Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz <Lacy85> #196 üzenetére

    Minden kimutatas szerint komolyan esik az autokba szerelt akkuk fajlagos ara es pl. a Tesla is fontolgatja, hogy a long range modellek kivetelevel kisebb aramsurusegu kobaltmentes akkukra fog atallni. Az mas kerdes, hogy ha nagysagrendekkel nagyobb igeny lesz a nyersanyagokra, akkor mit mutatnak majd az arak.

    Viszont kozben hiaba esik az ara, ha az autogyartok benyelik extra profitnak, illeve az artamogatas egyenesen a listaarak csokkenese ellen dolgozik. Ezert kellene vagy kivezetni a tamogatast, vagy meghagyni, de evente csokkenteni a plafont, amire igenybe veheto.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Kivancsi leszek, hogy tenyleg jon-e Model 2 es hogy az hogy hat majd az arakra.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Rolly

    veterán

    válasz <Lacy85> #189 üzenetére

    ezekből kb 1-1,5 millió lejött mikor volt támogatás forgalmazói kedvezmény gyanánt és lejött még 5% körül kereskedői kedvezményként :). Ami most allure pack az kb az allure volt tavaly nyáron és akkor az 10,5 volt. Amúgy a PSA 2x emelt árat tavaly nyár óta...

  • GreenGoblin

    tag

    válasz cousin333 #200 üzenetére

    beltér/összeszerelés minőségének javítása

    Mi van újra megtanulnak autót tervezni vagy mi?
    :DDD

    Tíz éve 10 mió környékén kaptál egy full műanyag, aprócska i-Miev-et, ma ugyanennyiért (pénzromlással, EUR árfolyammal számolva) sokkal komolyabb kocsikat vihetsz haza.

    Ja most dupla-tripla annyiért kapsz egy Teslát összeszerelési hibákkal vagy egy VW ID-t kopogós-zongoralakk műanyaggal.
    Ez ám a fejlődés....lehúzás. De legalább van mire fogni...drága az akku.
    Közben meg az adataid szarrá lopják az autódból amiből szintén pénzt csinálnak de ez már más tészta.
    [link]

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • dabadab

    titán

    válasz Tapsi #199 üzenetére

    Kérdés, hogy mi a nagyobb költségtényező: a már most is végletekig optimalizált gyártás, vagy a gyártó által kontrollálhatatlan alapanyagár

    Hiába van végletekig optimalizálva, attól még sok pénzbe kerül: hogy ne menjek messzire, a magyar gazdaság ékköve, a győri Audi gyár az tulajdonképpen szinte csak motorokat gyárt.

    Az alapanyagoknál meg biztosan lesz az autógyártóknál valami vertikális integráció... hopp, már van is, egy hónapos hír, hogy a Tesla beszáll egy nikkel-lítium bányába.

    Amit viszont látok: az úttörő Tesla nem tud profitot termelni hosszú évek után sem az elektromos autók eladásából

    Akkor nézd meg jobban :) A gyártás nyereséges, a végső számokon ez azért nem látszik, mert a folyamatos, durva bővülés elviszi ezt a pénzt.

    A Model3 ára szerintem nem fog jelentősen lefele menni, azt úgy kb. a BMW 3 szintjére lőtték be, ráadásul nem is nagyon lenne értelme jelenleg olcsóbban adni, mert nem tudnak többet gyártani.

    A VW elektromos autója is 2x annyiba kerül, mint belsőégésű ekvivalense.

    Ez nem tudom, hogy hogyan jött ki neked. Az ID.3 Pure 30k EUR - ha azt a full fapad Golfhoz hasonlítod (20k EUR) akkor van egy másfélszeres (de nem kétszeres) különbség, de mire a Golfot is hasonló szintre konfigurálod, ez nagyjából el is tűnik (pár év után meg csak a kötelező szervízek miatt az ID.3 vezet TCO-ban).

    DRM is theft

  • Tapsi

    addikt

    válasz dabadab #205 üzenetére

    Ez nem tudom, hogy hogyan jött ki neked.

    Úgy, hogy megnézed a Golf büntetőadók nélküli árát, és azt hasonlítod össze az ID.3 listaárával. Erről beszéltem, persze, hogy eltűnik a felár, ha a belsőégésűt hozzádrágítják az elektromoshoz. :) Jó trükk. 1-2 éve még az a Golf 5 millió alatt volt.

    A gyártás nyereséges, a végső számokon ez azért nem látszik...

    A Tesla önmagában nyereséges, hiszen a kvótabizniszen jól keres. Arra viszont nem találtam semmilyen evidence-t, hogy a gyártás nyereséges lenne. Az ellenkezőjére viszont igen. A bővülésre bőven van szabad cash flow-ja a befektetők pénzéből, mi másból vettek volna bitcoint?

    a Tesla beszáll egy nikkel-lítium bányába.

    Pont ezzel bizonyítod az alapanyag fontosságát. Mikor hallottál olyat, hogy a VW/Toyota beszáll egy vasércbányába? Mi lesz akkor, ha nem 500 ezret kell gyártani, hanem 50-80 milliót?

    A Model3 ára szerintem nem fog jelentősen lefele menni, azt úgy kb. a BMW 3 szintjére lőtték be

    Miközben menetkomfortban, beltérben, minőségben messze nem BMW-szintű. Az egyetlen hozzáadott értéke az elektromos hajtáslánc. Azért kerül ennyibe. Viszont ez az árszint az, ahol már kompromisszumokkal ugyan, de kapsz hatótávot.

  • Rolly

    veterán

    válasz Tapsi #206 üzenetére

    1) a Golf már 5 éve sem hiszem, hogy befért a 5 millió alá, bár őszintén nincs rá pontos adatam, de 2017-ben mikor a Peugeot 308-at (1,6 HDi automata váltós GT-Line) vettük akkor a fapad Golf 6-7 között volt mi 7,8 körül konfiguráltuk a 308-at majdnem mindennel is de végül egy tesztautót vettünk...

    2) a Tesla Önmagában nem nyereséges a kvóták miatt nyereséget... És jól csinálja mert abból tud fejleszteni, ha ez nem lenne lassabban haladna vagy veszteséges lenne... Viszont ez a bevétel 2-3 év és eltűnik, mert a PSA-FCA egyesülés miatt nem fog az FCS évi 500 millió dollárt (2023-ig).
    A Tesla M3 és MY-on 15-23% közötti nyereséget írnak a szakértők ami nagyobb mint a konkurensek nyereségei elvileg...

    3) 50-80 millió autót évente sosem kell gyártania 1-1 gyártónak :) 10,8 az a gyártó akinek a legtöbb eladott gépjárműje van. És egyre több gyártó építi ki saját ellátó láncát... (Sellantis (PSA-FCA), VW, Tesla) Természetesen ebben a Tesla jár legelöl... De 2023-tól már a Sellantis és a VW is el tudja látni saját magát akkuval... Aztán ha gond lesz akkor lesz bányájuk is :)

    mivel a hagyományos autógyártóknak nem muszáj csak elektromos autót gyártani így 100 kWh akkupackból kb 8 plugin hibridet tudnak gyártani és sokan inkább azt vesznek jelenleg... Vagy sima benzines autót ... így az átmeneti időszakban úgy alakítják az árat, hogy a gyártás maximumon tudjon működni és a nyereséget maximalizálják. Míg a Teslanak előre kell rohannia, mert tudja, ha most nem szerez piacot akkor később nem fog tudni... Kérdés, hogy 2022-től amikor már pörögni fognak gyártók is és egyre több már bejelentett vagy már kapható elektromos autó lesz akkor mennyire lesz versenyképes a Tesla. Ha megnézzük egy VW ID4 (vagy iker tesói) alap felszereltséggel (buttábban mint a Tesla) olcsóbbak 2-3 millió forinttal ... ha hasonló akkukapacitású modelt nézzük.

    Ha meg megnézzük a VW árképzését a papíron drága id3-akkal... akkor a forgalmazói és kedvezményes árakkal 12-13m-ért már a közepes akkus változatot lehet kapni. És ez pariban van hatótávban a M3 SR+-szal ami 15-16m itthon újonnan.

    Vagy ott van a kis akkuk ID3 45 kWh akkuval ami már 11mtól elérhető újonnan. Ami 8,66m nettó árat jelent ami 24,235 EUR ár jelenlegi EURHUF árfolyamon. Ezért is mondom, hogy a 25000 USD = EUR Tesla M2 mire jön nem nagyon lesz egyedül a piacon....

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz dabadab #198 üzenetére

    “Ismét megdöbbenek azon, hogy milyen alacsony színvonalú a magyar közgazdasági gondolkodás.
    A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron.”

    Logika nélkül úgy fest nem sokat ér a közgázos gondolkodás. :D
    A Tesla eladja az összes autóját ezen az áron. Tehát ha holnaptól fele ennyibe kerülne az akksi nekik, miért is adnák olcsóbban?

  • nemlehet

    őstag

    válasz <Lacy85> #208 üzenetére

    Mert ez nyilván úgy működik, hogy hirtelen fele annyiba kerül az aksi... Nyilván nem több hónapos éves komoly tervezés és munka eredménye és nyilván nincs belekalkulálva a költségvetésbe sem.
    Amúgy azért jó nekik ha olcsóbban adják, mert így piacot szerezhetnek. Az autóknál sok lélektani határ van, ha 1-2 milliót sikerül lefaragni az árból egész új vásárlói rétegeket húzhatnak be.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz nemlehet #209 üzenetére

    “Amúgy azért jó nekik ha olcsóbban adják, mert így piacot szerezhetnek.”

    Ameddig nagyobb a Tesla modellekre a kereslet, mint a kínálat, addig ezzel a húzással 0 piacot szereznének. Csak a profitot csökkentenék.

Új hozzászólás Aktív témák