- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 5G - ez lenne az ász?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Bemutatkozott a Polestar Phone
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
A telefon pont rossz példa, mert maga a koncepció, a helyfüggetlen, globális, instant kommunikáció és információ hozzáférés eleve igény volt. Ahogy olcsóbbak lettek az eszközök és szolgáltatások terjed el széles körben. A vr/ar cuccoknak is van értelme, de erősen kétlem hogy a second life jellegű cuccoknak ez adná meg a lökést.
-
gliskard
senior tag
Nekem volt PSVR és a HTC Vive Pro-ot is használtam huzamosabb ideig. Nem vagyok meggyőződve, hogy a szórakoztatáson és egy-két speciális munka területen kívül van létjogosultsága és hozzáadott értéke VR/AR-nek a hétköznapi életben.
Részint nagyon magas a bekerülési költség (ami persze egyszer, majd olcsóbb lesz) másrészről pedig kényelmetlenebb alternatíva a meglévőknél (persze egyszer majd ezt is megoldják egy napszemüveg vagy kontaktlencs formályában).
Jelenleg egy sima zoom meeting-nél sem kapcsolják be a kamerákat a résztvevők, miért lépnének be VR sisakkal? De egy workshop esetében sincs egyértelműen hozzáadott értéke az ilyen virtuális jelenlétnek a sima web kamera+shareed desktop-hoz képest. -
De próbáltam, fejlesztettem is AR tartalmat (még az elején, úgy 2012-13 környékén).
Még nem érzem, hogy "jó lehet" a dolog, messze van attól, hogy elérje a kritikus tömeget a terjedés.
Ráadásul a VR szettekhez hely is kell a lakásban, nem árt ha van külön helyiség, vagy legalább nagyobb nappali. Ez sokaknál nem áll rendelkezésre. Az "ülő VR", meg kicsit "torzabb", értem én úgy is lehet, de "mozogva" az igazi.
Szerintem a kulcs továbbra is az, hogy legyen jóval kompaktabb az egész. Mert jelenleg kényelmetlen és kompromisszumos, oké már vannak vezeték nélküli cuccok is, de akkor is nagy, nehéz, pár óra a használati idő (amit tud), és még mindig lehet kicsit a felbontás egyes alkalmazási területekhez vagy tartalmakhoz.
Ennek megoldásához erősebb CPU-k (SOC) és jobb akkumulátorok kellenek (nagyobb kapacitás még is könnyebb, kompaktabb méret). De a kijelzőn is lehetne mit továbblépni (OLED panel, ami kb. rendes szemüvegen van, átlátszó de ha kell akkor besötétedik). A "VR sisak" szerű használat helyhez kötött.A technológiai hiányosságokon kívül (ami jó eséllyel csak idő kérdése), a szükséges pénz a fejlesztésekhez (legalábbis az első lökethez) továbbra is úgy vélem az AR felhasználáson keresztül vezethet az út. Ez lehet reklámokon, "virtuális" termékpromóciókon át. Akár a speciális alkalmazásokig (munkaeszköz területen).
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5