- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Mobil flották
- MG5 menetpróba
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Galaxy S22 One UI 6.1 frissítés: volt, nincs
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Yettel topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Kicsit később indul a The Rogue Prince of Persia korai hozzáférése
gp A pontos dátumot a következő hétfői napon jelentik meg a készítők.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Nagyon jó hír, egyre jobb lesz a Vulkan.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Senki9876
tag
b. : Meg lett a hiányolt híred
[ Szerkesztve ]
"Nem törődöm azzal, hogy az emberek nem ismernek, azzal törődöm, hogy nem ismerem az embereket." Kung Fu-Ce
-
CzGöbe
tag
"Új fejlesztőeszközökkel segít a Vulkan API-n az NVIDIA"
Én inkább megfordítanám a relációt és úgy fogalmaznék: "Az nVidia felismeri a Vulkan terjedését és most már igyekszik biztosítani a fejlesztőknek az eszközöket, hogy javítsák az nVidia kártyák teljesítményét ezen API alatt, hogy ne kerüljenek hátrányba a jövőben a konkurenciával, amire mindenki fejleszteni fog." De el kell ismerni, ügyes húzás, a felhasználók csak profitálhatnak belőle.#Amíg a föld kerek, mindig lesznek rockerek, de mivel a föld ovális, éljenek a techno partyk tovább is!
-
CzGöbe
tag
Bár nem vagyok szaki, de ezt azért én nem mondanám. És természetesen nem csak arról van szó, hogy melyik oldal hardvereihez vannak a játékok optimalizálva, mert eddig a GeForce ha másból nem, erőből kitolta az azonos teljesítményt, de ha az RDNA2 most hihetetlenül jól sikerül és a zöldeknek sem lesz +40%-os kártyájuk a mostani genhez képest, akkor bajba kerülhetnek a következő pár évben, mert RDNA2 lesz a PSben is, az XBSXben is és PCkben is. Ezzel pedig már lehet is kezdeni valamit, nagy lehet a nyomás a játékfejlesztők oldaláról is, hogy egy játékot ne 3 platformra kelljen már megírni...
#Amíg a föld kerek, mindig lesznek rockerek, de mivel a föld ovális, éljenek a techno partyk tovább is!
-
Hellwhatever
aktív tag
Ugyanígy vélekedtek sokan a mostani generáció elején is azzal a különbséggel hogy RDNA2 helyett GCN volt az architektúra neve aztán látjuk mi lett a vége.
Az utóbbi időben AMD is igyekszik finoman hűteni a kedélyeket hogy a konzolos RDNA2 az nagyon nem egyenlő a PCs RDNA2-vel. Ők is arra akarnak kilyukadni hogy nem lehet olyan messzemenő leegyszerűsített következtetéseket levonni ebből mint azt sokan szeretnék.
-
GodGamer5
addikt
Ezt is megértük, lssan eljutunk oda, hogy dx12/vulkan módban nem fognak lassulni a geforce-ok...
Viccet félretéve, tényleg jó hír, hogy mostmár az nv is kínál profilozót a teljesítmény monitorozására, így tényleg semmi nem áll már az útjukba, hogy végre elkezdjék tolni az új apik támogatását.[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
félisten
válasz GodGamer5 #11 üzenetére
egyenlőre előrébb tartanak Dx 12 támogatásban sok szempontból , szóval nem kell elkezdeniük, aktívan csinálják mindkét API ra.
tom_tol :
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
CzGöbe
tag
válasz Hellwhatever #10 üzenetére
Én a GCN-nél nem hallottam erről.
Ezt sem hallottam, hogy most hűtik a kedélyeket, de túlgondolni sem szabad, -pedig sokan megteszik, elvileg hozzáértők is,- nem valószerű, hogy ugyanaz a kód fog futni mindenen, így pedig nem is lehetnek nagyon egyenlőek. Meg hát meg is kell tartani azért némi exkluzivitást a konzoloknak a PCkkel szemben. És zárt rendszeren futtatni sem ugyanolyan, mint PCn.
Amikor pedig kiderülnek a tesztekből, hogy nagyon elrepültek a rózsaszín felhővel a fanboyok, akkor jön a pofáraesés, amit egy kicsit racionálisabb gondolkodással meg lehetett volna előzni. És ennek a reputációra gyakorlot hatásáról már ne is beszéljünk.
(#12) tom_tol: Értékelem a viccet, de nem, semmi közöm Abuhoz és a véleményéhez, csak én már kinőttem abból, hogy nekem mindenből a legmenőbb, a legdrágább, a legnagyobb és legerősebb kelljen, sokkalta inkább más értékeket tartok fontosnak, így ha választani kell, a jelenlegi AMD szimpatikusabb számomra. És neked mi a véleményed?#Amíg a föld kerek, mindig lesznek rockerek, de mivel a föld ovális, éljenek a techno partyk tovább is!
-
Carlos Padre
veterán
válasz Hellwhatever #10 üzenetére
A "konzolos RDNA 2" tartalmaz GCN részeket is a kompatibilitás miatt, az asztali nem. Nem kell ezt annyira túlgondolni.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Alogonomus
őstag
válasz #06658560 #17 üzenetére
Legkésőbb ősszel kiderül, hogy mit tud nyújtani az AMD, de az egyértelműen jó irány, hogy különválasztják a gaming és a compute kártyákat. Nvidia már régóta meglépte ezt, és most az AMD is rászánta magát, így az AMD új játékokhoz szánt RDNA2-es kártyáiból sok "felesleges" részt ki tudnak hagyni, amitől önmagában is javulnak a kártyák. Persze ezzel bukja az AMD a bányászokat, mert már nem lesznek jók oda az RDNA2-es kártyák.
Az eddigi AMD kártyák viszont pont a "hibrid" mivoltukból következően öregedtek szebben, tehát mostantól az AMD kártyái is 1-2 év alatt "kiöregednek", ahogy történt az a GTX 1050/1060/1070 kártyákkal. -
GodGamer5
addikt
válasz Alogonomus #18 üzenetére
Azért egy 1070-es kártya lassan négy!!! évesen is megállja a helyét, annyira nincs nagy öregedés.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Hellwhatever
aktív tag
válasz Alogonomus #18 üzenetére
Jobban öregedtek = szarabbul koptak.
Még egy dolog amiben szarabb az AMD![ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
válasz GodGamer5 #19 üzenetére
Hát akkor az első sorozatból lehet példányod, mert június 10-én debütált az első 1070-es kártya. Azért egy anno (olcsóbb világban) is 150 ezerért árult (bőven felső középkategóriába érkező) kártyától nem nagy dicsőség, hogy "megállja a helyét", miközben az egy évvel fiatalabb Vega 56 mostanra szinte minden címben elveri. A 1070 még használható, de határozottan lemaradt már az AMD-s párjától.
Valószínűleg a 2070 Super is használható lesz 4 évesen, de az is valószínű, hogy a párja (5700XT) sokkal jobb teljesítményt fog nyújtani. -
Alogonomus
őstag
válasz Hellwhatever #20 üzenetére
Akkor ugye szerinted a felmenőid sem jól tartják magukat, hanem szarabbul degradálódnak.
-
GodGamer5
addikt
válasz Alogonomus #21 üzenetére
Nem az első sorozatból van, de attól még közel négy éves kártya az 1070 és itt most nem az a lényeg, hogy mennyibe került, vagy, hogy mi a konkurenciája, hanem az számít, hogy még mindig megállja a helyét a legújabb játékokban is, maxon átlag kb 60fps-el, miközben használtan már nagyon olcsón hozzá lehet jutni.
A radeonok meg azért ennyire "időtállóak" mert compute feladatokra tervezték őket és most volt/van az engine-ek terén egy nagy átállás, ami ezt kihasználja az új API-k miatt. Az új geforce-ok viszont főként a generációváltás miatt már egyáltalán nem biztos, hogy évekig ki fogják bírni, ettől függetlenül a geforce-ok az új architektúrával szépen feljöttek "tudásban".
Amúgy volt Vega kártyám, de akármekkora jó kártyának volt beharangozva, szoftveresen egy tragédia volt és szerintem az a mai napig is, plusz a ref hűtő egy istenverése volt, plusz a fogyasztás, hőfok...
Egy minőségi 1070-es tuningolva átlag 61 fokon driverhibák nélkül teszi a dolgát és átlagban hozza a vega56 szintjét, hajtépés nélkül.[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Hellwhatever
aktív tag
válasz Alogonomus #22 üzenetére
Van benne logika, nem?
-
Carlos Padre
veterán
válasz #06658560 #17 üzenetére
Azért az nvidia már nagyon régóta nem trend setter, évek óta nem adtak semmit hozzá a fejlődéshez, az innováció látszata kimerül abban, hogy bennfentes infókat használva a konkurencia előtt hozzák ki a saját (zárt) megoldásukat, miközben a buta hardver - okos driver koncepciójuk is a végét járja. Elmúltak már a dicsőséges dx11es idők.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Sinesol
veterán
-
#06658560
törölt tag
válasz Carlos Padre #25 üzenetére
Ahogy elmúltak a dicsőséges DX9-es, majd DX10-es idők is. Ugyanezt a lemezt hallgattuk már párszor. Egyébként DLSS, RT egységek, csak hogy két nem túl régi megoldást említsek.
-
Hellwhatever
aktív tag
válasz Carlos Padre #25 üzenetére
A vélemény jó, addig amíg nem kész tényként van tálalva.
[ Szerkesztve ]
-
Raysen623
addikt
válasz #06658560 #27 üzenetére
Látom neked mindenre megvan ugyanaz az ultimate válaszod...Mondjunk még nyílvánvalóbb dolgokat ha kérhetem. DLSS és RT egységekkel a piac kitörölheti a seggét jelenleg kb (a második verziónak sem szánok sokkal nagyobb sikert mert egy zárt rendszerre húzhatóak rá).
Hasonlóan lehetne sorolni az ujításokat máshonnan is melyek közül találni olyat is ami mára mindkét nagy gyártónál elérhető (pl. tesszelláció).
Alapvető különbségek vannak a két nagyobb gyártó piaci és marketing hozzáállásában, amiről senki nem akar tudomást venni aki ilyen véleményt elereszt mint a tiéd is.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
kovcsrob
tag
válasz Raysen623 #29 üzenetére
Hát igen. Az AMD egy nyílt és mindenki által elérhető fantasztikus újítása PL a trueaudio next amely számtalan játékban lehetővé tette számunkra a fizikailag korrekten szimulált hangok élvezetét. Mind AMD mind NV kártyákon.
Az egyik fontos szempont volt amikor az RX 470 emet vettem. Amikor megjelent választhattam a korszerűtlen hamarosan kiöregedő GTX1060 és a modern RX470 között.
Az azóta megjelenő játékok egyre gyorsabban és jobban futnak az AMD kártyáján. És az 1060 mára a modern játékokban szinte használhatatlan. De legalábbis jelentős hátrányban van a 470 hez képest.
Az AMD rengeteg időt és energiát fordított a drivereire is. Ennek köszönhetően a 470 em az első pillanattól gond nélkül működött. (egy fenét! még fél évvel a start után is volt ismert bug list az AMD oldalán.. én meg élőben tapasztaltam is belőle egy csomót)
(Persze a mostani széria biztos más... Csak kicsit olyan, mintha már hallottuk volna pont ugyanezt)A különbségek a két gyártó hozzáállásában:
Ha az AMD fejleszt valamit, amit az AMD vásárlók kifizetnek, akkor azt elérhetővé teszi mindenkinek. És reméli, hogy használni is fogják. (nagyon kedves tőle, hogy az én pénzemből költ az NV tulajok szórakozására is)
Ha az NV fejleszt valamit, akkor pénzeli a fejlesztők egy csoportját, hogy használják és reméli, hogy annyira állejtős lesz, hogy emiatt inkább őket választod. (mocsok dög. csak magára és az ő vásárlóira gondol)
Nekem is szimpatikusabb az AMD de többet, akkor sem veszek AMD kártyát. (engem ne használjanak kísérleti nyúlnak meg béta tesztelőnek) -
Raysen623
addikt
Arról lehet beszélni kinek melyik piaci hozzáállás a szimpibb vagy épp az iparágnak melyik feszik jobban elviekben. Mindkettőnek vannal előnyei és hátulütői. Driver dolgokba nem megyek bele, mert én is tapasztaltam az Rx480-al, ami ettől függetlenül baromi jó kártya és most is tapasztalok problémákat az RTX 2060-al, ami ettől még baromi jó kártya.
Abban viszont egyet tudok érteni hogy a fejlesztőket nem pátyolgatni kellene hanem pénzt adni nekik a célirányos fejlesztéshez és onnantól kezdve kus van. Ezzel persze még fragmentáltabbá tesszük a PC játékipart de ugye ez senki nem érdekel.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
félisten
válasz Raysen623 #29 üzenetére
Az RT-t egy teljesen szabványos verzióra írták a Microsoft DXR alapján, nem hardver zárt és a piac nem törölheti kia seggét hisz erről szól minden 2 hete, [link] GI-t is megoldották bármilyen DXR képes hardver támogatja. [link] Bármilyen...
DLSS tensor magok segítségével gyorsítható, neuronhálós tanítást igényel saját szervereken.
Azaz ha nincs egy hardverben tensor mag akkor értelemszerűen nem tudod máson futtatni , ilyen egyszerű. Ott a Direct ML ami majd ezt próbálja kiküszöbölni... a tréninget meg nvidia saját szerverein futtatja le, ugyan ezt meg tudja majd oldani bármelyik gyártó a saját szervereivel de ha ninmcs hozzá hardver az adott kártyában akkor minek is? Újítás ami mindkét nagy gyártónál elérhető az RT lenne, ez meg az AMD-n múlik mert a Microsoft szabványát 2 éve lehet támogatni..[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#06658560
törölt tag
válasz Raysen623 #31 üzenetére
"Abban viszont egyet tudok érteni hogy a fejlesztőket nem pátyolgatni kellene hanem pénzt adni nekik a célirányos fejlesztéshez és onnantól kezdve kus van. Ezzel persze még fragmentáltabbá tesszük a PC játékipart de ugye ez senki nem érdekel"
Nem tartom rossznak azt az elképzelést, hogy ha egy hardvergyártó azt akarja, hogy valami jól fusson a termékén, akkor írja meg, adja csomagban, kvázi kopipészt cuccnak, aztán vegye rá a fejlesztőt, hogy építse is be. Kopipészttel. -
Raysen623
addikt
Köszönöm a két cikket, el fogom olvasni. RT ügyben a konzolgyártók adják meg a lényegi startot AMD részéről. Nem tartom kizártnak hogy már létezik náluk is az RT megoldás, de a nextgen-ig nem hozták ki a piacra PC oldalon. Szóval Sony és MS itt is a meghatározó aki a pénzt adja.
(#33) Kopi31415: "konkurencia előtt hozzák ki a saját (zárt) megoldásukat" - szerintem itt van az amit keresel. Lehet neked nem volt elég pontos a megfogalmazása.
A másik válaszodhoz: erről beszéltem, hogy senki nem tartja rossznak, legfeljebb kétfajta eltérő megoldást kell beépíteni a kódba a két gyártó kártyájához. Nem hiszem el hogy nem lehet közös keretrendszerre felépíteni ugyanazt a technológiát. b. szerint mondjuk lesz változás e téren. Az idő megválaszolja a kérdést itt is úgy vélem.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
félisten
válasz Raysen623 #35 üzenetére
az Nvidia hardveres megoldásához hasonló a konzolokban kialakított célhardveres gyorsítás , együtt dolgoztak a Dx 12 U megalkotásán, sok mindent onnan vettek át.
Az RDNA2 Rt képes lesz ,de a Turing kb 3 éve megtervezett RT ami elég előremutatóan megszabta mind az új konzolok, mind a Dx 12 Ultimate útirányát.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Carlos Padre
veterán
Nem állok le egyenként válaszolni a szokásos érv nélküli válaszokra, de szomorú tény, hogy az egykori csúcs nvidia kártyák ma már csak az akkori AMD-s középmezőnnyel vannak csak versenyben. [link] Ebből is látszik, hogy az AMD a jövőnek tervez, nvidia meg mindig a mának, és így nagyon ügyesen visszafogja a fejlődést. Ha nem lenne ps és xbox kb. még mindig a dx11nél tartanánk.
[ Szerkesztve ]
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Sinesol
veterán
válasz Carlos Padre #37 üzenetére
Istenem...szinte már sajnálja az ember az ilyet, bár az is igaz, hogy nagyon kényelmes lehet egy mindenféle zavaró tényektől mentes, egybites világ.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Carlos Padre #37 üzenetére
Nagyon menő lehet 2013-as hardveren 2020-as játékot 1080p lowon játszani, igazi next-gen élmény.
A játék többe kerül, mint a kártya. -
Raysen623
addikt
Honnan tudod hogy a Turing 3 éve megtervezett RT képessége az idősebb? Mi van ha legalább azóta tervezik az RDNA-hoz is? Egy ilyet nem lehet összetákolni csak úgy. Én inkább azt mondanám az RT képesség a piacon a Turing óta van jelen.
"az Nvidia hardveres megoldásához hasonló a konzolokban kialakított célhardveres gyorsítás , együtt dolgoztak a Dx 12 U megalkotásán, sok mindent onnan vettek át."
Ez nem teljesen egyértelmű: ki dolgozott együtt kivel? MS a DX12 U kialakításánál vette figyelembe az NV RT megoldását és azt vitték tovább konzol oldalra a boxoknál?
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
félisten
válasz Raysen623 #40 üzenetére
Igen mindegyik gyártóval együtt dolgoztak, ott a cikk amit linkeltem.A DXR nem NVidia megoldása, ők csak támogatást adtak rá és hardveresen gyorsítják. A DXR Microsoft szabványos raytracing
Nehéz lenne elfogadni, hogy egy 2020 év végén majd kijövő architektúrára( RDNA2) előbb kezdték el fejleszteni a 2018 ősze óta elérhető DXR támogatást mint a 2018 nyarán kijött Turingra ami kezdetektől támogatja ( amit gondolom nem 2018 tavaszán terveztek meg tervezni) .
Ax12 U érkező támogatásait és a Dx1.1 verziót ez a 2018 ban kiadott architektúra támogatja teljes körűen.
AMD nél csak a majd most érkező RDNA 2 lesz ilyen.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Sinesol
veterán
válasz Alogonomus #41 üzenetére
Nem tudom, sajnos nem voltam még sosem fanboy, azt veszem, ami adott pillanatban pont megfelelő a céljaimra, tök mindegy, hogy épp ki gyártja... :S
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz Carlos Padre #44 üzenetére
Azt állítod, az Nv nem fejlesztett. Két ellenpéldát is hoztam. Vagyis ennyivel bebizonyítottam, hogy hazudsz. Mivel ezt nem sikerült magadtól feldolgozni, még valamit sikerült.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Politika
- Gaming notebook topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Fűnyíró topik
- Milyen RAM-ot vegyek?
- A Google helyét akarja az OpenAI, hétfőn jöhet az AI-alapú kereső
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen