Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VirsLee

    őstag

    válasz MageRG #109 üzenetére

    Nem hiszem, hogy megfelelő az analógia :)
    Itt az inkább az érdekes, hogy mennyire tartható megfelelő színvonalon a 165 Ft/km tarifa.
    Ha ebből levonod az áfát, már 130 forint alatt vagy. Ha az uber elvisz 20%-ot 104 forint alatt vagy.
    A szolgáltatás fenntartásához számolhatunk mondjuk 5 millió forintos autót, 500.000 km-es élettartammal?
    Ha igen, akkor 10 Ft/km, így 94 forinttal lehet gazdálkodni. Bp-n, mondjuk 10 literes városi fogyasztással nézve 350 forintos benzinárral mondjuk úgy 35 forint az üzemanyag költség. Így 59 forintnál tartunk. Szerintem kevés. Ez után tudsz csak elkezdeni adózni a hasznod után...

    Tudom, hogy nagyon-nagyon pontatlan. De nem teljesen tisztázottak az alábbiak:
    - ki és milyen áfa tartalommal állít ki számlát, elvileg az ubernek kell, a szolgáltatás nyújtása szerinti ország áfájával, de javíts ki, ha tévedek
    - milyen összeget számláz tovább az alvállalkozónak
    - a 20% sáp az sávos, vagy bevételedtől függetlenül ennyi
    - céges vagy egyéni vállalkozó valaki
    - áfásként vagy alanyi mentesként végzi a tevékenységet
    - amennyiben áfás, le tudja-e írni a benzin/gázolaj áfáját (tudtommal ezt a taxisok nem tehették meg)
    - van-e 36 órás főállása, ahol a minimálbér utáni tb már biztosított
    - eléri az egészségügyi járulék befizetése az évi 450e forintot
    - stb,stb,stb

    Hosszan tudnám sorolni, hogy miért csak nagyságrendileg lehet tippelgetni, ellenben az szerintem valamennyire látható, hogy stabilan működő, nyereséges, fenntartható tevékenységet erre nem lehet építeni. Ez az ár inkább piacszerzésre való.

  • pengwin

    addikt

    válasz MageRG #118 üzenetére

    "Az ügyfeleknek több pénze marad, amit másra lehet költeni, a taxisokat meg hatékonyabb működésre készteti, ami végül a magyar gazdaságnak jó."
    Ez nem a jobb hatékonyságot kényszeríti ki, hanem kihúzza egy agyba-főbe szabályozott piaci szegmens lába alól a talajt. Akkor kényszerítené hatékonyabb működésre a taxitárasságokat, ha azonos szabályok betartása mellett kínálna jobb áron hasonló szolgáltatást... ebből az első nem valósul meg. Jelen formájában az Uber jogtalan piaci előnyt élvez, az nem verseny, hogy a taxisoknak mindenre külön engedély kell (nem ingyen van), az Uber meg csak úgy működik bele a vakvilágba.

    "Lehet hogy beetető az ár, de akkor majd helyreáll."
    Ja. Csak addig ellehetetlenítik a jogszerűen működő konkurenciát.

    "nem fektet be a cég Mo.-n? Nem teremt munkahelyeket?"
    De nem ám. :N

    "Ha valóban adózatlanul viszi ki a nyereséget, miért nem ennek feltételeit próbálják finomítani? Miért kell betiltani?"
    Mert hős vezéreink és sleppjük is pont ugyanezeken a csatornákon menekítik kifelé a vagyonukat, nyereségüket.
    Az Uber ellen valakik fel vannak most háborodva, rájuk hivatkozva elég csak az Ubert betiltani. Kecske is elégedett, a döntéshozók káposztája is ki tud szivárogni adózatlanul egy adóparadicsomba... ;]

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • JamesHun

    addikt

    válasz MageRG #122 üzenetére

    pl én is Ubereznék szívesen ha épp elveszteném a munkahelyemet
    Amíg nem találok mást, én ellenék szerintem pár hétig, hónapig

    SeriesX: JamesSHun

  • bambano

    titán

    válasz MageRG #118 üzenetére

    "A "kiviszi a hasznot" azt hiszem magyarázatra szorul": lehet, hogy ezzel kapcsolatban szemléletváltásra lenne szükség. Egyrészt a coccializmusban szocializálódott, és arról elmozdulni képtelenek számára egy kis kapitalista fejtágítás kellene.

    Másrészt ha elfogadjuk, hogy globalizálódó nemzetközi piac van, akkor kivinni sem tudja. Akkor tudná kivinni, ha Európára meg az USA-ra meg a többire sok, kis, önálló nemzeti piacok halmazaként tekintenénk, akkor lenne honnan kivinni és lenne hova. De ha egy globális világpiacnak fogjuk fel, akkor nem visz ki semmit sehova.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • leviske

    veterán

    válasz MageRG #139 üzenetére

    Akkor fogalmazzuk át, hogy helytállóbb legyen a példa:

    A munkáltatója tőle elvárta, hogy évekig járjon iskolába beleölve rengeteg pénzt és időt, az új alkalmazottól meg nem.

    Valószínűleg az ideális megoldás az volna, ha a kormány tárgyalna az uberrel az adózásról, továbbá költségeket tekintve versenyképes helyzetbe hoznák egymással a taxizást és az uberezést. A festések költségeit meg kompenzálnák azzal, hogy megtarthatják az olyan taxis előjogokat, mint a parkolók, buszsáv, stb.

  • CyberPunk666

    senior tag

    válasz MageRG #152 üzenetére

    A szabályozás rossz és erre nem válasz az, hogy a taxisok kérték, mert talán nem egy szakmunkásra kellene bízni egy ilyen komoly és nagy piac szabályainak kialakítását, hanem közgazdászokra. Persze az kevesebb szavazatot hoz, mint benyalni és azt csinálni, amit kérnek, akkor is ha hülyeség.

    Egy 8 általános, esetleg érettségizett sofőr kb addig ért a gazdasági folyamatokhoz, hogy magasabb tarifa + kisebb adó = több pénz, pedig még ez sem igaz...

    Rossz a szabályozás és erről nem a taxisok tehetnek, akik kérték, hanem azok, akik ezt hagyták és feladatuk lett volna, hogy ezt nagyobb képbe illesztve ésszerűen megoldják.

Új hozzászólás Aktív témák