna korábban élesben is), és itt volt lehetőségem gyakorolni az ilyen helyzetek kezelését.
    és valószínűleg tavasszal be is fizetek egy hosszabb tréningre, mert úgy látom abszolút megéri.

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Tapsi

    addikt

    válasz NomadND1 #20 üzenetére

    Te meg azt nem érted, hogy nem sültbolondságról beszélünk, hanem a hazai okádék közlekedési kultúráról. Illetve a KRESZ totális telibeszarásáról, ami gyakorlatilag itt is megnyilvánul. A zebrát úgy közelíted meg autóval, hogy meg tudd adni az elsőbbséget annak, akinek az jár. Ha nem így teszel, akkor megbüntetnek. És nyilván mindenki körül néz, akinek van esze, mielőtt lelép a zebrára. De a jog szerint ha nem néz körül, és elütik zebrán, akkor sem ő a hibás. És ez itt a lényeg.

    (#23) Egon

    Ember, te magad írod le, hogy a jogszabályok szerint a gyalogos nem volt hibás. Tehát te voltál a hibás. Az pedig a bíróságon indifferens, hogy hibásnak érzed-e magad. Ezt kéne végre megérteni.

    (#22) NGA

    De te is értsd már meg könyörgöm, hogy nem erről beszélünk, hanem jogszabályi környezetről! Meg arról, hogy pali az elsőbbséget elvitatta. Rosszul tette, tévedett. Mit nem értesz?

    (#26) csibe1

    Igen, elsőbbsége van; ha megadják neki.

    Könyörgöm, ez a legostobább kifejezés a világon. Már logikailag is bukfenc, csak elemezd végig a két tagmondatot. NEM! Elsőbbsége van, pont! Ha nem adják meg neki, akkor a másik szabályt szeg, esetleg bűncselekményt követ el. És ez alól nincs kibúvó.

    [ Szerkesztve ]

  • janeszgol

    félisten

    válasz NomadND1 #29 üzenetére

    Ez így van. Valószínűleg a gyalogos is hibázhatott, de az autós tuti, hiszen nem előre nézett.

    Tapsi: jól írod, az autósnak úgy kell megközelítenie. Viszont ha gyalogosként oda se nézek, vagy odanézek, de fel se mérem, hogy megkaptam-e az elsőbbséget, akkor vétettem.

    [ Szerkesztve ]

    2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

  • Tapsi

    addikt

    válasz NomadND1 #29 üzenetére

    A zebra nem szentírás és a gyalogos is lehet hibás, ha ott ütik el. Igen, jogilag is.

    Erre idéznél egy forrást? A triviális esetet leszámítva, amikor váratlan, nem belátható helyről mondjuk futva bukkan elő a gyalogos féktávon belül. Ezen kívül gyakorlatilag minden más szitu kizárt.

  • #33253120

    törölt tag

    válasz NomadND1 #5 üzenetére

    Ezt te sem gondolod komolyan. :)
    Egyrészt hamar létrejönne az az iskolahálózat, ami kifelé kemény, befelé puha, és pont a határon mozogva mindenki átmegy.

    Másrészt. Saját példa. Tanultam vezetni. Csináltam B-t. Meglett elsőre. Úgy hozta az élet, hogy nem kellett vezetnem. Kb 110 km-t vezettem egy nap, egy alkalommal, egy kölcsön Skoda 120L-l. Utána semmit. Le is járt a jogsim. Úgy is maradt sokáig. Tavaly ment a szóbeszéd, hogy akinek 10+ éve van lejárva a jogsi, annak már újra kell vizsgáznia. Ekkor eszembe jutott, hogy statisztikailag vezetése alkalmas vagyok, és miért ne alapon megújíttattam a jogsim.

    A kérdés. Mennyivel biztonságosabb valaki 20 évvel a jogsi után, tapasztalat, rutin, vezetett kilométer nélkül, mint vezetéstechnikai tréninggel a háta mögött, vezetésszeretettel, de szabályértelmezés nélkül versszerűen visszamondott kresz tudással, és vizsgán "tudsz vezetni, ide kattints az X-re" jogsival?

    Semmi.

    A egyik autókezelés* miatt veszélyes, a másik a szabályok nem ismerete, be nem tartása miatt.

    *Jetta II-n tanultam vezetni, egy mai autó mind teljesítményben, mind kezelésben meglepő lenne. **

    Harmadrészt. Amíg a szabályokat sokan irányadóak tekintik, addig fenét sem ér a te vezetéstechnikai tréninged, de sokat segíthet a túléléseden.
    Van egy tábla. Legyen rajta mondjuk 130. Ember álltja, hogy szerinte szabályos ott valami 130+10%+2km/h sebességet tartania, mert addig nem büntetnek. Rendőr haver megmondta. És nem tudjuk neki elmagyarázni, hogy a szabályos az ami a táblán van, a többi a tűrés. Nem. Ő a tűréshatáron kíván autózni, mert szerinte amíg nem büntetnek, addig szabályos táblától függetlenül. Millió feletti anyósülés km van a seggemben, így kijelenthetem, hogy nagyon sok éve van jogsija, de ráadásul nem vezet jól (bár imádja). És 50 évesen sem tud/akar a megtűrt, és a szabályos között különbséget tenni. A másik ember 98-ban rohadt jól vezetett, 2003 óta csak esetiben vezet céges vasakat. Manapság nekem a kb vezetésszűznek kell kiszállnom, és navigálni, hogy itt akkor parkolunk, erre szedd alá, gyere, arra szedd vissza, stb, volt hogy adott helyen másodjára ki sem szálltam, csak a jobb egyből mondtam hogy akkor mi, merre. Saccra ő direktbe elfelejtette volna amit egy ilyen tréningen tanult.

    ** Tervezek amúgy valami eldobós robogót venni, hogy visszaszokjak a forgalomba valamivel, ami komolyabb mint a kerékpárom. :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák