- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
macskea
őstag
Érdemes megnézni, hogy hány százalékát adja a telefon előállítási költségének a munkadíj:
http://www.alphr.com/features/388273/how-much-does-an-iphone-cost-to-make
Meg érdemes lenne egy olyan blogmotort csinálni, ahol egy mobilos portál mobilos híre alá mobilon is be lehet rakni értelmesen egy linket...
[ Szerkesztve ]
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
válasz Tigerclaw #62 üzenetére
Ez is csak féligazság, amit írsz. Képzett munkaerő hiány van. Szakember hiány van. Dolgozni akaró ember hiány van. Egységsugarú idiótákkal tömve vannak a munkanélküli központok, csak a többségtől azt nem lehet elvárni, hogy az egyik dolgot rárakja egy másikra. Rengeteg példám van, két évig kínlódtam a hasonló emberek miatt (automatizálás, autóipar). Csak pár felvételi kritérium, hogy érezzétek, miken nem tudtak túljutni az úgynevezett betanított munkások: húzzon egy tíz milliméteres vonalat. 1-20 mm között volt elfogadott. Rakjon egy keresztet a "hibás" feliratú rublikába. Bármilyen jel a rublikán belül elfogadott volt, ha a "megfelelő" rublika közben üresen maradt. Meg még pár hasonló kérdés, hasonlóan aljas és körmönfont. Az emberek 50 százaléka nem volt erre képes. A maradék 50 jelentős része pedig vagy pár napon belül felmondott, mert rájött, hogy dolgozni kéne, vagy pár hónapon belül elment táppénzre, hogy otthon maszekoljon tovább, és közben legyen nyugdíjjáruléka, meg orvosi ellátása neki, meg a gyerekeinek. Na ezért kellett nekünk robotokat tenni minden sorra, nem az extraprofit miatt... Meg is untam, fel is mondtam.
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
válasz Tigerclaw #82 üzenetére
Meg ami még nagy különbség, hogy a távolkeleten gyakorlatilag büntetlenül szennyezheted a környezetet és mérgezheted a munkásaidat. Mondjuk ebben Amerikában is visszalépés várható, legalábbis abból erre lehet következtetni, amiket ez a populista majom eddig nyilatkozott...
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
Jó kérdés, hogy hol húzzák meg a határt a külföldi és a hazai gyártás között. Azokat a dolgokat, amik nagy környezeti terhelést jelentenek, szükséges hozzá valami speciális adottság - pl.: ásványkincs - lehet célszerű otthagyni, ahol most is van. A tiszta melókat, vagy ahol alig kell kétkezi munka, pl.: az SMC meg mondjuk a készülékházak gyártása, az meg gyakorlatilag akárhol is lehet, szinte mindegy. Jó kérdés, hogy a klasszikus kép, ahol száz kicsi kínai rakja össze a telefonokat egy szalag mellett, mennyire igaz még. Lehet már inkább 50 kicsi robot, meg 10 célgép csinálja, de ezt csak sejteni lehet.
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
Ha az állami irányelv az, hogy ilyesmit nem exportálnak, akkor két dolog lehetséges; marad ezen alapanyagok feldolgozása kínában, és például félkész termékeket fognak exportálni, vagy a nyakukon marad a cucc, és paradigmaváltás lesz, azt fognak exportálni, amit más importálni akar. Sokan mondják azt, hogy dehát csak Kínában van ez vagy az. Csak a teljes mondat valójában úgy hangzik, hogy jelenleg Kínában lehet a leggazdaságosabban, a legversenyképesebb áron hozzájutni. Majd ha már ez nem lesz igaz, rögtön lehet azt majd venni máshol is. Volt már ilyen a történelemben, pont az OPEC országok szivatták meg magukat azzal, hogy miközben épp azon ügyködtek, hogy hogy lehetne minél feljebb verni az olajárakat, a magas hordónkénti árral játékba hoztak egy csomó olyan piaci szereplőt, akik olyan adottságokkal rendelkeztek, hogy az alacsony olajárak miatt egyszerűen nem volt gazdaságos kitermelni azt, amijük van. Aztán egyszer csak gazdaságos lett, ráálltak a dologra, és ahogy az lenni szokott idővel a költségeiket is csökkenteni tudták. Most meg ott tartunk, hogy azok az országok (nem a bennük élő emberek, még mielőtt valaki összekeverné), akik eddig gennyesre keresték magukat, korlátozzák a saját termelésüket, hogy ha már sokat nem tudnak eladni egy túlkínálatos piacon, legalább azt a keveset drágábban tudják megtenni. Szóval tud fordulni a kocka, ez épp az elmúlt két év alatt fordult egyet. A kínai nyersanyagok kapcsán azért ez még a nagyon távoli jövő, egyelőre nem kell attól félni, hogy a gonosz amerikaiak elveszik szegény kínaiak munkáját.
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
Mihelyt valaki hosszútávú piacot és hasznot lát benne, nekikezdenek, hidd el. Erre írtam az olajos példát.
Ami meg a félkész terméket illeti, sok cég hoz például nyers öntvényeket Kínából, de a készregyártás már az EU-ban folyik. Nyilván megvan ennek az oka, akár anyagi, akár kényelmi. Szóval attól, hogy a telekommunikációban valami most idegennek hat, más ágazatokban már lehet bevett szokás. Tanulhatnak egymástól, mint ahogy tanulnak is.
[ Szerkesztve ]
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
Ja, persze. Teljesen egyet értek. Ha valamit mostanában (öt éven belül) haza is visz az Apple, az nem a telefonos vagy tabletes biznisz lesz, hanem valami kis darabszámú egyébként is csillagászati árú cucc, mondjuk a Mac Pro összeszerelése. És ez még csak nem is az Apple-ön múlik leginkább, hanem olyan bérgyártó cégeken, mint mondjuk a Foxconn. Mert akarhat az Apple meg Trump bárhol gyárttatni bármit, ha nincs gyár. És tényleg, félreértettelek.
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
válasz madd dogg #107 üzenetére
Pedig jobb, ha szoktatod magad a gondolathoz. A legtöbb Magyarországon működő autóipari beszállító mögött külföldi tőke és tulajdonos van. Azok a kis- és középvállalkozók meg akik esetleg önerőből jutottak el addig ameddig, garantáltan képtelenek lennének saját termékkel pláne feljelentéssel előállni. Lehet, hogy van kivétel, de pár kivétel nem tart el egy országot...
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith