- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Számháborút nyerne az Ulefone Armor 26 Ultra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fotók, videók mobillal
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
it Tim Cook újfent megerősítette, hogy nagy AI-tervekkel rendelkezik az Apple. És várhatóan alacsonyabb költségekkel valósítja meg azokat, mint a riválisai.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Devas
őstag
Az ethereum ara zuhan, ti meg itt orultok???
Koszonjuk a tesztet. Bar igy elso ranezesre ez is kicsit VGA limitesre sikerult jatekok alatt.
Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.
-
Devas
őstag
Nagyra értékelem a tesztelők fáradságos munkáját, de egyszerűen hiába próbálom türtőztetni magam, képtelen vagyok magamban tartani.
Alap fogalmakkal vannak komoly problémák.
CPU-kat csak és kizárólag CPU limites környezetben érdemes összehasonlítani!
Ez az egész játék teszt szinte csak a VGA limitről szól! Semmi mást nem látunk, csak hogy mennyi kraft van az 1080 Ti-ben! A procik erejéből szinte nem tudtunk meg semmit a játéktesztek alatt!Crysis 3: a táblázat felső fele VGA limites, a procik nem futják ki magukat teljesen. Az alsó felében feltételezhetően elfogy a procik ereje 1080p-ben.
Tomb Raider: az egész táblázat VGA limites, egyik proci sem tudta kifutni magát. 1080p-ben is, kuka az egész.
Battlefield 1: a táblázat harmada VGA limites az 1080p-s szakaszon, nagyobb felbontásokról (LOL) inkább nem is beszélek...
Doom: az egész táblázat VGA limites... kuka.
Nem véletlenül szoktak mérni extrém alacsony felbontáson (720p), ugyanis a felbontás növelése csak a VGA-t dolgoztatja jobban, a CPU-t nem.
A tesztelés során, érdemes kikapcsolni legalább az élsimítást, mert az a procit kis mértékben, a VGA-t nagy mértékben terheli. Ezzel többnyire elkerülhető, hogy VGA limitbe ütközzünk és normális képet kapjunk a procik erejéről. Ugyanis egy 1080 Ti ereje is elfogyhat max grafikán 1080p-ben is, míg a procikban van még tartalék.
Lényegében teljesen feleslegesen mértek 1920x1080-nál magasabb felbontáson, ha tudjátok, hogy fullHD-n is már VGA limitetek volt.Végszónak pedig: senkinek nem tartanak pisztolyt a fejéhez, hogy max grafikán játszon, az is csak egy opció.
Ez a teszt egy 1080 Ti tesztnek tökéletes munka, attól függetlenül, hogy nem ez volt vele a cél.
A Kaby Lake tesztben is elkövettétek ugyanezeket a hibákat, fel is hívtuk rá a figyelmeteket jópáran, de ezek szerint nem értettétek meg. Persze tettetek a dologért és beszereztetek egy combos VGA-t, de hiába, ha még ez is kevés egy proci teszthez 1080p-ben...Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.
-
Devas
őstag
Tessék így kell összemérni procikat:
Az 1080 Ti sorában a harmadik helyen lévő % a VGA kihasználtságát mutatja. Ha 95% fölé megy egy pillanatra is, akkor értékelhetetlen a mérés, mert a VGA ereje elfogy és a proci nem bírja kifutni magát.
Nem nagy kunszt. MSI Afterburner-t feltelepíted (ingyenes), ez méri a dolgokat. Ezután feltelepíted a Rivatuner Statistic Servert (ez rakja ki a képernyőre az információkat). Bemész az afterburnerbe és kirakod On-Screen-Displaybe a GPU Usage-t és már látod is mikor fogy el a VGA ereje játék közben. Kizárásos alapon ugyebár, ha a VGA nem futja ki magát teljesen, akkor a proci ereje fogyott el. Többnyire.
Próbálok segíteni, nem csak kritizálni, de ennél többet nem tehetek az ügyben.
Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.
-
Devas
őstag
Ahogy novekszik a felbontas, az csak a VGA-t dolgoztatja jobban a procit nem. Egyesek valltig allitjak, hogy a felbontas csokkentesevel jobban meg van terhelve a CPU, nos ez szerintem is pongyola logika , hiszen nem kell tobb mindent szamolnia. Lehet bizonyitani meresekkel, de az szerintem belefer a meresi hibaszorasba. Felbontastol fuggetlenul a procinak ugyanannyi ember mozgasat, ugyanannyi repesz palyajat, stb kell szamolnia, az o dolga felbontastol fuggetlen.
[ Szerkesztve ]
Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.
-
Devas
őstag
válasz Hannibhál #779 üzenetére
Ezt eddig is tudtuk. Ha cpu limites szitunal csokkented a felbontast, akkor nem no az FPS. Ha VGA limites szitunal csokkented a felbontast, akkor jobban ki lesz hasznalva a CPU, tehat no az FPS.
Kb ezt irtad le te is.Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.
-
Devas
őstag
válasz Hannibhál #781 üzenetére
Mert en alapbol cpu limites sziturol beszeltem. Ugyan a hozzaszolasban kulon nem emlitettem meg (en hibam), de valamennyire sejtheto volt az elozmenybol.
Pongyola logika alatt azt ertettem, hogy vannak akik ugy gondoljak, hogy ha cpu limit eseten csokkentik a felbontast, akkor csokken az FPS, mert nagyobb nyomast helyezunk a CPUra. Meresekkel kimutathato is ez neha kis mertekben, de szerintem ez meresi hibaba belefer. Hiszen nem kell tobb objektum mozgasat szamolnia a procinak, nem lesz rajra nagyobb nyomas.
[ Szerkesztve ]
Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.
-
Devas
őstag
(#786) Ribi
Igen, valószínűleg ez azért lehetett, mert nem volt akkora szórás a frametime-ok között.
Például a procid képes 40-60 FPS-re, te pedig addig emelted a részletességet, hogy a VGA-d mondjuk 30-45 FPS között teljesítsen, így például kaphattál végeredményben 30-43 FPS-t, ahol sokkal egyenletesebbek a framtime-ok, mint 40-60 FPS esetén. Játékmotorfüggő persze, hogy mekkora a szórás az FPS-ben CPU és VGA terén, ahogy írtad is.(#796) Loha
Ott a pont. CPU tesztnek valójában egy 720p-s mérés is elég lenne és a VGA kihasználtságát 90% alatt tartani, ha kell a beallítások finomhangolásával.
VGA teszteknél meg mehet minden maxra és lehet tesztelgetni kb az összes létező felbontáson, de csak ahol VGA limitünk van. A VGA kihasználtsága nem pisloghat be 99% alá egy pillanatra sem.De neked ezt persze nem kell magyarázni, szerintem te nagyon képben vagy a dolgokkal, ahogy gbors is.
Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.
-
Devas
őstag
Pl kitalalod hogy te GTA 5-el szeretned maxon csapatni 1080p-ben. Nezel rola VGA teszteket, melyik az a kartya ami hozza a minimum 60 FPS-t. Megveszed.
Utanna proci teszteket nezel, melyik a legolcsobb proci ahol nem esik be 60 ala az FPS. Megveszed. Csapatod Vsync 60 FPS-el a jatekot, boldogsag.
Majd megunod 1 honap mulva a jatekot. Eladod a procit, vga-t, elkezded nezni a Doom teszteket, hogy megis milyen vasat vegyel ala a 60 FPS-hez 1080p maxon...
Eletszeru?Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Beszámítás! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Hibátlan - AMD Ryzen 5 2600 - 6 mag 12 szál 3.4GHz + gyári hűtő
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ Intel Core i5 11400F / i9 11900KF / i9 11900K tálcás processzorok 27% áfás számlával
- Garanciális Intel Core i5-13600K
- Intel Pentium 4 3,2 GHz / 1 M /800 MHz Socket 478 CPU
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen