- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- iOS alkalmazások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabber01
addikt
A frissítés ráta növelése megint csak egy kényes téma, mert sokak szerint a 60fps szappanopera szerű, röhejes látványvilágot eredményez. Az igazság az, hogy ez pontosan így van. Bármilyen filmet láttam eddig 60fps-ben, borzalmas volt.
Ha már Gemini man .
A 24/29fps-nek (annak hogy 24p így nincs értelme) nagyon fontos szerepe van a látványvilág megteremtésében.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
A 8K-nak lenne értelme TV-ben, csak messze nem most. Majd 10-15 év múlva inkább.
Addig sokkal inkább azon kéne fáradozni, hogy az OLED-et fejlesszék és minél elterjedtebb legyen. 4K/HDR/OLED. Ezt az irányt lenne érdemes jelenleg követni. Az LCD szürke "feketéit", inhomogén képét pedig már jó lenne elfelejteni.Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
Biztos?
Akkor nézzétek meg a kommenteket ez alatt, és nézzük meg mi az általános véleménye az embereknek. Vagy itt egy rövid kis írás
Nagyon-nagyon kevesen állnak ki a magasabb frissítés mellett.
24/25/29fps a standard, nem véletlenül.
Technikailag már régóta lehetne ennél magasabb frissítéssel készíteni az anyagokat, és sok esetben (pl. a már korábban említett sportközvetítéseknél) valóban van is létjogosultsága, de a film nem ilyen.
Több tanulmányt, kutatást is végeztek és tudtommal mindegyiknél az a konzekvencia, hogy a nézők döntő többsége az alacsonyabb fps-t preferálja filmes anyagoknál.Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
Ez egyrészről igaz, másrészről meg nagyban függ az operatőri munkától, és hogy sok esetben erre még rá is játszanak az idióta kamerarángatással meg gyors vágásokkal. Ezt a hibát nem elsősorban az alacsony frissítésnek rónám fel, mert vannak azért bőven ellenpéldák is, ahol az akciójelenetek csak látványosak tudnak maradni 60fps nélkül is.
Ellenben a legtöbben mégis sokkal inkább zavarónak találják a szappanopera szerű, gagyi, homemade látványvilágot. És ezen nincs semmi szubjektív, ez egyszerűen így van.
Az egyik fenti video alatti kommentben elég jól megfogalmazta vki, hogy mi a probléma a magas frissítéssel:
"It's a really strange thing isn't it? Logically, it always feels like a higher FPS would always be better. It looks more clear, it flows more smoothly, and it feels like you're really there. That being said, the strange part is that it always feels worse to me. It's a really difficult problem to pinpoint. When I think about it, I think perhaps the biggest issue with higher FPS is the very fact that it DOES look so real. Too real, in fact. With 24fps, I'm seeing a TV show or a movie and becoming absorbed in that world of make-believe. In 60fps, on the other hand, it feels as if I'm just watching actors on a set reading lines, with a whole film crew off to the side watching and recording. It removes my immersion and breaks my suspension of disbelief. There's something very unnatural feeling about the whole thing. It's like seeing two different worlds interacting that have no real business being together. It's like the higher FPS highlights all the flaws that are always present in the acting and production of film and TV that a lower FPS was perfectly hiding from us."
A fentiek mellett pedig a jelentősen megnövekedett erőforrás- és tárhelyigény sem éppen pozitívum. A filmek készítésénél is sokkal drágább eszközöket kell használni, és a CGI is nagyságrendekkel drágább, hogy ne ultragagyi hatású legyen a végeredmény (de végső soron így is-úgy is az lesz, max kevésbé).Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
válasz Foglalt név #75 üzenetére
Az a baj, hogy a trenírozás témája itt szerintem téves megközelítés és ebből kifolyólag téves következtetéseket vonnak le belőle.
Ha objektíven jobb lenne a magas frissítés, akkor ez nem lenne ekkora probléma, a tömegeket rövid időn belül át lehetne "nevelni", hozzászoktatni az új "jó"-hoz.
De ugyebár nem így van, mert kevesektől eltekintve a döntő többség objektívan és kategorikusan szarnak látja a szappanoperás filmeket, folyékonyabb mozgásmegjelenítés ide vagy oda, és elutasítóak ezzel szemben.Valószínűleg egyébként még a jelenlegi filmforgatási, felvételi technológiákat is hozzá kell igazítani a magasabb rátához, hogy kiküszöböljék a nem kívánt szappanopera jelleget. Ha ez megtörténne, akkor a tömegek hozzáállása is biztos vagyok benne hogy azonnal megváltozna és sokkal elfogadóbb/befogadóbb lenne a többség, hiszen egyébként egyértelmű, hogy a 48/60/120fps felsőbbrendű az alacsony rátához képest.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
https://www.cnet.com/news/smooth-movies-are-high-frame-rate-films-a-good-idea/
Még egy kis olvasnivaló akkor.
Egyébként még egy kicsit visszakanyarodva a trenírozás témakörére.
Anno, amíg még voltak 3D-s filmek a mozikban, ott az emberek többsége látta a hozzáadott értéket, nem ragaszkodtak sokan a jól megszokott 2D-s látványvilághoz.
Ha jól implementálták, akkor egészen látványos tudott lenni, és a sima verzióhoz képest objektívan is hozzá tudott tenni. Amióta nincsenek 3D-s filmek, én pl. nem járok moziba, mert minek? Otthon ez az egyetlen, amit nem tudtam és nem tudok megfelelően reprodukálni. Minden más tök ok otthon, nagy képernyő, jó hangrendszer és még kényelmesebb is.Most meg hirtelen olyan fontos lett ez a "trenírozottság"? Hát nem, csak egyszerűen nem működik jól a HFR a filmeknél, ez ilyen egyszerű.
De lehetne biztos egyéb példákat is találni, hogy a megszokásban keresni a hibát miért téves megközelítés.koko52: kb.
[ Szerkesztve ]
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
Egyszerűen túl sok szappanoperát nézett a tévében, és az agyára ment.
Jaj, dehogyis, ne butáskodjunk már. Egyszerűen ezt a jellegű látványt a szappanoperákhoz szokták hasonlítani, mert így a legkönnyebb jellemezni/bemutatni, hogy közérthető legyen.
Életemben nem néztem szappanoperát, mégis ismerem ezt a terminológiát és én is ezzel példálóztam. Nekem is az agyamra ment akkor?Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
Tessék
https://www.youtube.com/watch?v=53JQYZOs92c
https://www.youtube.com/watch?v=SPZXR4sxfRc&t=90sEzeknél a snitteknél aztán semmi adrenalin növelő nincs.
Az a vicces, hogy teljesen mindegy milyen jelenetről van szó, álló, lassú, gyors, mindegyik természetellenesnek hat.Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
Az a vicces, hogy mantrázzátok a saját igaznak vélt hitetek, miközben figyelmen kívül hagytok egy sor tényt, meg már elhangzott dolgokat.
Míg a 24p valóban nem előre megfontolt művészi szempontok alapján jött létre, hanem akkor még csak a költséghatékonyság volt a fő vezérelv, azóta már egyértelmű iparági konszenzus lett erről, hogy bár csak egy szerencsés, fatális véltelen, így lehet a legjobban megvalósítani a "mozi feelinget" (cinematic feel). Innentől kezdve értelmetlen erre hivatkozni, hogy "de nem is úgy akarták, és nem azért lett 24p úgyhogy annál a 60p csak jobb lehet". Nem tökmindegy? Így alakult ki, viszont azóta is ez működik a legjobban.
A másik, már rég ki lett tárgyalva, hogy több műfajnak is kifejezetten előnyös a 60p.
A film, illetve minden olyan terület, ahol a filmes hatást szeretnék elérni NEM ilyen. Legalábbis jelenleg. Talán majd a jövőben alkalmazkodnak hozzá az egyéb filmes technológiák és technikák, hogy ott is meglegyen a filmes hatás, minden egyéb előnye mellett.Akik pedig tényleg értenek hozzá, ők tudják is, hogy milyen frame rate milyen helyzetekben alkalmazható leginkább, és mik azok sajátosságai.
Pl.janos666: rossz a példád, sajnálom. És már ez is ki lett tárgyalva. A szebb itt nem feltétlenül jobb is minden esetben. Mindenki tudja, hogy a 60p minden esetben szebb képet ad, de az összhatás mégsem jobb, mert közben a lényeget veszti el az anyag, a feelinget.
[ Szerkesztve ]
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
A telefonoknál csak részben van igazad. A kijelző méretet elég szépen tudták az utóbbi időben növelni a kávák csökkentésével, így a tényleges fizikai méret nagyságrendileg azonos maradt.
Egy S9 pl. 147.7 x 68.7 x 8.5 mm. Ez azért nem olyan óriási.Plusz, igen, erre van igény, mert a többség szebbnek, jobbnak, kényelmesebbnek találja tartalomfogyasztás szempontjából, amire a nagyobb kijelző sokkal alkalmasabb.
Ami inkább lenne jó hasonlat, az a kamerák számának növelése. Na az tényleg tök felesleges.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
gbors: Most csak azért látod zavarónak, mert egymás mellett van a kettő, így pedig sokkal hangsúlyosabb a 24p darabossága.
Na mindegy, természetes hogy vannak eltérő percepciók és preferenciák. Nekem személy szerint (és még sokan másoknak) egyelőre nem működik a hfr filmeknél, ahogy szeretnék, ahogy ideális lenne.
Két cikket ajánlok még a témában, aztán én el is engedtem a dolgot.
https://www.slashfilm.com/gemini-man-and-high-frame-rate/
https://www.vulture.com/2019/10/how-high-frame-rate-technology-killed-ang-lees-gemini-man.htmlAzt hiszem talán ez az egésznek a sava-borsa:
"The thing is, movies aren’t real, and when we try to make them real, we realize just how not-real they are."[ Szerkesztve ]
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
P.S: James Cameron sem 120fps-es rögzíti a készülő Avatar 2-őt, mint ahogy korábban híresztelték róla, hanem csak bizonyos részeit készítik úgy, mert ő pontosan tudja, hogy milyen technológiák mire valók.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
Nos, megnéztem a Billy Lynn's Long Halftime Walk című alkotást, ami szintén felmerült korábban példaként a HFR-re, ráadásul még a setting is kedvező elvileg, hiszen nincs, vagy alig van benne CGI, meg cifra kaszkadőrös jelenetek.
Hű, de döbbenet hogy mennyire botrányosan, katasztrofálisan, tragikusan rossz film, amiben nagy szerepe van a HFR mindenféle filmszerűséget, drámaiságot elsöprő jellegének. Maga az egész megvalósítás is rossz, vágás, operatőri munka, hangok, színészi játék, amikre mind rádob egy hatalmas lapáttal a HFR.
Párommal együtt nem tudtunk szabadulni attól a gondolattól, hogy valami ZS kategóriás, alacsony költségvetésű, otthoni kamerával felvett házi videót nézünk, vagy akár egy egyetemista vizsgafeladatot, amit a kolis haverokkal dobott össze valaki.
Egy gyötrelem volt végigszenvedni.
És amíg a kritikusok is szinte egyöntetűen lehúzzák ezeket, addig nincs miről beszélni sztem.Az biztos, hogy én filmeknél maradok a régi formátumnál. A HFR-t meg nyugodtan élvezze csak, aki akarja, nem kétlem hogy van akinek tetszik.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.