Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • judas13

    addikt

    válasz doooo #61 üzenetére

    Törvényszerű, hogy ilyen ütemben nem fog tudni növekedni sokáig. Ès igaz, hogy ott van a többi hazai konkurencia is. De azért kíváncsi leszek egy év múlva az adatokra hova is fut ki a lendület.

    "Aki nem hoz döntést, az hatalmas döntést hoz."

  • gliskard

    senior tag

    válasz judas13 #101 üzenetére

    Nekem kicsit az az érzésem, hogy Android esetében az kap nagyobb szeletet a Kínán és Indián kívüli régiókból akik jobb deal-eket tud kötni a szolgáltatókkal és éppen jobban lefedi az új telefonjaival az aktuális igényeket és fizetési hajlandóságot valamint jobb/szerencsésebb ütemben adja ki a készülékeit.

    E-miatt alakult ki a felgyorsult készülék kiadás baromság, Androidnál egy 4-6 hónapos telefon már "elavult" mert van 3-10 újabb (piac függően). Egyre rövidebbek az adott gyártónál egy-egy kategóriában kiadott készülékek között eltelt idő.
    ⬇️ ⬇️ ⬇️
    Ezért egyre nagyobb a termék paletta
    ⬇️ ⬇️ ⬇️
    Ezért egyre jobban szétforgácsolódik az SW csapat erőforrása
    ⬇️ ⬇️ ⬇️
    Ezért nincs igazán kapacitás a tényleges supportra, hiba javításra új Android verzió portolására.
    ⬇️ ⬇️ ⬇️
    ?????

    Ez addig tartható ameddig nincs tömeges igény a frissítésekre (valószínűleg ez soká lesz), várhatóan a felsőbb kategóriában erre kicsit jobban figyelnek mert ott nagyobb a haszonkulcs (elvileg), de pont ennél nagy az esély az Apple-re váltásra is, ha berág a kedves user, hogy 1-2 évente készüléket kellene cserélnie mert nincs tényleges támogatás...

    [ Szerkesztve ]

  • whatwhatwhat

    aktív tag

    válasz gliskard #102 üzenetére

    "1-2 évente készüléket kellene cserélnie mert nincs tényleges támogatás"

    Ezt soha nem bírom megérteni. Miért KELL készüléket cserélni azért mert nincs támogatás? A telefon ugyanúgy működik tovább, nem KELL lecserélni. Egyedül a biztonsági frissítések hiányát tudnám elfogadni, de azokat meg a legtöbb telefon jóval tovább kapja mint 1-2 év. De ha pl egy csúcskategóriás samsungot nézünk, az 3 főverzió frissítést kap. Ami azt jelenti, hogy ha a megjelenés után nem sokkal veszed a telefont, akkor 4(!) évig a legfrissebb rendszer fog futni a telefonon. És erre még rájön 1-2 évnyi biztonsági frissítés. Én nem tudom ki az, aki csúcskészüléket vesz, de több mint 4 évig nem cseréli le. Biztos van ilyen, de nem hiszem hogy túl nagy százaléka a usereknek. Más gyártóval nem vagyok képben, de mivel a samsung az (egyik?) legnagyobb androidos gyártó, ezért biztosan értelmetlen a kijelentésed, hogy 1-2 év után le kéne cserélni egy androidos készüléket.
    Azt se értem igazán, hogy miért lenne egy telefon 4-6 hónap után elavult. Persze, az androidos gyártók sok telefont dobnak piacra, de ez inkább azért van, mert minden szegmenst le akarnak fedni. A legtöbb gyártó egy szériát évente frissít(samsungnál biztosan így van, de ha jól tudom xiaomi és huawei-nél is). Attól pedig nem "elavult" egy telefon, mert a konkurencia piacra dobott valamit utána, és attól se, hogy a gyártó egy más kategóriájú telefont dobott piacra közben.
    A logikáddal se igazán értek egyet: "egyre nagyobb a termék paletta -> egyre jobban szétforgácsolódik az SW csapat erőforrása". Ez miért lenne feltétlenül így? Nem tudná a gyártó a nagyobb termék palettához növelni a software részleget is? Ráadásul ez így úgy hangzik mintha minden egyes telefonon külön csapat által megírt kód futna, pedig ez egyáltalán nem így van. Persze vannak különbségek, és minden egyes modellen tesztelni kell, de 10x-es termékpaletta közel sem jelent 10x-es erőforrás ráfordítást. Szerintem a válasz ennél sokkal egyszerűbb: (ahogy te is írtad) a felhasználók nem igazán követelik meg az update-eket, ezért nem fektetnek bele feleslegesen energiát. Legalábbis a felhasználók nagy többsége. Ne a fórumozókból és fanatikusokból induljunk ki.

  • ricsi0307

    senior tag

    Kezdeném a szoftverfrissítéssel. Minden egyes főverzióváltasnál új, addig nem látott bugok jelentkeznek. Igaz ez a kis gyártókra is meg a nagyokra is. Amíg új egy telefon addig nem nagyon van baj mert viszonylag hamar megoldják de ahogy korosodok a készülék és jön a következő évi flagship vonal a trendek szerint azonnal 3 készülékkel abban a percben töredék annyi erőforrást kap az előző évi készülék. Már az első év után nagyon komolyan megcsúszik mindennemű frissítés emiatt ami idővel csak egyre rosszabb lesz. Másrészt évente 2 széria szokott kijönni flagship vonalba Xiaomiéknál a sima meg "T" OnePluséknál detto Samsungnál meg az S illetve Note széria plusz az origamis Foldok. Szóval igazad van kapnak támogatást csak olyan lassan hogy az ember azt nem tűri egy 300k-s 1 éves készüléknél.

  • Felesbandi

    senior tag

    válasz whatwhatwhat #103 üzenetére

    Errefele ez a hozzaallas. A nem legujabb kutyu mar elavult. Azert azt megneznem, hogy hanyan kepesek tenyleg erezni a kulonbseget pl. egy idei es egy tavalyi csucs telo kozott a dizajn kulonbsegeket leszamitva. A 60Hz -> 120Hz elorelepes valoban erezheto volt, de most pl. egy Samsung Galaxy S20 es S21 kozt kotve hiszem, hogy lenne (nemi placebo hatas nelkul) barmi erezheto kulonbseg. De legalabbis tuti biztos nem annyi, hogy az S20 mar elavultnak legyen nevezheto.

    Sok itteni geek nem birja elviselni, ha valamibol nem a legujabb van neki, amivel oszinten szolva nekem speciel semmi bajom. Akinek ez a hobbija, az nyilvan a legujabbat akarja es vegye is meg, ha ettol boldog. Ami viszont mar zavar, az az, hogy ezek kozul sokan ugy allitjak be a tavalyi modelleket, mintha elavultak lennenek, meg nem kepesek eltekinteni a sajat igenyeiktol es felhasznaloi szokasaiktol, amikor az atlag user fejevel kene gondolkodni.

    Egyik ismerosom pl. amikor baratnojenek neztek telefont, kisse nehezen akarta megerteni, hogy a lany magasrol tesz a specifikaciokra meg az ar/ertek aranyra. Neki annyi kellett, hogy ne erezzen akadast a rendszerben es kenyelmes legyen a telefon a kezeben. Az, hogy 1 ev mulva mar nem lat rendszer frissitest a keszulek neki aztan tok mindegy volt.
    Nekem nem mindegy, meg inkabb jo, ha a keszulek sokaig tamogatott marad, de nem fogok lebeszelni valakit egy keszulekrol, meg mondani neki, hogy elavult, ha neki ugyis tok mindegy.

  • gliskard

    senior tag

    válasz whatwhatwhat #103 üzenetére

    Az elavultat direkt raktam idézőjelek közé, mert ez a piacból és a piaci szereplők habitusából adódik.

    Az igért és a valós támogatás tapasztalataim szerint enyhén távol van egymástól szinte mindegyik androidos gyártónál. Nagyjából tartják az intervallumot, de azon belül komoly lemaradása van szinte mindegyiknek még a biztonsági frissítések kiadásával is.

    Ráadásul sok esetben az új közbenső verziók a javítások és ficsörök mellett új hibákat is hoznak és ezek javítására sokat kell várni. Apple ebből a szempontból a gyorsaság miatt jobb.

    SW csapatot lehet bővíteni, de ez nem jelent tényleges skálázást. Komoly határok vannak...
    Kb. analóg a magzat növekedéssel: 9 anya nem fogja 1 hónap alatt kihordani ugyan azt a magzatot.
    Fejlesztők sem darabra mennek, ráadásul nem csak jó fejlesztők kellenek, hanem kell PM és tesztelő, architect, stb. Ráadásul a tesztek egy része nem autómatizálható, emberi erőforáss kell hozzá (nem mellesleg az automata teszteket is valakinek meg kell írni).

    Ez pedig nagyon komoly költség. Sem profit, sem managent szempontjából nem könnyű egy széles termék palettát korrekten támogatni, pláne készülékenként 2-3 évig. Ezt a csapatot a készülék eladásból származó profitból kell fedezni, őket és a készülék fejlesztő csapatot, a marketingeseket, marketing költségeket és még profitnak is kellene maradnia...

    Te hol spórolnál? Hogyan priorizálnál?

    [ Szerkesztve ]

  • strogov

    senior tag

    válasz gliskard #106 üzenetére

    "Nagyjából tartják az intervallumot, de azon belül komoly lemaradása van szinte mindegyiknek még a biztonsági frissítések kiadásával is"

    Ezen szerintem semmi nem fog segíteni. IOS akkor jön ki amikor apple kiadja. Egy időben (pár nap eltéréssel) minden készülékre. Tesztelés, minőség biztosítás pár tucat típusra, vezérlőre. Ráadásul a soc belső fejlesztés.

    Android verzió akkor jön ki amikor google kiadja. Az emberek ettől számítják a "késést". A gyártók meg ráfaragják az összes cuccra amit kiadtak, és utána jöhet csak OTA. Ha csak egy samsung S csúcs modellt nézünk már eleve 2 soc (exynos, qc) van. Évente tucatnyi modell. Agyrém lehet a tesztelés.
    Kínaiakat meg hagyjuk is. Hetente jönnek ki készülékkel ami valami alkatrészben eltér egy tök ugyanolyantól.

  • whatwhatwhat

    aktív tag

    válasz gliskard #106 üzenetére

    Samsung-nál soha nem hallottam még olyanról, hogy egy beígért frissítést még nem adtak volna ki. Csúszás biztosan volt, de szerintem az kis túlzással irreleváns, a legnagyobb geekeket leszámítva senkit nem érdekel hogy a egy főverzió frissítés X hetet vagy pár hónapot késik. Sokkal rosszabb az szerintem, amikor visszahívnak egy frissítést. Egyébként meg mióta előre bejelentik, hogy mikor kapják meg az egyes modellek az új főverziót, azóta a saját készülékeim esetében sosem tapasztaltam késést. Sőt, volt hogy a beígérthez képest egy hónappal korábban jött az OTA.

    "Ráadásul sok esetben az új közbenső verziók a javítások és ficsörök mellett új hibákat is hoznak és ezek javítására sokat kell várni. Apple ebből a szempontból a gyorsaság miatt jobb."

    Azért ezzel is vitatkoznék. Az lehet, hogy az apple-nél viszonylag gyorsan jönnek a javítások, de nem ez az egyetlen tényező, ami felhasználói élményt befolyásolja. Pl. munkatársamnak 1-2 éves iphone-ján egy főverzió frissítés után kb 2 hétig eldobta a hálózatot a telefon. Alig lehetett elérni ezalatt az idő alatt. Persze a következő frissítés javította. Ami dicséretes. Ugyanakkor én soha semmilyen telefonomon nem találkoztam ilyen komoly hibával semmilyen frissítés után. Tehát szerintem sokkal fontosabb, hogy milyen komoly hibákat hoz be a frissítés, mint hogy azokat milyen gyorsan javítják. Iphone-oknál pedig elég gyakoriak a működést komolyan befolyásoló hibák, ios 11 a legjobb példa erre.

    Azt pedig én nem akarom én nem is tudom megmondani, hogy hogyan tudnának a gyártók jobb támogatást nyújtani, vagy hogy mi kellene ehhez. Egészen egyszerűen annyit mondtam, hogy nem a kizárólagosan a nagyobb termékpaletta miatt olyan a támogatás színvonala amilyen. Sőt, szerintem ennek jóval kisebb szerepe van benne, hogy ahogyan azt te gondolod. Persze lehet, hogy nincs igazam, de én azt gondolom, hogy ez sokkal inkább az érdeklődés hiánya miatt van, mint bármi más miatt. Nyilván többlet költséggel is járna, de ha erre nagy lenne a kereslet, akkor a felhasználók azt meg is fizetnék. Persze sokaknak az minden vágyuk, hogy 5 főverziót kapjon a telefonjuk(még akkor is ha 2 évente lecserélik), de ők már úgyis iphone-t vesznek, tehát minek törjék magukat a gyártók miattuk.

    Az én szerény véleményem az, hogy 3 főverzió bőven elég, persze ennél többre se mondanék nemet, de ha az az ár növekedésével járna együtt, akkor én azt köszönöm szépen nem is kérem. :R

Új hozzászólás Aktív témák