Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gliskard

    senior tag

    1. az USA-ban nagyon kedvező feltételekkel lehet elhozni a telefont a szolgáltatótól
    2. van készülék csere akció (főleg Apple)
    3. olcsóbbak a telefonok mint itthon (pláne az átlag keresethet képest)

    Egyébként meg az Apple hivatalosan forgalmazott készülék kínálata töredéke bármelyik Androidos gyártóénak, kis túlzással a BBK több telefont ad ki egy héten mint az Apple egy évben. Ennek fényében az 50%-50% szinte hihetetlen. Ráadásul az Apple oldalán nincs budget szintű telefon.

    Mondjuk megnéznék az újjonan beaktivált mobilok száma mellé egy üzemben lévőekre vonatkozót is. Ott vajon mi a helyzet?

  • gliskard

    senior tag

    válasz judas13 #101 üzenetére

    Nekem kicsit az az érzésem, hogy Android esetében az kap nagyobb szeletet a Kínán és Indián kívüli régiókból akik jobb deal-eket tud kötni a szolgáltatókkal és éppen jobban lefedi az új telefonjaival az aktuális igényeket és fizetési hajlandóságot valamint jobb/szerencsésebb ütemben adja ki a készülékeit.

    E-miatt alakult ki a felgyorsult készülék kiadás baromság, Androidnál egy 4-6 hónapos telefon már "elavult" mert van 3-10 újabb (piac függően). Egyre rövidebbek az adott gyártónál egy-egy kategóriában kiadott készülékek között eltelt idő.
    ⬇️ ⬇️ ⬇️
    Ezért egyre nagyobb a termék paletta
    ⬇️ ⬇️ ⬇️
    Ezért egyre jobban szétforgácsolódik az SW csapat erőforrása
    ⬇️ ⬇️ ⬇️
    Ezért nincs igazán kapacitás a tényleges supportra, hiba javításra új Android verzió portolására.
    ⬇️ ⬇️ ⬇️
    ?????

    Ez addig tartható ameddig nincs tömeges igény a frissítésekre (valószínűleg ez soká lesz), várhatóan a felsőbb kategóriában erre kicsit jobban figyelnek mert ott nagyobb a haszonkulcs (elvileg), de pont ennél nagy az esély az Apple-re váltásra is, ha berág a kedves user, hogy 1-2 évente készüléket kellene cserélnie mert nincs tényleges támogatás...

    [ Szerkesztve ]

  • gliskard

    senior tag

    válasz whatwhatwhat #103 üzenetére

    Az elavultat direkt raktam idézőjelek közé, mert ez a piacból és a piaci szereplők habitusából adódik.

    Az igért és a valós támogatás tapasztalataim szerint enyhén távol van egymástól szinte mindegyik androidos gyártónál. Nagyjából tartják az intervallumot, de azon belül komoly lemaradása van szinte mindegyiknek még a biztonsági frissítések kiadásával is.

    Ráadásul sok esetben az új közbenső verziók a javítások és ficsörök mellett új hibákat is hoznak és ezek javítására sokat kell várni. Apple ebből a szempontból a gyorsaság miatt jobb.

    SW csapatot lehet bővíteni, de ez nem jelent tényleges skálázást. Komoly határok vannak...
    Kb. analóg a magzat növekedéssel: 9 anya nem fogja 1 hónap alatt kihordani ugyan azt a magzatot.
    Fejlesztők sem darabra mennek, ráadásul nem csak jó fejlesztők kellenek, hanem kell PM és tesztelő, architect, stb. Ráadásul a tesztek egy része nem autómatizálható, emberi erőforáss kell hozzá (nem mellesleg az automata teszteket is valakinek meg kell írni).

    Ez pedig nagyon komoly költség. Sem profit, sem managent szempontjából nem könnyű egy széles termék palettát korrekten támogatni, pláne készülékenként 2-3 évig. Ezt a csapatot a készülék eladásból származó profitból kell fedezni, őket és a készülék fejlesztő csapatot, a marketingeseket, marketing költségeket és még profitnak is kellene maradnia...

    Te hol spórolnál? Hogyan priorizálnál?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák