Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Doze #13 üzenetére

    Hogy brutális a marketing, az nem vitás. De...

    De a SpaceX megcsinálta, hogy a piac legjobb ár/érték arányú szolgáltatását nyújták.
    De a SpaceX megoldotta egy folyékony hajtóanyagú első fokozat újrahasznosítását.
    De a SpaceX volt az első a nagy cégek közül, akik élőben streamelte a rakétaindításokat Youtube-on.
    De a SpaceX és Musk hosszú idő óta elérte azt, hogy a tömegeket is megmozgató érdeklődést építettek ki az űrhajózás és a rakétatechnika számára.

    Igazából semmi rendkívülit nem találtak fel, csak csiszolgatják a meglévő technológiát és innovatív megoldásokat ültetnek át a valóságba.

    Engem nem lehet Musk-rajongással vádolni, de megadom neki azt, hogy a SpaceX nélkül talán semmi változás nem lenne a hordozórakéta-piacon a 2005-ös állapotokhoz képest (Delta IV, Atlas V, Ariane 5, Szojuz, Proton, stb.)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • llax

    senior tag

    válasz Doze #13 üzenetére

    "ha egy wv konszern álna be rakétát építeni na az más súlycsoport."

    Ki akadályozta meg őket benne? Vagy bármelyik, rakétaépítésben már tapasztalt (igazi "nehézsúlyú", pl. Boeing) céget, hogy olcsóbb rakétát fejlesszen és azzal taroljon a piacon?
    Mert amit most a SpaceX csinál a kereskedelmi indítások piacán, azt nyugodtan lehet tarolásnak nevezni. Tavaly 18 start, idén eddig 16 és még odébb van az év vége. Zsebükben jól fizető CRS, CRS2, CCDev, GPS szerződések, szóval itt a láng nagyobb, méghozzá a sok-sok Merlin 1D lángja, nem a füst.

    "és pl a tesla sem rózsás... gyakorlatilag az udvaron is autót építenek, de igen kétséges hogy tudnak e a kövi 2 évben lejáró hiteleit fizetni.."

    Ne csak a száraz számokat nézd: nézz be a számok mögé is. Nagyon nem mindegy, mire kell a sok pénz. Főként arra, hogy ne kelljen "még az udvaron is" autót építeni. Itt jön képbe a(z egyébként "burkolt") marketing és a hype: a nagy érdeklődést és a nagy számú megrendeléseket fenn kell tartani (mert az már megvan...), ha ez sikerül, akkor nem szakad be az a vékony jég.

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Doze #13 üzenetére

    "Gazdasági oldalról"

    SpaceX nincs tőzsdén. Pontosan fogalmunk sincs. Az biztos, hogyha ilyen BFR... projekteket ilyen sebességgel végig tud vinni az anyagi alapok is megvannak. Eközben SpaceX szó szerint agyon/tönkreveri konkurenciát. Space Launch marketen 2010es 0%ról 2016ra 30%, 2017re 45%, 2018 agusztusára 65%os részesedést evett meg. Oroszok akik a legolcsobbak voltak 50-60%os részesedéssel 10%alatt vannak és képtelenek versenyezni SpaceXel. 2020ra imo eltünnek, SpaceX részesedése pedig elképesztő 80% fölé megy.

    Tesla: 2018 Q4re Musk pozitív cash flowt igért. Az finoman szólva sincs messze már Q4 ketyeg.
    (Ha ez megvan simán összehozza a befektetőket és a tőkét a Kínai, Europai gigafactoryra (Gigafactory 3 és 4))

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

Új hozzászólás Aktív témák