- Vodafone mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Yettel topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
- iPhone topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
ph A 24.4.1-es, WHQL aláírással rendelkező szoftvercsomag több hibát is javít.
Új hozzászólás Aktív témák
-
LámaZ
addikt
Na, ezen jót röhögtem.
A madarak meg pláne, szárnyukat csapkodva röhögnek. (Van tovább is, de most nem mondom.)Legyen minden jó!
-
NorbixD
tag
És ki az aki ennek az eszméletlen térerősség közelében tartózkodni szeretne majd..
-
-
ASSMA
kezdő
Napelem helló?
Akkucsere periodikusan?
Akár másik drone on-the-fly cserélhetné?
Üzemanyaggal órákig tudna repülni?
Nem, nem
Inkább egy drága és nagy töltő állomást tegyünk alá! AZ majd kellően mobilis lesz, meg ocsú!Ezt úgy hívják, hogy befektetői pénz lehúzása. A startupok 80%-a ezt csinálja...
-
Sinesol
veterán
Jézusom, ekkora hülyeséget... akkor már nem egyszerűbb, ha leszáll a töltőállomásra és automatán rácsatlakozik egy szabványosan kialakitott csatlakozóra? Addig sem degradálódik feleslegesen a motor és az alkatrészek.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Napelem helló?"
Nyilván nem számoltál utána, még csak nagyságrendileg se.
"Akkucsere periodikusan?
Akár másik drone on-the-fly cserélhetné?"
Szerintem ezt se gondoltad végig meg ipari robotot meg annak a vezérlését se láttad - ez leginkább a sci-fi kategóriába tartozik.
"Üzemanyaggal órákig tudna repülni?"
Azzal igen, de annak is van elég sok nyűge, nem véletlen, hogy mindenki inkább az elektromotoros rendszereket nyomja.
"Inkább egy drága és nagy töltő állomást tegyünk alá!"
És ehelyett javasolsz olyan dolgokat, amik még nagyobbak és drágábbak is
DRM is theft
-
dabadab
titán
"már nem egyszerűbb, ha leszáll a töltőállomásra és automatán rácsatlakozik egy szabványosan kialakitott csatlakozóra?"
Azt azért elég trükkös lenne úgy kialakítani, hogy megbízhatóan eltaláltja, nem?
"Addig sem degradálódik feleslegesen a motor és az alkatrészek."
Ez mennyire gond? Hány üzemórás egy ilyen nagyobb drón?
DRM is theft
-
jerry311
nagyúr
a leszállós verzió macera, csatlakozó kell, fizikai kapcsolattal, bonyolultabb programozni a leszállási pontot, stb
Átgondoltad amit írtál?
Ha levegőben lehet vezeték nélkül tölteni, akkor a földön is. Sőt, ha álló motorokkal tölt, akkor esélyes, hogy 6 perc sem kell, hanem csak 5 vagy 4.
Ez legfeljebb tech demonak jó, de annak meg elég gyenge. Tudjuk, hogy a drónok képesek automatikusan egyhelyben lebegni, azt is tudjuk, hogy a vezeték nélküli töltés működik.[ Szerkesztve ]
-
Ed_007
aktív tag
Ha már tölteni kell, és ipari drón, nem lenne egyszerűbb ráültetni a villanydrótra? A gépmadár rátenné a két lábát a két kábelre és máris tölt...
Minden jog fenntartva, kérem a jogdíjakat a számlámra (min. a drónok eladási árának 10 %-t tartom méltányosnak+a felvett áram árának 5%-át).. -
"Nyilván nem számoltál utána, még csak nagyságrendileg se."
Pedig de csak nem feltétlen a most tömeges quadkopterben kell gondolkodni. de még olyasféle is akad, ami a napelemek és kamerák hatékonyságnövekedésével lehet 10éven belül 1"-os szenzorral szerelt kamerát fog vinni..."És ehelyett javasolsz olyan dolgokat, amik még nagyobbak és drágábbak is"
A drónos felderítést, SAR-munkákat, térképezést jellemzően nem ugyanazon városi park felett csinálják minden héten kedd 11-12h között. Pl földmérést/3D térképezést kb 25-50évente egyszer csinálnak, oszt csókolom. SAR: elég komoly Bermuda3szögnek kell egy területnek lennie, ha évi 1 alkalomnál többször kéne ott eltűnt gyerek/öreg/stb után riasztani a keresődrónokat.Szval én se látom sok értelmét, hogy szovjet ipari méretű installációkkal b.sszuk tele a természetet ~5km-enként. Max annyit, hogy a meglévő elektromos hálózat elemeire (villanyoszlop) tehetnének kisméretű dróntöltőket, ahova leszáll a madár két gólya közé és feltölti az akksiját. Itt meg a villanyász kollégák fognak leoltani, hogy a 120kV-os távvezetékről nem valószínű, hogy egy villanyoszlop-kompatibilis fél kilós egységgel stabil 12-20V-os egyenáramot lehet csapolni.
#13: ott a pont, lassú voltam - a jogdíj mégse a tiéd
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#16939776
törölt tag
Ennek az az egyetlen előnye hogy olcsó az implementálás, fejlődő országot sem fog csődbe vinni 12m rézdrót és egy alacsony frekvenciás modulátor megépítése. "csak" a 12KW betápot kell a töltőállomás tövéhez lerántani, és egész nap repkedhetnek a drónok.
-
válasz #16939776 #15 üzenetére
Nem tudom, mire föl beszélnek ekkora óriási drónpenetrációról, fejlett országokban élve és mozogva én eddig több hagyományos repülőgépmodellt láttam, mint értelmezhető kategóriájú drónt (!=a szomszéd tinédzser srác/játszóteres apuci 100g-os kínai játékkacatja). Ennek a mennyiségnek a 10x-eséért is felesleges megvenni/bérelni a helyi paraszttól a szükséges 10m2 területet, behúzni az áramot... A dolog egyetlen racionális módja, ha a hálózatüzemeltető vagy az áramszolgáltató csinál valamit a saját infrastruktúráján.
Témához visszábbevezve, hogy is áll manapság a vezeték nélküli töltés/melegedés kérdése? Hány csirkét lehet majd megsütni vajon a P4P akksijának feltöltése közben?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
macilaci78
nagyúr
Jó ez, csak nem tudom, mire.
Bár pár éve már láttam videót faültető drónról: felszáll a csemetével, elviszi a helyére, leszáll, kis lapát kiveszi egy kb nagy joghurtos pohárnyi földet, bele nyomja a földlabdás csemetét és megy tovább. Kirakni az ültetésre váró csemeték közelébe egy ilyen kalitkát, aztán hajrá. Még esetleg kell egy valami szenzor, ami érzékeli, melyik raszterben van csemete és navigálja a drónt a felszedéshez. Dolgozhat 24/7-ben.
Kamerával figyelhet egy bizonyos területet, például határszakaszt. USA, Mexikó határán például nagy hagyományai vannak a határvédelemnek.
Megint másutt drónokat használnak csomagküldésre. Egy-egy ponton az útvonalon elhelyezni pár ilyen töltőt és mehet a drón a programozott útvonalon. A drónban úgyis van helyzetjelző, ami alapján a töltési pontok távolról, szintén automatikusan aktiválhatóak.
Ezekhez nem kell senkinek sem ott lennie.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Sinesol
veterán
válasz macilaci78 #17 üzenetére
Ezzel a faültetéses dologgal kapcsolatban hirtelen csak tengernyi probléma jut eszembe, nem hiszem hogy ez működőképes lehet a valóságban.
[ Szerkesztve ]
-
Általában úgy van ez, hogy demóznak valamit a sajtónak brutál erőbedobással, infrastruktúra-kitelepítéssel a szomszédos közparkban, kint van a menedzsment, műhelyfurgon, tartalékrendszer. A riport lefut, mindenki összecsomagol és megelégedetten nyugtázza, hogy elvégezte a dolgát. A következő 10évben meg ugyanúgy köz- vagy erre fogadott szakmunkások fogják ültetni a fákat, Yukon-államban, Kanadában is, mert 10edannyiba kerül, mint a nehézdrón-infrastruktúra kiépítése+üzemeltetése...
A megfigyelés-felmérés persze már most is megy dónokkal, és a jelenlegi rendszerek köszönik szépen, jól vannak. Megfelelő magaslati pontról irányítva egy mezei DJI Phantom vagy Mavic végigvideóz 6-8km-t egy akksival, és akkor nem beszéltünk a merevszárnyú madarakról.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
atike
nagyúr
Mondjuk ez akkor lenne "poén" ha a vezeték nélküli töltési megoldás nem a földön lenne fix helyen, hanem ha az is repülne (repülőn, helikopteren, másik drónon, akármin). Ha úgyis vissza kell mennie a töltéshez egy fix pontra, akkor már miért nem száll le és kikapcsolt motorokkal tölt? Így konkrétan semmit sem nyertek ezzel a töltéssel.
-
ja, csak áramot kicsit lassabb tölteni, mint kerozint... Jelenleg a 100W-os töltőm 1 teljes órát dolgozik az akksim feltöltésén, mennyi lenne ez vezeték nélkül? Totál irreális. Ha 10percig szerencsétlenkedünk vezeték nélküli töltéssel, abból kb 2 perc repülési idő lesz és újabb 10perc sz.rakodás.
Azzal számoltak, hogy a drónpilóta órabére mennyire pörög, míg a munkaidő közepén komótosan áramot majszolgató madárra vár a terepen - ahelyett, hogy bepattinthatnának egy, az előző éjszaka feltöltött akksit?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Depression
veterán
-
válasz Depression #23 üzenetére
aha, kicsit se tűnik fel a rosszfiúknak, hogy mindíg adott pontra térnek vissza a drónok, és ha valami rosszban törik a fejüket, őket biztos nem szolgálják ki az első drónboltban, hogy eljuthassanak az "elérhetetlen helyre"...
A kérdésedre: de igen, olvastam a "6perc alatt 25perc repidő" reklámszöveget, kérdés, hogy mennyi ebből a valóság, ha kábelen a töltésgörbe lineáris szakaszán se nagyon jutunk valós drónoknál az x perc töltés x perc repülés egyenlőségnél tovább, sőt...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
atike
nagyúr
válasz Depression #23 üzenetére
Hogyan helyezed el a megközelíthetetlen helyre...? Még inkább - hogyan rejted el....?
-
Mondjuk egy 120kV-os hálózat villanyoszlopa éppenséggel indulhat jelöltként a "megközelítehetlen hely" címért - még ha teljesen nem is az - de rejtve persze nem lesz. Meg kb amúgy semmi se marad rejtve hosszabb időn keresztül, pláne olyasmi, amit használnak.
#26: jobbat mondok, legyen vezetékes, valszleg hatékonyabb ekkora akksiknál! 8méteres hodály se kell hozzá, csak egy traktorakksi megfelelő töltővel, csatival és kész. Azzal egyetértek, hogy nulla értelme van érdektelen terület fölött röpködni, ahol ráadásul más drónok is lehetnek. Ilyen infrastruktúra-rákészüléssel egyértelmű, hogy munkára használja az ember a madarat, nem egy zsepkendő feletti baromkodásra.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#16939776
törölt tag
-
pereces
tag
A belső égésű motorral szerelt drón napokat képes repülni.
-
válasz #16939776 #29 üzenetére
Az eldugott hely lényege, hogy izolált, messze van a "többi eldugott helytől" - azaz Szibériát vagy Alaszkát nem kevés ilyen monstrummal+hozzátartozó áramellátással kéne lefedned, ami masszívan pénztárca és környezetromboló.
Az alapkoncepció mondjuk alapból nagyhatótávolságú (~2óra repidő) drónokkal, napelemes töltőállomásokkal még csak-csak működhetne, de akkoris csak úgy lenne értelme, ha a töltögetés + le-felszállogatás miatt triplázott utazási idő is lényegesen gyorsabb az egyéb (pl terepjárós) útnál.
#30: ott a pont ráadásul gyorsabbak is alkalmasint.
#31: egy ilyen infrastruktúra kiépítése a vadonban szted hány belsőégésű motorral szerelt drón árát fedezné? Szted az alaszkai/kanadai munkások ingyen zötykölődnek ki a cuccal a tajga közepére?[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ribi
nagyúr
válasz #16939776 #29 üzenetére
Nem kevés háztető van ahova nem jut ki közember, oda azt telepítenek amit akarnak.
Én sem sok értelmét látom ennek, miért nem raktak oda egy asztalt amire leszáll és máris csak 5 perc a 6 perc, mert közben elhasznál 1 percet a lebegéssel.
Tesla is megoldotta, azt a kígyós vackot, hogy megtalálja az autó csatlakozóját, ennél sem hiszem, hogy bonyolult lenne megoldani. Elég sok gyors csatlakozó van. Egy kerozint töltő vadászgép is rá tud cuppanni a töltőjére, pedig ott aztán van légáramlat. -
-
-
Katonai, biztonsági alkalmazás.
Adott egy védett objektum, amit szeretnél dronnal védeni. Folyamatos megfigyelés, őrjárat kell 0-24-ben.
Az aksicserélős közmunkás alkalmazása 0-24-ben nem jó, trehány, szabotálhat, hülye lehet, késhet, akkor már egy GPS alapú automata töltő rendszer.
A lebegés mellett meg az szólhat, hogy gyorsabb a reakcióideje: Nincs szükség arra, hogy felpörögjenek a motorjai, ha megtámadják, mennie kell. Ez is egy plusz ok az aksicsere, kábeles töltés ellen: ha vezeték nélkül töltesz az bármikor megszakítható, bármikor a teljes drónhadsereg rendelkezésre áll. Lehet, hogy egy része csak 4 percig, mert annyi szufla van benne, de ha támadás van, akkor 4 perc múlva úgy is a drónok fele már a földön fog heverni, és egy ütközetnél fontos szempont a támadó-védő arány. 2x több támadó, negyed annyi sérült.
Ha csak felderítő feladatot lát el, akkor míg 2m magasan lebeg az alatt is tudja használni a kameráit, pásztázhat, míg ugyanezt a földön nem tudja végezni.Városi alkalmazása: Juszuf al mehmet mellett kitelepülsz egy ilyennel, és figyeled kinek a kezében van fegyver, az terrorista és likvidálható. Rend lesz itt na kérem.
Ha a régió minden falujába kitelepülsz, akkor nagyon happy leszel és nagyon rend lesz. -
Ribi
nagyúr
Felpörgetni a motort kb 0.2 sec, szóval az nem szempont.
Eleve nem repül minden drón 0-24, szóval emiatt sem szempont a leszállás. Szerintem.(#36) t72killer: Nyilván.
De másik drón ellen nem állítasz oda egy puskás Bélát aki majd a szomszéd házat megszórja amikor jön a betolakodó drón. Meg amúgy is mit csinálna egy másik drón ott. Mondjuk Amazon bizonyos házak tetejére rakhatna töltő állomásokat. Ha meg valaki vadászik ezekre részlet kérdés, hogy reptében vagy az állomáson lődöz rájuk.[ Szerkesztve ]
-
Járőrözni tökéletes. Látása jobb, lehet hőlátása is
Nem fárad el, nem lesz álmos. Ha programozásnál figyelsz rá, akkor tényleg kiszámíthatatlan a mozgása, és nem fogod tudni megmondani, hány perc múlva kerüli meg a tömböt, visszafordul-e stb.
Nem gond neki
az alacsony oxigén tartalom (Magas tengerszint feletti magasság),
hideg. (Ha folyamatosan működik, akkor folyamatosan hőt termel, ami kímélheti az aksit, alkatrészeket -30C esetén is)
toxikus környezet.
Tovább tolerálja a radioaktív sugárzást, és a családja nem fog perelni a sugárfertőzés miatt.Egyből értesülsz róla, ha leszedik, ha kidőlt a sorból, nem úgy mint egy őrnél, akiről majd csak a következő bejelentkezéskor értesülsz, már ha felismered a hangját/azonosítóját.
Mivel levegőben mozog, nem férsz hozzá, nem tudod úgy meghamisítani az érzékelőjének az adatait, mint egy kamerának.Remekül kiegészítheti az emberes őrzést. Csak drónokra én se bíznék egy katonai objektumot, de a hatásfokot remekül megnöveli. Mondjuk igaz, hogy a közelben felrobbantott ECM-et nem tolerálja.
-
Ez biztos, harctéren már bizonyítottak a kicsi, kereskedelmi drónok, ukrajnából rémlenek képek, amikor szimpla gyalogoskatonák használják felderítésre. A hőlátás is már aprópénzes upgrade-nek számít, amikor van hőkamerás mobiltelefon.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
atike
nagyúr
Ja, ha te őrökkel állítod párba, akkor persze, csudajó.
Maradjunk a "hagyományos" kamerarendszereknél. Nézzük meg, ott mi lesz a helyzet.
0-24-ben folyamatosan felügyelni a teljes megfigyelt területet / annak környezetét. Riasztás mozgásra, eseményre, bármire. Éjjellátás, hőlátás, időjárástól függetlenül.
Kamerarendszer kombinálva riasztórendszerekkel, kerítésvédelemmel....
A drónok - még elég sokáig - maximum kiegészítésképp tudnak megfelelni a komoly védelmi és/vagy megfigyelési követelményeknek...
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz Depression #23 üzenetére
"Ennek az egyik legnagyobb előnye, hogy a vezetéknélküli töltést el lehet rejteni, és meközelíthetetlen helyekre is el lehet helyezni."
Ha megközelíthetetlen, akkor hogy lehet oda elhelyezni?
-
LámaZ
addikt
Megint nekem kell megmondanom a tutit???
Kombinálni kell a dolgokat!
Többet nem mondok!Legyen minden jó!
-
Depression
veterán
válasz #06658560 #43 üzenetére
Kifejezetten határvédelemre gondoltam, persze ezt nem írtam le. Vegyük az usa-mexiko határt, ahol hatalmas területeket kell átfésülni a migrénsek felkutatása érdekében.
Megközelíthetetlenhez elég egy magas oszlop, és már nem is érik el a drónt. A videóban állványok vannak fehéren, hogy jól látható legyen. Ha zöldre festve felrakják egy fa tetejére (persze ez nem a legjobb), de a villanyoszlopok tetejére feketén, mint a többi vezeték, egyszerűen nem fogják kiszúrni, csak abban a 6 percben, míg ott a drón. Mivel ezek alapból kb. 50 méter magasak (majdnem egy 20 emeletes), így lelőni sem egyszerű, ha még meg is látják. Itt egyszerű emberek kontra pénzzel teli határőrség helyzet áll fenn, nem mesterlövészek mászkálnak át a kerítésen. De a földön töltődő drónt csak le tudnák ütni akár egy fadarabbal. Azaz minden töltőállomást védeni kellene.
Ha hamarabb kapható lett volna, a mi déli oldalunkon is lenne jópár ilyen, mert nekünk semmi sem drága.
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
addikt
Jó lehet ez, ha meg tudják oldani, hogy a töltőállomás felszerelhető legyen egy villanypóznára vagy magasfeszültségű vezetékre, akkor mindenképp látok benne fantáziát. Például nekik szerintem szintén jól jönne ez a dolog: Amazon Prime Air
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Sinesol
veterán
válasz Depression #47 üzenetére
Szerintem erre egyszerubb egy műhold, azt hiszem valoszinu mar hasznalnak ilyen celokra is muholdat, ahogy a korabban emlitett foldmeres is szerintem megoldhato az egyre pontosabb műholdas rendszerekkel.
[ Szerkesztve ]
-
Ok, vegyük a nagyobbat - ha már külszíni gyémántbányád van D-Afrikában: 1000ha=10km2. Ha 100m-es magasságban repülök a phantommal (FOV: 73*53°, avagy 150x100méter), akkor a csíkok között 20%-os átfedéssel számolva ez 83km teljes úthossz, azaz 8-10darab akksi. Komoly mennyiség, de egy, az átlagosnál kicsikét felkészültebb pilótánál van ennyi. Ügyes utitervvel pár csomópontból indulva rohangálás nélkül megoldható egy nem szabályos terület felmérése is, csak az ember eszét kell használni.
Igaz, nem full-autonóm, egy teljes munkanapot kíván a pilóta részéről.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.