- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Yettel topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
"Ez nem marketing..."
De, az. Legalabbis reszben az. Ne erts felre, jomagam is imadom a SpaceX-et, minden kilovest eloben kovetek, ami nem valami lehetetlen idoben van. A leszallo elso fokozatok latvanyatol a mai napig ludborozok es rajongo otevesnek megfelelo tagranyilt, csillogo szemekkel bamulom, tatott szajjal. A Falcon Heavy inditas utan amikor a ket side-booster egyszerre leereszkedett... Te jo eg, lattam mar vagy szazszor, tisztara, mintha valami Sci-Fi filmbol lett volna kivagva, csak eppen igazabol tortent.
De...
A SpaceX-rol mar a Falcon 1 idejeben is rengeteget lehetett olvasni, ebben Musk egy igazi szuletett zseni.
A barmi mas kilovesekrol meg kb akkor tudsz, ha aktivan koveted a szereploket. Talan a NASA meg ugy-ahogy igyekszik, onnan jonnek hirek, neha van valami hir, amikor a kinaiak elernek valami (szamukra) uj dolgot, illetve hebe-hoba egy-egy Ariane inditasrol is hall az ember, de ennyi.
Most attol fuggetlenul is, hogy ki mennyit tett le az asztalra (amiben egyetertunk, hogy ugy nez ki az utobbi 20 evben, hogy kb a SpaceX az egyetlen, akinel ez nem merul ki annyiban, hogy majdnem utolertuk a 80as evek szintjet), gyakorlatilag a SpaceX-rol folyamatos sajto van, Musk mar fingani se tud anelkul, hogy ne legyen belole cimlapos iras urkutatassal amugy nem, vagy csak erintolegesen foglalkozo mediumokon is, addig a tobbiekrol sehol semmi. Pedig tobbe-kevesbe nagyratoro tervek vannak azert eleg sok helyen, de valahogy ezekrol mindig Cifu "tollabol" (billentyuzetebol) hallok.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
nagyúr
A proton szerintem nem olyan rossz, csak az üzemanyaga...
Érdekes dolog ez a félelem a hidrazintól. A Gemini űrhajóknál a NASA-nak se volt gondja vele. A kínaiak a mai napig azzal juttatják fel a SzenCsou-kat...
Pláne, hogy a mai napig minden űrhajók (még a csak fejlesztés alatt állók is) szinte kizárólag hidrazint használnak üzemanyagnak. Vagyis folyamatosan cipel magával minden űrhajó hidrazint...A 170 feletti arány rendkívül jónak számít (ez bőven kompenzálja a relatíve alacsony ISP-t).
Csak hát ez egy, azaz egy tétel. A Proton nem moduláris rakéta, max. a felső fokozatokkal tudsz játszani. Erre lett volna válasz a Proton-Light és Proton-Medium, ám még így sem tudtak versenyezni a Falcon 9-el. Akkor miről is beszélünk?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A hidrazinnal az a probléma az első fokozatban, hogy a maradék visszajut a földre...
A kerozin esetében is. Az sem éppen környezetbarát anyag...
Ezen a gondolatmeneten elindulva kb. a folyékony hidrogén / folyékony oxigén az egyetlen vállalható hajtóanyag-páros...Könnyebben lehetett volna moduláris az 1. fokozat, mint más rakétáké. Rövidebb központi tartály - kevesebb külső tartály és hajtómű. 4-ig talán le lehetett volna menni és így 4-5-6 hajtóműves változatokat létrehozni.
Ez miért egyszerűbb, mint a fokozatok összefogása a'la Delta IV vagy Falcon Heavy - avagy akár az Angara?
Korábban nem is nagyon voltak rákényszerülve, hogy komolyabban fejlesszenek, legfeljebb a kormányzati-katonai indításoknál jött volna jól az olcsóbb rakéta, a nemzetközi piac számára eléggé olcsók voltak, amíg nem jött a SpaceX.
Ezt hívják elkényelmesedésnek és a versenyhelyzet hiányának. Az 1990-es években ott volt a Venture Star / X-33 program költségcsökkentési tényezőnek, a 2000-es években a CRS tenderen a SpaceX mellett nyertes másik pályájó, a RocketPlane Kistler 100%-ban újrafelhasználható megoldással nyert (aztán bukott el a pénzügyi feltételek nem teljesítése miatt). Az oroszoknál is voltak tervek, de a SpaceX majd a konkurensek elkezdtek belehúzni a fejlesztésekbe. Az oroszoknál a mai napig nem téma az újrafelhasználhatóság komolyabb téren. Tervek ott is voltak / vannak (a Bajkál mikor volt promózva? 2004?), de minimális szinten sem érdekelte őket a megvalósítás. Ehhez képest az ArianeSpace már végre kezdi beismerni, hogy azzal nem érnek el semmit, ha a homokba dugják a fejüket...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A "csupán" szennyezőt és az erősen mérgezőt (+rákkeltőt) azért nem említeném egy lapon. Ráadásként a használt oxidálószer sem limonádé...
Pardon, de a kerozin is mérgező és feltehetően rákkeltő is, ha a szervezetbe jut. Lehet vitatkozni azon, hogy a hidrazin mérgezőbb, de ettől még mindkettő káros a környezetre.
Nem egyszerűbb, de egy lehetőség a hajtóművek számával variálni.
Ezt nem vitatom el, de mégis a Proton-Light volt az, amit először lelőttek, a nyújtott 2. fokozatú Proton-Medium ment tovább. Ebből én azt vonom le, hogy a Proton-Light változat sem volt akár csak a Szojuz familiával sem versenyképes...
Szerintem van annyival olcsóbb a munkaerő és a nyersanyag, hogy nekik nem is érné meg túl sok pénzt beleölni az újrahasznosíthatóságba. Vagy annak egyből nagyon jól kellene sikerülnie.
Hogy nem érné meg, azt erősen kétlem. Számomra eléggé furcsa, hogy akarnak középtávon versenyben maradni, ha nyugaton már most is van újrafelhasználás, sok fejlesztés mutat ebbe az irányba, amelyek még lejjebb vihetik az árakat.
Az ArianeSpace-nél is a fejemet vakartam, mikor folyamatosan arról beszéltek, hogy hát nem biztosak abban, hogy az újrafelhasználás valóban kifizetődő útirány. Idén már olyan mókás magyarázkodások is voltak, hogy ha kevesebb első fokozatot kell gyártani, akkor egy csomó munkást el kell küldeniük, amit nyilván senki sem szeretne. Ehhez képest nemrég ugye egy nagyobb mértékű leépítést jelentettek be...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Hát tudja a fene. Nem olyan rég még arról volt szó, hogy a Pica-X hogy fog viselkedni visszatérését, és hogy ezért kell a Falcon 9-es féle SFR teszt. Ez az aktív hűtés és társai nekem még túl új. Jó lenne, ha nem Twitteren próbálná Musk az ilyeneket elmagyarázni, mert két mondattal nem lehet ezt lekommunikálni rendesen....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
llax
senior tag
Az előző Insta link már nem él. Ugyanaz, más linken.
-
789
csendes tag
De, érdekes módon, mai napig nincs villamos autó. És ha a Hold SUV tényleg olyan volt mint ahogy mondják (hol vannak az eredeti tervrajzok?), akkor 50 év alatt kellet volna valamit fejleszteni; de az ürtudomány nem csinált semmit.
A három Apolló jártas:
akit baszni visznek, vagy akasztani, annak nincs ilyen megszeppent képe
s ez tiz nappal azután, hogy a Holdon jártak, utána pedig puska golyóval eltaláltak egy másik puska golyót, 7000 kilóméteres sebességgel.Az elmúlt évtizedekben hazudtak már atom máglyáról meg fúziós erömüröl, ami már karnyújtásnyira van, csak még néhány év és még egy hajó rakomány pénz; Alfa Holdbázisról meg Mars utazásról, meg olcsó üringázóról; most meg etetnek légkör szélén parkoló ürállomással meg Tesla gépkocsival
1963-ban hat év és temérdek pénz kellett a Holdra eljutni és visszajönni, most meg még a népámitó ábrándos tervek is arról beszélnek, hogy 20 év kell, ha egyáltalán lehetséges.
-
llax
senior tag
Dragon 2 az FCC-től kért frekvenciahasználat alapján leghamarabb március 2.
A januárról februárra csúszás oka még technikai/felkészültség jellegű is lehetett, + a kormány leállása elvileg ezt nem akadályozta volna, de mindenképp lassította a dolgokat, februáron belül az ISS "menetrend" is beleszólt. Az új időpontban viszont hajnalra esik az indítási ablak, az eredeti szándékaik szerint nappal akarták indítani (még ez is bekavarhat)...Szóval akkor az előbb emlegetett Falcon Heavy március közepénél nem hamarabb, mivel mindkettő csak az LC-39A-ból tud indulni.
-
nagyúr
de járműbe építve nem nagyon fogják 2021-nél hamarabb tesztelni.
Nem hiszel te sem a Blue Origin ütemtervének?
Mivel eladásra is megy a dolog, őket kötik a fix paraméterek, ezen túl nem számolnak olyan kísérleti járművekkel és annyi kísérleti repüléssel, mint a SpaceX.
Ebben biztosak vagyunk? A BO szeret titokzatoskodni....
Csak nézd a Merlin-eket, honnét indultak és mi lett belőlük mára. Sőt, ha külön kiemeled a Merlin 1D-t, az is hatalmas fejlődésen ment keresztül, nem is sok év alatt. Szerintem a Raptor-okal hasonló utat akarnak bejárni.
Lehet, hogy hasonlót akarnak, de a Merlin egy elég speciális eset, akárhogy is nézzük. Gyakorlatilag teljesen kicserélődött menet közben a hajtómű. Mintha az SSME esetét látnánk viszont - szép tervek, de évtizedes fejlesztés szükséges hozzá. Csak itt lépcsőfokokként haladtak...
A Blue Origin egyből leszállásra és újrahasznosításra alkalmas rakétát épített, a SpaceX sok kísérlettel érte el azt. Aztán meg lehet nézni, hogyan száll le egy New Shepard és hogyan egy F9.
A SpaceX-nek nem volt dedikált fejlesztőplatformja, a Falcon 1-el indultak, élből. A BO-nak ott volt a Charon és a Goddard kísérleti jármű széria, amely a DC-X / Delta Clipper hagyatékra épült (Bezos az ezeket fejlesztő McDonnald-Douglas mérnökeire építette a BO-t)...
A Goddard 2007-ben egyik tesztindítása előttAztán meg lehet nézni, hogyan száll le egy New Shepard és hogyan egy F9.
Mi baj van a New Shepard leszállásával?
Nekem valamiért ez a kísérletezős, megcélzott eredményt sok lépcsőben elérő megközelítés jobban tetszik, viszont ilyet nem sok cégtől lehet látni. Mindenki más egyből készterméket akar kitolni a hangárból.
Gradatim Ferociter!
Szerintem pont a BO-ra jellemző inkább a sok lépcsőben történő megközelítés...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Tavaly október óta 2021-es bemutatkozásról írnak a New Glenn esetén
És tényleg. Erről lemaradtam...
A Merlin sorozatból csak az 1D többet fejlődött kb. 5 év alatt, mint az SSME az első 20 évében...
Függően attól, mikortól számítjuk azt a 20 évet.
Én tartom, hogy a Merlin inkább kivétel, mint szabály e téren. Roppant mód csodálkoznék, ha sikerülne a Raptorral megismételni a Merlin fejlödési ütemét...
Ugyan az F1 kívülről szemlélve, összességében nem volt egy sikertörténet, de így utólag visszatekintve mégis az, hiszen az kövezte ki az F9 felé vezető utat.
Ettől még a Falcon 1 nem tesztjárműnek készült, hanem fizetős terheket vitt már az első három úton magával...
Hajtómű begyújtása után az billegés ide-oda, szinte nullára megáll a föld felett, további dülöngélés közepette óvatosan leszáll.
Te most az NS-10 landolásáról beszélsz gondolom. No nem mintha azzal komoly gond lett volna, de tény, hogy ott volt valami instabilitás. Nem tudom mi lehetett, de megoldotta a rakéta, tehát nach so, lépjünk tovább eset.
Nézd meg mondjuk a tavaly áprilisi vagy júliusi tesztrepülést... Szerintem semmi probléma vele...
Én itt elsősorban egy piacon lévő termék evolúciójára gondolok. Ez az, amit eddig a BO-től nem láttunk. Sőt, az új, "magán űrkorszak" rakétaépítő cégeitől piacképes terméket sem sok mindenkitől.
Ha az ArianeSpace elemzései helyesek, akkor a SpaceX sem az...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Szerezzenek ők is néhány zsíros kormányzati megrendelést Egyébként most nagyon akciós az Ariane 5 ára.
Egen, kénytelenek voltak ezt meglépni, csak közben leépítések, követelések a támogatások terén (pl. a szilárd fokozatok kompozit műanyag elemeinek gyártását németországba költöztetni, aztán egy év után rájönnek, hogy ez hülyeség lenne...), szóval azzal együtt, hogy az is kabaré, amit az ArianeSpace csinál, közben azért a SpaceX felé szórt kritikáik egy része tényleg jogos...
Nézted az SpaceX idei évre tervezett indításait? Közel fele valamelyik USA kormányzati szerv megrendelése (NASA és USAF). Ilyen körülmények mellett a piaci áraikat vihetik akár még lentebb is, ha szükséges.
Néztem.
De szerintem nem is véletlen, hogy a SpaceX ugye kimaradt a tavaly évvégi nagy kormányzati pénzosztásból, ahol a nagy szereplők ugye mind kaptak állami dotációt. A jelek szerint a törvényhozásban kezdik kínosnak érezni a SpaceX nyomását a piacra...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ezt tovább gondolva: ha ott lesz a BO is, mit kezd az USA kormánya az ULA-val? Mert a Vulcan sem lesz olcsó, legalábbis nem annyira, mint az SpX és a BO rakétái, ha már két olcsóbb alternatíva is lesz a piacon, még nehezebb lesz megmagyarázni, miért a drágábbat választják az USA állami szervei... (kivéve az USAF, az láthatóan sokkal nyitottabb az olcsóbb megoldások irányába: SpX megrendelések, valamiért tetszik nekik az FH is, vaskos BO támogatás)
Szigorúan szvsz a BO és az ULA nem egyazon feladatra pályázik. A BO üzleti modelljét már felvázolták, lesznek előre kitűzött New Glenn indítások, és akinek készen van a terhe, azt viszik is fel. A nagy teherbírás miatt eleve több műhold egyszerre való indítására készülnek, ahogy pl. az Ariane 5 esetében is általános a két műhold különböző GTO-ra való eljuttatása. Ezzel a BO tarolhat a kereskedelmi piacon.
Az ULA kisebb rakétája inkább megfelelő az állami megrendeléseknek, hogy időről időre igénybe veszik a BO szolgáltatásait, az a verseny kérdése lesz. Szvsz az állami megrendelések terén az ULA inkább a Northrop Grumman (ex Orbital) és a SpaceX ellen megy. A BO pedig inkább a kereskedelmi megrendelések terén igyekszik majd a SpaceX-el versenyezni. Az ügyes húzás volt anno a SpaceX-től, hogy feltörte az USAF/NRO dióját, de azt nem tudja elérni, hogy a katonai megrendeléseknél olcsóbb árakkal alákínálhasson az állami tendereken. Ehhez egyszerűen nincs meg a lobbyereje...
További érdekes kérdés: Mi lesz az oroszokkal € és $ nélkül???
Csőd.
Csak vicceltem. Nehéz helyzetben egy dolgot tehetnek - összebútorozhatnak a Kínaiakkal. Amire nem tudom, a kínaiak mennyire vágynak, mert azért tapasztalatok terén (még) az oroszok azért csak ott vannak az élbolyban, de Kína jön fel, és pl. nehéz hordozórakéták terén könnyen lehet, hogy be is előzik az oroszokat. Ezért érdekes ugyebár a NASA új irányvonala, hogy próbálja puhítani a kínai űrprogram felé felhúzott falat...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
apatyas
Korrektor
A legutolsó szakaszra: akkor látszott a legjobban a Föld alakja, amikor már kipukkadt és összevissza pörgött himbálózott, nem csak a sarkában látható horizonttal hanem jóval beljebb a képen.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
nagyúr
Az tök jó, hogy milyen szépen néz ki a T/W arány, de az élettartam hogy áll? Amit tudunk, az alapján a Merlin-1D legjobb esetben is kétszer repülhet. Az -1D+ talán ötször. Itt pedig azért jó lenne e fölé menni, márha az újrafelhasználhatóságot komolyan gondolják.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Azért egy fokkal hitelesebb lenne, ha Tom Mueller válaszolt volna.
Elon ismét a marketing oldalról fogta meg a dolgot. A Merlin a legjobb Tolóerő/tömeg és Tolóerő/ár arányú hajtómű, a Raptor esetében meg ugye a legmagasabb égőtér nyomást hangoztatta.
Egyébként élek a gyanúval, hogy a Merlin 1 elnevezéseknek kb. annyi köze van a valós megnevezéseknek, mint a Falcon 9 Block elnevezéseknek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Azért a LOX/LH2 még mindig a legjobb hajtóanyagpáros, akárhogy is csűrjük-csavarjuk. Hogy nagyobb tartály kell, az hátrány, de itt a tömeg számít, és a nagyobb tartály ellenére is bőven megéri használni.
A "human rated" számomra nehezen értelmezhető a mai napig. Az SSME élből embert vitt a világűrbe. Hogy sok teszt volt vele? Jah, de ettől még élből dobták a mélyvízbe. Az Apollo 8 úgy indult el a Hold-megkerülésre, hogy mindössze két Saturn V. indítás volt előtte, és ebből a második sikertelen volt (a második fokozatban megállt két J-2-es).
De az RS-68 nem human rated, miközben 37 Delta IV indításból mindössze egy volt részleges kudarc?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Nagyjából elárulja ezt egy fokozat feltankolt/üres tömeg aránya, szorozva ISP-vel - nem a kapott szám abszolút értéke, hanem annak viszonya fontos másokhoz képest. Amikor kicsik a különbségek, akkor már a gazdasági jellemzők is sokat számítanak.
Yepp, de e téren meg nehéz átlátni, lévén a kritikus adatokat nem kötik az orrunkra.
Pl. az F9 booster esetén olyan jó ez az arány, hogy kicsi teherrel elérné az orbitális pályát, azaz SSTO képes, ugyanez az arány teszi lehetővé a fokozat visszahozását sok repülési szituációból (ehhez is kell a hajtóművek extrém jó T/W aránya), mindezek mellett még relatíve olcsó is.
Ha megvannak esetleg kéznél a számok, akkor oszd már meg, mert én anno a BFR adatokkal játszottam, és nagyon gyatra értékek jöttek ki, pedig ott ugye Raptor és nem Merlin hajtóművel számolunk. Most nekiálltam játszani vele (SpaceLaunchReport adatokkal), és bizony nagyon jó esetben is ilyen 7,7-7,8 km/s delta-V jött ki... :\
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ezért kérdeztem, hogy te milyen számokkal dolgoztál.
Ahhoz, hogy egy 9,4km/s delta-V-t elérjek, 300-as átlag ISP-vel és 17,8 tonnás öntömeggel kellett számoljak. Így az első fokozat minden sallang nélkül, üresen elvben képes lenne a LEO-t elérni. Azért ez már kissé túl optimista szerintem...
Ne zavarjon meg, hogy a Stage 2-nél vannak a számok, onnan indultam, hogy visszatérés is legyen, aztán ezt az opciót kivettem..
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Függően attól milyen átlagokkal számolunk, a CBC és az F9 első fokozata nálam hasonlóan teljesít. Ha az F9 első fokozat esetében 27 tonnás öntömeggel és 300-as ISP-vel számolunk, akkor ilyen 8,2-8,3 km/s dV jön ki. A CBC esetében szintén 27 tonnás öntömeg és 390-es ISP esetén kerek 8,2 km/s dV.
Ebből mondjuk az látszik, hogy a CBC tömeg/hajtóanyag aránya sokkal rosszabb (kb. kétszeres-háromszorosan rosszabb), mint az F9 első fokozaté, ezt kell ellensúlyoznia a jobb ISP-nek, de csak részben tudja.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Az a baj, ha a Spaceflight 101 oldalt nézzük, akkor is nagyjából együtt van az F9 és a CBC.
F9: 22,2 tonnás öntömeg és 411 tonna hajtóanyag esetében 8,7 km/s dV jön ki (300-as ISP).
CBC: 26,4 tonnás öntömeg és 202 tonna hajtóanyag esetében 8,667 km/s dV (390-es ISP).
CCB: 21,05 tonnás öntömeg és 284,08 tonna hajtóanyag esetén 8,5 km/s dV (324-es ISP).Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
llax
senior tag
Még nincsenek pontos TLE adatok, már csak azért sem, mert a Starlink műholdak egyelőre rendszeres pályamódosításokat végeznek, de 22:30 körül érdemes figyelgetni az eget dél-dél-kelet-kelet irányban.
Ma hajnalban (valamikor 1 óra környékén) teljesen véletlenül láttam őket... Még eléggé együtt voltak, először nem tudtam elképzelni, mi lehet az, mert némileg olyan volt, mint ha egy repülő kondenzcsíkját világítaná meg valami alulról, de aztán leesett -
llax
senior tag
Szerk. idő lejárt.
22:35 körül már érdemes dél - kissé dél-nyugat irányában kb. 30°magasságban kémlelni az eget (már ha tiszta...). 22:37-22:38 körül már magasabban, déli irányban, jobban láthatónak kell lennie. Ha még nem "szóródtak" szét nagyon, akkor kb. az ISS sebességével, dél-kelet irányba mozgó "ködcsíkot" kell figyelni.
Hajnali fél 4-kor Magyarország területe felett is áthaladnak. A napokban sok látható átvonulás várható.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Én pont arra a két esetre gondoltam, meg arra, hogy már a NASA vezetője is a SpaceX kommunikációját kritizálta.
Én a StarHopper kapcsán is vakarom a fejem, hogy ilyen hibák a Falcon-1-nél fordultak elő anno (a rosszul beállított szelep miatt vákummal "összenyomott" első fokozat esete).
Musk tök jól elő tudja adni az álmait, és addig rugadlja őket, amíg életre nem kellnek, de mintha a SpaceX (és amúgy a Tesla is) mostanában a szokottnál is többet hibázik.
Már azt várom, hogy a kompozit műanyag és a rozsdamentes acél után mikor fognak magnézium-alu ötvözetre átállni a StarShip esetében...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Yupp, de ott volt Paul Allen pénze, no meg az ígéret, hogy egy felfújt Pegasus XL rakétával, vagy a folyékony hajtóanyagú MLV-vel azért jó pozícióba manőverezhetik magukat. Paul halála után aztán a jelek szerint elzárták a pénzcsapokat....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.