Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KROK640

    veterán

    válasz podtibi #100 üzenetére

    Kimondtad a kulcsszót : fejlődés. A '90-es évek végén, 2000-es évek elején nagyon komoly fejlesztések mentek a szegmensben, elég ha csak egy TNT1-esre és egy GeForce 3-asra gondolsz, ami között volt 2,5 év. Igaz, hogy egy GeForce 2MX400 kaliberű kártya 2-3-4 évig elég volt játszani potom 15-20 ezer ft-ért; de az ipar olyan innovációkat hajtott végre, hogy maga a játékos akarta lecserélni újabb és újabb kártyákra a VGAját, mert hatalmas előrelépések voltak! Félelmetesen diverz piac, minden szegmenst gondosan lefedve (pl GeF4 MX-ekből 4 féle, 2 féle GeF3, és 4 féle GeF4 Ti futott egy időben, de még a GeF2 MX is kapható volt - ég és föld ár és teljesítménykülönbséggel).

    Aztán lelassult a fejlődés, és az emberek elkezdtek ritkábban VGA-kat cserélgetni (2010-es évek). Utána jött ez a bányász őrület és az NVidiának jólesett, hogy kb semmit sem kell csinálni, és dől a lé. Aztán most lassan elzáródnak pénzcsapok, és jön a szomorú rögvalóság, hogy miután degeszre kerestük magunkat, valamit le is kéne tenni az asztalra ...
    Mert mi történt az utóbbi időben? Ok, RTX szép fejlesztés, de ma (részben az abszolút értékben csökkent szoftverigények miatt is), egy GTX980, GTX1660Ti vagy 2060, pont ugyanolyan használható mint a 3-asszéria. A 4-es szériát konkrétan semmiért sem várom, leszámítva, hogy nyomja le az RTX3050 árát (már ha végül azt veszek). Mindeközben a belépő és az alsó középkategória (most itt elsősorban árazásban gondolkodok) teljesen magára lett hagyva, mindezt ár érzékeny piacokon. Aztán most a negyedik generáció kapujában kapunk egy első gen alapú 64 bites 4GB-os kártyát (1630), ami már 2021-ben is kevés lehet 1080-ra, de még 720P-re is, nemhogy 2022 Q3-ban mire ténylegesen elterjedhet.

    A lényeg, hogy már nem az alkotás, hanem a végtelen pénz csinálása a cél sajnos.

    Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

Új hozzászólás Aktív témák