- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Yettel topik
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
it Az életkorhitelesítési intézkedések miatt kezdenek vizsgálatot a britek az OnlyFans ellen.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Everman
addikt
Butaságért nem mész a szomszédba látom
SGS II-n per pillanat annyit tud tenni a rendszer, hogy az újonnan indított alkalmazást arra a magra irányítja, ami kevésbé van terhelve (a rendszer és user processeket megpróbálja elosztani a két mag között).
Ha maga a böngésző lenne képes a több processzormag kezelésére, akkor ahhoz eleve több szálon kéne futnia, hogy azokat el tudja köztük osztani (erre volt példa a Chrome), de ezt nem tudja.Szóval ha hallgattál volna, akkor....
[ Szerkesztve ]
-
Everman
addikt
Kapaszkodj meg, a JVQ-s SGS-es böngésző szintén GPU gyorsított, szóval nem nyert, nem ezért gyors az SGS II-n
Az más tészta, hogy Androidon nincs OpenCL, vagy hasonló megoldás, ami a számításokat átterhelhetné a GPU-ra, csupán arról van szó, hogy az Android világában újdonságként a képi megjelenítés bizonyos részeinek feldolgozását már a GPU végzi. Ez más rendszereknél alap dolog, itt sok év után ilyen kavarodást okoz a fejekben, mint nálad
Még egyszer, a GPU/hardveresen gyorsított megjelenítésnek semmi köze a több processzormagon egy időben történő feldolgozáshoz, többszálú működéshez."Van egy pár gpu-gyorsított böngésző, a samu esetén egyes a verziókban a gyári is"
Ezt senki nem cáfolta, pl. az Opera Mobile is ilyen.
"Egyébként ha ilyen izgis dolgokat írsz, akkor esetleg linkelhetsz is egy két szmájli helyett"
Google és a józan ész a barátod
-
cqr
aktív tag
Egy is kiegészítés, mert félreérti..
Ha maga a böngésző lenne képes a több processzormag kezelésére, akkor ahhoz eleve több szálon kéne futnia, hogy azokat el tudja köztük osztani (erre volt példa a Chrome), de ezt nem tudja.
Nem arról folyik a ""vita"" hogy tud-e több magot kezelni a böngésző, nem is írtam sehol olyat.. És nem is arról, hogy mit jelent a többszálú adatfeldolgozás.. hanem amit 47-ben idézek. Nem attól gyors, hogy kap +5% cpu időt, hanem mert használhatja a gpu-t.
SGS II-n per pillanat annyit tud tenni a rendszer, hogy az újonnan indított alkalmazást arra a magra irányítja, ami kevésbé van terhelve (a rendszer és user processeket megpróbálja elosztani a két mag között).
Ez sem igazán a hszmre válasz, kivéve ha arra is célzol, hogy a nincs gpu gyorsítás a böngészőben. Na arról akkor igazán jöhet egy link.
Szerk, jaj de kár hogy nem voltam gyorsabb (lehet a hsz felénél nem kellett volna lemenni enni xd), persze hogy ezekkel kapcsolatban kezdi el írni a ...
[ Szerkesztve ]
-
Everman
addikt
"Egy is kiegészítés, mert félreérti.."
Lehet, hogy mindketten félreértettük egymást.
"Nem arról folyik a ""vita"" hogy tud-e több magot kezelni a böngésző"
De pont erről szól, ezzel kapcsolatban válaszoltam muveszur hozzászólására.
"Nem attól gyors, hogy kap +5% cpu időt, hanem mert használhatja a gpu-t."
A hardveres grafikai gyorsítás már az SGS-en sem újdonság, attól gyors, hogy mivel két mag között tudja a processeket elosztani a rendszer, így lényegesen több erőforrás jut a böngészőnek is, akár konkrétan annyi, mint az SGS esetén az összes alkalmazásnak, rendszernek együttvéve. Ha mindezt több szálra szét tudná bontani és a két mag között megosztani, akkor még nagyobb teljesítményre lenne képes. Én erről írtam.
Grafikai teljesítményben egyébként az SGS is fel tudja venni a versenyt az SGS II-vel, megfelelő beállításokkal: [link]
"Ez sem igazán a hszmre válasz"
A hozzászólásodra nem igen lehet lényegi választ adni, mert úgy fogalmaztál, hogy butaság jött ki belőle.
Lásd.:
"A gyári böngésző külön magon fut, azért gyors
Ja, a gpu-n."Még OpenCL esetén sem a GPU-n fut az adott alkalmazás, hanem annak bizonyos matematikai számításait terhelik át a GPU-ra.
Itt meg csak annyi történik, hogy a böngésző képi megjelenítését (scroll, képkezelés, nagyítás stb.) a GPU dolgozza fel.
Más rendszereknél ez alapból így van, de Androidon ezek a számítások a sok gyenge GPU-val, vagy akár GPU nélkül szerelt készülék miatt alapból a CPU-ra van terhelve.Még egyszer, senki nem cáfolta, hogy az SGS II böngészője hardveresen gyorsított megjelenítést alkalmaz, egész egyszerűen másról szólt a két hozzászólás, amihez kapcsolódtál.
[ Szerkesztve ]
-
Everman
addikt
"Normál esetben mikor a böngésző elindul már a cpu idő nagyon jelentős százalékát megkapja, így + néhány százalék ebből az erőforrásból nem olyan jelentős."
SGS-en megkapja a CPU 50-60%-át és jó esetben 50-60 MB RAM-ot, SGS II-n ideális esetben megkapja az egyik mag 100%-át és akár 4-500 MB RAM-ot.
Ne haragudj, de ez jelentős különbség."Kirajzolás során (android esetén főleg natív alkalmazásoknál) a megjelenítendő primitívek és azok kombinációjától (és az effectektől) függően 100-1000szer is gyorsabb lehet a gpu a cpu-nál."
Ez így igaz, de egy weboldal esetén a kirajzolás a legkevésbé erőforrás igényes feladat (a tartalom mozgatása, nagyítása más lapra tartozik), az oldal lerenderelése, nagyításnál a hasábok újratördelése viszont inkább nagyobb falat és ezt a CPU végzi.
"az általad linkelt grafikus teszt nem az a kategória amivel ezeket mérni lehet"
Ez a teszt inkább a 2D-s grafikus teljesítményt nézi, mint a 3D-t így lényegében teljesen igazad van, de egy weboldal GPU specifikus kezelésénél pont ez számít, nem a 3D-s teljesítmény.
Egyébként ha tudsz mondhatsz korrekt tesztet.
-
Everman
addikt
"A böngészés a betöltés után elsődlegesen render feladat (amibe beletartozik a görgetés, nagyitás is)"
A renderinget a CPU végzi, a leképzett oldal megjelenítését és grafikai megoldásait (valós idejű nagyítás, scroll) a GPU végzi (hardveres gyorsítás esetén). Nem véletlen, hogy a browser tesztek főleg CPU sebesség eredményeket adnak (egy HTML5 kódot, vagy java scriptet nem a GPU számol).
-
Everman
addikt
"Továbbra is furcsán kezeled a két fogalmat (megjelentítés vs. rendering) : )."
Inkább te nem érted a különbséget
A rendering a kapott adatok alapján történő leképzése az oldalnak (különböző HTML kódok fordítása, scriptek lefuttatása stb.) ezt mobil rendszernél nem tudja a GPU egyelőre segíteni, ami a rendering végterméke, azt dolgozza fel a GPU és jeleníti meg. A hardveres gyorsítás Androidnál kimerül a megjelenítésben, vagyis gyorsabb és folyamatosabb lesz a scroll és a nagyítás. Illetve ami nem közvetlenül a böngészőhöz kötődik, a flash tartalom megjelenítésében is segít.[ Szerkesztve ]
-
cqr
aktív tag
Btw, valsz csak arról van szó, hogy everman azt a folyamatot, amikor a gpu végrehajtja a cpu által összegyűjtött objectek és kirajzoló-parancsok sorozatát, nos azt nem veszi a "rendering"-hez, hanem arra a "megjelenítés" szót használja.. így kicsit nehéz.. xd
[ Szerkesztve ]
-
Everman
addikt
"cpu által összegyűjtött objectek és kirajzoló-parancsok sorozatát, nos azt nem veszi a "rendering"-hez, hanem arra a "megjelenítés" szót használja."
Természetesen, hiszen két különböző folyamat, az egyik a kapott kódok és scriptek alapján leképzi az adott oldal megjelenítéséhez szükséges adatokat a CPU segítségével, amit megkap a GPU és megjeleníti azt (az, hogy milyen grafikus könyvtárakat használ a fontok, vektoros objektumok, képek megjelenítéshez már itt kap jelentőséget).
A rendering ugyanis nem a képernyőn látható információ megjelenítését jelenti, hanem az ahhoz szükséges adathalmaz leképzését. Egy renderfarm sem azon ügyködik, hogy gyorsan scrollozzon a képernyőn a kép, hanem a megjelenítendő képi információ (képkockák) leképzését végzi. (Az más téma, hogy egy renderfarmon ügyködő gép számítási sebességét a különböző GPU-s megoldások is gyorsíthatják.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Hobby elektronika
- Xbox Series X|S
- Autós topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- ASUS routerek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...