Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • petesejt

    aktív tag

    válasz gyantaszuz #935 üzenetére

    Írtam privát üzenetet, elnézést, de nem akarom a topic-ot terhelni az esetleges hülyeségemmel.... :)

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz st3v3np3t3r #1157 üzenetére

    A vérnyomásmérőt lehet kalibrálni, és szerintem ajánlott is, bár ahogy a videóból láttam, még ekkor is marad plusz/mínusz 10-es értéknyi eltérés. Arra mindenesetre jó, hogy lásd, ha nagyon elszáll vagy leesik.

    (Előre informálódom én is, amiről csak tudok, valószínű nyáron beizzítok egy S22 + Watch 4 Classic 46mm + Tab S8 triót.)

    A Note4 híresen sorozathibás egy széria volt, bár én nem panaszkodom, nekem csak egyszer kellett javíttatnom -- akkor viszont a Vodafone összetörve akarta visszaadni, mondván, hogy így adtam le, mire dühömben írtam a Facebook-on az akkori francia vezérigazgatónak, akinek a titkárságától egy órán belül jött a hívás, hogy intézik, majd egy fél óra múlva hívott is az ügyfélszolgálat, hogy díjmentesen kapok egy új Note 4-est. :) És ez nem vicc.

    [ Szerkesztve ]

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz Pro!Petya #1159 üzenetére

    Napfényes időben egy kis szél semmit sem jelent -- 1/600-ad lett a zársebességed. Ennyi elég még kosárlabdasportra is, sőt, kis ügyességgel és némi svenkeléssel még egy Forma-1-es autó lekövetésére is.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    Azt tudja valaki, hogy a samsung.hu oldalon miért nem, illetve hogyan lehet céges számlát kérni? Ez így ebben a formában baromira nem törvényes.... :F :F

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz GreatL #1167 üzenetére

    Szerintem ennél gyorsabbnak kellene lennie. Ugyan nem charger pad-em van, csak vezetéknélküli gyorstöltésre képes Xiaomi powerbankom, de emlékeim szerint az S9+ nagyon gyorsan töltődik róla wireless, majdnem mintha konnektoron lenne.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz Csocsesz75 #1196 üzenetére

    Működik is, de (nyilván) csak a samsung.com oldalon, és csak magánszemélyeknek. Ott viszont mind a három működik egyszerre, így az alap 22-es, 128 GByte-os verzió 350 helyett cirka 250-ért elhozható, ez kb. a jövő április ára.... Talán. :) Viszont hogy csak magánszemélyeknek értékesítenek (kikötik az ÁSZF-ben), azon rendesen felhúztam magam, mert nem kicsit fordítva ülnek a lovon: nem csak annak adunk el, akinek számlát tudunk adni -- onnan kezdve, hogy adóalanyok, és termékértékesítést végeznek Magyarországon, számlaadási kötelezettség vonatkozik rájuk....

    Az ügyfélszolgálat persze arrogáns módon elhajtott a francba, hiába írtam, hogy ez így törvénytelen, a régi szép vadkapitalista idők mintájára tesznek rá magasról.

    Ami miatt rohadt büdös nekem ez az egész, mert az ÁSZF szerint a megvásárolt termékek kiszállítását a Samsung SDS Global SCL Szlovákia, s.r.o. cég szervezi (magyarul valószínűleg ők adják a számlát), és a magyar NAV-hoz a cégek számára kiállított számlát fel kell tölteni a rendszerbe -- na de csak magyar cégeknek, külföldieknek nem! Efelől aztán nyugodtan adhatnának céges számlát is, de ha nem teszik, óhatatlanul felmerül a kérdés, vajon létezik egyáltalán ez a cég...?

    És igen, a számla 27% ÁFÁ-t tartalmaz, tehát nem úgy néz ki, mintha az ÁFÁ-val trükköznének, de ki tudja...? Arra azért vakon fogadni mernék, hogy valami különös oknál fogva, amint lehet újra céges számlát kérni (két hete még lehetett), már nem lesznek ilyen "fantasztikus" kuponok....

    És hogy miért nem veszek magánszemélyként? ÁFA körös cégem van, és ha valamelyik Experience store-ban vásárolnék, akkor az ÁFA visszaigényléssel és a féláron (57e) kapott Watch 4 Classic-kal együtt olcsóbban kijönnék. De eredetileg októberre terveztem a cserét, addig bőven jó az S9+, és nyáron jön a Watch 5 állítólag jobb üzemidővel, szóval ha ez a kuponos lehetőség nem megy most céges számlára, akkor inkább várok.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz migabi24 #1207 üzenetére

    Ha nem ilyen péklapát lenne, én A52s-t vennék. Amióta beletették az optikai képstabit, gyakorlatilag (számomra) alig van különbség a csúcskategóriához képest. Muteromnak is egy hete ezt vettem, ő szereti a péklapátokat. :)

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz Csocsesz75 #1205 üzenetére

    Úgy néz ki, ma a kuponoknak is lehúzták a rolót.... Nálam már csak a MOLLIMO10 megy. Ezek szerint olvassák ezt a fórumot, ehhez van eszük. :( Egyébként igen, nagy a zagyvaság, az oldal még számolni sem tud, ugye 3x10% kedvezmény (számolási módtól függően) a gyakorlatban vagy 27,1% (0,9x0,9x0,9) vagy 30% (3x10%) kedvezményt jelent, ehhez képest ahányszor ráfrissítettem az oldalra, annyiszor adott különböző eredményt, a legkisebb logika nélkül.

    Agyhalottak tákolják az egészet, az biztos, de arra azért megtanították a szerencsétlen ügyfélszolgálatos tiniket, hogy szajkózzák ugyanazt a mantrát, lesajnálva az ügyfelet.

    Egy SES boltban dolzozó pénztáros csajszi kedvesebb és normálisabb volt telefonban, mint ezek ott együttvéve....

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz gyantaszuz #1249 üzenetére

    Van még Buds Pro promó? Hol?

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz David3 #1284 üzenetére

    "egy ilyen cég miért alkalmaz nem oda illő embereket"

    Mert nincs másik. Sehol. Egy cég sem talál normális munkaerőt. Helyesírás, logika, szorgalom, kedvesség és kb. minden alapvető készség abszolút nulla. Önérzettel, hiperérzékenységgel és a bármibe ocsmány bunkó módon belekötés képességével viszont vastagon megverte mindet az élet, plusz a cancel culture és a beteges szélsőséges bedrótozottak. Tisztelet a rendkívül ritka kivételnek.

    Két év katonaság kellene az összes hisztis nyomorultnak.

    [ Szerkesztve ]

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz Yany #1309 üzenetére

    Nem kellett hozzá EU-s adószám, sőt, éppen hogy nem is lehetett cégnévre vásárolni. Ezért sem mozdultam rá. A három kupon cirka 70 százalék kedvezményt jelentett.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz petesejt #1317 üzenetére

    Bocsánat, 30 százalék kedvezményt (azaz cirka 70 százalékra csökkentett árat) jelentett.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz st3v3np3t3r #1319 üzenetére

    Szolgáltatótól nem veszek telefont, csak évfordulókor maximum, a tököm se akar örökké elköteleződve lenni. Jó az, ha kétévente lehet velük egy nagyot alkudozni. Egyébként én is meg tudom venni olcsóbban, de ráér még a történet, bőven jó még az S9+. Csak az b@szta fel az agyam, hogy ekkora cég és nem bír céges számlát adni.

    Kb. a 250-270 nettó már elfogadható lesz (de természetesen céges számlára), majd október környékén, vagy ha valahol beüt addig valami valahol, akkor ott. De igazán nem vagyok annyira ráizgulva, minél később veszem meg, annál tovább fogja bírni az aksija. Nem igazán tetszik, hogy lecsökkentették a magasságát, az aksi rovására, igazán maradhattak volna az S21 méreténél, csak ilyen szögletes szélekkel.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz undercover #1321 üzenetére

    Én a Note 4 és az S9+ használata alatt megutáltam a 70-71mm-nél szélesebb telefont. Ha lenne valami Samsung csúcskészülék 68mm körül, talán még az is szóba jöhetne, csak ott alaposan ki kellene próbálni a billentyűzetet, hogy nem lesz-e túl sok az elgépelés a kicsi méret miatt. (Nem használok autokorrektet sehol, több a baj vele, mint a félregépeléssel.)

    Összességében én a ~70mm szélességért és a 4K/60fps videóért fogok kiadni (majd) cirka 100 ezerrel többet a telefonért, mert minden egyéb szempontból egy A52s is tökéletesen elég lenne az igényeimnek.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz ezoltán #1426 üzenetére

    És ha közben végigkacskaringóztad a várost, ahol kakaó kellett az adatkapcsolathoz, plusz netán a Google még követte és naplózta is az útvonaladat, akkor simán lehet, hogy a következő 20 százaléknyi akkukapacitásból meg -- meglepi! -- másfél órát tudsz youtube-ozni, 0,001 Wattos fogyasztással, mivel a WiFi ott van tőled öt méterre, a prociban meg célhardver dekódolja a videót.

    Felejtsük már el, hogy tudjuk, mikor mi mennyit fogyaszt. Még 30+ éves, akkoriban igazán komoly ismereteket adó ipari elektronikai szakképzettséggel és azóta is folyamatosan naprakészen tartott IT tudással se merném még csak megsaccolni se, olyan bonyolult algoritmusok és áramkörök dolgoznak, plusz akkuhőmérséklet, felhasználói becslés, stb. stb. nem is beszélve arról, ha egy-egy feladatra célhardver is jut.

    Lehet, hogy a telefonod arra saccolt neked 80 százalékot, ha ugyanígy használod tovább. De ha nem így használod, máris tévedett, és akkor lehet (sőt, inkább esélyes), hogy sokkal tovább fogja bírni, mint ahogy becsülte.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz ezoltán #1428 üzenetére

    Én is értelek, viszont sosem értettem ezt a "nektek mennyit bír" kérdést. Nem két éve használunk mobilokat, régóta köztudott, hogy szélsőségesek a felhasználási módok, és ugyanezek megítélése is a felhasználó által. Van akinek az az "alap" használat, hogy egész nap használja, másnak meg az, hogy pár hívást lebonyolít. A kérdés feltevése pedig azért értelmetlen, mert lényegében garantálható, hogy sem pontos, de még csak közelítő választ sem kap a kérdező.

    A kiszemelt készülék képességeire a legjobb becslést a jelenlegi készülék és használat megfigyelése adja a gazdája által -- hogy ehelyett mégis inkább kérdeznek sokan, ez sajnos csak a lustaságuk jele, és hogy inkább várnak másoktól választ egy egyszerű kérdésre, mint hogy a kisujjukat megmozdítanák a legpontosabb tapasztalatért -- a sajátjukért. A szomorú, hogy ehhez nem is kell(ene) mást tenni, mint egy hajszálnyit tudatosan figyelni a saját szokásaikat, és megnézni a jelen készülék kapacitását plusz a meglévő grafikonokat. Mégis ők azok az alkalmazotti mentalitású emberek (no offense), akik számos dologban mikromenedzselést igényelnek, először kérdeznek, mint hogy önállóan információt gyűjtenének, és ha valami nem sikerül, a legtöbbször másra mutogatnak.

    Pedig a kérdésre várt válaszok heteken át tartó böngészése helyett bőven elvégezhetnék a saját tesztjüket is.

    Na és mi a helyzet a technikai oldalról? Egyszerű. Jelent meg kétszer akkora kapacitású akkuval szerelt készülék ugyanabban a kategóriában, mint két éve? Nem. Jelent meg feleakkora fogyasztású chipkészlet a két évvel ezelőttihez képest? Nem. Akkor várható kétszeres eltérés bármilyen irányban? Nyilván nem. Plusz-mínusz 10-20% meg mennyit jelent? Lényegében semmit.

    Tehát: megnézem az S9+ készülékemet, a hozzá tartozó SoT-okat, az akkukapacitását, levonok belőle jóindulatúan csak 10 százalékot elhasználódás címén, és kijön, hogy egy S22 az én felhasználásommal kb. ugyanúgy bőven jó lesz számomra, mint az S9+. És mivel eddig sem zavart, ha nagy ritkán délután tölteni kellett, vagy -- horribile dictu! -- lemerülök, így ezután sem fog. Sőt, még a 85%-os max. töltést is bekapcsolhatom, még ez sem fog problémát jelenteni, gyakran vagyok töltőközelben, viszont cserébe 4 év múlva még annyi csökkenést sem fogok érezni a kapacitásban, mint most.

    Ha pedig a korszerűbb akku- vagy chiptechnológia miatt kicsit többet kapok, az csak hab a tortán. Esetemben kisebb lesz a kijelző, jó eséllyel alacsonyabb a fogyasztása a chipkészletnek is valamennyivel (de igazából nem érdekel, mennyivel, ha egyáltalán), tehát egy pillanatra sem kell aggódnom az akkukapacitás miatt.

    De ez az én tapasztalatom, mindez az okfejtés mennyi hasznot szolgáltat bárki más számára? Leginkább semmit. :)

    Aki még ennyi energiát sem tesz bele, mint én, annak is biztosan ismert három tény (hacsak nem biciklibelsőben élt eddig): hogy a "hardcore" felhasználók többnyire a plusz / ultra modellt veszik, a kevésbé hardcore-oknak elég a kicsi is, és hogy ő maga hardcore felhasználó-e vagy sem. Még ez is relevánsabb infó mindenkinek, mint bármilyen méricskélés, ami temérdek eltérést mutathat az egyénhez képest.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz Muerte68 #1456 üzenetére

    Lyézusom....

    "Mivel nem adnak kedvesen töltőfejet az a kérdésem volna hogy a Huawei gyorstöltő fejjel tudom e rendesen tölteni addig amíg gyári fejet nem veszek hozzá"

    Define "rendesen".

    "Tudom hogy lassabban tölt mint a Huawei,az érdekel hogy tudom e használni normálisan addig"

    Define "normálisan".

    "Napközbeni netes zenehalgatással bt hangszóróval kibírja estig?"
    "Ha az óra is működik közben az mennyit használ közben?"

    Ezt mégis honnan kellene tudnunk szerinted? :W :W
    Millió dolog befolyásolja a fogyasztást, távolbalátással figyeljük meg netán a szokásaidat? Irtó szélsőséges az emberek tűrőképessége, nem vagyunk a helyedben.

    Igazán nem akarlak firkálni, de belegondolhatnál kérdezés előtt, hogy mennyire nincs értelme ilyen laza jelzőkkel egy hajszálnyit is releváns infót várnod. Kb. olyan, mintha azt kérdeznéd kép nélkül, hogy: "Jól áll ez a ruha?" :D Ha jön egy szenvedélyes hozzászóló, aki szerint "egy kalap szar az akkuideje, felejtsd el, nem tudom másoknak hogy bír ki akár csak egy napot is!" vagy egy másik, aki szerint "teljesen jó, nekem kibír néha két napot is, nyugodtan vedd meg, ne hallgass a siránkozókra!", mindkettő alaposan félre is vezethet.

    Ha cégnévre veszed a telefont és nincs lehetőséged visszaküldeni 14 napon belül, megkockáztatod pusztán az itteni válaszok alapján, hogy rajtad ragad, vagy hogy jelentős buktával adhatod el?

    A megoldás: megveszed neten, magánszemélyként, és ha nagyon nem tudsz vele megbékülni bármilyen szempontból, 14 napon belül visszaküldöd. És akkor ez a két hét a lehető legprecízebb információforrás, a te egyéni, személyre szabott, saját tapasztalatod lesz.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz Muerte68 #1473 üzenetére

    "te jóval lazábban olvastad el" -- Esküszöm, igyekeztem választ adni neked. Kutattam, mire gondolhatsz. De belefulladtam a lehetőségekbe. Na most, ha te szeretnél megtudni valamit, hadd ne én udvaroljalak már körbe, hogy mit is akarsz pontosan, vedd szépen a fáradságot, és fogalmazd már meg a kérdéseidet, ha nem is hajszálpontosan, de legalább ne ennyire pongyolán.

    Nem azt írtad, hogy "nem probléma-e a nagyobb töltőkapacitás", hanem hogy tudod-e "rendesen" tölteni. Mi az, hogy rendesen? :F

    Nem azt írtad, hogy "8 órát" akarod, hallgatni, hanem hogy "estig kibírja-e". Honnan tudjuk, mikor kelsz fel? :F

    És nem azt írtad, hogy "mennyi plusz fogyasztást jelent", hanem hogy "Ha az óra is működik közben az mennyit használ közben?" -- Mi mennyit használ? Az óra? A telefon? :F

    Arról nem is beszélve, hogy (1) a töltőd jó-e, azt a technikai paraméterekből meg tudtad volna állapítani, színtiszta logikai alapokon (2) ha 10 százalékkal kisebb az akku, nagyjából ennyivel fog kevesebbet bírni a telefon, ez is kitalálható.

    És mint kiderült, az egész bizonytalanság az akkukapacitás tekintetében jórészt irreleváns, mert: "eddig is sokat töltöttem a telefonjaimat, azt szeretem ha teli az aksi"

    Amit gondoltál, és amit leírtál, az köszönőviszonyban sem volt egymással. Persze le lehet engem hurrogni, de ami neked egyértelmű, másnak távolról sem az. Ha meg a kérdéseid láttán a 80% azt mondja magában, hogy "na, ez se tud kérdezni" és továbbgörget, te meg válasz nélkül maradsz, akkor ne csodálkozz.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    <morfondír ON>

    Alaposan kimerültek a készletek. Kíváncsi leszek, dobnak-e be valamit az 50 ezres vásárlási utalvány helyett (Media Markt, eMag) június 1-től, vagy hagyják egy kicsit "normál" áron ketyegni. Meg kíváncsi leszek arra is, emelik-e az árát. Jó lenne, ha (legalább) a nyár végére leesne az ára 300 környékére.... Tudom, álmodozok, de hátha.... Még jól megy az S9+, de már nagyon kacsintgatok az S22 felé. Meg várom a Watch 5-öt is, a nyáron érkezik állítólag jobb üzemidővel. Azt még nem tudom, hogy a hűségem lejártával veszem csak meg októberben a párost, vagy simán kp-ra már a nyár végén.... Meglátjuk. Bejön ez a forma végre, nem úgy, mint a korábbiak. :)

    <morfondír OFF>

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz RangerFox #1648 üzenetére

    Bárhol is hallottad, olvastad ezt, az félrevezetés! Idézet a békéltető testület honlapjáról:

    "az esztétikai probléma (különösen a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek, például bútorok, műszaki cikkek, stb.) is okot adhat a fogyasztó minőségi kifogására, hiszen a rendeltetésszerű használat mellett ez lényeges tulajdonsága a terméknek, hisz az már visszaköszön általában annak magas vételárában, épp ezért a tudatos fogyasztói döntést is jelentős mértékben befolyásolja"

    Írják ezt egy olyan bejegyzésben, ami épp arról szól, milyen gyakran utasítják vissza a vállalkozások jogszerűtlenül a minőségi kifogást arra hivatkozva, hogy "csak" esztétikai hiba. A lényeg: nem tehetik meg. A rendeltetésszerű használat mellett jelentkező esztétikai problémák ugyanúgy minőségi kifogásnak minősülnek, mintha elromlana.

    És mivel nem kötelező tokot vásárolni, ez vonatkozik a zsebben hordozásra is, ezt bármelyik bíróság életszerűnek fogja értelmezni. (Persze nyilván nem kulcscsomóval, pénzzel, vagy smirglipapírral egy zsebben használva.) :)

    A teljes cikk itt olvasható.

    [ Szerkesztve ]

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz RangerFox #1655 üzenetére

    Jah, az azonnali csere helyett valóban esélyes a huzavona. Pláne a Samsung utóbbi időben mutatott arrogáns bunkó vadkapitalista stílusát látva....

    "visszadobják, hogy nem rendeltetésszerű használat" -- Arra meg itt lesz ez a fórum, mint bizonyíték a békéltető testületnek, hogy tokban, meg nélküle, sima puha szövetzsebben is előjön, tömegesen, méghozzá hamar. És ez így bizony gyártási hiba.

    Bár valószínű nem sokan fognak panaszkodni érte, hiszen egy festett fémnél nem sok mindent lehet tenni, azt meg azért mégse szeretnénk (így én se), hogy jövőre mindegyik színű telónak ezüstös natúr alumínium színű kerete legyen. (Bár ebben az árkategóriában beleférne az is ha a fekete/sötétkék telefononkhoz kékített acél keretet használnának....)

    (Érdekesség: az S9+ keretén 4 év után sincs semmiféle pötty.)

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz Csocsesz75 #1677 üzenetére

    Érdekes, engem mindig idegesített a lekerekített oldal. :) Még a péklapátsága ellenére isnagyon szerettem pl. a Note4-et a fogása miatt, és az S22-ben (valamint a fogásuk miatt irigyelt, nem lekerekített iPhone-okban) számomra pont az az egyik legjobb dolog, hogy az élnek köszönhetően stabilabb a kézben.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz autotaxmo #1657 üzenetére

    "emiatt még itthon senkinek nem cseréltek garanciában telefont, mert esztétikailag nem volt a felhasznalonak elfogadhato"

    Te ott voltál mindegyik reklamációnál? :Y :Y Azta....

    Még egyszer: nem tehetik meg. Bár valószínűleg hiába írom, mert letiltottad a hozzászólásaimat, egyébként nem visszhangoznád a kereskedők jogszerűtlen álláspontját ilyen lelkesedéssel.... #1649

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz Csocsesz75 #1703 üzenetére

    Mint a Sony Xperia 1 III-nál? Látom egyre jár az agyunk. :) Az szerintem is a dizájn csúcsa, és ha azt nézem, hogy fütyülnek a kameraszigetre és lyukra, és jó hosszú telefont csinálnak, de egyben kellemes szélességűt is, amin szépen elfér még egy 1:2.4-es mozifilm is, akkor abszolút nyerők is lehetnének....

    De az áruk, az sokkoló. :Y És hát a Samsung ökoszisztéma is nehezen kiváltható, na.

    Leszivároghatna ez a lecsapott dizájn az 5-ös szériába a kerekítés helyett, mondjuk egy 300 KHUF alatti árba, meg csiszolhatnának még egy kicsit a kamerán (mert a szenzorok alapból igencsak rendben vannak, csak a szoftveres körítés és az automatika harmatos), és nagyon erősen elgondolkodnék.

    [ Szerkesztve ]

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz autotaxmo #1707 üzenetére

    Hogyne, Magyarországon élek. Csak nem hagytam el a tökeimet, és megvannak a jól bevált módszereim. A legrosszabb esetben is pár nap alatt el tudom érni, hogy (ha kell) 4-5 alkalmazott is a legutolsó szervizestől a középvezetőig hanyatt-homlok az ügyemet intézze, és gyomorgörcs kapja el, ha meglátja/hallja, hogy én keresem.

    És hogy mennyire nincs esélyem? A Note 4-esemet kicserélték egy vadi újra. Igaz, ott már a Vodafone akkori francia vezérigazgatójának is kellett írnom, de akkor is cirka 2,5 óra volt az egész. :)

    De olyan is volt, hogy az ügyfél (szerviz által letagadott) hibás cuccával visszamentem a kereskedőhöz, elkértem a vásárlók könyvét, és amikor megmondtam, mit fogok beleírni, a tulaj azonnal elkezdett könyörögni, hogy mondjam meg, hogy mit szeretnék, azonnal teljesíti, odaad bármit a polcról, csak ne tegyem.... ;] ;]

    Egyébként 99 százalékban nem szokott (saját) probléma lenni (jó helyen vásárolok, és nem félnek elmondani előre a buktatókat), ügyfeleknél annál inkább -- IT rendszertervezéssel és -üzemeltetéssel foglalkozó cégem van. Ott aztán vannak cifra dolgok, (pl.) itt is felmerült már a Yettel dilettantizmusa, béka segge alatti szolgáltatása, UPC illetve helyi netszolgáltatók gányolásai.... De ez már egy másik téma. Szóval edzett vagyok, meg rutin is van. Amikor látják, hogy ismeri az ember a jogait, és az érdekérvényesítő ereje is a helyén van, nagyon-nagyon gyorsan el lehet intézni sok dolgot.

    Ha te nem tudod, hogyan, vagy nem hiszel benne, az nem jelenti azt, hogy nem lehet.

    Azt az idézetet meg persze hogy olvastam, csak épp nem hat meg: egy jótállási jegy semmiféle törvényi vagy jogszabályi előírást nem írhat felül. Egy lakás adás-vételi szerződésbe sem írhatod bele, hogy ha undok a másik, leszúrhatod....

    Ott a leírás a korábban linkelt cikkben, köznyelven, mik a leggyakoribb szituk, és hogyan kell eljárnia a kereskedőnek / szerviznek. Tényleg olvasd már el, sok más érdekesség is van benne, mert nagyon fárasztó a tévesen rögzült álláspontoddal szemben érvelni. Aztán lehet a következő olvasmány a jogtárból a garancia, szavatosság, és a vásárlói szerződés, és ha ez kész, akkor beszélgetünk.

    A probléma ott gyökeredzik, hogy a vevők 99 százaléka -- no offense, de te is -- csont nélkül bekajálja, ami le van írva valahova, és elég egy határozottabb ügyfélszolgálatos, hogy fülét-farkát behúzva elmenjen valamilyen fórumra siránkozni. Csakhogy ez még mindig nem jelenti, hogy (1) az ügyfélszolgálatosnak igaza van (2) hogy a vevő kihasználta minden jogorvoslati lehetőségét.

    Az emberek lusták, hiszékenyek és ostobák (tisztelet a kivételnek), de azért, mert e mintázat alapján cselekszik a többség, és tehetetlenül vergődik, nekem még nem muszáj. Pl. fogadni mernék, hogy te is inkább ismét, sokadszorra szenvedélyesen ellenkezni fogsz a saját tapasztalatodra hivatkozva, mert ez az egyszerűbb, mint hogy egy szót is elolvasnál az ajánlottakból. Csakhogy az ellenkezéssel egy centit sem leszel előrébb, csak az olvasással. Igen, ehhez energia kell. De ha én tudom, mit tehetek, te pedig nem, akkor nem a hitedre alapozva kell szajkózni, hogy "úgysem fog sikerülni".

    Már csak azért sem, mert az elmúlt ~30 évben nekem elég sok minden sikerült. :)

    "Akár úgy gondolod, hogy képes vagy rá, akár úgy, hogy nem: igazad van." :))

    [ Szerkesztve ]

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz M5Norbi #1721 üzenetére

    Az A52s valóban rendkívül jól eltalált, ha nem teljesítményfanatikus valaki, bőven tökéletes. Muternak is ilyet vettem. :) Akármilyen kukacos is vagyok, csak két dolgot hiányolok belőle, azt is csak kicsit: 4K/60fps videó és vezeték nélküli töltés. Ha nem ilyen péklapát lenne, csak max. 70-71mm körüli szélességű, még magamnak is ilyet vennék. Sőt, megdöbbenve vettem észre, hogy immár az A33-nak is 90Hz-es AMOLED kijelzője van, és van benne optikai képstabi is, innen kezdve az is tökéletesen elég sokaknak. Pláne ha pár hónap után az árai is leesik 100e KHUF környékére. Ha valaki együtt tud élni pár kisebb kompromisszumokkal, harmadáron kaphat egy jó telefont....

    Örömteli, hogy komolyan kezd végre odafigyelni a Samu a középkategóriára is. Valószínű egyre fájdalmasabb lett neki a Xiaomi térnyerése.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz Vitaqo #1723 üzenetére

    Helyzet- és emberfüggő. A törvényi háttérnek hadd ne én járjak utána neked. Ott a cikk, olvasd el.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz autotaxmo #1724 üzenetére

    https://a.te.ervelesi.hibad.hu/szalmabab

    Erről beszéltem. Nem olvasol, csak előkapsz kényelmes eszközöket a fotelből. Most például túlzásokba esel. Így nem lesz érdekérvényesítő képességed soha, teljesen kiszámítható, hogy ezt kiröhögik minden üzletben. Sajnálom, de ettől még engem nem röhögnek ki, és ettől még mindig nem lesz igazad. :)

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz David3 #1727 üzenetére

    Jelentéktelen, vagy normális kopás miatt én sem vittem vissza még készüléket, kicsinyes dolog lett volna. Használni veszem mindet, nem vitrinben tárolni. Persze ha két hónap alatt lekopna az S22 szélének a negyede, akkor biztos tennék az ügy érdekében, csak nem tudom, mit vennék helyette....

    Volt, hogy a Nissanomon (három évesen vettem használtan) fényezési hibát találtam, kijavíttattam a kereskedővel (vásárláskor nem vettem észre, csak amikor szakember utólag megmutatta). Teljesen magától értetődő és konfliktusmentes volt az egész ügyintézés. És olyan is volt, hogy egy korábbi Skodámat teljesen elkopott féktárcsákkal vettem meg (nem vettem észre vásárláskor), azt is könnyedén sikerült kicseréltetnem, gyári újra, ingyen, pár napon belül. Az autóház szervizese hívta fel rá a figyelmem, hogy ezt így nem szabad használni és hogy ezt így el sem lett volna szabad adni. Ilyen is van. Még évtizedekig jártam ahhoz a szerelőhöz, a későbbi autóimmal is, maszekban is. Ugyanezen a Skodán évekkel később generátort cseréltek, ami három hónapon belül tönkrement, és otthagyott 150 km-re az otthonomtól. Eljött értem barátom, hazamentünk, másnap (szombaton) bementem az autóházba, elmondtam, mi a bajom, erre az autóház ügyvezetője beült a kocsijába, és egy technikussal, egy műszerrel, meg egy új generátorral elvitt oda, ahol megállt az autó. Még egyszer: egy szombat (!) délelőttön. Megcsinálták, hazajöttünk, közben végig a műszert nézte mellettem a technikus, itthon mondta, hogy nem lesz gond, megköszöntem szépen, aztán még vagy 8 évet elment az autó, azután adtam csak el. Még csak könyörögnöm se kellett ehhez az ügyintézéshez se.... Egyszerűen csak amikor azt mondták a szervizben, hogy nekem kell hazaszállíttatnom az autót, és bevinni hozzájuk, kértem az ügyvezetőt. Ő meg megkérdezte, hogy ráérek-e most? Ráértem. :)

    Nem nagyon tudok mit mondani, tényleg csak hit kérdése. Alig tapasztaltam abból bármit, ami miatt tömegek méltatlankodnak a neten, pedig volt nem kevés problémám az életben. Ez nem szerencse, és pszichopata fejem sincs.

    Tudom, mit akarok, határozott vagyok, és nem hisztizek, hanem következetes vagyok és kemény. Szerintem ennyi.

    ***

    Legutóbb édesanyám hasnyálmirigy gyulladással volt kórházban (ez, ha nem figyelnek rá oda, halálos is lehet), ahol nem kapta meg az esti infúzióját, mert bunkó volt az ápoló (férfi), mert szerinte nem lehetett bekötni a kanült. Hajnali fél ötkor görcsök között, sírva hívott muter, addig nem is tudtam az eseményekről. Felhívtam a kórházi ügyeletes orvost (nem kis kórház), mondtam neki, hogy mi a helyzet, erre azt válaszolta, hogy majd a reggeli vizitkor megnézik. Na ott felugrott bennem a pumpa, elkértem a főnöke telefonszámát, és megmondtam neki, ha tíz percen belül nincs bekötve a kanül és az infúzió, a rendőrséggel és a betegjogi képviselőmmel fogok világraszóló botrányt csinálni húsz perc múlva, személyesen. De hát ő most épp -- mondom nem érdekel, tíz perce van, utána indulok. Levegőt sem kapott szerencsétlen, hogy hát őt még negyven év alatt nem érte ilyen kritika, én meg csak annyit mondtam neki, hogy hát akkor most 40 év után ideje nekiállni gyorsan és hatékonyan dolgozni. Nyolc perc múlva hívott (vitt magával egy profi ápolót, aki tud is kanült bekötni), hogy az infúzió kész, az ápoló már nem az első alkalommal volt bunkó, és reggel megy is riportra a főnökéhez. A kórház akkora, hogy szerintem át se lehet érni az egyik feléből a másikba nyolc perc alatt, nemhogy kanült és infúziót bekötni.... Érdekes, mégis sikerült nekik.

    Ja, mindig el szoktam kérni annak a nevét, akivel beszélek. Tudják, hogy nem bújhatnak el. Ez szerintem sokat számít. És soha nem tárgyalok olyannal, akit nem tudok visszahívni. Mellettem érezni szokták, hogy a cselekedetekért és az eredményért felelősséget kell vállalni, nincs mese.

    Szóval a kanül bekötés után meg a biztonság kedvéért felhívtam az ápolót, és megmondtam neki, hogy ha még egyszer egy betűnyi panaszt hallok édesanyámtól rá, akkor a golyóit is leperelem róla, hogy a gyerekei is fizetni fogják még három generáción át, megértette? A válasz egy halk "igen" volt. Muterra meg háromszor annyira figyeltek oda ezt követően, mint kellett volna. :)

    Fontosnak tartom elmondani, hogy ez itt a városban egyetlen tapló ápoló volt, egyébiránt olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy ezen kívül mindig udvarias, gyors, szakértő ellátást kaptunk mindig, mindenkitől, a mentő is pár percen belül kiért mindig, és a kórházaink is top európai állapotban vannak. Nem csak egy, az összes. Ez az ápoló kb. az elmúlt 25 év egyetlen fekete báránya volt. Még mielőtt az egészségügyet állna neki valaki szidni....

    Nem tudok mást mondani tényleg, mint hogy nem kell szívbajosnak, meg tudatlan hisztis puhapöcsnek lenni. Úgy gondolom, a hozzáállás és a legelső benyomás 99 százalékban azonnal determinálja, milyen bánásmódot kap az ember. Egy hisztis pöcsnek én se szívesen segítek, de megteszem, egy önérzettel megáldott eladó meg naná, hogy direkt élvezkedni fog, és élvezni, hogy hatalma van a szemétdombján. Egészen addig, amíg nem éreztetik velük, hogy a hatalmuk nagyon is véges, mind terjedelemben, mind időben. ;]

    És persze van, amikor a jog sem segít, de ez egészen ritka eset. Ezt is el tudom fogadni.

    [ Szerkesztve ]

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz autotaxmo #1744 üzenetére

    Figyi, hiába ismétled önmagad ezredszer, és írsz le valamit sokszor, attól még nem lesz igazad. És sajnos attól sem lesz igazad, ha engem próbálsz támadni, hitelteleníteni vagy lejáratni. ¯\_(ツ)_/¯

    1. Nem garanciáztatok olyan dolgokat, ami nem jogos.
    2. Nagy értékű műszaki cikknél az esztétikai hiba jogos minőségi kifogás.
    3. Azért, mert le van írva valami, attól még nem feltétlenül igaz. Bármilyen sokszor ismétled, akkor sem.

    +1. Egyáltalán nem balekekkel meg kreténekkel futottam csak össze. Milliárdos cégvezetőknél is sikerrel jártam. Többnél is.

    Pontosan ezt a hozzáállásod használják ki a tisztességtelen kereskedők és szolgáltatók, hogy azt hiszed, a törvényt olvasod. Toporzékolhatsz is, de ez akkor is csak a te hited, a tény pedig az, hogy az nem a törvény, ami oda van írva. Az egy papír, amit Juliska megírt Word-ben, és kinyomtatta a nyomtatóján. Ha azt írná bele, hogy a reklamáló ügyfelet fel lehet pofozni, azt is hagynád? :)

    És mivel sokadszorra szajkózod érvek nélkül, hogy szerinted hogy van, meg hogy te kiröhögnél, és unom a szegényes vitamódszereidet, plusz időm sincs érzelmi alapú benyomásokkal vitázni, a következő ilyen után egyszerűen tiltani foglak.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz autotaxmo #1745 üzenetére

    Nem vagyok politikus és nem külföldön élek. Magyarország, megyeszékhely. Mellesleg a városunkban sokan elégedettek az egészségügyi szolgáltatásokkal, annak ellenére, hogy egyáltalán nem kormánypárti település vagyunk. A várólisták persze itt is lehetnének rövidebbek, szóval fejlődni persze itt is lehet, de az egész gazdaság szenved a munkaerőhiánytól, nem csak az egészségügy.

    Egy hete a foodpanda nem hozott ki 1 db Fanta 1,75 literes üdítőt. Reklamáltam, a futár bunkó volt, elhúzott, azt mondta, írjak az ügyfélszolgálatnak. Írtam. Egy bunkó tinicsajszi lerázott. Írtam másodszor is, leírtam hogy bunkó volt a futár, meg az előző kiscsaj is, szeretném megkapni a nevüket, és hogy miként kívánja a foodpanda ezt kezelni, illetve hogy beszélhetek-e supervisorral? Ugyan üdítőm nem lett (ami a vezetékes ivóvíz korában azért lássuk be, túlélhető) és neveket sem kaptam, de összesen 10 perc alatt több, mint 6000 Forintnyi kupont azért hozzám vágtak. Egy 600 Forintos üdítő elmaradása miatt. Ne legyek elégedett?

    (A táblázatban az első 4 tételt emiatt kaptam, azóta már el is költöttem.)



    Több példát nem írok, volt bőségesen. Hogy mit hiszel, az meg most már tényleg nem érdekel.

    A leírtak megtörtént események. A meggyőződésedet és a viszontagságaidat meg esélyes, hogy a saját rendkívül nyomasztó attitűdödnek köszönheted. A rugdosásom helyett ha ezen változtatnál, valószínű te sem lennél ilyen frusztrált.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz thomas92 #1750 üzenetére

    Bocsi, nem én írok félrevezető valótlanságokat, személyeskedek a másikkal, meg nem én "röhögném ki" a másikat....

    (Egyébként még egy ismétlés vagy szemtelen bekóstolás a részéről, és részemről megy a tiltottak közé. Szerintem sokat elárul, hogy ő lesz az első.)

    [ Szerkesztve ]

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz autotaxmo #1757 üzenetére

    Mivel sokadszorra voltam türelmes az óvodás túlzásaiddal szemben, és csak nem bírod abbahagyni, mész szépen tiltásba. További kellemes hánykolódást az élet viharos tengerén.

    Búcsúzóul. Lásd, hogy megy ez a felnőtteknél. :D :D

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz Vitaqo #1779 üzenetére

    Folyamatosan követem a hivatalos beszerzési forrásokat, ha elém állna életem lehetősége, lecsapjak rá, mivel októberig egyáltalán nem sürgős a csere, az S22 viszont nagyon tetszik. :) A szürke forrásokat nem figyelem és jó szívvel nem is ajánlom.

    Május hónapban azt vettem észre, a -50 ezres akciós fehér források (MM, eMag) és a szolgáltatók, ahol eleve kb. az ötvenezerrel csökkentett áron vehetők meg a készülékek listaáron (ez a 22 esetében cirka 285e bruttó, kivéve Telekom: 330e) az elmúlt napokban hol ebből, hol abból (S22/S22+/különböző színek) rendre kifogytak, de azért pár nap alatt érkezni szokott vagy ide vagy oda valami.

    A Samsung hivatalos oldala számomra azért nem játszik, mert nem adnak cégnévre számlát, az Experience Store-okban meg most épp nincs a -50 ezres akció, így most nincsenek versenyben.

    Mivel a saját bevallása szerint az eMag meg jogi személyeknek (aka. cégeknek) 12 hó garanciával árusít, ezért ők is kiestek. Még ha a valóságban esetleg nem is igaz, és a samsungok garanciáját cégként is érvényesíteni tudnám, ilyesmit akkor se írjanak ki az oldalukra, mert gáz. Semmiben sem különbözök egy magánfelhasználótól, sőt, éppen hogy kevesebbet lógok a telefonon, mint sok magánszemély.

    Most május 31-el lejár ez az 50 ezres akció, utána változás jön, szóval pont ezekben a napokban kiemelten érdemes az eseményeket figyelni -- bár nagyobb akció esélyes, hogy csak a nyár végén/ősszel lesz, ha addig nem vágja félbe láncfűrészként az álmainkat az elszálló Euró miatti árkompenzáció....

    [ Szerkesztve ]

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz falabu88 #1889 üzenetére

    1. A hivatalos Samsung oldal nekem egy ideje roppant bűzös. Cégeknek nincs számla, a számla kiállítója valami szlovák cég, talán még azt sem zárnám ki, hogy valami ÁFA-csaló bandával van dolgunk...? Ezeknek a dolgoknak már a tizede is elég nekem ahhoz, hogy a közelébe se menjek a hivatalos oldalnak.

    2. A garanciajegy nem opcionálisan adható, hanem kötelező, annyi könnyebbség van 2021-től, hogy lehet elektronikus is, de akkor elektronikus aláírással is kell rendelkeznie.

    "A jótállást érintő idén (2021-ben) életbe lépett új szabály az is, hogy a kereskedők elektronikus jótállási jegyet adhatnak, ezt legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon kell megtenniük. A jótállási jegyen fel kell tüntetni a vállalkozás képviseletében eljáró személy elektronikus aláírását. Fontos, hogy az elektronikus jótállási jegy nem kötelező, csak lehetőség a kereskedők számára. A vevők szempontjából azért jó, mert így nem kell a papíralapú jótállási jegyeket a fiókban őrizgetni, elég az e-mailfiókban vagy a számítógépre lementve tárolni. Ha kereskedő nem elektronikus jótállási jegyet ad, akkor azon a vállalkozás bélyegzőjét és a céget képviselő személy aláírását is szerepeltetnie kell. A jótállási jegyen ezen túl szerepelnie kell a kereskedő és a gyártó nevének, címének, valamint a vásárló jótállásra vonatkozó jogainak is."

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz Essien #1906 üzenetére

    A Samsung ügyfélszolgálat sem tehet önkényesen másként, ahogy a törvény rendelkezik, még akkor sem, ha ez jófejségnek tűnik. És hiába elég a számla, ha a könyvelésben van, az eredetihez meg nem ragaszkodhatnak a szervizben, lévén számviteli bizonylat, és a vásárló kötelessége megőrizni. Nem is adnám oda az eredetit soha, hiszen ha elhagyja (összemaszatolja -- erre volt példa) a szerviz, én rohangálhatok pótlásért.

    Azt megértem, hogy a garanciajegy mellé sok helyen kérik a számla másolatát, mivel elég sok volt a visszaélés a dátumokkal. De ha valaki pl. évente cserélgeti a cuccait, akkor neki meg tényleg hasznos ha van külön garjegy. De ha egy üres garjegy mellé valaki becsatol egy számlát, azzal is könnyen vissza lehet élni, hiszen egy számlamásolatot könnyen lehet hamisítani (sokszor talán még könnyebben is, mint pl. egy hologramos garanciajegyet), és ellenőrizni sem tudja senki a dátumait az adóhatóságot kivéve.

    Szóval nem egyszerű a történetet mindenki számára megnyugtatóan szabályozni úgy, hogy kényelmes is legyen, meg erdőbarát is, és egyben lezárjunk mindennemű visszaélési lehetőséget is....

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz autotaxmo #1911 üzenetére

    És szerinted bárki felhívhatja a Media Markt-ot, hogy egy adott számla dátumáról érdeklődjön? Még a vevőnek sem adják ki telefonon. Ez bizalmas üzleti adat. De még ha odamegy a szerviz képviselője, az sem kérhet számlamásolatot.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz autotaxmo #1912 üzenetére

    1. Sehol sem írtam, hogy a számla ne lehetne egyben garanciajegy is. Az ilyen összevonás hátrányairól írtam.

    2. Bárhogy is maszatolnak a kereskedők, és bármennyire is nyomod ennek bedőlve a téves egyéni értelmezéseidet, megmutathatnád, hogy melyik "jótállási jegyként is" adott számla tartalmazza a 151/2003. kormányrendelet 3. paragrafus (3) bekezdés c, e pontjai által előírtakat?

    c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,
    e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit,

    Egyik sem? Nocsak. És ha a számla jótállási jegy is egyben, akkor törvényi előírás szerint vagy elektronikus aláírással, vagy bélyegzővel+aláírással is el kell látni. Ez sem jellemző sokszor, így aztán végképp nem tekinthető garanciajegynek nagyon sok számla, amire ezt ráfogták.

    Igen, ezeket mind fel kell tüntetni a jótállási jegyen, vagy akként funkcionáló bizonylaton, amit kap az ügyfél. Ez nem lehetőség, ez kötelező.

    3. Olyan, hogy itthoni Samsung, mint kereskedő, nem létezik. A hivatalos oldal mögötti kereskedő egy szlovák cég. A két nagy hazai forgalmazó szintén csak disztró, és nem a Samsung. Egyébként láttam már ennél nagyobb disznóságot, nagyobb cégnél is. Az, amit az ÁSZF-ben is hirdetnek, idézem: "vállalkozás a Weboldalon nem vásárolhat, mivel a rendszer nem képes ÁFA-s számla kiállítására", szembe megy az ÁFA törvénnyel. Arról nem is beszélve, hogy magánszemélyeknek tudnak ÁFÁ-s számlát kiállítani, tehát valójában képesek ÁFÁ-s számla kiállítására, csak ezt a magyar NAV adóügyi rendszerébe nem hajlandóak feltölteni, ezért inkább maszatolnak.... Vajon miért, egyet találgathatsz...?

    Vagy szerinted belefér trükközés nélkül, hogy bruttó 260 körül adják azt a készüléket, amit bárki más minimum 305 ezer körül? Számodra nem furcsa, hogy a kettő között épp kb. egy fél ÁFA a különbség? Ne legyél naiv.

    Ennyit a kereskedőkről.

    Kérdéseim:

    - Mikor fejezed be végre a kötekedést?
    - A folyamatosan személyeskedő stílusodat meddig tűrik még az adminok?

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz autotaxmo #1937 üzenetére

    "oda viszem vissza ahol vettem"

    Bölcs dolog ez, amikor ők is csak átküldik a hivatalos márkaszervizbe. :) Vidékiként ugyan kényelmi okokból van értelme, ha távol a hivatalos szerviz, de itt nálunk gyalog kb. másfél perc, viszont ha a kereskedőre bízom, plusz napokat pazarlok el értelmetlenül.

    Mások sokszor pont azért mentek közvetlenül a márkaszervizbe, mert átírtak egy számot a számla másolatán PS-el, amivel hozzáadnak jó pár hónapot a garanciához, aminek a valóságát a szerviz csak akkor tudna ellenőrizni, ha bekérné az eredeti számlát. Erre meg hoznak ezer+1 kifogást, miért nem tudják bevinni: könyvelőnél van, adóhatóságnál van, mert ellenőrzik a céget, stb. stb.

    Ismerem itt a városunkban a hivatalos Samsung szerviz és az egykori Nokia szerviz tulajdonosát is, illetve két Vodafone hivatalos szaküzlet vezetőségét is, sok történetem lenne, ami a fiatal korodra tekintettel komoly meglepetésekkel szolgálhatna.

    Ezek a visszaélések kerülhetők el egy megfelelő garanciajeggyel.

    Most megint unatkozol egyébként, és minden mondatomba bele fogsz kötni? Mert akkor inkább nem rakom helyre a tévedéseket, hagylak ámokfutni, és nem érdekel, ha teleszórod a fórumot téves infókkal -- kérdés, a csoport mennyire fog örülni, ha az üzletekben/márkaszervizben derül ki, hogy hülyeséget beszéltél, vagy ha emiatt nem tudják érvényesíteni a jogaikat.

    Sok kárt okozol így, de nekem tényleg édes mindegy, a provokatív kötekedésedre nagyon nem vagyok kíváncsi.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz autotaxmo #1943 üzenetére

    Valótlan dolgokat? Légyszíves olvasd már el a jogszabályt. Ez a nem a Juliska ügyféltájékoztatója a szurkemobil.sk oldalról!

    És igen, ~50 évesen van mögöttem pár infó, és tapasztalat, amiről a hozzászólásaidat olvasva nyilvánvaló, hogy neked sejtésed sincs.

    "Ja es nem ugy volt hogy letiltottal?"

    Nincs értelme, sajnos ugyanúgy látod a bejegyzéseimet. Ezért ha nekiállsz nyomni a tipikusan elterjedt félrevezetéseidet a csoportban, pláne ilyen aggályos stílusban, akkor nem árt, ha a hivatalos információk forrását is el tudja valaki olvasni.

    Tipikusan te vagy az az ember egyébként, aki miatt tévinformációk végtelen tömege terjeng az egész társadalomban, és aki miatt az értelmes kereskedőkkel és szolgáltatókkal hadakoznak az ügyfelek tömegei, mert "egy fórumon olvasták" az okoskodásaidat.

    Ideje lenne tisztába tenni a fejedben, a társadalmat szabályozó rendszer neve a törvénytár, és nem az amiket összeollózol, és sajátosan értelmezel mindenféle szedett-vedett kereskedőtől.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz falabu88 #1944 üzenetére

    Szerintem a törvényi szabályozást felülteljesítve a Samsung minden körülmény között adja a három évet, de az extra vállalásokból csak az tekinthető hivatalosnak, amit papíron (vagy elektronikus dokumentumon) is megkap valaki.

    Pl. ezért sem vásárolok az Emag/Edigital-nál, mert élve a törvény adta lehetőségekkel cégeknek csak egy év garanciát írnak ki a weboldalukra -- és ha kap is valaki normális Samsung három éves garanciajegyet, és tudja is érvényesíteni (ami valószínű), ennek a kommunikációja akkor is eléggé visszatetsző, különösen, hogy a céges felhasználók többnyire kevésbé strapálják a készülékeiket, mint a magánszemélyek.

    Ha egy gyártó 3 évet ad mindenkinek, aki hivatalos forrásból vásárol (és esélyes, hogy a Samsungnál így van), azt legalábbis bölcs dolog lenne pozitív reklámként kommunikálni. Ha ehelyett automatizmusokra bízva mindenhova odabiggyesztik, hogy "Garancia, jogi személy: 12 hónap", arra én a pénztárcámmal szavazok. :)

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz falabu88 #1948 üzenetére

    Jogos, ezt emlékezetből írtam, az ÁSZF szerint "A Weboldalon megvásárolt termékek kiszállítását a Samsung SDS Global SCL Szlovákia, s.r.o. (Gáň 318, 924 01 Gáň, Szlovákia, székhely: Revolučná 953/1, 924 01 Galanta, Szlovákia) szervezi."

    Tehát nem a számla kibocsátója, hanem a szállítás szervezője gyanús.

    Ha már rákérdeztél, pontosítanék még valamit, amit korábban írtam, csak kicsúsztam a szerkesztési időkeretből:

    "magánszemélyeknek tudnak ÁFÁ-s számlát kiállítani, tehát valójában képesek ÁFÁ-s számla kiállítására, csak ezt a magyar NAV adóügyi rendszerébe nem hajlandóak feltölteni, ezért inkább maszatolnak"

    Helyesbítve: "ezt a magyar NAV adóügyi rendszerébe nem hajlandóak feltölteni, pedig ez cégeknek történő számlázáskor kötelező, ezért inkább maszatolnak".

    Összegezve:

    -- akkora kedvezmények vannak az oldalukon, amit sehol senki nem tud nyújtani (ha ez amúgy abból fakad, hogy ők A NAGY Samsung, akik megtehetik, akkor meg menjenek a francba, hogy így kiszúrnak a saját forgalmazóikkal! ez így ugyanis totál inkorrekt, sehol az üzleti életben nem elfogadott)
    -- szlovák cég "szervezi" a szállítást,
    -- valamiért nem akarnak számlaadatokat küldeni a NAV felé (azt ugyanis nem feltételezném, hogy ezt egy ekkora cégnél nem tudják megvalósítani).

    Ezek együttesen ráncolják a szemöldököm. :) Ugyan nem biztos, hogy ez így törvénytelen, de sok sebből vérzik, az biztos.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz anonymus89 #1954 üzenetére

    Ha ebből a kettőből kellene választanom, akkor számomra a Thin fit elegánsabb.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz autotaxmo #1959 üzenetére

    1. Nem rágalmazok, hanem kétségeim vannak, és leírom, ha valami bűzlik. A kettő nem ugyanaz, az utóbbit törvényesen megtehetem.

    2. Ha kimarad valami, és pótlom, az nem a rágalmazás korrigálása, és "eszmélés".

    3. Az, amit az Emag csinál, hogy vállalkozásoknak kevesebb garanciát ír ki az oldalára, miközben a Samsung ugyanúgy biztosítja a garanciát cégeknek is egyrészt (marketing szempontból) ostobaság, másrészt törvényellenes, mert szintén törvényben foglalt, hogy a gyártó által biztosított garanciát a forgalmazó köteles továbbadni a vásárlónak.

    Épeszű ember figyelmesen olvas, tájékozódik előre, hogy ne érje meglepetés, nekik szólnak a bejegyzéseim, nem a megtévesztéseket vallási fanatizmus szintjére emelő és hirdető önjelölt véleményvezéreknek, mint te.

    Szóval a fejed tetejére is állhatsz, sajnos akkor sincs igazad. Sőt, ha engem rágalmazással vádolsz alaptalanul, azzal te magad válsz rágalmazóvá, úgyhogy most jött el az ideje, hogy hátrébb vonulj az agarakkal, mert innen kezdve következményei lesznek.

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz Curtain #1966 üzenetére

    Én benne lennék örömmel, de a kollégának becsípődött, hogy itt a fórumban, nyilvánosan bele kell kötnie minden hozzászólásomba. Sajnálom, komolyan, de nem tudok mit tenni azzal, hogy valamiért kipécézett. Nem gondolom, hogy ezért hallgatásba kellene burkolóznom, különösen, hogy nekem nem szokásom ilyen kulturálatlan stílusban nekiesni senkinek.

    Megkértem rá, hogy ha kérdése-baja van, privátban írjon, meglátjuk, képes lesz-e betartani a fórum érdekében.

    [ Szerkesztve ]

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz thomas92 #1972 üzenetére

    Én is értetlenül állok ez előtt. 22 éve vezetek kereskedelmi-szolgáltató céget, 18 éve vagyok fórumtag, eddig mindenhol megköszönték a hiteles információkat, amiket megosztottam a közösséggel.

    Megkértem rá, hogy ha kérdése-baja van, írjon privátban. Meglátjuk, képes-e betartani a fórum érdekében. Reméljük...

    Elnézést kérek mindenkitől a fiatalember nevében is, nem tudom mire vélni a mérhetetlen ellenszenvét, sajnálom, és köszönöm a türelmet. :R :R

    [ Szerkesztve ]

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz Armi5 #1976 üzenetére

    Nem volt még rá szükségem, nem tapasztaltam lassulást, problémát frissítés után egy telefonomnál sem. A jelenlegi S9+ a korábbiakat is felülmúlja, gyári telepítés (4+ éves), nem volt még FR soha, és azt sem tudom, hogy kell a recovery menübe menni. :) (Mondjuk nem voltam mindig ilyen szerencsés, ez egy kivételesen jól sikerült kis telefon.)

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz andriska0725 #2009 üzenetére

    Folyamatosan követem a fórum eseményeit, de ilyen mértékű problémára eddig nem volt példa, és a panaszod kommunikálása sem tűnik a részedről túlságosan kukacoskodónak. A mindennapi használatot ennyire akadályozó dolgok észlelése esetén könnyen lehet, hogy kifogtál egy hibás darabot. Ha minden frissítés fent van, akkor hatványozottan.

    Ha nem tettél fel semmilyen olyan programot, ami viszonylag sok teljesítményt igényel (érdemes lenne egy FR után pár napig mindenféle program telepítése nélkül megvizsgálni a működést), akkor én meglátogatnám a szervizt a helyedben.

    [ Szerkesztve ]

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

  • petesejt

    aktív tag

    válasz TODI1111 #2083 üzenetére

    Eljön az idő (hamarabb, mint gondolnánk), hogy Lítium, és számtalan más nyersanyag híján az elektromos eszközeink túlnyomó része vezetékes lesz újra, vagy kondenzátoros eszközöket használunk, melyeket óránként tölteni kell majd....

    "Ne félj a haláltól! A stressz minden napodat elrontja, a halál csak egyet fog." - SH

Új hozzászólás Aktív témák