Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • axioma

    veterán

    válasz bot1978 #87 üzenetére

    Egyreszt ez a posztom pont egy szot se szolt az olcsosagrol.
    Masreszt azert adomentes, mert mashol megtakaritas erheto el vele (tarsadalmi szinten).
    Harmadreszt ha csak annyira adoztatjak meg, hogy nem buntetoado (amikor hatarozottan az a cel hogy dragabb legyen mint a normal auto), akkor meg mindig sok okbol megeri ingazasra e-autot hasznalni (a benzines helyett).
    A prius I-ben 16 eves akkukat csereltunk, de az 2001-es technologia. A 2011-es ion-omban nem tartok attol hogy 5 even belul barmi szamottevo problema lenne (ertsd: napi igenyemet nem szolgalja ki).
    Jelenleg a ferjem autojat mondom, egyreszt mert nagyobb nem lehet le-szappantartozni, masreszt mert rendszeresen szinte nullara hasznalja: Ampera, napi 50km korul (max. tud 60-at), es napi max. 10kWh aram. Tehat 20kWh nala sincs a 100km. Nekem inkabb 16. Ezt nem az auto fedelzetijebol olvasva (ott en is tudok 6.5-7 km-t menni az amperaval is per kWh), hanem mar a "falbol kijovo elektronokat" szamolva. A benzin mikor volt utoljara olcsobb mondjuk akar 5 literes fogyasztassal szamolva? Raadasul ez a nappali arammal. Ha lenne normalis tarifa arra, hogy mibe kerulne ha csak volgyidoszakban toltom (fyi: Paks kb. 3-5 Ft-ert termel egy kWh-t, ez mindennel megpakolva is kevesebb mint a mai aramdij fele), akkor egyreszt segitene az aramszolgaltatoi piacon, masreszt meg ennel is olcsobb lehetne.
    Napelemrol amit eladok az elmu-nek azt a sajat fogyasztasomon felul kb. felaron veszik at (a nappali tarifa kb. 38Ft-os kwh-nkenti arahoz kepest). Amig a hazon belul toltok vele (azonnali elhasznalas, nem erinti az elmu-t) addig igen nehezen tudok elkepzelni hozza adonemet (foleg hogy nincs merve).

Új hozzászólás Aktív témák