Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pingüino

    senior tag

    válasz Dr. Akula #130 üzenetére

    Értem, hogy szeretsz elkanyarodni a témától, hogy próbáld a saját igazad alátámasztani, csakhogy 4 évszakos vs téliről volt szó, nem nyári vs téliről.

    Oké, kicsit félreérthető voltam az elején. Azt mondtam, a buszokra, és kamionokra nincs téli gumi. Csakhogy ami rajtuk van, az nem is nyári. Egyfajta 4 évszakos. Egyébként közben elolvastam még egyszer a cikkeket, es ugyanez a helyzet terepjáróknál is.

    "És a nagy tömeg mégis miben szabályozza azt hogy a nyári gumi télen elveszti a tapadásának jó részét"
    Olvasd el a másik cikket is, amit a kolléganak linkeltem. A tapadás két részből áll. A súrlódásból, amit a futófelület nagysaga befolyásol, és a deformálódásból. A téli guminak a barázdálása és a felúszás elkerülése miatt jellemzően kisebbre választott szélessege miatt is kisebb az úttal érintkező felülete. Ha csak ez számítana, akkor a nyári gumi is lazán leverné. Azonban ott a deformálódás is. Hidegben a nyári gumi keményebb, ezért kevésbé deformálódik, ami többet számít, mint a surlódási felület, ezért vérzik el alapból a nyári gumi télen. Viszont a gépjármű súlya szinten befolyásolja a deformálódást. Egy nehezebb jármű kereke egyértelműen jobban fog tapadni ugyanolyan típusú gumik mellett. Plusz visszakanyarodva a súrlódási felülethez is, egy személygépjárművön van 4 db 16-21 centi széles kerék, míg egy kamionon van 6-10-18 szelesebb, így egyértelműen nagyobb a súrlódási felület. Sorolhatnám még a különbsegeket, van bőven. A lényeg, hogy nem gondolkozol.

    Visszatérve az elejére. Arról beszéltünk, hogy 4 évszakos, vagy téli. En azt mondtam, a 4 évszakos nem csak épp hogy megfelelő, de ezen az eghajlaton jobb is a télinél. Ezt cáfold meg, ha tudod, ne a nyárival gyere elő megint.

Új hozzászólás Aktív témák