Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    Olyan játékokat választottál, amelyeknél csak kevésbé limitál a 4 mag, viszont más játékoknál már egy RX 470 mellett is erősen fékez.

    Konkrétan ha górcső alá vennéd például az AC Originst, akkor biztos vagyok benne, hogy sokkal drasztikusabb különbség lett volna, jelenleg talán az a leginkább CPU intenzív játék a mai napig. Nekem például hiába van Core i5-3470 (4/4 3,2 GHz), az Origins alatt egyszerűen olyan extrém CPU limitbe ütköztem, hogy beállítástól függetlenül játszhatatlanná vált a játék városon belül egy RX 470-el.
    Ezen felül még a Dunia Engine is nagyon magas CPU igénnyel rendelkezik, FC4/Primal alatt még csak-csak elmegy High-on, de FC5 alatt iszonyatosan befékezte a 3470 az RX470-et.

    Rage 2-nek azért nincs értelme egy ilyen tesztben, mert az Vulkan only és a leképző szinte zéró CPU limitet vonultat fel, még egy Intel Atom CPU-n is szépen fut egy jó VGA mellett. Forza szintúgy.

    Véletlen se kötekedésként, hanem javaslatként mondom, hogy szerintem a játékfelhozatal nem volt megfelelő (vagy legalábbis csak részben) annak kimutatására, amire kíváncsi voltál.

    Erősen játék és VGA függő a dolog, itt rendkívül látványos a CPU-k közti különbség. Igaz, itt egy RTX 2080 van alatta, de pont a CPU tesztelés miatt. Tapasztalatom szerint azonban már egy RX 470-et, ennélfogva egy RX570-et is képes befékezni jó alaposan a 4 mag bizonyos játékok alatt (egy kollégám is tapasztalja nap, mint nap, hogy a 9100F fékezi az RX570-et).

    Más játékokkal egészen más konklúzióra és eredményekre jutottál volna.

    [ Szerkesztve ]

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz gbors #16 üzenetére

    "Az i5-3470 igencsak gyengének számít a négymagosok között, pl. egy i5-7600k akár 50%-kal is gyorsabb, és akkor az még mindig csak 4C4T, nem 4C8T."

    Hiába gyorsabb a 7600, amikor még a 9100F is több játékban fékez még egy RX570-et is.
    Pont arról beszéltem, hogy nem mindegy milyen játékról beszélünk, vannak olyan modern AAA címek, ahol a 3470 semmit nem fékez, mert úgy lett megírva a játék motorja, hogy nincs CPU limit vagy annyira picit hogy a 3470-nek nem probléma. Azokban a játékokban, ahol a CPU limit miatt nem kapok elfogadható sebességet, ott a 7600-al sem lennék sokkal előrébb, persze valamennyit javulna a helyzet, lehet Origins alatt 20 helyett épp hogy ki tudná sajtolni a 30 fps-t, de ez az én szememben "halottnak a csók" kategória. (Amúgy meg a Core i5-3470 semmivel nem lassabb játékokban, mint a Ryzen 3 1200 :) )

    Ezen felül hiába jó az átlag egy 4 magossal, ha az 1% low sokkal rosszabb, egyszerűen random akadások történnek, mivel a 4 magosok sok játékban végig 100%-on pörögnek, bármikor jöhet egy hatalmas akadás, ami 6 maggal már nem történik meg. Térjünk akkor rá az első generációs Ryzen szériára, hiszen te is azokat tesztelted. Itt egy sokat mondó teszt és pont első generációs Ryzen procikkal, ebből is tökéletesen látszik, hogy a 4 magos ugyan képes sok játékban elfogadható átlagtempót hozni, de az 1% low egyértelműen mutatja, hogy nagyon nem gördülékeny a téma. Több játékban is a 6 mag rádupláz a 4 magosra (1% low).
    Magyarul nagyon nem mindegy mennyire tudja egy CPU stabilan tartani az átlagtempót vagy legalább ahhoz közel tartani és hogy mennyire szakad be a sebesség drasztikusan úgy, hogy a játékos azt garantáltan megérzi. Na itt a 6 magosnak óriási előnye van még egy 9100F-el szemben is.

    Azért nagyon fontos a frametime, mert vannak olyan AAA címek is, ahol 4 magos CPU alatt, konkrétan az általad tesztelt Ryzen 3 1200 alatt az eredmény katasztrofális lesz, a sebesség összeomlik úgy, hogy a játék gyakorlatilag játszhatatlanná válik, míg 6 Ryzen 5 1600-nak semmi problémája nincs, ott nem megy 60 fps alá a sebesség. (Ha zavar az orosz nyelv, akkor elnézést, hirtelen ezt a releváns tesztet találtam, csak némítsd le, hang itt úgysem lényeg!) Hiába lett kiváló a SotTR PC verziója és DX12 leképzője, a 4 magos Ryzen 1200 "vért izzad", de így se tud játszható élményt produkálni. Több ilyen AAA cím is létezik, nem a SotTR az egyetlen, ahol ez a jelenség megfigyelhető.

    ACO alatt például nem sokkal lennék előrébb, se a 7600-al, se a 9100F-el. Itt még a leggyorsabb 4/4-es CPU is akkora kézifék, mint a ház.

    [ Szerkesztve ]

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz gbors #21 üzenetére

    "Azt ne felejtsd el, hogy a konklúzióban azt írtam, hogy akkor lehet érdemes az 1200-ban gondolkodni, ha valaki nem sajnálja tuningolni, és rak mellé jó gyors memóriát - így cca. 25%-kal gyorsabb, mint pl. a 3470."

    Akkor a vásárlók kb. 90, de inkább 99%-a ki is esett. Sose értettem, ha valaki tuninggal érvel egy termék mellett, hiszen a vásárlók túlnyomó többségének az out of the box performance számít. A 3470-et is lehet tuningolni, nem értem miért egy olyan szempont alapján ajánlasz egy terméket, amire soha nincs garancia és a felhasználók túlnyomó többsége nem foglalkozik vele. Aki tuningolt 1200-ast akar, az vesz egy 1300X-et és akkor legalább gyárilag garantálva van a túlhúzás. :)

    "Az elsőt nem egészen értem, mi a korreláció a képen látott FPS-ek és a grafikonba kerülő számok között, mindenesetre magukon a teszteken nem láttam a hatalmas hátrányt."

    Nem láttál hátrányt? Ne már! Mit néztél? Néhány példa, itt az 1% low a lényeg, ahogy mondtam ugye ez jól mutatja mennyire stabil a sebesség, milyen beszakadások történnek az átlagtempóban. Tehát néhány példa, ahol szerintem igenis elég brutál a különbség, itt ráadásul ugye egy 1300X-et használtak, ami gyakorlatilag egy tuningolt 1200-as vagyis pont olyan, amit te használtál és ami mellett érveltél:

    (fps értékek ,1% Low)
    CS:GO -> 58 vs 125
    Fortnite -> 26 vs 70
    Ghost Recon Breakpoint -> 29 vs 47
    Shadow of the Tomb Raider -> 28 vs 67 (ezt a másik videó is tökéletesen megerősíti, ott szépen lehet is látni hogy úgy szaggat, mint a fene)
    The Division 2 -> 51 vs 94
    Total War 3 Kingdoms -> 30 vs 53 (itt még a sima átlagon is hozott a 6 magos +50%-ot)

    Remélem így már látod a különbséget.

    "A másik video nagyon érdekes - a linkelt részen az alap 1200-zal össze-vissza nyaklik a megjelenítés, viszont az OC-ssel kisimul."

    Abban a linkelt videóban nincs OC-s 1200, hanem 1400 van, ami 4/8-as, persze, hogy kisimult a 8 szál miatt, de ez lényegtelen, mert amint mondtam ez 8 szálas CPU, nem 4.

    Nézzünk gyárilag tuningolt 1200-at, azaz 1300X-et az 1600 ellen:
    Itt vess egy pillantást a frametime-ra és azonnal látod mi a gond az 1300X esetében, konkrétan katasztrofális, míg a 6 magosnál nagyságrendekkel jobb, vagy itt a RotTR esete, nézd meg a frametime-okat, ég és föld a különbség, ráadásul ugye D3D12 alatt, ahol csökkentették a CPU limitet.
    Metro Exodus-ról ne is beszéljünk.

    Ha tuningolsz egy 4/4-es CPU, akkor a magasabb órajel valamennyit nyilván segít, de még úgyse fogja tudni hozni egy 6 magos teljesítményét azokban a játékokban, ahol kell a 6 mag.

    "Ha az Origins alatt 20 FPS-ed van, akkor a hatmagossal sem mész semmire, mert azonos IPC mellett az is 50%-kal gyorsabb, mint a négyes."
    Nem is tudnék S1155-ös lapba hatmagos CPU-t tenni, de az 50% azért sokkal több, mint a semmi. Nyilván nem konzolélményt szeretnék, így ennél a játéknál az RX470 kevés a 60-hoz, hacsak az ember nem veszi le minimumra a grafikát egy bivaly erős CPU mellett, de én ilyet nem fogok. Nem az a lényeg, hanem az, hogy ha elméletben lehetőség lenne S1155-be 6 magos CPU-t rakni, akkor valószínűleg rég megléptem volna. Nem csak ACO miatt, hanem ahogy említettem, sok más játék miatt is. Nem tudom hogy jön a képbe nálad a 7600K, amikor semmivel nem gyorsabb, mint egy Ryzen 1600.

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

Új hozzászólás Aktív témák