Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Everman

    addikt

    válasz cqr #47 üzenetére

    Butaságért nem mész a szomszédba látom :D

    SGS II-n per pillanat annyit tud tenni a rendszer, hogy az újonnan indított alkalmazást arra a magra irányítja, ami kevésbé van terhelve (a rendszer és user processeket megpróbálja elosztani a két mag között).
    Ha maga a böngésző lenne képes a több processzormag kezelésére, akkor ahhoz eleve több szálon kéne futnia, hogy azokat el tudja köztük osztani (erre volt példa a Chrome), de ezt nem tudja.

    Szóval ha hallgattál volna, akkor....

    [ Szerkesztve ]

  • Everman

    addikt

    válasz cqr #50 üzenetére

    Kapaszkodj meg, a JVQ-s SGS-es böngésző szintén GPU gyorsított, szóval nem nyert, nem ezért gyors az SGS II-n :D

    Az más tészta, hogy Androidon nincs OpenCL, vagy hasonló megoldás, ami a számításokat átterhelhetné a GPU-ra, csupán arról van szó, hogy az Android világában újdonságként a képi megjelenítés bizonyos részeinek feldolgozását már a GPU végzi. Ez más rendszereknél alap dolog, itt sok év után ilyen kavarodást okoz a fejekben, mint nálad :D
    Még egyszer, a GPU/hardveresen gyorsított megjelenítésnek semmi köze a több processzormagon egy időben történő feldolgozáshoz, többszálú működéshez.

    "Van egy pár gpu-gyorsított böngésző, a samu esetén egyes a verziókban a gyári is"

    Ezt senki nem cáfolta, pl. az Opera Mobile is ilyen.

    "Egyébként ha ilyen izgis dolgokat írsz, akkor esetleg linkelhetsz is egy két szmájli helyett"

    Google és a józan ész a barátod :D

  • cqr

    aktív tag

    válasz cqr #50 üzenetére

    Egy is kiegészítés, mert félreérti..

    Ha maga a böngésző lenne képes a több processzormag kezelésére, akkor ahhoz eleve több szálon kéne futnia, hogy azokat el tudja köztük osztani (erre volt példa a Chrome), de ezt nem tudja.

    Nem arról folyik a ""vita"" hogy tud-e több magot kezelni a böngésző, nem is írtam sehol olyat.. És nem is arról, hogy mit jelent a többszálú adatfeldolgozás.. hanem amit 47-ben idézek. Nem attól gyors, hogy kap +5% cpu időt, hanem mert használhatja a gpu-t.

    SGS II-n per pillanat annyit tud tenni a rendszer, hogy az újonnan indított alkalmazást arra a magra irányítja, ami kevésbé van terhelve (a rendszer és user processeket megpróbálja elosztani a két mag között).

    Ez sem igazán a hszmre válasz, kivéve ha arra is célzol, hogy a nincs gpu gyorsítás a böngészőben. Na arról akkor igazán jöhet egy link.

    Szerk, jaj de kár hogy nem voltam gyorsabb (lehet a hsz felénél nem kellett volna lemenni enni xd), persze hogy ezekkel kapcsolatban kezdi el írni a ...

    [ Szerkesztve ]

  • Everman

    addikt

    válasz cqr #52 üzenetére

    "Egy is kiegészítés, mert félreérti.."

    Lehet, hogy mindketten félreértettük egymást.

    "Nem arról folyik a ""vita"" hogy tud-e több magot kezelni a böngésző"

    De pont erről szól, ezzel kapcsolatban válaszoltam muveszur hozzászólására.

    "Nem attól gyors, hogy kap +5% cpu időt, hanem mert használhatja a gpu-t."

    A hardveres grafikai gyorsítás már az SGS-en sem újdonság, attól gyors, hogy mivel két mag között tudja a processeket elosztani a rendszer, így lényegesen több erőforrás jut a böngészőnek is, akár konkrétan annyi, mint az SGS esetén az összes alkalmazásnak, rendszernek együttvéve. Ha mindezt több szálra szét tudná bontani és a két mag között megosztani, akkor még nagyobb teljesítményre lenne képes. Én erről írtam.

    Grafikai teljesítményben egyébként az SGS is fel tudja venni a versenyt az SGS II-vel, megfelelő beállításokkal: [link]

    "Ez sem igazán a hszmre válasz"

    A hozzászólásodra nem igen lehet lényegi választ adni, mert úgy fogalmaztál, hogy butaság jött ki belőle.

    Lásd.:
    "A gyári böngésző külön magon fut, azért gyors
    Ja, a gpu-n."

    Még OpenCL esetén sem a GPU-n fut az adott alkalmazás, hanem annak bizonyos matematikai számításait terhelik át a GPU-ra.
    Itt meg csak annyi történik, hogy a böngésző képi megjelenítését (scroll, képkezelés, nagyítás stb.) a GPU dolgozza fel.
    Más rendszereknél ez alapból így van, de Androidon ezek a számítások a sok gyenge GPU-val, vagy akár GPU nélkül szerelt készülék miatt alapból a CPU-ra van terhelve.

    Még egyszer, senki nem cáfolta, hogy az SGS II böngészője hardveresen gyorsított megjelenítést alkalmaz, egész egyszerűen másról szólt a két hozzászólás, amihez kapcsolódtál.

    [ Szerkesztve ]

  • Everman

    addikt

    válasz cqr #54 üzenetére

    "Normál esetben mikor a böngésző elindul már a cpu idő nagyon jelentős százalékát megkapja, így + néhány százalék ebből az erőforrásból nem olyan jelentős."

    SGS-en megkapja a CPU 50-60%-át és jó esetben 50-60 MB RAM-ot, SGS II-n ideális esetben megkapja az egyik mag 100%-át és akár 4-500 MB RAM-ot.
    Ne haragudj, de ez jelentős különbség.

    "Kirajzolás során (android esetén főleg natív alkalmazásoknál) a megjelenítendő primitívek és azok kombinációjától (és az effectektől) függően 100-1000szer is gyorsabb lehet a gpu a cpu-nál."

    Ez így igaz, de egy weboldal esetén a kirajzolás a legkevésbé erőforrás igényes feladat (a tartalom mozgatása, nagyítása más lapra tartozik), az oldal lerenderelése, nagyításnál a hasábok újratördelése viszont inkább nagyobb falat és ezt a CPU végzi.

    "az általad linkelt grafikus teszt nem az a kategória amivel ezeket mérni lehet"

    Ez a teszt inkább a 2D-s grafikus teljesítményt nézi, mint a 3D-t így lényegében teljesen igazad van, de egy weboldal GPU specifikus kezelésénél pont ez számít, nem a 3D-s teljesítmény.

    Egyébként ha tudsz mondhatsz korrekt tesztet.

  • Everman

    addikt

    válasz cqr #57 üzenetére

    "A böngészés a betöltés után elsődlegesen render feladat (amibe beletartozik a görgetés, nagyitás is)"

    A renderinget a CPU végzi, a leképzett oldal megjelenítését és grafikai megoldásait (valós idejű nagyítás, scroll) a GPU végzi (hardveres gyorsítás esetén). Nem véletlen, hogy a browser tesztek főleg CPU sebesség eredményeket adnak (egy HTML5 kódot, vagy java scriptet nem a GPU számol).

  • Everman

    addikt

    válasz cqr #60 üzenetére

    "Továbbra is furcsán kezeled a két fogalmat (megjelentítés vs. rendering) : )."

    Inkább te nem érted a különbséget :D
    A rendering a kapott adatok alapján történő leképzése az oldalnak (különböző HTML kódok fordítása, scriptek lefuttatása stb.) ezt mobil rendszernél nem tudja a GPU egyelőre segíteni, ami a rendering végterméke, azt dolgozza fel a GPU és jeleníti meg. A hardveres gyorsítás Androidnál kimerül a megjelenítésben, vagyis gyorsabb és folyamatosabb lesz a scroll és a nagyítás. Illetve ami nem közvetlenül a böngészőhöz kötődik, a flash tartalom megjelenítésében is segít.

    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • cqr

    aktív tag

    válasz cqr #63 üzenetére

    Btw, valsz csak arról van szó, hogy everman azt a folyamatot, amikor a gpu végrehajtja a cpu által összegyűjtött objectek és kirajzoló-parancsok sorozatát, nos azt nem veszi a "rendering"-hez, hanem arra a "megjelenítés" szót használja.. így kicsit nehéz.. xd

    [ Szerkesztve ]

  • Everman

    addikt

    válasz cqr #64 üzenetére

    "cpu által összegyűjtött objectek és kirajzoló-parancsok sorozatát, nos azt nem veszi a "rendering"-hez, hanem arra a "megjelenítés" szót használja."

    Természetesen, hiszen két különböző folyamat, az egyik a kapott kódok és scriptek alapján leképzi az adott oldal megjelenítéséhez szükséges adatokat a CPU segítségével, amit megkap a GPU és megjeleníti azt (az, hogy milyen grafikus könyvtárakat használ a fontok, vektoros objektumok, képek megjelenítéshez már itt kap jelentőséget).
    A rendering ugyanis nem a képernyőn látható információ megjelenítését jelenti, hanem az ahhoz szükséges adathalmaz leképzését. Egy renderfarm sem azon ügyködik, hogy gyorsan scrollozzon a képernyőn a kép, hanem a megjelenítendő képi információ (képkockák) leképzését végzi. (Az más téma, hogy egy renderfarmon ügyködő gép számítási sebességét a különböző GPU-s megoldások is gyorsíthatják.)

Új hozzászólás Aktív témák