Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • d@vee

    őstag

    Én 21 vagyok. Ha minden összejön, jövőre jelentkezem én is.
    Sajnos a családom nem volt abban az anyagi helyzetben akkoriban, hogy finanszírozni tudták volna a saját albérletet+egyéb költséget, ha érettségi után tovább akarok tanulni. Sokan kritizáltak is, hogy miért nem mentem továbbtanulni, mintha csak egy jelentkezésen múlna az egész...Láttam pár negatív példát is a környezetemben, ami kicsit elbizonytalanított, egy haver otthagyta az egészet, miután nem bírták fizetni az albérletet, egy másik azért hagyta ott, mert nem volt elég kitartó, megint másik betegség miatt, tehát aki nem volt egyetemen/fősulin, az nem is láthatja, mennyi plusz dologgal jár a felsőoktatás. Meg jobb is, hogy nem mentem, akkor nem éreztem magam elég érettnek hozzá.
    Már máshogy látom és ilyenkor az ember megbánja, hogy nem tanult többet :D Viszont sohasem késő elkezdeni, tehát nincs minden veszve.
    Nem értek a programozáshoz, ellenben nagyon érdekel és szivesen kitanulnám, de az a sok matek, amiben amúgy nem voltam valami jó, az taszító :D

    Ja

  • Feruendios

    aktív tag

    Szvsz ma már nem igazan kell egyetem, hogy valaki programozó legyen. Alig pár évfolyam tarsam volt aki nem tudot mar akkor eleg jól programozni mikor egyetemre jott.
    En azt mondom ne a felvetelire keszuljon aki ezzen a teruleten szeretne ervenyesulni hanem eloszor kezdjen el programozni.

    Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

  • buherton

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz d@vee #1 üzenetére

    Van kolesz is ám...

    Semmin nem lepődök meg. A feleségem munkahelyére egy teológus csajszi ment programozni, hozzánk most egy szabad bölcsész jött. Meglátjuk, hogy fejben tudnak-e váltani.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • d@vee

    őstag

    válasz buherton #4 üzenetére

    Oda nehéz bekerülni :) 5-ös tanuló pedig nem voltam mindenből.

    Ja

  • buherton

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz d@vee #5 üzenetére

    Ez hol volt? Elég sok férőhelyet szoktak biztosítani hogy a kevésbé jó tanuló is megtalálhassa a helyét.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • elithun

    őstag

    A programozásnál az oktatási intézmény csak a papírt adja, a lényeg, ami meghatározza majd a szaktudásod, otthon, a négy fal közötti szorgalomból lesz. Sok sikert! :)

    [ Szerkesztve ]

    „Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

  • muszurkefal

    aktív tag

    d@vee: az albérlet vs kollégium kérdést majd kifejtem egy későbbi bejegyzésben :U
    Az utolsó két sorod nagy igazság, a matekot én sem szeretem túlzottan, de rájöttem, hogy ha valamit el akarok érni, akkor nem szabad meghátrálnom csak azért, mert gimnáziumban nem érdekelt / nem volt jó a tanár / nem tanultam semmit és csak lébecoltam. Megjegyzem lébecolással és tippelgetésekkel is megvolt a stabil 4-es.
    Pont a matek miatt indultam humán tudományok felé egyébként, mert töriből és magyarból nagyon jó voltam. Abban bízom, hogy ezt a gondolkodásmódot valahogyan tudom kamatoztatni a másik oldalon is.
    Bele kell állni, kijönni a komfortzónából és küzdeni. Vagy ahogy egy drága barátom megjegyezte: "gondolj a 18 éves szőke rinyákra, akiket learatsz majd a végén" :DDD

    Feruendios: nekem, aki előtte nem igazán foglalkoztam vele, kell egy jó s*ggbe rúgás, hogy a megfelelő irányba induljak el, és ne henyéljek.
    Most úgy látom, hogy a pár hónapos programozó (inkább kódoló) képzések valóban megtaníthatnak programot írni, de tervezni nem annyira. Az analitikus, algoritmikus gondolkodást a matek erőltetésével lehet elsajátítani.

    dugø: meglátjuk :) Egy Erasmus vagy hasonló még beférhetne, akkor nem gáz, ha nem három lesz :B

    buherton: valóban van sok sikersztori, amikor bölcsészből lett programozó stb. Én inkább jogi területről jövök, nem bölcsészetről, nem tudom ez előny vagy hátrány lesz-e :DDD

    elithun: köszi :)

    [ Szerkesztve ]

  • d@vee

    őstag

    válasz buherton #6 üzenetére

    Elte
    Bár azóta vannak jó kis magánkolik élhető áron. 45-55k és igaz nem leszel magad, de jó társaságban leszel.

    ( #8 ) muszurkefal:
    Sajnos alkesz tanárunk volt, sokszor bepiálva jött be. És nem rúgták ki, mert már veterán volt az illető. Így szív a diák azért, mert a tanár szar. El sem magyarázott semmit, vagy megértetted vagy nem. Megjegyzem 8 é alatt 4 tanárváltásunk volt, és uccsó évre jött egy új tanár, akit megkaptunk. Hát mit ne mondjak, jobbat nem is képzelhettünk volna el, de egy év alatt ő sem tudta megváltani a világot. Viszont az sokat elárulhat, hogy addig küzdöttem a matek kettesért, de az újonccal simán megvolt a hármas is utolsó évben.

    [ Szerkesztve ]

    Ja

  • lev258

    veterán

    válasz d@vee #9 üzenetére

    Én pár éve végeztem az ELTE-n. A szakkolikat leszámítva semmilyen formában nem befolyásolta a pontozást a tanulmányi eredményem, még a szerzett kreditek száma sem.
    Aztán kicsit érdekes helyzet volt, amikor viszonylag jó eredménnyel (egyáltalán nem számított) és nagy távolsággal Pesttől nem kaptam első évemre kolit. Később aztán sikerült.

    [ Szerkesztve ]

    Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő

  • updog

    senior tag

    " humán érdeklődéssel a háta mögött belevág a programtervező informatikába."

    Áh, az kutyafüle, én pont most gondolkozom hogy informatikusként elkezdjek egy hidegburkoló OKJ-t :DDD

    Sok sikert!

    "Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

  • Medocsabi

    addikt

    Sok sikert! Így 31 éves fejjel (és 3 elvégzetlen egyetem,főiskola után) csak egy tanácsom lenne: Mindenéppen végezd el a sulit! :) :K

  • muszurkefal

    aktív tag

    válasz updog #11 üzenetére

    Azért jó volt ez a 3 év, ami az első diploma megszerzésével eltelt.
    Sokkal jobban megismertem magamat, és rájöttem, hogy a beidegződött utálataim, korlátaim stb. nem szabad, hogy befolyásoljanak a jövőm építésével kapcsolatban.
    Elvégre a szembejövő nehézségek nem azért vannak, hogy elfussunk előlük, hanem, hogy megmásszuk őket.

    Medocsabi: erre a témára még később visszatérek, mert nálam is van hasonló szitu.

    Köszönöm a jókívánságokat, mindenkinek hasonlót kívánok én is! :K

    [ Szerkesztve ]

  • Ellia

    addikt

    Én is inkább humán beálítotságúnak tartom magam - sokat olvasok, érdekel a történelem...stb, mégis reál szakon kötöttem ki középiskolában és egyetemen is. Már pár éve dolgozok (hehe 2,5 :P), szakmában, és nem bántam meg. Neked meg hajrá (és sok sikert a 3 évhez ;] )!

  • adapter07

    csendes tag

    Hát...
    A véleményem nem írom ide a magyar felsőoktatásban uralkodó állapotokról, nem akarom elvenni a kedved. Azonban ha matematikából nem voltál kitűnő, és nem tudsz legalább elfogadható szinten programozni, akkor jobb ha mindkettőt már most elkezded nagyon, de nagyon tanulni, mert különben hamar a bré rossz oldalán fogod magad találni.

  • buherton

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz adapter07 #15 üzenetére

    Semmi gond nincs a felsőoktatás színvonalával. Matekból jó, ha az ember jó, de programozni nem kell tudni. Secc-perc alatt felszedi az ember ott is, feltéve ha rááll az agya.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • adapter07

    csendes tag

    válasz buherton #16 üzenetére

    Biztos neked van igazad! Csak azt áruld el nekem, hogy akkor mi értelme van egyetemre járni, ha a szakmádat, amiről papírt kapsz, hogy értesz hozzá, azt máshol kell megtanulnod, mert az egyetemen nem tanítják meg. :W
    A felsőoktatás is dübörög, mint a gazdaság! Szerinted miért hiányzik, állítólag több ezer informatikus a magyar gazdaságból, mikor évente több ezer hallgatót vesznek fel az informatikai képzésekre? Azért, mert a 10% sem végez, de biztos minden rendben van ha te mondod.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    "amikor valaki 23 éves fejjel, humán érdeklődéssel a háta mögött belevág a programtervező informatikába.": minek?

    volt ilyen osztálytársnőm, semmi értelme nem volt, hogy ott volt.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • elithun

    őstag

    válasz adapter07 #17 üzenetére

    Azért, mert a 10% sem végez, de biztos minden rendben van ha te mondod.
    Erről hosszan lehetne vitatkozni, hogy az egyetem, vagy a hallgatók hibája-e. De exhallgatóként, amit láttam az nem az volt, hogy a rendszer lehetetlenítette el szegény, szorgalmas, törekvő hallgatót. :P
    Szerintem azért alacsony a végzési arány, mert túl könnyű bejutni egyetemre.

    [ Szerkesztve ]

    „Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

  • muszurkefal

    aktív tag

    válasz elithun #19 üzenetére

    Szerintem azért alacsony a végzési arány, mert túl könnyű bejutni egyetemre.

    Na ezt aláírom. Én diplomával jelentkeztem, szóval 100% volt, hogy felvesznek, ezért is írtam, hogy nem változott semmi :P
    Bejutási ponthatár 281, pontszámom meg 400. Nincs miről beszélni. Teljesen alkalmatlanok, vagy kevésbé elszántak is bekerülnek, nem csoda, hogy lemorzsolódik a nagyja.

    bambano: hogy minek? Azért, mert irgalmatlanul bejön az IT életérzés, és mindezt nem fogom azért eldobni, mert eredeti érdeklődésem alapján nem lennék ide való. Ha nem próbálom meg, sose derül ki, hogy sikeres lettem volna-e vagy sem.
    De ezt majd később :B

  • buherton

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz adapter07 #17 üzenetére

    Biztos neked van igazad! Csak azt áruld el nekem, hogy akkor mi értelme van egyetemre járni, ha a szakmádat, amiről papírt kapsz, hogy értesz hozzá, azt máshol kell megtanulnod, mert az egyetemen nem tanítják meg.

    Üdvözöllek a való világunkban. Ezt nagyon sokan nem értik meg, hogy az egyetem nem általánosiskola vagy középiskola, ahol a tanárok könyörögnek a diákoknak, hogy "Pistike ugyan tanuljál már". Az egyetemen neked kell teperni, neked kell menedzselned magad az előadók előtt, neked kell megtalálni az érdeklődési körödet és azt neked egyedül kell megtanulnod. Az egyetem csak a keretét adja meg annak, hogy te tanulj és ebben indít el. Személy szerint én a végén már nagyon vártam, hogy vége legyen a Bsc-nek és hogy a munka útján tanulhassam tovább.

    Ha képtelen vagy tanulni, azaz egyetem hibája?
    Ha képtelen vagy az értőolvasásra, azaz egyetem hibája?
    Ha képtelen vagy kitartani, azaz egyetem hibája?
    Ha képtelen vagy az előadókkal bánni, azaz egyetem hibája?

    Szerinted miért hiányzik, állítólag több ezer informatikus a magyar gazdaságból, mikor évente több ezer hallgatót vesznek fel az informatikai képzésekre? Azért, mert a 10% sem végez, de biztos minden rendben van ha te mondod.

    Mert nem valók az informatikai pályára? Ígyis elvégzik olyan emberek, akiknek nem kellene. Frissen végzett villamosmérnököknek gondot jelent lerajzolni egy földelt emitteres erősítőt, vagy elmondani, hogyan működik a szinkron motor. Frissen végzett informatikusok nem ismerik a foreach-t, de az állapot gép fogalmával is gondok vannak.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • adapter07

    csendes tag

    válasz elithun #19 üzenetére

    Nem akarom szétoffolni a topikot, csak jó szándékú tanácsot akartam adni a posztolónak, és a kedvét sem szeretném elvenni. Lehet, hogy menni fog neki a dolog, ha elég szorgalmas, de biztosan nem lesz sétagalopp.
    Arról, hogy miért végeznek kevesen már tanulmányok sorát írták. A bolognai rendszer bevezetése óta fennáll a probléma. A szomorú az hogy semmi változás nem tapasztalható. A legrosszabb pedig, hogy mindig jön néhány ember aki megmagyarázza, hogy nincs itt semmi probléma, csak a lusták és buták esnek ki, pedig ez nem igaz. Személyes ismerőseim között is van 4-5 ember, aki szorgalmas, jó képességű, érdeklődő, és mégis abbahagyta az egyetemet, rengeteg befektetett munka és küszködés után. Ez az egyetemi oktatás kudarca, kárt okoz a társadalomnak, és az egyénnek is.
    Példa: Programozás, bevezető tárgy, neves egyetem. Az előadáson 15 éves jegyzetből, full elmélet. Kb. a félév vége előtt egy hónappal jut el a dolog odáig, hogy vannak ciklusok. A példák Ada és PL1 nyelven. :W
    Gyakorlaton a követelmény C programozás. A gyakorlatvezető C elméletet nyom a legegyszerűbb mintapéldákkal. Az egész félévben kb. 2-3 feladatot megoldva. A zh-kon kitenyésztett informatikai versenyfeladatok megoldása a követelmény. Másfél óra alatt 4-5 olyan feladatot kellene megoldani, amihez a részvevők felkészültségét figyelembe véve feladatonként legalább egy óra kellene. Mindez megfejelve gépi ellenőrzéssel, ahol lehet, hogy teljesen jó a programod, csak azért nem fogadja el a gép, mert pl. egy tömb nincs elég nagyra dimenzionálva. Természetesen arról semmi infó, hogy mi nem jó. A bukási arány 80% fölött. Én ezt nem nevezném oktatásnak, ez szívatás. Aki erre azt mondja, hogy jó, azt csak sajnálni tudom, mert még nem látott rendes oktatást.

  • adapter07

    csendes tag

    válasz buherton #21 üzenetére

    Egy jó oktatási intézmény, inspirál, fejlődésre ösztönöz. Nem elveszi a kedvedet attól, amivel egyébként szeretnél foglalkozni. Aminek alig várjuk, hogy vége legyen az nem lehet valami jó.
    Igen vannak, akik nem alkalmasak a pályára. Őket a felvétel előtt kellene kiszűrni. Akiket pedig felvettek azokért mindent meg kellene tenni, hogy be is fejezzék amit elkezdtek. A mostani rendszerben egyik sem valósul meg.
    A munkám miatt sok egyetemistával, oktatóval vagyok napi kapcsolatban. A legtöbb egyetemen a tanárok túlterheltek, alulfizetettek, sok esetben motiválatlanok, sőt a kontraszelekció miatt sok alkalmatlan is van köztük. Óriási a káosz, ellenőrzés szinte nulla, egy tanár amíg nem kezdi el letolt gatyával molesztálni a tanítványait addig szinte bármit megtehet. Elmaradt órák tömkelege, ötvenperces óra helyett húszperces, közben az előadó folyamatosan sír, hogy nagy az anyag, nincs idő semmire. A leadott tananyaggal köszönőviszonyban sem lévő számonkérés, és még hosszasan lehetne sorolni.
    Jelenleg az egyetemnek nem érdeke, hogy a felvettek nagy része egy évnél tovább maradjon. Nincs elég oktató, terem eszköz. Ez oda vezet, hogy az oktatás színvonala folyamatosan esik, pontosan azokban az években ahol a szakma alapjait kellene elsajátítani. Azoknak sem jó akik maradnak, mert nem kapnak megfelelő alapozást. Akik kiesnek azoknak meg végképp nem, mert éveket veszítenek, és még meg is fizettetik velük a nagy semmit.
    Ezért tartom felháborítónak amikor valaki megpróbálja ez az egészet leegyszerűsíteni, arra hogy "tanulni kellett volna".
    A való világban élek elég régóta, és nem tetszik amikor valaki meg akar győzni arról, hogy egy nyilvánvalóan rosszul működő dolog úgy jó ahogy van.

    [ Szerkesztve ]

  • elithun

    őstag

    válasz adapter07 #22 üzenetére

    Természetesen az oktatásnak is szerepe van az informatika tanulás nehézségében. Kiegészíteném azzal, hogy egyébként írtó nehéz programozást / progrmaozás gondolkodásmódot tanítani. A cél pedig az lenne, hogy tudj gondolkodni "programozásban", átérezd a koncepcióját az egésznek. Nagyon nehéz eltalálni, hogy az adott csoportnak a gondolkodásmódját az elmélet, vagy egy gyakorlati példa tereli-e majd a jó irányba.
    Nekem is úgy érzem, hogy "mázlim" volt, mert egyszercsak (két egyetemi félév elpazarlása után :DDD ) bepattant, hogy miért nem tud konkrétumokban beszélni az oktató a programozásról. Azért, mert bármit lehet vele csinálni, csak azért, mert az adott programban úgy van leírva valami ahogy, azt lehet akárhogy máshogy is megközelíteni, ugyanulyan jó eredménnyel. Plusz ahogy nem lehet azt mondani, hogy egy fa rúd csak gerendának jó, úgy nem lehet azt mondani, hogy a for ciklus csak a számok 1-10-ig kiírására jó.

    Bocs az offért, jó erről beszélgetni. :)

    „Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

  • muszurkefal

    aktív tag

    válasz elithun #24 üzenetére

    Nem off, én szívesen fogadok minden hozzászólást, amiből épülhetek.
    Ez a change my mind valószínűleg nekem is gondot fog okozni.
    Jó lenne tudni, hogy az aki már tényleg programozó, hogyan gondolkodik :DDD
    Mindig a legelső lépés a legnehezebb. Konkrétan az, hogy hogy kezdjek el egyáltalán egy programot megírni, ha nem tudom, hogy milyen kifejezéseket és milyen szintaktikával kell leírni, és mi mire jó.
    Kb. úgy érzem magam, mintha oroszul kellene beszélnem úgy, hogy 3 szót ismerek: kenyér, béke, mama. :U

    Haver meg fogja, leül a gép elé és egyből elkezdi írni: int, for, if, else, ; i++ meg mindenféle kifejezéseket, amiről nekem gőzöm nincs, mit jelenthet. (Amiket felsoroltam, azokat azért ismerem.)

    Úgy érzem, az adna nagy löketet, ha ezeket megismerném, megjegyezném, és utána tudnám használni. Ez olyan, mint egy idegennyelv elsajátítása. Addig nem megy, amíg nem csinálja az ember napi szinten.

    Azt hiszem ma este ráhúzom a Windows-t a MacBook-ra, és nekiállok. :K

    szerk.: tényleg kell valamiféle holtponton átlendülés. Utána meg már megy magától.

    [ Szerkesztve ]

  • elithun

    őstag

    válasz muszurkefal #25 üzenetére

    Ha egyszer elér a koncepció, és az egész programozás lényege, akkor fog kinyílni a világ. :)
    Azóta nekem minden programozási nyelv (sarkítva) tök ugyanolyan, csak egyes feldatokra jobb, mint a többi.
    (Aztán nyilván a feladatmegoldás sebessége a programozási nyelvben lévő tapasztalatomon alapul.)
    Tényleg hasonlít a nyelvtanulásra is, nem véletlenül hívják programozási nyelveknek; a számítógéppel kommunikálunk.

    „Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

  • lev258

    veterán

    válasz muszurkefal #25 üzenetére

    "ráhúzom a Windows-t a MacBook-ra"
    Miért is?
    OSX-en is tudsz programozni, illetve sok helyen Linuxon oktatják.
    Egyébként valóban a gondolkodásmód, amit fejleszteni kell, minden más csak az utasítások használata. Én a mai napig rá szoktam keresni a konkrét for, if, .. használatra, mivel több nyelvet is használok és mindig vannak különbségek (vagy csak szimplán elfelejti az ember, ha egy ideig nem használja).

    [ Szerkesztve ]

    Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő

  • muszurkefal

    aktív tag

    válasz lev258 #27 üzenetére

    elithun: és számodra például mi a Lényeg, ha szabad tudni? :)

    lev258: mert már úgyis tervben volt, így meg előrehozom, mert van rá okom is. Linux is sorra kerül majd.
    És számodra mi a Gondolkodásmód?

    [ Szerkesztve ]

  • lev258

    veterán

    válasz muszurkefal #28 üzenetére

    Valahogy úgy mondanám, hogy amikor találkozok egy problémával és megértem a lényegét, akkor már a fejemben megszületik, hogyan lehetne egy programba önteni, a fő lépésekkel, a megfelelő úton. Egyfajta látásmód is egyben, hiszen a lényeges, esetleg kritikus pontokat kell észrevenned, átlátnod.
    Onnantól pedig gyakorlatilag csak az utasításokat kell begépelni hozzá. Persze ilyenkor még több verzión át jutok a véglegeshez, mert menet közben eszembe jut, mit hogy lehetne hatékonyabban programozni (pl. for ciklusok megspórolása ügyes változókkal, átstrukturálással).

    [ Szerkesztve ]

    Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő

  • elithun

    őstag

    válasz muszurkefal #28 üzenetére

    Nagyon egyszerű: az, hogy mit akarok megépíteni, milyen feladatot akarok ellátni a programmal. Utána a cél szentesíti az eszközt. :)
    Ahogy lev258 is írja. Bejön a feladat/megoldandó probléma, megálmodod, hogy hogy lehetne megvalósítani/megoldani (ennél a pontnál fontos,hogy a koncepció a helyén legyen a fejben), utána elkezded legépelni (itt követed a megálmodott tervet, és annak megfelelően kezded a megvalósítást), közben csap arcul a valóság (programozási nyelv megkötései, megvalósítási nehézségek, optimalizálási igény), majd nehézségek kezelési után születik meg a működő eredményt. (Ami természetesen bugmentes clean code is egyben. :D )

    „Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

  • adapter07

    csendes tag

    válasz muszurkefal #25 üzenetére

    Hogy ne csak offoljak! Néhány fogás a túléléshez. :)
    A mintatantervben nézd meg milyen programozási tárgy lesz a következő félévben. A tantárgyleírásban nézd meg a követelményeket, az ajánlott könyveket próbáld meg beszerezni. Derítsd ki, hogy ki a tanár. Ha van honlapja nézd meg, hátha tett fel segédanyagokat. A Markmyprofessor-on csekkold le hogy mire számíthatsz vele kapcsolatban. Ugyanez a gyakorlatvezetőkre. Segíthet, hogy kinél érdemes felvenni a gyakorlatot. Keress fórumokat, ahol felsőbb éves sorstársaiddal beszélhetsz. Járj el az előadásokra még akkor is ha feleslegesnek tűnik, a vizsgán még hasznos lehet. Ezután már csak néhány száz, a gép előtt nagyrészt káromkodással eltöltött óra kell és tisztában leszel a programozás alapjaival. :K
    Sok sikert!

  • buherton

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz adapter07 #23 üzenetére

    Elnézést a nyers fogalmazásért, de ez egy jó nagy siránkozás halmaz, az előzővel együtt. Mindenki hibás csak a diák nem. Ezt érdekes mód mindig olyanoktól hallottam, akik nem bírták és kibuktak az egyetemről. Érdekes mód a végzettektől nem sok ilyet hallottam. Természetesen a hallgató nem lehet hibás! Boruljunk is le a lábaik előtt.

    Ha egy ilyen környezetben dolgozol, akkor gondolom tisztában vagy azzal, hogy a szorgalom és a képesség mellé kell más is - pontosan úgy ahogy a való világban -, még hozzá emberekkel való bánásmód, hatékony problémamegoldás és persze kitartás. Ha ezen 5 közül egyik hiányzik, akkor szenvedés lesz, vagy bukta.

    Nekem is van egy ismerősöm, aki rettenet mód intelligens. Infó tanárként dolgozott, most egy kis vidéki város rendszergazdája. Legjobb barátom, de hiányzik belőle az a szikra, amivel sokkal többre vihette volna. Szorgalom és képességek ide vagy oda.

    Ha már fel sem vennék azokat, akik nem odavalók, akkor engem vajon felvettek volna? Középiskolában érintőlegesen foglalkoztunk programozással. Semennyire nem értettem, de tényleg semennyire. Aztán az egyetemen jött az első prog labor, ahol szintén szembesültem ezzel. Az második labor után jöttem rá, hogy ez így nem mehet, hogy ezt nem értem. Akkor kezdtem el otthon foglalkozni ezzel rendszeresen. Közben jóban voltam a gyakvezérrel és a beugró zh-k is rendszeresen sikerültek. Végül úgy csináltam meg azt a gyakorlatot, hogy nem kellett zh-t írnom. Azt hozzáteszem, hogy ezen a ZH-n még én is elhasaltam volna. Látod mi történt? Nekem erről szólt az egyetem.

    Nekem is volt olyan tárgyam, aminél más volt a kérdezett anyag, mint a leadott. Elsőre nem is sikerült, de másodikra már sikerült, mert hatékonyabb stratégiát választottam.

    Akkor ott van feleségem példája. Mérnök infót végzett. Középiskolai hozzáállással tanult az egyetemen és el is vesztette a fókuszt, amikor összejöttünk, akkor bukdácsolt. Már jártunk, amikor elmondtam neki, hogy teljesen rosszul csinálja és milyen stratégia kell az elvégzéshez. Ezután egy tárgyból sem bukott és a szigorlatok is elsőre sikerültek. Persze ott is a többiek úgy siránkoztak, mint ahogy a diákjaid, de egyik sem ismerte volna fel a problémát és oldotta volna meg.

    Az egyetem felnőttképző. Aki erről kibukik még közel sem jelenti azt, hogy szalag mellé való ember. Ha az emberben valóban meg van a szikra, akkor úgyis meg fogja találni a saját útját, mert neki akkor nem az egyetem volt. Nyilván lesznek olyanok is, akik valóban szalag mellé valók, de ezt nagyon nehéz megmondani. Hány olyan híres embert ismerünk, akik kibuktak az egyetemről? Én személy szerint jó néhányat.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • adapter07

    csendes tag

    válasz buherton #32 üzenetére

    Nem ez, ez nem siránkozás halmaz. Hanem leírtam egy létező problémát, amit sokan, mint Te is, nem hajlandók tudomásul venni. Az egyetem oktatási intézmény, és a legfontosabb feladata, hogy mindent megtegyen a rábízott fiatalok fejlődéséért. Ez az ami nem teljesül a mostani rendszerben, és ez nem csak azoknak rossz akik nem végeznek, hanem azoknak is akik igen, mert ők sem kapnak olyan szintű képzést amilyet kellene. Az már csak mítosz, hogy a magyar felsőoktatás kiváló, nyilván maradt még néhány intézmény és szak ami jól működik, de ezekből van kevesebb. A többi meg küzd azokkal a problémákkal amiket leírtam. Nem véletlen, hogy egyre többen (akik megengedhetik maguknak) külföldi egyetemeken tanulnak tovább. Ez ellen csak akkor lehet tenni valamit, ha nem söpörjük a szőnyeg alá a problémákat. Szerencsére vannak már intézmények, ahol legalább próbálkoznak pl. a DUF HASIT programja.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz adapter07 #33 üzenetére

    "Az egyetem oktatási intézmény, és a legfontosabb feladata, hogy mindent megtegyen a rábízott fiatalok fejlődéséért.": téves elképzelés. ha az egyetemnek mindent meg kellene tennie azokért a fiatalokért is, akik csak melegedni járnak oda, akkor újra divatba jönne a körmös meg a pálca.

    a fő különbség az, hogy közoktatásba kiskorú/fiatal jár, egyetemre pedig felnőtt, törvény szerint minden szempontból teljes jogú állampolgár. ha ez a teljes jogú állampolgár kihasználja a jogát, hogy joga van idiótának lenni, azért az egyetem ne tegyen meg mindent.

    egyébként is sokan azt hiszik, hogy az egyetemnek egy konkrét képzési célt kell teljesítenie egy konkrét tárgykörben, pedig nem. az egyetemnek fel kell készítenie a hallgatót arra, hogy egész életében lépést tudjon tartani a munkájának követelményeivel. ez teljesen más felfogást igényel, mint az első verzió.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • adapter07

    csendes tag

    válasz bambano #34 üzenetére

    18-19 éves fiatalokról beszélünk, akik a törvény szerint felnőttek, de mindannyian tudjuk, hogy szükségük van támogatásra, útmutatásra. Arról beszélek, hogy az egyetem feladata egy korrekt, kiszámítható oktatás kialakítása, ahol a munkának van értéke, értelme. Továbbra is fenntartom, azt a véleményem, hogy a mostani rendszerben sok értékes embert veszít a felsőoktatás, és ezzel nem kevés pénzben is kifejezhető kárt okoz az egyénnek és a nemzetgazdaságnak is. Nem a lusták pátyolgatásáról beszélek, hanem arról, hogy ha pl. egy 4-es átlag fölött érettségizőt elveszít az egyetem (nem egy ilyen embert ismerek), akkor ott már keresni kell a hibát. Konkrét példa: 1 félév, fizika gyakorlat, olyan hallgatónak nincs meg az aláírása, aki emelt szinten jelesre érettségizett fizikából egy elit gimnáziumban. Nyilvánvaló, hogy valami baj van a követelményekkel. Sajnálatos, hogy erről győzködni kell embereket, mikor ennek teljesen magától értetődőnek kellene lenni. A felsőoktatás jelenleg rettentő rossz hatékonysággal működik. Ebben a folyamatban a hallgató alapanyag (nem szeretem ezt a szót) és nem lehet csak rájuk fogni a sikertelenséget. Az egyetem sok ember szemében valami magasztos, szent tehén, ami nyilván csak jól működhet, és biztos a lusta, és alkesz hallgató a hibás ha nem tud megfelelni. Hát ezek az idők elmúltak, és bőven vannak megoldásra váró problémák.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz adapter07 #35 üzenetére

    miután te is beláttad, hogy törvény szerint nagykorú, önállóan jogképes állampolgárokról beszélünk, így azt is belátod, hogy csak javasolni tudsz nekik, megkövetelni nem.

    "ha pl. egy 4-es átlag fölött érettségizőt elveszít az egyetem (nem egy ilyen embert ismerek), akkor ott már keresni kell a hibát.": jaja, az *érettségiben*. egyébként ez a 4-es átlag fölött érettségizőt elveszít az egyetem duma pont egy olyan topicban vicces ezerrel, ahol egy humán beállítottságú kolléga elmondja, hogy divatból it-snek áll. ha fogadnom kellene, nem arra az oddsra tennék, hogy mintatanterv szerint eljut a diplomáig.

    megmondom neked, mi a baj a követelményekkel: hogy mindenkinek van. minden munkaadónak, minden politikusnak, minden magyarnak van követelménye az egyetemmel szemben.ennek nyilvánvalóan nem lehet megfelelni, így az egyetemek a saját követelmény-rendszerük szerint működnek. ami gyakran nem esik egybe egyes követelők véleményével, akik utána nagy hangon telehisztizik a médiát ezzel.

    nem mondom, hogy ne lehetne javítani az egyetemek működésén. de én nem látok akkora problémákat. személyes tapasztalat alapján is mondom. mondjuk nekem tinglitangli szakokról nincs tapasztalatom, ez tény, csak rendesen megalapozott szakokról.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • buherton

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz adapter07 #33 üzenetére

    Az egyetem egy oktatási intézmény ahol a való életre nevelnek. Nem a hallgatokert van, hanem a jól teljesítő hallgatokert van. Ha tudsz akklimalizalodni, akkor szó nélkül beengednek a laborba a rendes tanitason kívül és megadjak minden szempontból a fejlődési lehetőséget. Ha csak a sült galambot várod, ahogy az általad képviselt hallgatok esetén van, akkor persze hogy gonosz és csúnya az egyetem.

    Bambano leirta a lényeget. Az egyetem nem óvoda, hanem önállóan boldogulni képes emberek csoportja.

    Szerintem az itt a nagy különbség köztünk hogy versenyszferaban dolgozok és látom hogy a cégeknek milyen emberre van szüksége.

    Szerinted felvennek azt az embert aki elkezd sirankozni hogy így még úgy szar az egyetem?

    4-es érettségivel kibukott? Akkor ő nem érett meg az egyetemre vagy nem neki való.

    Emelt fizika érettségivel nem ment át a fizika targyon?Szintén nem egyetemre való és ez még szégyen is, no nem az egyetemre nézve.

    [ Szerkesztve ]

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

Új hozzászólás Aktív témák