Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • muszurkefal

    aktív tag

    válasz elithun #19 üzenetére

    Szerintem azért alacsony a végzési arány, mert túl könnyű bejutni egyetemre.

    Na ezt aláírom. Én diplomával jelentkeztem, szóval 100% volt, hogy felvesznek, ezért is írtam, hogy nem változott semmi :P
    Bejutási ponthatár 281, pontszámom meg 400. Nincs miről beszélni. Teljesen alkalmatlanok, vagy kevésbé elszántak is bekerülnek, nem csoda, hogy lemorzsolódik a nagyja.

    bambano: hogy minek? Azért, mert irgalmatlanul bejön az IT életérzés, és mindezt nem fogom azért eldobni, mert eredeti érdeklődésem alapján nem lennék ide való. Ha nem próbálom meg, sose derül ki, hogy sikeres lettem volna-e vagy sem.
    De ezt majd később :B

  • adapter07

    csendes tag

    válasz elithun #19 üzenetére

    Nem akarom szétoffolni a topikot, csak jó szándékú tanácsot akartam adni a posztolónak, és a kedvét sem szeretném elvenni. Lehet, hogy menni fog neki a dolog, ha elég szorgalmas, de biztosan nem lesz sétagalopp.
    Arról, hogy miért végeznek kevesen már tanulmányok sorát írták. A bolognai rendszer bevezetése óta fennáll a probléma. A szomorú az hogy semmi változás nem tapasztalható. A legrosszabb pedig, hogy mindig jön néhány ember aki megmagyarázza, hogy nincs itt semmi probléma, csak a lusták és buták esnek ki, pedig ez nem igaz. Személyes ismerőseim között is van 4-5 ember, aki szorgalmas, jó képességű, érdeklődő, és mégis abbahagyta az egyetemet, rengeteg befektetett munka és küszködés után. Ez az egyetemi oktatás kudarca, kárt okoz a társadalomnak, és az egyénnek is.
    Példa: Programozás, bevezető tárgy, neves egyetem. Az előadáson 15 éves jegyzetből, full elmélet. Kb. a félév vége előtt egy hónappal jut el a dolog odáig, hogy vannak ciklusok. A példák Ada és PL1 nyelven. :W
    Gyakorlaton a követelmény C programozás. A gyakorlatvezető C elméletet nyom a legegyszerűbb mintapéldákkal. Az egész félévben kb. 2-3 feladatot megoldva. A zh-kon kitenyésztett informatikai versenyfeladatok megoldása a követelmény. Másfél óra alatt 4-5 olyan feladatot kellene megoldani, amihez a részvevők felkészültségét figyelembe véve feladatonként legalább egy óra kellene. Mindez megfejelve gépi ellenőrzéssel, ahol lehet, hogy teljesen jó a programod, csak azért nem fogadja el a gép, mert pl. egy tömb nincs elég nagyra dimenzionálva. Természetesen arról semmi infó, hogy mi nem jó. A bukási arány 80% fölött. Én ezt nem nevezném oktatásnak, ez szívatás. Aki erre azt mondja, hogy jó, azt csak sajnálni tudom, mert még nem látott rendes oktatást.

  • muszurkefal

    aktív tag

    válasz elithun #24 üzenetére

    Nem off, én szívesen fogadok minden hozzászólást, amiből épülhetek.
    Ez a change my mind valószínűleg nekem is gondot fog okozni.
    Jó lenne tudni, hogy az aki már tényleg programozó, hogyan gondolkodik :DDD
    Mindig a legelső lépés a legnehezebb. Konkrétan az, hogy hogy kezdjek el egyáltalán egy programot megírni, ha nem tudom, hogy milyen kifejezéseket és milyen szintaktikával kell leírni, és mi mire jó.
    Kb. úgy érzem magam, mintha oroszul kellene beszélnem úgy, hogy 3 szót ismerek: kenyér, béke, mama. :U

    Haver meg fogja, leül a gép elé és egyből elkezdi írni: int, for, if, else, ; i++ meg mindenféle kifejezéseket, amiről nekem gőzöm nincs, mit jelenthet. (Amiket felsoroltam, azokat azért ismerem.)

    Úgy érzem, az adna nagy löketet, ha ezeket megismerném, megjegyezném, és utána tudnám használni. Ez olyan, mint egy idegennyelv elsajátítása. Addig nem megy, amíg nem csinálja az ember napi szinten.

    Azt hiszem ma este ráhúzom a Windows-t a MacBook-ra, és nekiállok. :K

    szerk.: tényleg kell valamiféle holtponton átlendülés. Utána meg már megy magától.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák