- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
válasz #54625216 #50 üzenetére
A hidrogen ugy altalaban is maceras egy materia, egyszerubb szenhez kotni. Es ha legkori c02-bol csinaljak a ciklus vegen ugyanott tartunk minhta hidrogent hasznaltak volna.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
#54625216
törölt tag
"Biztosan lényegesen felhasználóbarátabb a rendszer, mint régen."
Konkrétan az egész rendszer önműködő vagy távvezérléssel üzemel (az ISS dokkolás is tök automatikus), az űrhajó személyzete csak felügyeli a folyamatot, hogy technikai gubanc estén közbeléphessenek.
"Meg hát fél év kiképzés, na."
A kiképzés a vészhelyzeti protokollok begyakorlásához kell, illetve hogy bírják a fizikai terhelést, nem a rendszer irányításához.
"És még ott volt a SpaceX-nél az a teremnyi ember, meg akiket nem látsz, aki folyamatosan résen voltak. Eszem ágában sincs lebecsülni a dolog technikai vetületét, csak a retorika zsibbasztó, hogy innentől "bárki" mehet."
Egy repülőtéren is több ezer ember dolgozik és repülőgépet sem vezethetsz kiképzés nélkül, de attól még bátran kijelenthetjük, hogy bárki repülhet mint utas.
A SpaceX gyakorlatilag eljutott erre a szintre, csak mivel a Dragont profi űrhajósoknak fejlesztették az ISS missziókhoz, így nincs elkülönítve a pilóta és az utas, és a saját érdekében mindenkinek tudnia kell, hogy mi a teendő vészhelyzetben, ami némileg több, mint egy autó vagy repülőgép esetében. -
ddekany
veterán
válasz #54625216 #52 üzenetére
A székenként 40 millió USD-re (12 milliárd Ft) tippelt jegyár ([link], és ez csak majd a jövőben) is kicsit más jelleget ad ennek, mint egy repülő útnak. Innentől valószínűleg valami vérprofikat fogsz csak felküldeni, mert emellett megéri. Igen, most már vannak a repkedő milliárdosok (és akiknek fizettek), mint potenciális felhasználók. Az ő inspirálásukra gondoltak? Ez most lehet, hogy divat lesz, és az is egy bevételi forrás és gyakorlási lehetőség SpaceX-nek. Vagy ha kell súlytalanság kutatáshoz cégeknek, akkor egy ilyen körút talán költséghatékonyabb mint az ISS-re felküldés. Szóval nekem semmi gondom nincs ezzel, csak a sok BS-el amit parasztnak mutatnak.
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
A starship durvan le fogja nyomni ezeket az arakat. Az sokkal tobb embert fel tud vinni.
De a jelenlegi megoldas is olcsobb mint az urrepulogep vagy a ruszki Szojuz jegyek voltak. Nem veletlenul sirtak a ruszkik amikor a SpaceX elvitte ezt a melot eloluk.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Ezekiell
veterán
-
#54625216
törölt tag
A jövőben drasztikusan csökkenni fognak az űrbe jutás költségei.
Starship-el pl. max. 100 embert tudnak majd felvinni kb. $2-$10 millió , azaz $20-100ezer / fő költségen. Ez már magánrepülő bérlés kategória.
Nyilván nem holnap, de kb. 10-20 éves távlatban már reális.
Szvsz 5 éven belül meg fogják oldani 10-20 ember felküldését $100 millió alatt, amiből 5-15 már valóban csak utasként vesz részt a műsorban.
A mostani út azért fontos, mert bebizonyították, hogy egyáltalán meg lehet csinálni és van rá kereslet."Vagy ha kell súlytalanság kutatáshoz cégeknek, akkor egy ilyen körút talán költséghatékonyabb mint az ISS-re felküldés."
A jelenlegi terv az, hogy fokozatosan privát modulokat aggatnak az ISS-re addig, amíg azok önállóan is képesek működni, aztán leválasztják az egészet az ISS-ről, amit így végre le lehet selejtezni. A mikrogravitációs kutatásokat pedig teljesen átveszi a privát szektor a NASA-tól, ami - hasonlóan a rakéta üzletághoz - már csak mint megrendelő lesz jelen a piacon.
"Szóval nekem semmi gondom nincs ezzel, csak a sok BS-el amit parasztnak mutatnak."
Az USA-ban teljesen máshogy látják az űrkutatást, mint a világ többi részén. Nekik fontos része a nemzeti önbecsülésnek, elvégre már gyerekkoruk óta azt nyomatják, hogy ők az a nemzet, ami embert küldött a Holdra. A hype pedig keményen az USA belpolitika része, különben nem nagyon tudnák lenyomni a társadalom torkán, hogy százmilliárdokat költenek NASA projektekre, amikből a többség egy szót sem ért.
Tehát ők erre a fajta "ömlengésre" vannak kondicionálva, ezért bármi, ami eredmény az USA űrkutatásában ilyen stílusban jelenik meg a médiában. -
Samott
addikt
Alapveton mindket tarsasagot gazdasag elenkitesre is hasznaljak, azert is draga, mert az orszag minden reszere szetszorva gyartanak reszegysegeket. Ezert is fontosak ezek a koltsegvetesi sorok. Minden szenator szerez belole allami melot a valasztokorzetenek.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
dabadab
titán
De egy-egy projekt több éven át is tarthat. Az Artemist pl. a múltkor vmi 80 milliárd USD-re tippelték és ez szinte biztosan nőni fog - persze az is igaz, hogy ez az egyik legdrágább projekt mostanában és ez is inkább "tízmilliárdok", mint "százmilliárdok", de azért így is rengeteg pénzt.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Rive
veterán
Ez egyébként meglepően sok, az ezredforduló táján az egyhetes ISS-es kirándulások 20-30 millió dollárba kerültek az oroszoknál.
egy szinte egyik pillanatról a másikra előrántott útnál ~ érthető, szerintem.
De: bár a jelen helyzet szerint a SpaceX egy aranybányán csücsül, a folyó mérlegük a Starlink üzembe rángatása mellett annyira valszeg nem rózsás. Szóval ha túl is van árazva, annak van néhány lehetséges oka.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
ddekany
veterán
Én csupán azt mondtam, hogy most és belátható időn belül egy ilyen kiruccanás csillagászati összegbe kerül. Hogy mi lesz 50 év múlva, azt nem tudom. De biztosan nem mernék abból következtetéseket levonni, hogy az autókkal, sőt repülőkkel is ez lett. Ez nagyságrendekkel keményebb dió, és ki tudja az ember értelem és szervezőképesség meddig skálázódik.
-
ddekany
veterán
Viszont nem erre az útra mondták a 40M USD/személyt, hanem hogy a jövőben talán olyan "olcsóvá" is vállhat. Az nem publikus, hogy ez most mennyi volt. Persze ha 20-30 volt régen ISS-re oroszokkal, akkor lehet, hogy rosszul tippeltek. Bár olyan szempontból, hogy milyen jellegű megrendelések lehetnek, szinte mindegy is... ilyesmi beteg összeg.
-
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #67 üzenetére
Mindkettő abszurd mennyiségű pénz felett rendelkezik, felőlem nyugodtan küldözgethetnek nagy számokat egymás cégeinek számlái közt. Valószínűleg az is kicsit így érzi, aki arra befizetett. Jó helye lesz annak ott is, majd beleépül a New Glen-be... vagy nem, de ez más téma.
Amúgy meg, nem tudom, hogy az hozzáadott érték-e vagy elvett, de BO-nál Jeff is járt az utazás mellé. De minden esetre ehhez viszont nem járt Elon, szóval...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Kutya topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Energiaital topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest