- LG Velvet (4G) - megelőzte a híre
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Sony Ericsson K600i - csőszelet
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobilhasználat külföldön
Hirdetés
-
Mutatós, alsópolcos Axon 60-ak mutatkoztak be
ma Nem a kormányzati és vállalati felhasználásra szánt Axon 60 Ultra az egyetlen modell a szériában, a ZTE alulról építi a kínálatot.
-
Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
ph A végleges megoldás a Default profil lesz, amit kötelező beépíteni az alaplapgyártóknak.
-
Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
it Lassul a gamingipar, ennek keretében pedig már a Microsoft Xbox részlege is nagy költségcsökkentéseket eszközöl.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pingüino
senior tag
válasz Dr. Akula #130 üzenetére
Értem, hogy szeretsz elkanyarodni a témától, hogy próbáld a saját igazad alátámasztani, csakhogy 4 évszakos vs téliről volt szó, nem nyári vs téliről.
Oké, kicsit félreérthető voltam az elején. Azt mondtam, a buszokra, és kamionokra nincs téli gumi. Csakhogy ami rajtuk van, az nem is nyári. Egyfajta 4 évszakos. Egyébként közben elolvastam még egyszer a cikkeket, es ugyanez a helyzet terepjáróknál is.
"És a nagy tömeg mégis miben szabályozza azt hogy a nyári gumi télen elveszti a tapadásának jó részét"
Olvasd el a másik cikket is, amit a kolléganak linkeltem. A tapadás két részből áll. A súrlódásból, amit a futófelület nagysaga befolyásol, és a deformálódásból. A téli guminak a barázdálása és a felúszás elkerülése miatt jellemzően kisebbre választott szélessege miatt is kisebb az úttal érintkező felülete. Ha csak ez számítana, akkor a nyári gumi is lazán leverné. Azonban ott a deformálódás is. Hidegben a nyári gumi keményebb, ezért kevésbé deformálódik, ami többet számít, mint a surlódási felület, ezért vérzik el alapból a nyári gumi télen. Viszont a gépjármű súlya szinten befolyásolja a deformálódást. Egy nehezebb jármű kereke egyértelműen jobban fog tapadni ugyanolyan típusú gumik mellett. Plusz visszakanyarodva a súrlódási felülethez is, egy személygépjárművön van 4 db 16-21 centi széles kerék, míg egy kamionon van 6-10-18 szelesebb, így egyértelműen nagyobb a súrlódási felület. Sorolhatnám még a különbsegeket, van bőven. A lényeg, hogy nem gondolkozol.Visszatérve az elejére. Arról beszéltünk, hogy 4 évszakos, vagy téli. En azt mondtam, a 4 évszakos nem csak épp hogy megfelelő, de ezen az eghajlaton jobb is a télinél. Ezt cáfold meg, ha tudod, ne a nyárival gyere elő megint.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest