Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz dabadab #141 üzenetére

    Hát, itt azt írják, hogy nemnagyon van megbízható összehasonlító statisztika a különböző hajtásmódú autók kigyulladásának számairól, ha neked van forrásod, akkor mutasd meg.

    A cikkben viszont azt írják, hogy egy kigyulladó elektromos meghajtású autó eloltásához átlagosan 6400 liter víz kell :Y

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #141 üzenetére

    "...a villanyautók sokkal kevésbé hajlamosak kigyulladni, mint a belsőégésűek külsőégésűvé változni. ..."

    Ezt mire alapozod?
    Csak megkérdezem már, mert szóba szóba hoztad. Merész megalapozott kijelentést tenni ez ügyben. Nagyságrendekkel több belsőégésű jármű van még az utakon, mint elektromos.

    (#143) Noukoum: "Szóval annyira kiforrott megoldás a hagyományos autó hogy kitud gyulladni? Csak úgy mint az elektromos? Akkor miről beszélünk?"

    Hát pont a kigyulladó elektromos autókról beszélünk.

    "Ember úgy beszélsz az elektromos járgányokról mintha minden második kigyulladna, közben totálisan ignorálod azt hogy a hagyományosnál is ugyanúgy előfordul a hiba."

    Mi van?
    Linkeld már be azt a hozzászólásom, amire azt gondolod, hogy minden másod e-autó kigyullad?
    Szerintem valamit nagyon félre olvastál. Vagy nem annak válaszolsz, akinek szerettél volna.

    "Kiforratlan az elektromos mert ugyanazt tudja produkálja mint az hagyományos autók. Nagyszerű."

    Szerintem is nagyszerű. Gondolom te sem szeretnél olyan járműben utazni, amelyben a kigyulladás esélyével kell számolni a egy balesetnél vagy csak úgy.
    Az elektromos hajtás technológia nyilván nem kiforrót még. De ez önmagában nem baj. Ez az az időszak, amikor jobban oda kell figyelni ezekre a járművekre. A járművekkel elszenvedett balesetekre. Nem azért, hogy néhány embernek sérüljön az egója. Azért, hogy minél gyorsabban ki lehessen váltani a veszélyes megoldásokat.

    Egy létező példa.
    A Mitsubishi 2019 elején összesen 366 ezer Space Star, Lancer, Outlander és ASX autót hívott vissza, mert az AS&G (Auto Stop & Go) rendszer ritka esetekben nem indította újra a motort, mielőtt az akkumulátor kritikus szint alá merült. Ez a hiba életveszélyes helyzetet okozhatott, például egy kereszteződésben ragadva. A járművek között volt 2011-ben gyártott széria is.
    Senki sem kezdett vitatkozni, hogy más gyártók start-stop rendszeri sem biztonságosabbak. Kijavították a szoftverhibát. Pont. A cég megítélése sem lett rosszabb.

    Egy ehhez hasonló hibát, miért kell hisztériásan védeni.
    Ha megtalálják a probléma forrását és megszüntetik, azzal mindenki jól jár. És senkinek a fejéről sem esik le a korona.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák