- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Ha valóban oda kerül a cikkben írt 200 millió USD, ahova kellene neki, akkor én személy szerint pont leszarom az önmarketinget. Pont a hasonló személyes élmény miatt.
[ Szerkesztve ]
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
fairi
addikt
" A pénzt oda lehet adni csendesen is, de nyilván, úgy hirtelen egyáltalán nem lenne rá motivációjuk... "
Azért lett milliárdos, mert pénzt nem ad oda senkinek ok nélkül. Ez simán befektetés.
Politikai és gazdasági célt szolgálnak.Akik csendesen adják azok nem lesznek sose gazdagok, vagy nemsokáig maradnak gazdagok.
Csendes adomány létezik, de az a belső vágyakat szolgálja, lelkiismeret fényezése.
Milliárdossá válás során lelkiismeret eltűnik, vagyis csendes adomány nem is divat bizonyos körökben. -
lev258
veterán
A rákot túlélő hölgy abban a kórházban dolgozik, amelynek gyűjtenek és ott kezelték gyerekként, ezért választotta hivatásának. Elég mézes-mázosnak tűnhet, de valóban inspiráló. Ha növeli az adakozási kedvet, az mindenkinek csak jó.
Az általad pedig csak "feketének" titulált hölgy komoly szakmai múlttal rendelkezik, több olyan NASA projekt aktív résztvevője volt, mely itt a Földön szimulálja a jövőbeli űrbeli küldetéseket, fontos tapasztalatokat gyűjtve.Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
-
#54625216
törölt tag
" Eddig se tiltotta törvény ám."
Konkrétan FAA engedély kell rá, hogy egy magáncég embereket utaztathasson a járművén. Föld körüli pályára egyedül a SpaceX-nek van ilyen engedélye az USA-ban (mivel a Boeing űrhajója még mindig a teszt fázisban tart).
"A pénzt oda lehet adni csendesen is"
Ez nem adományozás volt, hanem adomány gyűjtés. Persze azt is lehet csendesen csinálni, csak úgy kevésbé hatékony. Ráadásul itt nem csak közvetlen felajánlásokról van szó, hanem a Netflix által forgatott dokumentumfilm jogdíjairól is.
"De azért ezeket a normális helyen irreleváns tényeket 100x elismételték."
Miért lennének ezek irreleváns tények?
Még akár 20-30 évvel ezelőtt is teljesen lehetetlen lett volna, hogy:
- akármennyi pénzed is van, bérelsz egy űrhajót és negyedmagaddal három napig keringsz a Föld körül
- hogy egy amatőr kisebbségi színes bőrű nő, aki nem milliárdos valaha is az űrbe jusson
- hogy egy amatőr rák túlélő, aki nem milliárdos valaha is az űrbe jusson
És mindebből egy gyerekkórház $210 milliót profitáljon.Arról nem is beszélve, hogy ez az út bebizonyította, hogy a civil űrhajózás már valóban elérhető lehetőség bárki előtt, aki meg tudja fizetni.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Mi köze van ennek az űrhajózáshoz... semmi, csak ezt kötelező
Ennek az adománygyűjtéshez, és népszerűsítéshez van köze.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
lev258
veterán
"Mit jelent ez? Régen is járt már pár milliárdos az ISS-en pl."
Valószínűleg abból a szempontból kell nézni, hogy eddig az űrturisták egy profi küldetés potyautasai voltak (kezeket jól látható helyen tartva). Most viszont mindenki "potyautas" volt, kis beavatkozásoktól eltekintve autonóm járműben, jelentős szabadsággal. És a fél éves tréning alatt valószínűleg tanultak annyit, hogy még sikerélményük is legyen, mondjuk valami kis korrekciót ők kezeltek le. Nem figyelte senki tágra nyílt szemekkel minden mozdulatukat (leszámítva az élő adást). Röviden: nem kell fontos küldetéseket (és az azt végző asztronautákat) azzal terhelni, hogy óvó bácsit/nénit játszanak. Lehet turista küldetést indítani, relatíve kevés előkészülettel, maximális élményt nyújtva.Ami nálam nagyot ütött, hogy azt hiszem visszatéréskor valamelyikük az Űrgolyhókat nézte a kézi monitorán. Mekkora már!
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
fairi
addikt
kezdjük visszatérni a valóságban. Olyan űrutazás amikor bárki az utcáról felmehet egy gépre egyhamar nem lesz. nem csak azért, mert költségek lassan fognak csökkeni, hanem minimális kiképzés nélkül súlytalanság sok bajt okoz.
Kb kötelező emberek fele tudja kezelni a súlytalanságot, jelenleg lehetetlen teljesen amatőrök ellegyenek agy űrrepülőn.
Sci-fi filmek többsége bajok jó részét elfedi antigrav-val meg hasonló technoblablával, de én nem hiszem, hogy ilyen "isteni" szintű technika egyhamar lesz.
Sokáig várás lesz az űrturistáknál is jövőben pár hetes kiképzés minimum. -
Dare2Live
nagyúr
"csak a retorika zsibbasztó, hogy innentől "bárki" mehet."
Kinek a retorikája? SpaceX? Musk? Nem? Akkor szidd a firkászokat. Vagy talán azokkal van baj akik annyira vmi más világban élnek, hogy úgy gondolták, hogy ez úgy lesz "mindenkinek" elérhető, hogy 10$ár/ingyenes lesz?
Meg hogy bárki egészszégügyileg alkalmas lesz rá és nem lesz senki az emberiség közt aki nem bírja a 3Gt, súlytalanságot, klausztrofóbiát....?Az, hogy egyszer belefutsz a hülyeségedbe a marketing pr bullshittal és "beégsz" ok. De így "másodszorra" ez már "haters gona hate" gyanus.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
#54625216
törölt tag
"Biztosan lényegesen felhasználóbarátabb a rendszer, mint régen."
Konkrétan az egész rendszer önműködő vagy távvezérléssel üzemel (az ISS dokkolás is tök automatikus), az űrhajó személyzete csak felügyeli a folyamatot, hogy technikai gubanc estén közbeléphessenek.
"Meg hát fél év kiképzés, na."
A kiképzés a vészhelyzeti protokollok begyakorlásához kell, illetve hogy bírják a fizikai terhelést, nem a rendszer irányításához.
"És még ott volt a SpaceX-nél az a teremnyi ember, meg akiket nem látsz, aki folyamatosan résen voltak. Eszem ágában sincs lebecsülni a dolog technikai vetületét, csak a retorika zsibbasztó, hogy innentől "bárki" mehet."
Egy repülőtéren is több ezer ember dolgozik és repülőgépet sem vezethetsz kiképzés nélkül, de attól még bátran kijelenthetjük, hogy bárki repülhet mint utas.
A SpaceX gyakorlatilag eljutott erre a szintre, csak mivel a Dragont profi űrhajósoknak fejlesztették az ISS missziókhoz, így nincs elkülönítve a pilóta és az utas, és a saját érdekében mindenkinek tudnia kell, hogy mi a teendő vészhelyzetben, ami némileg több, mint egy autó vagy repülőgép esetében. -
Samott
addikt
A starship durvan le fogja nyomni ezeket az arakat. Az sokkal tobb embert fel tud vinni.
De a jelenlegi megoldas is olcsobb mint az urrepulogep vagy a ruszki Szojuz jegyek voltak. Nem veletlenul sirtak a ruszkik amikor a SpaceX elvitte ezt a melot eloluk.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Ezekiell
veterán
-
#54625216
törölt tag
A jövőben drasztikusan csökkenni fognak az űrbe jutás költségei.
Starship-el pl. max. 100 embert tudnak majd felvinni kb. $2-$10 millió , azaz $20-100ezer / fő költségen. Ez már magánrepülő bérlés kategória.
Nyilván nem holnap, de kb. 10-20 éves távlatban már reális.
Szvsz 5 éven belül meg fogják oldani 10-20 ember felküldését $100 millió alatt, amiből 5-15 már valóban csak utasként vesz részt a műsorban.
A mostani út azért fontos, mert bebizonyították, hogy egyáltalán meg lehet csinálni és van rá kereslet."Vagy ha kell súlytalanság kutatáshoz cégeknek, akkor egy ilyen körút talán költséghatékonyabb mint az ISS-re felküldés."
A jelenlegi terv az, hogy fokozatosan privát modulokat aggatnak az ISS-re addig, amíg azok önállóan is képesek működni, aztán leválasztják az egészet az ISS-ről, amit így végre le lehet selejtezni. A mikrogravitációs kutatásokat pedig teljesen átveszi a privát szektor a NASA-tól, ami - hasonlóan a rakéta üzletághoz - már csak mint megrendelő lesz jelen a piacon.
"Szóval nekem semmi gondom nincs ezzel, csak a sok BS-el amit parasztnak mutatnak."
Az USA-ban teljesen máshogy látják az űrkutatást, mint a világ többi részén. Nekik fontos része a nemzeti önbecsülésnek, elvégre már gyerekkoruk óta azt nyomatják, hogy ők az a nemzet, ami embert küldött a Holdra. A hype pedig keményen az USA belpolitika része, különben nem nagyon tudnák lenyomni a társadalom torkán, hogy százmilliárdokat költenek NASA projektekre, amikből a többség egy szót sem ért.
Tehát ők erre a fajta "ömlengésre" vannak kondicionálva, ezért bármi, ami eredmény az USA űrkutatásában ilyen stílusban jelenik meg a médiában. -