- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor Magic V2 - origami
- Várható a HyperOS a Poco F3-ra is
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Yettel topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Redmi Note 8T - T-modell
Hirdetés
-
2026-ban hozhatja saját IGP-jét a Samsung
ph Persze nagy kérdés, hogy mennyire lesz majd valóban saját tervezésű.
-
Beúszott az új Black Shark GS3 Kínába
ma A Xiaomi márkája robosztus órának kinéző csomagolásban kínál olcsón aktivitáskövetőt.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ágógreen
senior tag
sosem fogja tudni egy gép h az ember számára az adott pillanatban mi a legfontosabb prioritási sorrendje...
teszem azt anyósülésen ül a párom... és azt az oldalt védem inkább, akár az én oldalamat kockáztatva is...egy gép sosem fogja tudni, h inkább elütöm a szarvast minthogy átsodródjak a szembeforgalomba...
egy gép sosem fogja tudni, hogy hogy dönt a szembe jövő ember ...
én azt mondom, h bár csökkeni fog az automaták miatt a balesetek száma, de rengeteg felesleges karambol (és sok sok fatális végkimenetel, ami gép nélkül nem biztos h bekövetkezne) is várható a SOSEM tökéletes programozás miatt... mert mindenre nem lehet készülni... a programot is emberek írják, ezt ne felejtsük el... úgy teszünk mintha supermenről beszélnénk... pedig messze nem + a fizikai törvényeit egy önvezető gép sem fogja tudni felülírni...
az érzékszerveink elég pontosak, ezek próbálhatjuk utánozni és bizonyos pontos felülmúlhatjuk őket, de a józan ész beprogramozása mindig valahogy kimarad ezekből a worst case scenario automatákból...
és akkor jön majd a szöveg, h jaj de hát ennek nem volt nagy valószínűsége, ezért nem is foglalkoztunk vele.
sávtartó és automata fék viszont nagyon okos dolog.
+ az elalvás figyelmeztető (persze ha működnek)teljes autonómiát adni a programozóknak és ráhagyni egy olyan ember (programozó) elméjére magadat (és a utazóid) aki képtelen 100%ban mindenre gondolni, szintén hazárdjáték.
a sebességredukálásra kitalált szensorokat szerintem támogatni kell.
-
BiP
nagyúr
válasz Ágógreen #101 üzenetére
Ide passzol: IT café cikk: Döntsél: ki haljon meg?
És várhatóan az önvezető autók adott baleset elkerülése (vagy a veszteség minimalizálása) érdekében tudnak dönteni, hogy a várható valószínűségek alapján hogyan oldjon meg egy helyzetet.
Alapszinten szerintem ez már most is jelen van.Ill. Az ember nem "csak" a programozóra van utalva, hanem nagyon komoly közlekedési, közlekedésbiztonsági tapasztalattal, mesterséges intelligenciával, stb. rendelkező mérnökgárdára. Szerintem ők jobban el tudják dönteni, hogy mi a helyes(ebb) vagy kevésbé szar döntés egy éles szituban, mint egy tapasztalatlan, vagy keveset tapasztalt átlagsofőr.
Hiába vezet valaki sokat, baleseti szituációba általában ritkán kerülünk (szerencsére), ezért aki nem jár külön tréningre, nagy valószínűséggel nem jól oldja meg a helyzetet. Pl. bepánikol, leblokkol vagy zsigerből elrántja a kormányt, még nagyobb bajt okoz, vagy nem tudja lereagálni, esetleg kapkod, stb.
Kevés embernek marad meg a lélekjelenléte és van meg a megfelelő rutinja, hogy éles helyzetben jól döntsön, és jól végre is tudja hajtani az autóval.[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
Nem vicceltem, csak megint értelmezni kellene. Én csak azt mondam, hogy szerintem ez a 3M kilcsi nagyon sok. És szerintem a nem statisztikába került esetek miatt ennyire sok az annyi. Illetve nem állítottam, hogy a sok baleset ne az önvezető autók malmára hajtaná a vizet? Látsz bárhol olyat, hogy ellenezném, vagy ellenük beszélnék? Nem tudom minek írtál olyat amit nem kérdőjeleztem meg vagy nem is kérdeztem???
(#101) Ágógreen: Ahogy BiP is írta az ember saját igen hiányos tapasztalata alapján dönt, míg az autó jóval több adat alapján teszi ezt. Kicsit béna hasonlat, de mint a spam szűrés. Igen sokan kattintanak még mindig rá kéretlen levelekre ami egyeseknek nyilvánvaló spam, de másnak fel se tűnik. A spam szűrők nem 1 ember tapasztalatán, hanem naponta több millió/milliárd levelet átvizsgálva egy központi adatbázis alapján teszik ezt. Ugyanígy az autók is több milliárd megtett kilóméternyi tapasztalatot tudnak összeszedni. Több ezer baleset után tudják majd megmondani, hogy azt a szarvast azt tényleg el akarod ütni, mert lehet beszáll a szélvédőn és mindenkit megöl, vagy inkább beugrat akár az árokba.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz ->Raizen<- #9 üzenetére
Vagy egy üveg vodkát. Majd amikor beálltál mint a szög akkor hazavisz
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Steve198310
őstag
Elveszne a vezetés öröme
[ Szerkesztve ]
"Hülyékkel nem érdemes vitatkozni.. Csak lesüllyedsz a szintjükre és ott legyőznek a rutinjukkal"
-
dabadab
titán
válasz Ágógreen #101 üzenetére
Újra le kell írnom a számokat, hogy a problémát a maga valójában lássuk: évente 1,25 millió(!) ember hal meg közlekedési balesetben.
Több, mint egy millió.
Ülepedjen még egy kicsit ez a szám.
A gépek is tudnak hibázni - ha kiengedik őket a forgalomba, akkor már eleve bizonyítaniuk kell, szóval nem gyakran, de előfordulhat - de egy hibát csak egyszer tudnak elkövetni. Meglehetősen valószínű, hogy az önvezető autók a teljes történetük alatt kevesebb halálért lesznek felelősek, mint az embersofőrök egy hónap alatt.
DRM is theft
-
bolondember
MODERÁTOR
válasz Steve198310 #105 üzenetére
arra az örömre gondolsz, mikor a Lehel térről a Moszkvára egy óra alatt jutsz el?
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
Buszos
tag
Az én véleményem az, hogy ezt az egészet hagyni kéne a fenébe, és ugyanezt a pénzt beletolni a környezetvédelembe. Rossz az irány, önvezető autókkal haladunk az ökológiai katasztrófa felé. Inkább az kéne végre felfogni, hogy nem azzal van a baj, hogy ki vezet, hanem azzal, hogy mit? Amíg a csövön méreg jön, nekem tök mindegy, hogy magától megy-e?
Sokadik átbaszatásom okán elhatároztam, hogy nem utalok előre!
-
BiP
nagyúr
Pedig bármilyen hihetetlen, ha kellően sok önvezető autó lesz az utakon, javulhat a forgalom dinamikája, kevesebb ideig fog pöfékelni az utakon (főleg, hogy ezek elektromosak lesznek majd jó eséllyel), nem lesz annyi dugó, tehát ilyen vonalon pozitív lesz a hozadéka.
Hogy az elektromos autók akkumulátorának előállítása és a szükséges áram megtermelése mekkora ökológiai lábnyommal bír, nem tudom, de minden bizonnyal kisebb, mint a sok elpuffogtatott benzin.
-
#92253184
törölt tag
válasz Ágógreen #101 üzenetére
Ezeknek a vitáknak a fő problémája jön ki a hozzászólásodból, legalábbis szerintem.
Az emberek olyasmiket feltételeznek magukról, amit jó ha az egy százalékuk képes a valóságban is kivitelezni. Mint mikor a gépnek a sakknagymestert kell legyőzni, akit amúgy jó ha negyven-ötven emberi sakkozó tudna megszorítani.
Nézzetek szembe vele, hogy egy baleseti szituációban nehány másodperc alatt kell dönteni. Amire ott te képes vagy az a semminél is kevesebb, nehogy józan döntések meghozása. Valójában, ha balesetbe kerülsz az nehány kivételes sofőrtől eltekintve eleve Game over.
Amúgy meg pont az a lényeg, hogy bele se kerülj. Ebben pedig a gép jobb, mert nem fáradt, nem iszik, nem beszélget, nem telefonál és elég jó a monotonitás tűrése.
Amúgy a mindenre nem készülhet fel a programot nem is értem, a vezetésben semmi meglepő esemény nincs. A beugrik éled a gyerek ne legyen már példa. Erre számítanak a programozók, az egyik központi eleme a fejlesztésnek. Mi olyan történhet, amire nem készül a programozó?[ Szerkesztve ]
-
Buszos
tag
Éppen erre gondoltam. Tehát a pénzt inkább a hajtáslánc környezetbaráttá alakítására, az ehhez szükséges technológiák (és itt a hajtóanyag előállításra is gondolok) tökéletesítésére kéne fordítani. Ha a nulla (vagy ehhez közelítő) emissziót elértük, gondolkodhatunk az önvezetésről.
Sokadik átbaszatásom okán elhatároztam, hogy nem utalok előre!
-
nemlehet
őstag
Ez nem úgy megy, hogy van 100 fejlesztő a mercinél meg x pénz, hogy akkor nah srácok dobjunk kockával mit fejlesztünk.... uhh hát a plüsshuzat lett, akkor most 5 év és 1 milliárd euro megy a plüsshuzatra....
Ezek egymástól tök független dolgok, és ha 2x annyi pénzt költenének a hajtásláncra nem lenne 2x hatékonyabb. De szerintem 10x annyitól sem.Pláne, hogy ezzel az önvezetéssel, meg autonóm közlekedéssel nem autógyártó cégek is foglalkozni ergo lehet "csak" meg kell majd venni, vagy legalábbis részben implementálható lesz. Google, Apple csak hogy két indie fejlesztőt mondjak akiknek nem az autógyártás a fő profilja.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
enginev3.0
félisten
Hányszor néztem már hogy jön szembe egy aston Martin, majd csak egy Ford volt
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
#06658560
törölt tag
[link]
[link]
Ennél az esetén utána nem derült ki, hogy tényleg megtörtént-e, csak a szülők állítása van.
Ezek maguktól döntenek, hogy mehetnek-e tovább, elhárult-e az akadály.Google
Nem kellett neki megmondani, mikor mehet tovább.Valamint 2005-ben az MAN müncheni gyárában láttam szállítórobotokat, amelyek mágneses pályát követtek, de ha valami az útjukba került, azonnal megálltak, s csak akkor mentek tovább, ha szabadnak érzékelték az utat. Nem kellett senkinek megmondani, hogy most már mehet.
A metrónál a biztonsági procedúra része, hogy amíg külsö forrásból nem kap engedélyt, nem mehet. De az ember által vezetett vagy felügyelt sem. M2/M3/M1 -
dabadab
titán
válasz NomadND1 #116 üzenetére
"Maradjunk annyiban, hogy az automata váltó a vezetni tanulóknak készült, a kézi a vezetni tudóknak."
Ez onnan is jól látszik, hogy a Porsche GT3 RS-t csak PDK-val gyártják, mivel ezt az autót kizárólag vezetni most tanulóknak ajánlják - aki ezen megtanult vezetni, az már vehet egy kéziváltós 1.4-es Opel Astrat és azon folytathatja tovább a tanulmányait.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
fordfairlane
veterán
-
fordfairlane
veterán
Nem tudom, aktuális-e még, de tudomásom szerint régebben úgy volt nálunk, hogy ha automataváltós kocsival vizsgáztál, azt állítólag feltüntették a jogosítványban. Kvázi csökkentértékű vezetői engedélyt kaptál, amivel csak automataváltós autót vezethettél. Tehát pont hogy a tanulási időszakban mindenképp kéziváltós autót volt érdemes vezetni, és azon levizsgázni.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
nextman
aktív tag
Nem az a lenyeg, hogy a gep tokeletes legyen, es soha ne legyen baleset. Eleg annyi, ha jobb, mint az ember, es kevesebb a baleset. Igen, lesz olyan ember, aki az onvezeto auto miatt fog meghalni, amugy meg elne. A biztonsagi ov miatt is sokan meghaltak mar, de meg tobben megmenekultek. Ez a fontos, ezert nem dobjuk ki a biztonsagi ovet, arra hivatkozva, hogy mi van, ha pont olyan balesetem lesz, aminel az ov hatrany.
-
Steve198310
őstag
válasz bolondember #107 üzenetére
Bocs de én kisvárosi vagyok erre öröm
"Hülyékkel nem érdemes vitatkozni.. Csak lesüllyedsz a szintjükre és ott legyőznek a rutinjukkal"
-
bolondember
MODERÁTOR
válasz Steve198310 #123 üzenetére
és mondd, hány km "örömautózásra" jut nálad sima közlekedés? Mikor a fél ország tele van b*szkodva VÉDÁval meg trafikkal?
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
fordfairlane
veterán
Mondjuk a Ford annyit elért, hogy minden média leközölte ezt a bejelentést. Ügyes, mondhatnánk.
x gon' give it to ya
-
30z.Samu
félisten
válasz NomadND1 #116 üzenetére
Szerintem a mai forgalomban nem hátrány az automata váltó. Akárhányszor útra kelek, legalább egy ember lefullad a lámpánál. Leugrik a kuplungról, gondolom sietni akar, mert ha 2 másodperccel a zöld után indul már megy a duda és az anyázás. Nem azt mondom, hogy mindenki és azt sem, hogy a kézi váltónak nincs helye a forgalomban. Igenis van, csak szerintem ma már nem annyira gáz, ha egy kocsiban automata váltó van, egyes embereknek jól is jön. Van, aki nem tud annyi mindenre figyelni egyszerre, forgalom, időben váltás, stb.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
fordfairlane
veterán
válasz 30z.Samu #126 üzenetére
Szerintem a mai forgalomban nem hátrány az automata váltó.
Szerintem a legtöbb közlekedési helyzetben kifejezetten előny az automata váltó. Úgy, ahogy az autórádióval vagy okostelefonnal való babrálás elterelheti a figyelmet a forgalomról, ugyanúgy a kéziváltózás is lehet hasonló hatással, pláne ha a sofőrnek még nincs meg az évtizedes rutinja.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
30z.Samu
félisten
válasz fordfairlane #127 üzenetére
Igen, a stb alatt pont ezt értettem. Babrálja a telefont, a rádiót.
Sic Parvis Magna
-
atike
nagyúr
válasz 30z.Samu #126 üzenetére
Ezzel semmi baj nem lenne, ha lenne külön kategória a jogsiban. Mármint hogy kézi váltós és automata váltós. B1 a sima és B2 az automata. Máshogy kell vezetni, különb9ző "szemlélet" kell a két típushoz - nem? Mondjuk ez oda vissza igaz. Mondom úgy, hogy nem vennék automata váltós autót semmi pénzért...
Szerk:
#127: "ugyanúgy a kéziváltózás is lehet hasonló hatással" - na az olyan embereknek nem lenne szabad SOHA jogosítványt kapnia, akiket egy a vezetéshez hozzá tartozó alapvető dolog "megzavarja" a koncentrálásban, biztonságos közlekedésben. Ennyi erővel a pedál használata is nehezére eshet embereknek... Akkor már inkább ne kapjon az olyan jogsit, nem mindenki alkalmas a vezetésre...[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz fordfairlane #127 üzenetére
Igazából a kéziváltók létét szinte csak gazdasági okok magyarázzák: a hagyományos automata drágább és - főleg kisautóknál - elég sokat elvesz a teljesítményből és megdobja a fogyasztást, a duplakuplungos meg még drágább. Ahol ilyen korlátok nincsenek (például a drága sportautóknál: Porsche, McLaren, Ferrari, Lamborghini) ott egyértelműen a duplakuplungos automata hódít.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
fordfairlane
veterán
Nekem az a véleményem, hogy az automataváltós kocsik sem fogyasztanak sokkal többet nagy átlagban. Abban egyetértek, hogy az automata váltók viszonylag bonyolult elektromechanikus szerkezetek, amelyek megdrágítják a gyártást, és főleg emiatt nem szorítják ki a kézi váltókat a piacról. A viszonylag alatt azt értem, hogy manapság egy autó már eléggé bonyolult szerkezet ahhoz, hogy maga a váltómű már nincs igazán döntő hatással a komplexitásra, ezáltal mondjuk a szervizelhetőségre.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
big-J
őstag
Remélem a kátyúk is a térképre kerülnek mert különben idehaza 10km-enként járhatnak a gumishoz.
-
Ribi
nagyúr
válasz fordfairlane #134 üzenetére
Háát azért ezek még mindig viszonylag drágák és nehezek. Kis autóba nem véletlen nem rakják őket.
Persze vannak ezek a robotizált váltós szemetek, de az egy siralmas kategória. -
nemlehet
őstag
Azért van automata váltós Corsa is, szóval kisautóba is rakják. De asszem Smart-ból is van automata. Nem a súly meg a bonyolultság a probléma.
Az a gond, hogy drágább az automatás autó, vásárláskor és hosszú távon is, a fogyasztás ideális esetben sem jobb (jó konstrukció esetén csak kicsit több, rossz esetén 1-2 liter ami itt soknak számít) ergo meg sem térül soha sem. Európában más a szemlélet, itt a kényelem a legtöbb embernek nem ér annyit mint a pénztárcája. (Lehet mondani, hogy egy németnek igen, de azért nem csak ők vannak az európai piacon)
(#103) Ribi
Te nem tudod értelmezni. Egy baleseti statisztika nem állampolgárra lebontva működik. Ezeket mindig úgy adják meg, hogy a közlekedésben részt vevő csoportok által megtett km-re valamilyen lebontásban (millió, százmillió stb) hány baleset jut. Magyarországon kb 3 millió km-re jut 1 baleset személyautók esetén. Tök mindegy, hogy ezt Pest megye hozza össze, vagy Mari néni mert gyakran jár csirkefarhátért Kínába...
Ha a számoláshoz használt statisztikába nem kerül be minden baleset, akkor a valós szám ennél kisebb. Tudjuk, hogy a Google autói 2 millió km után még nem okoztak balesetet tehát ha az emberi vezetők ennél átlagosan kevesebb km szám alatt okoznak balesetet akkor a robotautó biztonságosabban közlekedik. Got it?
Nem beszéltél ellenük, de állítottad, hogy kevésbé biztonságosak mint az emberi vezetők, ez pedig nem igaz, még vegyes közlekedés esetén sem, ha meg csak önvezető autók lennének akkor pláne nem. Kicsiben azért vannak erre tapasztalatok. Automata raktárrendszerek esetén igen tempósan rohangálnak az önjáró targoncák és egymással még akkor sem ütköznek, ha elszúrja az operátor az útvonalat. De ez biztos csak véletlen.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Ribi
nagyúr
válasz nemlehet #137 üzenetére
Ezek a robotváltós szemetek amitől mindnekienk kihullik a haja. Ezek nem igazi automaták.
A dupla kuplungos rendszer nem eszik 1-2L-el többet.
Viszont ez már nagyon más téma.Még mindig tudom értelmezni, de az adat amiből felállítják a statisztikát nem valós szerintem. Got it?
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
A kuplung egy analóg szerkezet, amit szintén érezni kell és ezzel finomítható a kocsi indulása. Váltásnál persze ez nem jön elő.
#Chris #31: Igen, nekem még friss a jogsim, alig 15 éves. Szóval szeretek vezetni. A múltkor a karácsonyi csúcsban úgy kerültem ki egy elém főútra kikanyarodó félvak mozgássérült hölgyszuzukist (aki egyébként egy kedves teremtés volt), hogy még az éppen arrajáró rendőr is megdícsérte a manővert. Egy járdaszerű parkolóba menekültem fel, aminek a padkája épp ott szinte nulla volt, majd a parkoló autóknak való nekicsúszást elkerülendő visszajözttem a sávomba, miután kikerültem a hölgyeményt. Közben csúsztam az aszfalton és a parkoló apróköves talaján is, és csúszás közben váltottam pályagörbületet. Mire felfogtam, túl voltam rajta. Nagyon felgyorsult a gondolkodásom és a mérlegelőképességem.
Aki nem vezet rendszeresen és hosszan, nem érzi a kocsit és amikor kellene, nem tud korrigálni. Inkább be kellene tartatni a kötelező óraszámot a gyakorlatban jogsiszerzés előtt, valamint tesztpályán kellene vezettetni az embereket ötévente, hogy ne blokkoljanak le fizikailag attól, ha megcsúszik alattuk az autó.
A hölgyekkel meg türelmesnek kell lenni, semmi más lehetőséget nem látok az általános technikai érzékükkel kapcsolatban (kivételek persze vannak).[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
atike
nagyúr
-
dabadab
titán
Egy váratlan lépéssel az Uber túllicitált mindenkit, indul az önvezető taxiflottájuk MOST: [link]
DRM is theft
-
Pete55555
addikt
Teljesen egyetértek, hozzátéve még: Kedves középkorú, vagy idősebb felsővezető hölgy céges telephelyen tolat a vadiúj (céges talán) Passattal. 10m széles úton, 0 forgalom mellett, gyök2-vel...
Szóval aki nem tud tolatni, az minek vezet ilyen dögöt? Kérjen egy A3 audit, vagy Smartot....Szeretem leracsniztatni...
-
#06658560
törölt tag
Plusz a Lamborghinik manapság, az Alfa 4C, a Ferrarik stb.
#139 bkercso: Váltásnál is érezni kell a kuplung-gázpedál kezelési módját, visszaváltásnál szintén.
#138 Ribi: Csak így ex has, vagy valamivel alá is támasztod, hogy kamu?
#134 fordfairlane: Plusz zömében hidraulikusak is.
#132 atike: Az USA területén biztosan így volt régebben, mostanában nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
válasz Pete55555 #142 üzenetére
Azért, hogy ha bajt csinál és ütközik, biztonságban legyen. Buda pl. ugyan ezért van tele terepjárókkal, amikből nem látnak ki a csöpp hölgyek:
Hosszan néz rám a hölgy a mellékutcából, ahogyan szántok az úton, majd mikor már féktávon belül vagyok, kicsorog elém, tesztelve a manőverezőkémet. Pedig jól belátható volt a kereszteződés.
Mercédeszes meg útszéli parkolásból új jön ki elém megfordulni, miközben lejtőn megyek felé, hogy majdnem eltaláltam magát a sofőrt. Szerencsére volt üres parkoló, ahová bemenekülhettem.
Olyan is volt, aki távolról belátható és üres kereszteződésben hirtelen befékezett az elsőbbségadás kötelezőnél, mintha az hirtelen stopptáblává vált volna. Na annak neki is mentem, mert épp a tükörbe pillantottm, mikor ezt csinálta! Akkor határoztam el magam a fedélzeti kamera mellett, amit azóta se vettem meg, de a kocsit már legalább eladtam.Kopi31415: Ez igaz, viszont ez szerintem programozható, mert kitalálható az aktuális paraméterekből. De indulásnál nem tudhatja a kocsi, hogy én hogyan akarok elindulni.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Ribi
nagyúr
Ahogy kipörgés gátlónál, szerintem a kuplungnál is pontosan meg lehet szabni, hogy mekkora csúszást engedjen és ehhez mennyire préselje egymáshoz a tárcsákat. A szabályzás meg a gázpedál allásától függ. Ha a padlón is keresztülrúgtad a lábad, akkor nyilván tudja, hogy iparkodni kell
-
bkercso
nagyúr
válasz #06658560 #147 üzenetére
Ok, megadom magam ebben! Bár kétségkívül úgy élném meg, hogy megfosztottak egy végtagomtól. Az autó az ember meghosszabbított teste. Nem lehet csak úgy leszerelni róla a váltót, a kormányt és a pedálokat!
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Steve198310
őstag
válasz bolondember #124 üzenetére
300 km is
"Hülyékkel nem érdemes vitatkozni.. Csak lesüllyedsz a szintjükre és ott legyőznek a rutinjukkal"
-
lappa86
tag
Többen is példálóztak azzal, hogy bezzeg a 4-es metró is önvezető. Oké.
Hány gyerek szalad ki a labda után a 4-es metró elé? Hány metrószerelvényt kell megelőzni és hány metrószerelvény jön szembe veled egy sínen? Hány vaddisznó ugrik ki az erdőből a 4-es metró elé?
Nagyjából ugyanezt lehetne írni a repülésről is.
Össze se lehet hasonlítani ezeket az önvezető autókkal.Always with the negative waves.
-
->Raizen<-
veterán
Hát sokan meghalnak az utakon, veszélyes, már csak azért is mert sokan vették a jogsit és fingjuk sincs a szabályokról sem. Ez az önvezető "autó" MI inkább egy önvezető repülő automobilba lenne jó, ott sokkal több lehetőség van a baleset elkerülésére.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Például ott van előtte a másik szerelvény, amelyikhez a követési időt tartania kell. Beesni pedig már a hármason is rendszeresen esnek be az emberek, vagy lépnek be a biztonsági sávba, amiért annak vészfékeznie kell-automatikusan. Szóval a metrónál is ott van egy csomó reagálni való!
Vagy az ipari robotok, amelyek a gyártósoron rohangálnak fél teherautókkal, alkatrészekkel, emberek között, akik esetleg bicikliznek is. -
lappa86
tag
válasz #06658560 #153 üzenetére
A másik szerelvény a legdurvább esetben is kettő perccel van előtted. Nem húsz méterrel. Ha van egy műszaki hibás metró, akkor az azt követő szerelvényeknek van ideje megállni, ez közútnál nincs mindig így.
Nem azt írtam, hogy a metrónál nincs reagálnivaló. De jóval kevesebb, azért az nyilvánvaló, hogy sokkal ritkábban kell vészfékezni a metrónak sínre eső ember miatt, mint egy autónak egy útra lépő gyalogos miatt.
Az ipari robotok nem szállítanak embert, maximum a rakományt törik össze, ha vészfékezni/félrerántani kell.Én egyébként nem vagyok sem mellette, sem ellene az önvezető autóknak, mert nem látok bele a témába olyan mélységben, hogy véleményem lehessen róla. De a metróval vagy a repülővel hasonlítani őket csacsiság, akkor már a finn önvezető buszokkal lenne érdemes.
Always with the negative waves.
-
BiP
nagyúr
"Az ipari robotok nem szállítanak embert, maximum a rakományt törik össze, ha vészfékezni/félrerántani kell."
Azért ott sem mindegy, hogy rádobja-e a mérnőkre/munkásra az anyagot, fél tankot, akármit. Vagy fordulás közben fejbecsapja a robotkarral az illetőt.De az is egy viszonylag kontrollált környezet, belső szabályokkal, tanítható emberi résztvevőkkel.
-
haxiboy
veterán
Életképes ötletnek látnám, ha minden azaz MINDEN jármű automatizált lenne, és tudnának egymás útvonaláról, adatairól stb.
Egy sáskarajban is többmillió rovar repül egyszerre mégsem ütköznek össze. Megfelelő szenzorokkal, és az autók közti kommunikációval, gyakorlatilag megszűnnének a forgalmi dugók, a balesetek minimalizálódnának, a közlekedés gyorsabb lehetne, ráadásul egy gép gyorsabban is reagál bizonyos esetekre, jobban lát a sötétben, stb.Persze vannak helyek ahova megtartanám a manuális módot, azt azért nem várnám el hogy beálljon az udvarba, meg kerülgesse a homokozólapátot, fűnyírót, de úton jól működhetne a dolog.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
#06658560
törölt tag
Lassan húsz éve van jogsim, egyszer sem kellett elém kilepő gyalogbéka miatt vészfékeznem. Szerintem az autósok között is igen ritka.
"Az ipari robotok nem szállítanak embert, maximum a rakományt törik össze, ha vészfékezni/félrerántani kell."
vagy elütik az embert, mai másfél-két tonna teher mellett már nem vicces. A rakomány értéke pedig akár milliós is lehet, amit összetörni megint nem jó dolog, pláne rendszeresen.
"A másik szerelvény a legdurvább esetben is kettő perccel van előtted. Nem húsz méterrel."
És ezt a két percet kell pontosan tartani. Ilyen szempontból pedig mindegy, hogy mennyivel van előtted a másik, a reagálási időd ugyanannyi.
#155 BiP: elméletileg tanítható emberi résztvevőkkel, gyakorlatilag már kevésbé. Ha van kerékpáros közlekedés is, akkor a sebesség is hirtelen változik egy nagyságrendet, a mozgás is másképp fog alakulni. Ami fix, a robot nagyjából kötött pályás mozgása.
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
Nyilván ez a cél. A bökkenő, hogy ez nem valósítható meg átmenet nélkül, így egy jó ideig együtt kell léteznie ezeknek a robotoknak a manuális sofőrökkel, akiknek viszont nem tudnak olvasni a gondolataiban és ők sem olvassák a robot adatforgalmát. Ettől bonyolult a helyzet.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
lappa86
tag
Ezt én is életképesnek látnám, viszont az a probléma, hogy se a kerékpáros, se a gyalogos nem tud automatizált lenni. Illetve vannak olyan közúti járművek, amelyek sosem lehetnek önvezetők (rendőr-, mentő-, tűzoltóautó, hisz ezeknek muszáj néha áthágni a közlekedési szabályokat), így már eleve bukik az, hogy minden jármű automatizált legyen.
#157: Ha szerinted a vezető nélküli metró és a forgalomban haladó önvezető autó analóg, egymással összehasonlítható dolgok, hát legyen, fanboyokkal nem vitatkozom.
[ Szerkesztve ]
Always with the negative waves.
-
#06658560
törölt tag
Nem fanboyság, gondolkodás: az autonóm autók problémáira létezik mindre megoldás, pusztán rendszerbe kell rakni, s a kívánt szenzorkapacitást és számítási teljesítményt mögé tenni. Pont erről beszélünk rengetegen, hogy semmi új nincs, csak szét van szórva.
"Illetve vannak olyan közúti járművek, amelyek sosem lehetnek önvezetők (rendőr-, mentő-, tűzoltóautó, hisz ezeknek muszáj néha áthágni a közlekedési szabályokat), így már eleve bukik az, hogy minden jármű automatizált legyen."
Miért ne lehetne ez a kategória önvezető? Egy plusz változót kell a kódban definiálni, amivel a megkülönböztető jelzés használata esetén egy listában felsorolt kritériumokat nem kell figyelnie. Megint nem ördöngösség.
[ Szerkesztve ]
-
haxiboy
veterán
Persze de ezekre is lehetne kötelezően rakni valamit ami alapján a többi jármű tudja a helyzetét.
Mentőre ilyesmire kapásból ha megkülönböztető jelzést használ és ott az útvonal az autók automatikusan lehúzódnának stb.
Gyalogosnál is általában van telefon ezekben is lehetne valami long range eszköz amivel mondjuk 50m körzetben tudja az autó hogy van ott valami figyelni kell. Szerintem ez belátható időn belül megvalósítható.Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
Kernel
nagyúr
Egy sáskarajban is többmillió rovar repül egyszerre mégsem ütköznek össze.
Youtube-on láttam ilyen videókat: drónok rajban. Elég impozáns látvány. Természetesen ezek erre voltak felkészítve, hogy tartsák a távolságot, meg ami kell.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tepenzed
őstag
Magyarországon kb 200 év múlva lesz is ilyen az embereknek.
Ebből is annyi lesz mint a repülő autókból, semmi...
Aki meg a 4-es metróval pedálozik, az hülye vagy csak be van szívva? Kötött pályás vacak, ami még így is hibázhat.
Ez az autó semmire nem jó, csak hogy kifizess egy csomó pénzt a biztos halálért
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
válasz tepenzed #163 üzenetére
Magas troll labdát dobtál fel, lehet, hogy nem is érdemes rá válaszolni.
Röviden annyi, hogy mi azért több potenciált látunk a dologban, mint Te.
(még ha annyiban egyet is értünk, hogy Magyarországra ezek az újdonságok lassabban jutnak el, 200évet azért nem kell majd várni.) -
nemlehet
őstag
Jah hát hogy szerinted. Elnézést.. Azt ugye vágod, hogy ez kb olyan mint amikor az asszony osztja az észt, hogy ne menj erre, mert ez a rossz út, mert nem tetszik neki az aszfalt színe... Részemről befejeztem veled, komolytalan amit itt művelsz.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
MrCsiT
addikt
válasz fordfairlane #120 üzenetére
Az az élmény megvan, hogy statisztika szerint hamarabb lesz csípőprotézised, ha automatával tolod? (manuálissal meg persze, térd, de ezt most hagyjuk. )
"Nekem a "link" egy hivatkozás legyen, ne egy ember ?!" - by Mr.CsiT
-
Kernel
nagyúr
válasz fordfairlane #127 üzenetére
Úgy, ahogy az autórádióval vagy okostelefonnal való babrálás elterelheti a figyelmet a forgalomról, ugyanúgy a kéziváltózás is lehet hasonló hatással, pláne ha a sofőrnek még nincs meg az évtizedes rutinja.
Szerintem évtizedes rutin sem kell hozzá, nem vonja el a figyelmet. Viszont honnan érkeznek időnként olyan hírek, amikor valaki (idős / beteg / hülye stb.) a fék helyett a gázpedálra lépett véletlenül, emiatt behajt egy étterembe, üzletbe, autókat tör össze és hasonlók? Az automata váltók országából.
Megint más kérdés, hogy hosszabb városi autózás után (ami lehet a nap folyamán több szakaszban is) estére szoktam érezni néha, hogy egyszerűen unom már az állandó váltogatást. De ez csak ennyi, nem olyan vészes egyébként.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
bkercso
nagyúr
-
senior tag
Persze , manapság már nem logikus a manuális váltók beépítése / használata de ezt az elvet követve már létezik megoldás a kormány , a szélvédő - sőt a sofőr pótlására is
Valahol meg kell húzni az a bizonyos határvonalat.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen