- MG4 menetpróba
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
Új hozzászólás Aktív témák
-
anulu
félisten
szerencsére hátra tudok dőlni. QHD monitor mellett a 3070-em alapórajelen mindent visz fullon, úgyhogy a 4-es szériáért nem fogok rohanni.
igen, az nV vs AMD harc is érdekes lesz
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
KROK640
veterán
Kimondtad a kulcsszót : fejlődés. A '90-es évek végén, 2000-es évek elején nagyon komoly fejlesztések mentek a szegmensben, elég ha csak egy TNT1-esre és egy GeForce 3-asra gondolsz, ami között volt 2,5 év. Igaz, hogy egy GeForce 2MX400 kaliberű kártya 2-3-4 évig elég volt játszani potom 15-20 ezer ft-ért; de az ipar olyan innovációkat hajtott végre, hogy maga a játékos akarta lecserélni újabb és újabb kártyákra a VGAját, mert hatalmas előrelépések voltak! Félelmetesen diverz piac, minden szegmenst gondosan lefedve (pl GeF4 MX-ekből 4 féle, 2 féle GeF3, és 4 féle GeF4 Ti futott egy időben, de még a GeF2 MX is kapható volt - ég és föld ár és teljesítménykülönbséggel).
Aztán lelassult a fejlődés, és az emberek elkezdtek ritkábban VGA-kat cserélgetni (2010-es évek). Utána jött ez a bányász őrület és az NVidiának jólesett, hogy kb semmit sem kell csinálni, és dől a lé. Aztán most lassan elzáródnak pénzcsapok, és jön a szomorú rögvalóság, hogy miután degeszre kerestük magunkat, valamit le is kéne tenni az asztalra ...
Mert mi történt az utóbbi időben? Ok, RTX szép fejlesztés, de ma (részben az abszolút értékben csökkent szoftverigények miatt is), egy GTX980, GTX1660Ti vagy 2060, pont ugyanolyan használható mint a 3-asszéria. A 4-es szériát konkrétan semmiért sem várom, leszámítva, hogy nyomja le az RTX3050 árát (már ha végül azt veszek). Mindeközben a belépő és az alsó középkategória (most itt elsősorban árazásban gondolkodok) teljesen magára lett hagyva, mindezt ár érzékeny piacokon. Aztán most a negyedik generáció kapujában kapunk egy első gen alapú 64 bites 4GB-os kártyát (1630), ami már 2021-ben is kevés lehet 1080-ra, de még 720P-re is, nemhogy 2022 Q3-ban mire ténylegesen elterjedhet.A lényeg, hogy már nem az alkotás, hanem a végtelen pénz csinálása a cél sajnos.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
#54625216
törölt tag
"De ha jobban beleakarok menni, a "gamer" piac nem arról szól hogy szórakozás céljából veszed a hardvereket."
Hát miről?
Senki sem tart fegyvert a fejedhez, hogy vegyél új hardvert. A hardvert akkor érdemes fejleszteni, ha kiváncsi vagy az új tartalomra, ami már igényli az új hadvert.
Van, aki leragadt a retronál és C64-el játssza a 80-as vagy P100-al a 90-es évek klasszikusait. Mások megálltak a vanilla WoWnál, ami bármilyen 15 évnél nem öregebb hardveren vígan elfut, de ha nem kell raytracing és elég az 1080p 60fps, akkor sem kell cserélni az 5-8 éves hardvert.
Tehát nincs semmiféle kényszer, hogy haladj a fejlődéssel, ha egyébként nem szórakoztat.A milliós tételekben PC tuningolók mindig is külön kategóriának számítottak, mert ahogy az autó tuning sem kötelező a városi kocsikázáshoz, úgy a vízhűtéssel duplájára húzott 3090 ti sem a játszáshoz.
Talán egyedül a VR hoz olyan új játékélményt, ami tényleg igényli a minél jobb hardvert és érdemileg ki is használja azt, de ott meg az AAA tartalom hiányzik, mivel a VR megjelenése pont belefutott a feljebb említett hardver áremelkedésbe, így nem alakult ki piacképes kereslet, és mivel nincs piacképes kereslet, nincs tartalom fejlesztés se, ördögi kör.