- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Mobilarena
Összefoglaló
Firmware letöltése
XEH (független) - 2024-03-01 (Frissítés: 2024-03-19) [Android 14]
TMH (Telekom) - 2024-03-01 (Frissítés: 2024-03-19) [Android 14]
A52s 5G ujjlenyomat olvasó tapasztalatok
Fotók a mobillal
Új hozzászólás Aktív témák
-
gerner1
veterán
válasz undercover #259 üzenetére
"Az mitől lehet, hogy aktiválva van a szolgáltatónál (Telekom) a Volte. A telefon beállításokban be van jelölve, hogy Volte hívások... de fent mégsem jelenik meg a Volte ikonja?"
- Telekomos SiM -mel, illetve Telekom -os (TMH) aktív-CSC kóddal, nincsen VoLTE ikon."Sőt van olyan, hogy hívnak.... és nem tudnak felhívni mert én nem kapok róla értesítést. Pedig van térerőm. Hibás lenne a sim kártya vagy mitől lehet ez?"
- Egyrészt, nem evidencia, hogy a VoLTE, mindig, mindenhol állandóan elérhető (sajnos, a 'köztudatban' helytelenül van jelen..). Azokban a szituációkban, amikor az aktuális torony éppen nem szolgál ki VoLTE -val, azokban 'CS-fallback' van. A fallback -kel sajnálatos módon, néha együtt jár az, hogy a hívás 'bent ragadhat', amelyről többnyire utólagosan értesít a rendszer (vagy azt sem...) .
Amióta az 5G kiépítése történik, azóta azokon a helyeken -ahol éppen a tornyot 'vértezik fel' az 5G -vel- ... ~4-6hétig ilyen anomáliák vannak. Ne felejtsük el, hogy ha 5G -n van a készülékünk, akkor híváskor (VoNR hiányában) eleve 'EPS-fallback' van első körben ⇒4G -re, és ha azon éppen nincsen VoLTE support, akkor onnan 'CS-fallback' van ⇒3G -re (ha ott nem került lekapcsolásra..), vagy annak hiányában tovább 2G -re. Ezekkel pedig, a hívás kifut(hat) a központban beállított speckó limitjéből, és a hívás nem épül fel.
A legtöbb topikban, a többségnek, az a javaslat szokott beválni, hogy egy időre kapcsoljuk ki a VoLTE -t & VoWiFi -t. De, ez mellett, ideiglenesen, a hívásokra használt SiM -en, a 'Fix 2G' -re állítás is eredményes szokott lenni. -
gerner1
veterán
válasz undercover #276 üzenetére
Amennyiben mindenhol + minden időpontban, bármely irányba/ból ezt tapasztalod, akkor esélyesebb a készülékhiba.
Amennyiben: nem, akkor téged is a szolgáltatód hálózata 'kényeztet'.
-
gerner1
veterán
Magyar hivatalos forrásból származóra van a 'full' Samu garancia. A hivatalos viszonteladókról van infó a Samu web-felületén.
Minden példány, amely más EU -s országból származik, arra csak az első évben van garancia itthon. A többit, abban az országban lehet érvényesíteni, ahonnan származik. Az EU -n kivüli országból érkezőre pedig: semmilyen sincs (pl: Svájc is ilyen..).
Vannak típusok, amelyek például (a 256GB -os típus variáns..) itthon, hivatalosan, nem forgalmazottak. Így, annak ellenére, hogy a szürke-import 'jóvoltából' kaphatóak hazai kisker egységekben is, csak az első évben érvényesíthető bármi is, a többi kimerül abban: amit "az a bolt ad" ...
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz andrás47 #456 üzenetére
Sajnos mindkét felvetés megáll(hat). A térerő problémák, zömében változóak, annak függvényében, hogy 'X-Y-Z' szolgáltató éppen mely területen végzi az 5G -s fejlesztését, és/vagy a 3G lekapcsolását.
Aztán ott vannak azok a területek, amelyeken eddig sem volt valami "izmos" a mindenkori térerő, és ezeknél a hely "forgalom-frekventálatlansága" miatt, nagy valószínűséggel úgy is marad.A másik, hogy a telefonok SAR értéke hatással van a készülék vételi képességére is. Tehát, a statisztika azt mutatja, hogy a magas SAR értékű telók: kevésbé érzékenyek a térerőre. Hasonlítsd össze azzal, amit írtál, és akkor erre vonatkozóan is lesz egy "~infód".
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
"Azt elfelejtettem írni hogy csak magyarországi webáruházból rendelek ha netes vásárlás lesz."
- Sajnos, ezzel még nem tudsz 'biztosra menni' ... Számos hazai webshop is forgalmaz(hat) szürke-importos készüléket. Egy példának, mindjárt ott van az is, amelyet a napokban LINK -elt az egyik topiktárs. -
gerner1
veterán
Kutga jól összefoglalta a lényeget. De, plö kihozhatsz egyet a két "T" -s szolgáltatótól is [Telenornál, ha jól látom , akkor ~140e előfiz nélküli, teljes ár, aztán kérsz rá egy függetlenítést (ha náluk még van, mert a Telekomnál nincs) ] , amelyek szintén hiv.forrásból értékesítenek.
-
gerner1
veterán
Hidd el, nincs rá egzakt egyenlet. A nejem Note9 -esén pl szintén nem kellet még (pontosabban történt ilyen, de nem anomália miatt, hanem rutinból ..). Jellemzően a feltelt app gy.tár okozza a görgetési lag -ot (pl chrome -nál biztosan, de a topikokban más böngészőkkel kapcsolatban is jeleztek már ilyesmit). Aztán, több helyen volt téma az is, hogy pl a PH! bizonyos felületei -t laggolva lehet görgetni ( ennek is lett megoldása, de nem emlékszem, hogy melyik (app) frissítéssel került helyre, akkor..). Az OS -é is okozhat ilyet (ha az "x / y / stb " app az OS -ét is piszkálja, de az valamiért fel van telve..), meg sok mást is.
Nem kötelező elem, és nem is egy 'ördög-lakat' ezeket kipipálni (vagy ütemezett rendszerességgel elvégezni..). Megpróbálhatod, aztán vagy előreléptél, vagy lehet tovább keresni a tételeket az ellenőrzőlistán (pl: energiatakarékos mód használata). Szóval, max, egy "kis időt" vesztesz.
Érdemes minden 'furcsaságnál' figyelembe venni, az ugyan arra érkező panasz számot (megerősítést, stb), mert ha a többség posztol ugyan arról, akkor esélyesebb a mindenkit érintő hiba. Amennyiben elenyésző (a többséghez viszonyítva) akkor inkább az egyedi hibák halmazába sorolandó (pl: hardverhiba, vagy a user személyes szokásaira/körülményeire vezethető vissza, az: "ok" ).
[ Szerkesztve ]
-
-
gerner1
veterán
Mi, 16:9 -re állítva használjuk. Nem nyomtatunk, mindent a TV -n nézünk vissza (család más tagjai is, nagyszülök, stb..). Minket zavar, ha van két függőleges fekete csík oldalt, és így egy utólagos vágás szükségével is kevesebb. Ezzel kapcsolatban, lusták is vagyunk. Egy átlagos ~12Mpix -es képet pedig, így is kicsinyítve jeleníti meg az összes UHD TV -énk...
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
A kép minősége nem lesz rosszabb. Próbáld ki ... -ugyan az az eredmény, ha te vágod meg PC -n. 16:9 -re állítva pedig, eleve azt látod, ami exponáláskor rögzítésre kerül.
Persze, van aki a 'klasszikus vonal' miatt marad 4:3 -as arányon (nyomtatnak, digit kidolgozásra viszik, stb), és őket is meg lehet érteni. -
gerner1
veterán
válasz Leonardo91 #774 üzenetére
Mert nem XEH firmware -t töltöttél le, csak 'arra a kódra hívtad le'. Ennél a készüléknél, nincsen önálló XEH firmware, se TMH firmware.
Mindkettő, ugyan abban az a független régiókat összefogó OXM (multi-CSC) firmware -ben van benne.
Ezek (⇑) miatt sem lett XEH, az készüléked aktív-CSC kódja. Az, más módon állítható át, ha egyébként Telekomos kártyával használod...
-
gerner1
veterán
válasz Leonardo91 #776 üzenetére
Ugyan azt az OXM -et osztják az OTA-szerverek, de egymástól eltolt időpontban (a TMH -ra jellemzően később kerül osztásra).
Más módon, az 'aktív-CSC' át állítható XEH kódra (a "teljes készülék" : nem..). Szóval, ha ez neked szempont, akkor az megoldható.
-
gerner1
veterán
válasz Leonardo91 #778 üzenetére
Így: LINK
-
gerner1
veterán
válasz Leonardo91 #780 üzenetére
Akkor, az övé, vagy eleve XEH, vagy a leírtak alapján, ugyanúgy XEH kódra billenthető az aktív-CSC -je.
Amennyiben, a készülék a Telekomtól származik, akkor a Telekomos SiM -et kivéve, minden más hazai szolg. kártyáival XEH lesz, az aktív-CSC.
Amennyiben nem telekomtól származik, akkor pedig az összes hazai szolg. kártyáival XEH lesz (telekomossal is).
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz Leonardo91 #782 üzenetére
FR kell -ahogy leírásban is szerepel- és utána, a behelyezett SiM (+ a csatolt függelmek..) szerint át áll az aktív-CSC kódja.
Ugye, továbbra is az aktív-CSC -ről beazélünk, és nem a készülék gyártósori inicializálási kódjáról?
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz Leonardo91 #788 üzenetére
Biztosan megvolt az FR? Sorrendet is tartottad? ... -.mert vod(k)ás kártyával, az aktív-CSC biztosan XEH -re vált (akárcsak Telenoros, DiGi -s SIM -mel...), és azt meg is tartja (S21U -nál szintén ugyan ez van...) .
Vod(k)ás kártyával, az első boot után, még 'APN választás' -nak is lennie kellett...
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz Leonardo91 #790 üzenetére
Ez is egy lehetőség. Bár, vod(k)ás kártyával, a 'SiM-CSC' -nek így (FR nélkül...) is XEH -re kellett volna váltania. Így, most, a Telekomos hálózati paraméterezést használja a telód, szóval valami nem "kerek".
Egyébként érdekes, hogy mostanában "kedveltebb" az 'aktív-CSC' ⇒ILO -ra állítása (arra még későbbi időpontban kerül osztasra ugyan az a mindenkori 'OXM frissítés' ...), szóval, vannak mások is, akiknek szintén nem prioritás a mihamarabbi update érkezése.
Az ismeretségemben, az elmúlt hónapokban, erre, több készüléket állítottam át, mint XEH -ra.[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
Nálam is rendben (korábbi Samukkal sem volt ilyen gondom, még S5 -tel sem...). 👍
A hardvware + soft itt is ua. Mi az a "változó" , amely miatt, más eredmény kerül(het) az egyenlet végén lévő egál-jel mögé (.."költői kérdés" volt... -a "4 -et találhatsz, de elsőre is menni fog" kategóriából...) ???
-
gerner1
veterán
válasz Triathlete #907 üzenetére
1.5 méter, itt ( Samsung ).
Azt jelenti, hogy a készülék 1.5m vízoszlop nyomásának tud ellenállni.
- Ergo, ha plö meggondolatlanul zuhanyzom a telóval, akkor könnyen lehet, hogy a zuhany vízsugár nagyobb nyomó-erőt fejt ki= a készülék beázhat (!). Vagy (masik példa, az ezekkrl egyenértékűek közül..) kézben tartva, beugrok a max 1méteres vízbe (bomba)... - ekkor is nagyobb víznyomás érheti= beázik.Beázásra pedig, nem érvényes a garancia. Magyarul, a meggondolatlan, nem körültekintő, felelőtlen, stb használatból eredő kár: a user költsége.
Hogy akkor mire (?) "jó"... plö : esőben, fedezék nélkül hívást fogadni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iPhone 13 Pro Max 128GB Független Megkímélt/1 hónap gar/Akku 90%/p3374
- Új állapotú iPhone 13 256GB(!!) 91% akku - Vodafone - Ingyen csomagküldés!
- Poco X6 Pro 12/512 egy hónapos, garanciális, független
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.