- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
Az nyugtasson meg, hogy a minap láttam telibe puffantani egy autót, ahol 200cm és "okos" vezető is volt
Annak örülök, hogy egy fosos G Astra is veszélyesebb, amiből több tízezer szaladgál az úton. Kíváncsi vagyok hány gyújtáskapcsolót cseréltek ki a módosítottra. Egyáltalán hányan tudnak erről. Amcsiban elég szép por volt miatta, EU-ban kuss
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
Tikakukac
titán
Azért annyira nem mindegy
Az önvezetésben és az adatgyűjtésben ez a szép. Minden hasonlóról meglesz az összes paraméter, nagyon gyönyörűen lekövethető mi volt a gond, amit utána tudsz javítani.
Mi lesz akkor ha az egyszeri paraszt keni fel magát? Nem sok, talán a híradóba bekerül és ennyi. Előrébb a balesetével nem nagyon jutott a társadalom többi része, mondjuk a Volvo az, aki ezt kicsit eddig is komolyabban vette offline módon is.Csak ugye mivel ez is valami új, valami más és főleg "eeeeveeszik a munkaaaat!!!44!!" jellegű témakör, így lehet tűzzel-vassal gyilkolni minden egyes esetet. Onnan lehet felismerni, hogy valaki kicsit megállt az időben, hogy bekérdez muter/fater szinten laposTV, telefonagyrák és hasonló kombókra. Mind-mind ugyanígy kezdte, aztán valahogy csak nagymuternek is jobban tetszik a marha nagy és 5 kilós TV, meg csacsog a telefonon havi 30 órát.
Így ment ez régen is, most is.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
llax
senior tag
"Hátha olvassa ezeket a sorokat egy önvezérlő autókat programozó."
Nem kell ezt olvasnia, tudják ezt maguktól is. Ha kivonnád a képletből részeg Józsi bácsit és tsai-t, akkor a Tesla rendszere mehetne akár SAE 3 szinten is. De az csak SAE 2 szinten megy. Önvezetésről (jogi értelemben is) min. SAE 4-től lehet beszélni.
-
nagyúr
Igen, ezért veszélyes szerintem a félig-meddig önvezető cuccos. Vagy legyen teljesen (kormány, pedál se kell), vagy egyáltalán ne legyen az. Én a sávtartót se tartom jó ötletnek, mert az is arra "bíztat", hogy bambulj el nyugodtan, majd megoldja a gép. Aztán van, amikor nem oldja meg. Ha vezetsz, akkor vezess, ha utas vagy, akkor legyél utas, de keverni a kettőt nem túl jó ötlet.
Sajnos a fejlődéshez viszont kell ez az átmeneti időszak, de ez meg ezzel jár...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Tikakukac
titán
Az a baj, hogy az élet a legnagyobb forgatókönyvíró. Mindenre nem lehet megtanítani, sajnos ezek meg fognak történni, ahogy eddig sima sofőrrel is, úgy automatával. Csak előbbinél game over volt, most meg kap mindenki más egy esélyt, hogy ha bekapja azt a sorszámot, akkor nem lesz rossz vége.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
llax
senior tag
"Így nézve lehet-e arról beszélni, hogy SAE 3-nál szükség esetén a humán járművezető megfelelően reagál?"
Nem. Még egy egyszerűbb követő-sávtartó rendszernél sem.
Nem véletlenül nincs még valódi önvezetés. Az átmenetet kellene valahogyan túlélni. Ami itt a SAE 2 és 3 kategóriák, felfogható egyfajta "éles tesztüzemnek".
Aki AI alapú rendszerrel tervez, annál a mostani a (főleg szituációs) mintagyűjtés időszaka. A Tesla rendszere (nonstop megy, manuális üzemmódban is!) számára az egyik legértékesebb adat a humán beavatkozás lenne az AutoPilot működésébe... Erre néhányan úgy használják, mint ha már min. SAE 4-es lenne.
A Tesla itt túl nagy kockázatot vállal másokhoz képest, ami a fejlődésnek jót tesz, csak néha túl nagy áron. Pont a Tesla rendszerével (azok közül, ami több, mint terv vagy kísérlet) lehetne sok problémát kivédeni, csak túl könnyen (könnyelműen) veszi át a vezetést a sofőrtől, bizonytalanság (és az azonnali reakció hiánya) esetén sem (csak és kizárólag) megállni akar, hanem megoldani.
Csak úgy mellékesen:
"Arra még reagálhatsz, hogy egy gyerek hirtelen kirohan az útra"
A Tesla gyalogosvédelmi rendszere az Euro NCAP ezt vizsgáló tesztjén (mert ma ezt is nézik) bucira vert mindenki mást...
-
llax
senior tag
"De ha a vészhelyzetek kivételével a pilóta nem gyakorolhat"
Egy sima útvonalrepülés nem sok gyakorlatot adna, pláne nem vészhelyzetekben használhatót (még annyit sem, mint autónál az autópályán vezetés). A kisgépes vagy vitorlázó repülés annál több gyakorlatot adna. A legkritikusabb manővereket (fel- és leszállás) legtöbb nagygépen továbbra is kézzel végzik.
"De azért élvezetes is vezetni"
Ennek ellenkezőjét nem állítottam és nem is gondolom másként Bár az "élvezeti" részét magamon nagyon bekorlátoztam az utóbbi 10 évben, lakott területen már-már "papásan" vezetek, máshol is beállok a sorba (más kérdés, ha "nincs sor"). (ehhez látnom kellett néhány dolgot, történnie kellett dolgoknak az ismeretségi körömben, nekem is kellett néhány melegebb helyzet - ezen túl ritkán kell pontos időre mennem)
"Jelenleg az lenne a jó, ha az ember vezetne, s az MI csak gondolkodna, hogy miért tette amit tett"
A Tesla rendszere ezt (is) teszi, amikor az AutoPilot ki van kapcsolva. Pontosabban maga az AutoPilot kikapcsolhatatlan (a sofőr által), csak a beavatkozása kapcsolható ki.
Mostanra több tízmilliárd kilométerről gyűjtöttek be mindenféle, az AI számára emészthető/emésztendő adatot. Minden hír szerint többszörösét, mint az összes többi gyártó együtt. Egyfajta "adat nagyhatalom" lett belőlük (így állnak az akkugyártással is - ezért is mínuszosak minden negyedévben, a nagy építkezések mellett még felvásárolják a fél világot is, legalábbis belőle azt, ami villanyautó gyártáshoz kell...). -
#90088192
törölt tag
Ezen jót nevettem,
De azért élvezetes is vezetni, kitisztítja az agyat, na nem a belvárosi közlekedés.Majd amikor 146.6km csak egyenes, és SEMMIT nem tudsz csinálni, na azt megnéznem mennyire elvezed
Napi 12 órát vezettem majd 4 napig tartott és annyi helyem volt a tojoka hátuljában, hogy élére állítva aludtam.
Az agyamat egy jó séta, vagy gorkorizás, bringázás tisztítja ki, motoros memória fejlesztése, használata nagyon hasznos tud lenni, de nem a kormánykereket nem tekergetve
Egyik reggel le kellett ugranom Denmark-ba, kb 400km(4 óra) utána 4 óra munka majd 5 óra haza mert annyira fáradt voltam.
Ennél mar csak a repülőutakat utalom jobban reggel korán kelsz repülsz 1.5 órát dolgozol estig és ugyan ez forditva
Sajnos nem tapasztaltad ezt meg, amikor nincs minden 20m falu, vagy kerülendő akadály, jó utak vannak és jó autók. Na az egy agyzsibbasztás nem is kicsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5