Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • K82

    őstag

    válasz Hallosz #7 üzenetére

    Mert nem biztos h valóban hiba van és nem csak az autó számítógépe makacskodik.

    Pixel / OnePlus Pad

  • balinlin

    senior tag

    válasz Hallosz #7 üzenetére

    Régóta van elm327-em. Mire használom? Előjön a hiba, kiolvasom, elküldöm a szerelőnek, az megmondja mennyire kell asap menni hozzá.
    Amikor volt ilyen eset, ez után töröltem a hibakódot, az eddigi esetekből több alkalom volt, amikor nem is jött vissza, tehát pillanatnyi elmezavar volt, el lehetett felejteni.
    Az egyik esetben meg x db indulás után dobta fel újra, közben mehettem több száz km-t egyben, semmi check engine. Ezzel a hiba diagnosztizálását így elősegítettem, ráadásul nem is b.szta a szemem a sárga lámpa. Tudod, nem minden esetben egyértelmű a hiba a kód alapján.

  • szentkuti11

    addikt

    válasz Hallosz #7 üzenetére

    Szerintem nem feltétlenül az itt a lényeg, hogy javítás nélkül töröljük a hibát, hiszen ha az autó továbbra is észleli a problémát, ugyanúgy vissza fogja írni a kódot: lehet, hogy napok múlva, lehet, hogy azonnal. Ennek inkább az lehet az értelme, hogy a hibakód alapján a legtipikusabb problémaforrásokat kiírja és videóban megmutatja ez az app is, de az interneten, akár konkrét autótípussal együtt is kijönnek a legvalószínűbb okok a P-kódra.

    Persze, az autó egy rendkívül összetett és bonyolult szerkezet, egy teljeskörű diagnosztikához ennél sokkal komolyabb műszerek kellenek, meg leginkább nem árt szakértői szinten, nagyon alaposan átlátni a működését és az összefüggéseket, de egy gyors hibajavítást elősegíthet egy ilyen eszköz, ha valakinek van otthon egy garázsa, meg némi műszaki érzéke.

    [ Szerkesztve ]

  • fateless

    veterán

    válasz Hallosz #7 üzenetére

    Volt egy 2007-es C-max-unk. Épp letelt a 3 év gar, mikor 2010-ben kigyulladt egy kedves kis sárga generátor lámpa. Épp a reptérre tartottam. Győrbe ngyorsan kölcsön autó, mert nem akartam Pozsony szélén lerobbanni. Mikor visszamentem, már nem világított.
    Pár héttel később Bp-ről vittem egy konferencia előadót a reptérről, mikor kigyulladt megint az M7-esen a lámpa. Imádkoztunk, hogy ne legyen gond, míg leérünk Szemesre. Előadót kiraktuk, irány a szervíz. Nem tudnak mit tenni, világvége, feldarabolják az autót, majd újra összerakják, de csak jövő héten (5 napos konf, mi voltunk felelősek az előadóért). Sokadik szervíz után egy helyi szakit ajánlottak talán Szárszón. Megnézte, bepiszkált valahol, kialudt. Majd mondta, hogy van egy visszacsatoló kábel ezekben az autókban, ami nagyon gyenge minőségű, és alkalmanként megtörik, így hol van visszajelzés, és nem ég a lámpa, hol megszakad a visszatérő jel, és kigyullad a lámpa. A kábel barom eldugott helyen van, sokat kell bontani, így ha el tudjuk ezt viselni, akkor amíg nem kell komolyabban belebújni, addig ne fizessünk érte súlyos tízezreket, csak viseljük el, különsen mivel általában a lámpa csak úgy marad világítva, a hibajel már nem megy. Akkor a szaki kitörölte a hibajelet és mehettünk tovább gond nélkül (csak három év múlva adtuk el az autót, az új tulajnak is elmondtuk ezt)
    Nos, akkor nagyon örültem volna egy ilyen kis eszköznek...

    "A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10

  • forgonati

    őstag

    válasz Hallosz #7 üzenetére

    Egy sima akku csere után is bekerülhet pár hibakód, amit elég simán törölni, és case closed. Illetve ha veszel egy kocsit használtan, simán lehet benne 4-5 hibakód amik régebbi problémák maradványai, amik azóta javitva lettek, csak a kód nem lett törölve. Ha veszel egy kocsit, azonnal tanácsos full kód törlést csinálni. Aztán ami visszajön, csak azt kell orvosolni.
    Amúgy az ilyen játékszerek helyett pl. az iCarsoft valamelyik eszközét tudom ajánlani. Jó tapasztalataim vannak vele. A kocsi összes modulját látja, és csomó extra funkciót tud. Pl pillangószelep kalibrálás, kocsiba regisztrálni új start-stop akkut, fékek visszahúzása, abs blokk légtelenítés, stb. Lifetime online update. Azok már jók valamire. Nem olyan drága. Ezek félmegoldások.

    [ Szerkesztve ]

    Keelah Se'lai!

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Hallosz #7 üzenetére

    Ha valódi a hiba akkor hiába törli az ember visszajön. Nekem néha bedob egy lambdaszondahibakódot, törlöm fél évig semmi. Valami kontakthiba lehet. Ha egr hibát dob, törlöm, jön is vissza amig szét nem szedtem, ki nem ganéztam a rohadékot. de az se értelmetlen amikor dob egy 3as hengerben gyújtáshiba kódot a 3hengerező gép. Nem kell az embernek keresgéli melyik alkatrész a szar.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák