Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ledgeri

    nagyúr

    És mi volt a lebukás kulcsa?

    // #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

  • dajkopali

    addikt

    válasz ledgeri #1 üzenetére

    erről nem adtak ki információt - a legvalószínűbbnek az tűnik, hogy valaki feldobta

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • wolfman

    veterán

    válasz ledgeri #1 üzenetére

    Nekem is rögtön ez jutott eszembe, hogy ha ennyire tökéletes volt, mégis mibe bukott bele? Gondolom egyik kúton nézeteltérés alakult ki, majd bosszúbolt az egyik szivárogtatott, hogy mi zajlik.

    „Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

  • mizoli

    addikt

    válasz wolfman #3 üzenetére

    Jó eséllyel valami ilyesmi lehetett.

    A trükk egyébként nagyon ügyes, ki tudja, még hová jutott el... :U

  • Polarstar

    nagyúr

    Azért ez nagyon durva...

    Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

  • weiss

    addikt

    Csávóka meg gondolom holnaptól az FSZB-nél dolgozik.

    I did nothing, the pavement was his enemy!

  • Vesporigo

    aktív tag

    Gondolom, akiknek el akarta adni, nem mindenki volt rá vevő, így lehetséges, hogy valakinek azok közül szólalt meg a lelkiismerete. Azért elég bátor dolog így ismeretlenül felkeresni a kutakat, hogy van ez a biznisz, be akar-e szállni...

  • dajkopali

    addikt

    válasz Vesporigo #7 üzenetére

    nem teljesen világos a tudósításokból, de valószínűbb, hogy úgy történt, hogy pár, általa megbízhatónak tekintett embert keresett meg, aztán a kutasok egymásnak adták az infót - de ez csak feltételezés

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • Vesporigo

    aktív tag

    válasz dajkopali #8 üzenetére

    Igen, ez valószínűbbnek tűnik.
    Sajnos ez már úgysem fog kiderülni. (Pedig milyen jó mozifilmet lehetne ebből forgatni... :D )

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz ledgeri #1 üzenetére

    az fszb-sek is tankoltak náluk :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • dajkopali

    addikt

    válasz Vesporigo #9 üzenetére

    a feltételezést két további dolog erősítheti:
    - egy ilyen szoftvert ilyen pontosan csak akkor lehet megírni, ha az illető képben van, vagyis valószínűleg Zajev korábban dolgozott Dél-Oroszországban valamelyik, talán több társaságnál is, ismerte a teljes szisztéma működését, az ellenőrzési protokollokat is
    - a hálózat régiós, hatalmas a régió, de hát mégiscsak földrajzilag behatárolt, simán elképzelhető, hogy városról városra terjedt a híre a lehetőségnek

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • Vesporigo

    aktív tag

    válasz dajkopali #11 üzenetére

    Ebben is egyetértünk. :) Nagyon mélyen ismernie kellett a rendszer működését.

  • ,

    addikt

    Mondjuk a cikkben említett 3-7%-nyi üzemanyagmennyiséget itt Magyarországon automatikusan elcsalnak mindenhol mindenféle vírus nélkül is.

  • Picco

    addikt

    válasz dajkopali #11 üzenetére

    en dolgoztam magan kuton 2+ evig kislanykoromban. meg ha a regi mechanikus rendszered is van, ugy is eleg problemas trukkozni a szamokkal de nem lehetetlen, foleg a homersekletekkel ha nincs dedikalt homero a tartalyban. mi sosem foglalkoztunk vele, de tanfolyamokon/iparagi talalkozokon megismertunk sok tulajt/kutast, toluk jon az info, nameg a rendszer ismeretebol. na ez a 100 eves rendszer.

    az ujabb digitalisak meg mindenhol mernek/szamolnak hiszen nem csak a kutast/tulajt, de a beszallitokat es az o alkalmazottaikat is ellenorzi. rengeteg ponton mernek, el sem tudnam kepzelni hogy szoftver modositas nelkul muvelheto lenne akar csak napokig is.

    (#13) Scorp2011 erre kivancsi lennek

    [ Szerkesztve ]

    It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

  • dajkopali

    addikt

    válasz Picco #14 üzenetére

    anno, nagyon rég én is dolgoztam kutasként: akkor még a tágulással, amit akkor még nem mértek, jól lehetett keresni - az is egy teljes rendszer volt, már a finomítótól indult a trükközés a hőmérséklettel, és a kutakon csapódott le

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • ,

    addikt

    válasz tomazin #15 üzenetére

    Volt erről több cikk/riport is. Pl. Beletankoltak x literes kannába x liternél több üzemanyagot (legalábbis a kút szerint). Tehát fizetsz mondjuk 5,5 litert a kút szerint, holott valójában csak 5 liter jött ki belőle. Vagy például a 45 literes tankkal rendelkező autóba 47 liter üzemanyagot tankolt egy illető. De csak egy bizonyos kútnál, és sehol máshol nem tudta ezt újra megcsinálni.

    Tudok olyan kútról, ahol ha tankolok, az autó szó szerint köhög tőle. Rángatva indul el, és kb háromnegyed gáznál megy csak úgy, mint másik ugyanilyen kútnál tankolt üzemanyaggal meg negyedgázzal. A környéken az a hír járja, hogy "vizezik" a benzint. Ha nem is vízzel, de valamivel biztosan keverik, mert érdekes az a benzin nagyon, és másik ugyanolyan márkájú kútnál még soha nem találkoztam ezzel a jelenséggel, ennél a kútnál viszont mindig.

    Vagy volt egy barátnőm, aki családi ismeretsége révén ingyen tankolhatott egy bizonyos kútnál. Nem csak ő, hanem a rokonsága is. Csak annál az egy kútnál, és csak akkor, ha az ismerőse volt műszakban. Miközben tankolt, a benzinkutas is ott volt a kútnál, tehát két emberes művelet volt. Nem nagyon nézegettem, hogy a kúttal mit csinál vagy mit nem, mert csúnyán nézett rám mindig, de az volt a lényeg, hogy a kút nem jelezte a tankolást, miközben az autó meg lett tankolva. Viszont a tényleges mennyiségből meg csak hiányozni fog az ingyen kitankolt mennyiség, tehát valahogyan csak megoldották ők is, hogy ne bukjon ki a dolog az évek során se. Hogy másokkal fizettetik-e meg? 60 liter helyett csak 59-et kapsz valójában? Vagy ők is higítják/kipótolják valamivel? Fogalmam sincs, csak találgatni tudnék, miközben lehet, hogy egy teljesen más módszerük van rá.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz , #17 üzenetére

    "Volt erről több cikk/riport is.": ja, csak nem olvastad el a végét, ahol leírják, hogy mitől van, mert zavart volna a konteózásban.

    "Vagy például a 45 literes tankkal rendelkező autóba 47 liter üzemanyagot tankolt egy illető": így van, ezt tágulási tartálynak hívják, és tervezett dolog. azért van benne, hogyha a hidegebb silóból beleöntöd a benzint a meleg tankba, akkor a tágulásakor se bugyogjon ki belőle. akár 6-8 liter is lehet.

    "A környéken az a hír járja, hogy "vizezik" a benzint.": hogy vizezik-e a benzint, azt nagyon egyszerű ellenőrizni: megállsz az autód előtt, és megnézed, hogy látsz-e valami különöset a gépháztetőn. Ha nem, akkor nem vizezték. hogy mi a különös, arra azonnal rájössz, ha mégis, de itt vannak példák, de különösen 1:30-tól.Ugyanis a víz nem összenyomható, ha sikerülne beszívnia a hengerbe, akkor a fentiekhez nagyon hasonló hatást tapasztalnál.

    Hogy mással keverik-e a benzint, az két okból kérdéses:
    1. folyamatosan ellenőrzi őket mindenki, mivel jövedéki termék.
    2. úgy ne járjanak, mint a gáz konteósok, akik szerint a földgázt is hígítják egy spéci anyaggal, amiről lehet tudni, hogy sokszorosába kerül, mint a gáz. bomba üzlet.

    A köhögő autóra azt tudom elképzelni, hogy nem takarítják rendesen a silókat és koszt is tankolnak. Bár ez sem annyira valószínű.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • ,

    addikt

    válasz bambano #18 üzenetére

    Szó nincs itt semmiféle konteózásról.
    Hogy lehetséges, hogy csak és kizárólag annál az egy kútnál tapasztalta az illető, hogy többet tankol mint amennyi egyáltalán beleférne? A többi kútnál miért nem tapasztalt ilyent soha? A tágulási tartály minden esetben ott van az autójában, ha amiatt lett volna.

    Mint írtam, nem tudom, hogy mivel higítják a benzint, nem feltétlenül vízzel. Az is lehet, hogy nem is higítják semmivel, direkt úgy írtam, hogy ez szóbeszéd a környékbeliek körében (akik rendszeresen ott tankolnak). Mindenesetre a környéken mindenki tudja, és én is tapasztaltam többször is, hogy valami nagyon nem oké azzal a benzinnel. Mindig tele szoktam tankolni az autómat, és amíg az a benzin van benne, az autó alig megy, nagyon lomha tőle. Más benzinekkel a gázpedál negyedig történő lenyomására megy úgy az autó, mint ezzel a benzinnel háromnegyedig benyomott gázpedállal. Másik benzinnel 100-nál 5.-ben a gázpedál érintésére is reagál azonnal az autó, ezzel a benzinnel meg semmi nem történik ilyenkor. Mozgatom a lábam a gázpedálon föl és le (benyom, fölenged), és az autó észre sem veszi, semmi változás, mintha hozzá sem értem volna a gázpedálhoz! Ha hosszabb ideig tartom lenyomva a gázpedált, akkor pár mp elteltével nagy nehezen elkezd gyorsulni, de érezni rajta, hogy nem jó valami, nem így szokott ez menni.
    Vagy ha alapjáraton, a gázpedál érintése nélkül haladok, akkor az ECU automatikusan annyi üzemanyagot adagol az autónak, hogy ne fulladjon le, tehát akár km-eken keresztül is tudok úgy menni, hogy a gázpedál közelében sincs a lábam. Viszont ez is csak a többi, normális benzinnel működik, mert ezzel a "rossz" benzinnel rángat az autó ilyenkor is, mintha le akarna fulladni a motor.

    Az ellenőrzések folyamatába nem látok bele, fogalmam sincs, hogy a gyakorlatban hogyan megy végbe a benzinkutakkal kapcsolatosan. Remélhetőleg nem úgy, mint ahogy a nagyobb cégeknél szoktak pl. a munkavédelmi, ÁNTSZ, stb. hatósági ellenőrzések, hogy már az ellenőrzés napja előtt leadják a drótot nekik, és tud róla már mindenki az adott cégnél. Érdekes módon arra az egy napra minden rendben is szokott lenni. Ezt szintén tapasztalatból írom.

    Amúgy ha egy kis víz jut a hengerbe, még nem lesz a motornak semmi baja. Fölrobbanni meg főleg nem fog, mint a videóban. Sajnos jópár liternyi vizet megevett az enyém is, amikor hengerfejes volt.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz , #19 üzenetére

    "Hogy lehetséges, hogy csak és kizárólag annál az egy kútnál tapasztalta az illető, hogy többet tankol mint amennyi egyáltalán beleférne?": a vw borában pl. a tankolócsonkban volt egy kallantyú, amit ha meg tudtál nyomni a tankoló pisztoly csövével, akkor meg lehetett tankolni tetőig az autót, ha nem, akkor csak szabályosan.

    "A tágulási tartály minden esetben ott van az autójában, ha amiatt lett volna.": csak nem minden esetben van nyitva.

    "Mint írtam, nem tudom, hogy mivel higítják a benzint, nem feltétlenül vízzel.": mint írtam, vízzel biztosan nem, pláne nem abban a mértékben, mint amiket az írásaid alapján feltételezni lehet. a motorban van vízleválasztó, ami minimális mennyiségű vizet képes kiszedni a benzinből, de az nem literszám van/tank.

    "Mindenesetre a környéken mindenki tudja, és én is tapasztaltam többször is, hogy valami nagyon nem oké azzal a benzinnel.": beszerzési forrástól is függ. lehet, hogy az ellopott magyar benzint ukránnal vagy egyéb helyről feketén beszerzett benzinnel helyettesítik. Esetleg mosóbenzinnel vagy hasonló nyállal.

    Az, hogy nyomod a pedált és nem történik semmi, lehet a kopogásos égés következménye. Valami vacak benzint árulnak, aminek nincs meg az oktánszáma, alacsony fordulaton nyomsz egy kövér gázt, az tipikusan olyan helyzet, amikor kell a magas oktánszám, de nincs. Akkor pár munkaütem kopogással zajlik le, amit a motor meghall, és elveszi az előgyújtást, ettől meg elmegy az erő.

    "Az ellenőrzések folyamatába nem látok bele, fogalmam sincs, hogy a gyakorlatban hogyan megy végbe a benzinkutakkal kapcsolatosan": úgy, hogy megérkezik pár bőrkabátos, kirakják a felhajtóra a kút műszaki okok miatt zárva táblát, azonnal lezárják az összes kútfejet és a számítógépeket, és elkezdenek mérni meg mintát venni. a mintát laborban ellenőrzik. az ilyen ellenőrzések titkosak, előre nem megjósolhatók. biztosan nem úgy megy, mint az ántsz meg a többi, mert jövedéki adóra nagyon ugrik mindenki.

    "Amúgy ha egy kis víz jut a hengerbe, még nem lesz a motornak semmi baja.": ez igaz, de a hozzászólásaidból nem kis vízre lehet következtetni. ha elfogy 1-2 liter víz a hűtőből 1000 kilométerek alatt, az nem tétel. De ha komolyabb mennyiségű vizet beszívna, akkor pontosan azt látnád, mint a videókon, hogy a hajtókarok össze-vissza görbültek, esetleg a dugattyúpalástok kiszakadtak, a dugók kijöttek a henger oldalán, még rosszabb esetben a hengerfej elvitte a gépháztetőt, vagy jön utána a komplett motorblokk is. Vagy a másik irány, hogy szétveri az injektorokat. Az se olcsóbb :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #82729984

    törölt tag

    válasz , #19 üzenetére

    Amit írsz masszív konteó, ráadásul a nagy része fizikailag (kémiailag) lehetetlen. Pl. próbáld meg otthon vizezni a benzint, aztán majd lesz meglepi (egy kis segítség: a viz fajsúlya vs benzin fasúlya és ez mit eredményez).

    Ellenben volt apósom benzinkutakat üzemeltetett sokáig (az egyik legnagyobb olajtársaságnál), az ő szavára lényegesen jobban adok.

    És ő elmondta amikor erről beszéltünk hogy az üzemanyaggal szinte lehetetlen csalni olyan formában ahogy a sok laikus elképzeli (vizezik a benzint meg hasonló csak röhögött rajta), legalábbis neves benzinkúthálózatnál.

    A leggyakoribb, legkisebb kockázatú trükk, az az "elrontott" visszajáró. Fizetsz a kasszánál 14e forintot, adsz egy 20-ast, kapsz vissza ezreseket meg 2 ezrest, eközben a pénztáros lyukat dumál a hasadba (ez amúgy is kötelező nekik, vegyél most akciós ezt azt amazt) és mig te gondolkozol és látja rajta hogy nem vagy ott fejben voalá visszakaptál 5e forintot. 10-ből 9 észre sem veszi. Ha meg mégis, akkor sincs semmi, hm bocsánat sokan voltak, elrontottam tényleg kevesebbet adtam vissza egyel, tessék itt van.

    A másik ilyen trükk volt az adalékanyagokkal való trükközés, de ma már ez sincs mert már készen kapják az üzemanyagot, nem ők öntik bele utólag a tartályba az adalékot.

    Gyakorlatilag ahogy feljebb már írták, az egész folyamat többszörösen ellenörizve van, csalni csak nagyon összetett módon lehet (mint ahogy ebben a cikkben van és ezek is lebuktak).

  • Hg3X

    tag

    Egyébként hihetetlen, hogy az emberek mennyire precízek tudnak lenni, ha lopásról, csalásról, vagy valami hasonlóról van szó. Szerintem ezt a precizitást sokszor semmilyen már téren nem lehet tapasztalni sajnos.

    Jeff who??

  • ,

    addikt

    válasz #82729984 #22 üzenetére

    Mint írtam, nem én találtam ki a "vizezést" sem, illetve jeleztem is, hogy nem is biztos, hogy feltétlenül vízzel történik az üzemanyag higítása. Már amennyiben történik egyáltalán bármi ilyesmi. Az emberek ugyanis találgatnak, beszélnek mindent, mert ők sem értik (ahogy én sem) az azonos márkájú kutak esetében is tapasztalható óriási különbségeket az üzemanyagok, illetve esetlegesen az autóba tankolható maximális mennyiségek között. A mennyiséget tekintve én még nem jártam pórul, viszont az köztudott tény, hogy vannak kutak, ahol tankolva az autó garantáltan jóval kevesebb km-t megy el az ottani benzinnel, és nem is gyorsul úgy, ahogy kéne. Ezt viszont folyamatosan megtapasztalom én is, meg sokan mások is.
    Erre is hallottam már magyarázatot, állítólag az üzemanyagba rakott adalékok miatt lehet. Viszont létezhet olyan, hogy két azonos márkájú kút különböző adalékokat rak bele, avagy éppenséggel nem rak egyáltalán az egyik, és rak a másik? Ha igen, akkor máris meg van a megoldás a fenti problémára.

    Egyébként többek között az egyik autós oldalon megjelent cikkben is említik a "vizezést" mint csalási módszert (vizezés alatt szerintem nem feltétlenül vízzel történő higítást kell érteni, gondolom lehet az más folyadék is függetlenül attól, hogy a köznyelvben vizezésként él), illetve alul a hozzászólások között olvasható egy illető, aki a 44 literes tankjába egyszer 62 litert, egyszer meg 52 litert tudott maximálisan tankolni egy ugyanazon kútnál. És csak ott. A cikk: Link
    (Mellesleg a TV-ben is volt jópár éve egy riport, ott is az egyik kútnál a kannába kicsivel többet tudtak tankolni a kelleténél, holott előtte külön le is mérték a kannát hitelesített mérőedénnyel.)

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz , #24 üzenetére

    értem, tehát szerinted van vizetés a benzinkutakon, és ennek bizonyítására felhozol egy cikket, amiben annyi van, hogy "van vizezés" a benzinkutakon".

    hát ez nem bizonyítja, hogy van vizezés, csak azt bizonyítja, hogy terjednek pletykák a vizezés témában.

    "A mennyiséget tekintve én még nem jártam pórul, viszont az köztudott tény, hogy vannak kutak, ahol tankolva az autó garantáltan jóval kevesebb km-t megy el az ottani benzinnel, és nem is gyorsul úgy, ahogy kéne.": nincsenek ilyen köztudott, bizonyított tények. az is "köztudott tény volt", hogy Bécsbe menet kifelé többet fogyaszt az autó, mint visszafelé, ennek okát abban látták a konteósok, hogy osztrák benzinnel jön visszafelé és az jobb. És hiába magyaráztad nekik, hogy Pestről Bécs felé emelkedik az út, Bécsből Pest felé meg lejt...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • ,

    addikt

    válasz bambano #25 üzenetére

    Hol írtam én olyant valaha is, hogy szerintem vizezik a benzint?
    Megkérdezhetem, hogy hány km-t vezettél le eddig személyautóval? Mert ha jól veszem ki a szavaidból, te nem vettél észre különbséget különböző benzinkutak üzemanyagai között?

    #20: Hengerfejes autónál, ami eszi a vizet, az általad említett 1-2 liter az nagyon nem 1000 km-ek alatt fogy ám el, hanem nagyságrendekkel hamarabb.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz , #26 üzenetére

    "Hol írtam én olyant valaha is, hogy szerintem vizezik a benzint?": előfordult már veled, hogy egy konteót totál marhaságnak tartottál, de ennek ellenére folyton emlegetted és hivatkoztál rá? ha nem, akkor jogos azt feltételezni rólad, hogy azért emlegetted itt többször is a vizezést, mert azt gondolod, hogy van alapja.

    "Megkérdezhetem, hogy hány km-t vezettél le eddig személyautóval?": mit akarsz ezzel bizonyítani? ha kevesebbet vezettem, mint te, akkor neked van igazad, ha többet, akkor meg nekem? másrészt meg nem figyelsz: szerinted amit a kopogásos égésről írtam (vagy elolvastad, vagy nem, egyre inkább úgy érzem, hogy nem), az alapján meg kell kérdezned, hogy hány kilométert vezettem le eddig? nem tudom megmondani, mert fel is vezettem eddig, például amikor Debrecenből Pestre megyek, akkor "fel-"megyek, egyrészt, mert közigazgatásilag is magasabb rangú Pest, másrészt mert a tengerszint feletti magassága is nagyobb. Nem tudom megmondani, hogy a kilométeróra állásából mennyit vezettem fel és le.

    "Mert ha jól veszem ki a szavaidból, te nem vettél észre különbséget különböző benzinkutak üzemanyagai között?": először is ez most kérdő mondat, vagy kijelentő mondat? a szórend szerint kijelentő mondat, akkor nem tudok rá válaszolni. A mondatvégi írásjel szerint kérdő mondat, akkor meg olvasd el a korábbi hsz-eimet.

    "Hengerfejes autónál, ami eszi a vizet, az általad említett 1-2 liter az nagyon nem 1000 km-ek alatt fogy ám el, hanem nagyságrendekkel hamarabb.": ez egy példa akart lenni, hogy szemléltessem az állításomat. Másrészt meg hengerfejhiba és hengerfejhiba között is van különbség. De a többesszámban írt nagyságrend nálad mennyi? a magyar nyelv szabályai szerint legalább kettő, vagyis az eredeti 1000 kilométerhez képest két nagyságrenddel hamarabb az 2 liter/10 kilométeres elfolyást jelent. Vagy ha több, akkor egy kilométeren, 100 méteren két liter? ha értenéd, amit leírtam, akkor tudnád, hogy azt mondtam, hogy kis mennyiségű vizet még elvisel a motor, de ha egy adott mennyiségnél többet szív be, akkor szétszakad, mert a víz összenyomhatatlan. Ezt az állításomat nem cáfoltad (mert igaz, tehát nem is lehet cáfolni).

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • ,

    addikt

    válasz bambano #27 üzenetére

    Nem, nem gondolom azt hogy van alapja, hanem nem tudom, hogy van-e alapja. Nagyon nem mindegy. Fogalmam sincs, hogy egyes kutak kevernek-e bármit is az üzemanyaghoz, amit nem kéne, vagy sem. Nem állítottam egyetlen hsz-emben sem, hogy igen, de az ellenkezőjében sem vagyok biztos egyáltalán. A kutak által kiadott üzemanyagok között ég és föld a különbség bizonyos kutak esetében, az tuti. Van a nagy átlag, amelyeknél semmi különöset nem veszel észre tankolás után, meg vannak azok a kutak, ahol egyértelműen észreveszi az ember, hogy valami nagyon nem oké az ott tankolt benzinnel. (Persze vannak pozitív irányú eltérések is az átlagtól, ahol olyan benzint kapsz, hogy tényleg már a gázpedál érintésétől is ugrik egyből az autó 5.-ben is.)

    A vezetett km-ek száma lényegtelen is, hiszen ha nem tankolsz a problémás kutak egyikénél sem, akkor úgysem találkozol az átlagosnál jóval gyengébb üzemanyaggal. Ha esetleg jársz majd valamikor Győr környékén, tudok neked ajánlani olyan kutat, ahol a 95-ös benzin esetében garantáltan megtapasztalhatod az érzést az autóddal, amit úgy tudnék a legkönnyebben leírni, hogy kb olyan, mintha vízben próbálnál futni. Ha 700 km-ig tart az ott tankolt tele tank benzin, akkor 700 km-en át csak így fog menni az autó. Minden alkalommal ez van ha ott tankol az ember, és így volt ez már 10 évvel ezelőtt is. Kerülöm is az ott tankolást amíg csak lehet, de azért évente pár alkalom sajnos becsúszik náluk is.

    Való igaz, hogy szokták dicsérni a külföldi (osztrák, német) üzemanyagok minőségét, de nem csak az ingázók, hanem az ott élők is. Persze lehet, hogy ők (is) csak konteóznak. Budapest-Bécs útról nem tudok nyilatkozni, lehetséges, hogy tényleg lejt Budapest fele, és emelkedik Bécs fele annak ellenére is, hogy Bécs tengerszint feletti magassága alacsonyabb, mint Budapesté. (Győr-Budapest-Győr, vagy Győr-Bécs-Győr viszonylatában nem igazán vettem észre különbséget az autóm fogyasztásában.)
    Külföldön (szlovák, cseh, osztrák, horvát, szlovén, olasz, francia viszonylatban) tankolt benzinekkel nekem eddig csak Szlovéniában volt gondom, ott sikerült az egyik kútnál (vagy MOL, vagy OMV volt) olyan benzint tankolnom, amivel 3.-ban padlógázzal ment úgy az autó, mint egyébként 5.-ben kis gázzal. Többször megálltam, megnéztem a kerekeket, guminyomást, kb mintha egy lakókocsit húztam volna, annyira nem ment az autó. Egészen a következő tankolásomig (ami már másik kútnál történt).

    Hengerfejes téma. Nálam amikor hengerfejes volt az autó, kb 25 km-en ment el 1,5 liter víz. Ennek egy része a kipufogón keresztül, egy része meg a kiegyenlítő tartályon keresztül.

    [ Szerkesztve ]

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz bambano #18 üzenetére

    Egyik folyadék sem nyomható össze, így a benzin sem. Vízbefecskendezésről sem hallottál még eddig:
    https://totalcar.hu/magazin/technika/2015/07/21/kozvetlen_vizbefecskendezes_bmw/

  • kymera

    senior tag

    válasz bambano #18 üzenetére

    Ez nem egy mai cikk de engedd meg hogy pontosítsak pár dolgot az általad leírt dolgokkal kapcsolatban :) :

    " hogy vizezik-e a benzint, azt nagyon egyszerű ellenőrizni: megállsz az autód előtt, és megnézed, hogy látsz-e valami különöset a gépháztetőn. Ha nem, akkor nem vizezték. hogy mi a különös, arra azonnal rájössz, ha mégis, de itt vannak példák, de különösen 1:30-tól.Ugyanis a víz nem összenyomható, ha sikerülne beszívnia a hengerbe, akkor a fentiekhez nagyon hasonló hatást tapasztalnál "

    - " hogy vizezik-e a benzint, azt nagyon egyszerű ellenőrizni: megállsz az autód előtt, és megnézed, hogy látsz-e valami különöset a gépháztetőn " - A gépháztetőn nem fogod észrevenni azt ha vizezik a benzint ! :) Esetleg a motor járásán fogod észrevenni .
    - "a víz nem összenyomható" - nos , a benzin sem ! :D
    - " ha sikerülne beszívnia a hengerbe, akkor a fentiekhez nagyon hasonló hatást tapasztalná " - A motor nem robban fel attól hogy víz kerül az égéstérbe ! Hogy miért nem ? Mert nem kizárólag üzemanyag kerül a hengerekbe (égéstérbe) hanem üzemanyag - levegő keverék !
    1 kg benzin elégetéséhez kb 14.7 kg levegő szükséges (ideális esetben - de természetesen ez nagyon sok tényezőtől függ , amibe most nem megyek bele). Ergo , ha mondjuk benzin-levegő keverék helyett víz-levegő keveréket szív be a motor , akkor nem fog felrobbanni hanem nemes egyszerűséggel le fog állni . Hogy miért ? Mert mind a benzin-levegő keverék , mind a víz-levegő keverék igenis "összenyomható" (helyesen sűríthető) .
    Az általad linkelt Youtube-os videón , 1:30-tól egy traktorverseny látható. Ott valóban felrobban a motor , de nem attól mert vizet szívott be . Ebben a konkrét esetben egy erősen "tuningolt" diesel-motort látunk felrobbanni. Ennek az lehetett az oka hogy elszakadt egy hajtókar vagy alul volt méretezve a lendkerék (esetleg nem megfelelő anyagot használtak) és a centrifugális erő hatására szétesett , vagy egy dugattyú ragadt meg , vagy a főtengely tört el , vagy egy szelep szakadt le , vagy a motorban átszakadt az olajgát és túlpörgött ..... de még sokáig sorolhatnám az okokat . Ez érvényes egyébként a videón látható majdnem minden esetben . A tuningolt benzin-motoroknál a felsorolt okokon túlmenően még ott van a dinitrogénoxid helytelen adagolása vagy a benzin nem megfelelő oktánszáma , stb.
    Ebből gondolom te is leszűrted hogy egy kicsit butaságot írtál :)

    1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

Új hozzászólás Aktív témák