Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • robohw

    aktív tag

    válasz siti #191 üzenetére

    Épp itt látom a gondot.

    A segédmotoros kerékpár elvi végsebessége valóban 40 km/h lehet. Ez a cikli tud 45-öt, tehát az SMKP kategóriája kilőve. A cikk "B" kategóriás vezetői engedélyt említ, ami szgk.
    Ez pedig, ha jól értem, a paramétereit tekintve a nagymotor kategóriában képviselteti magát.

    Sehogy sem jön ez össze.

    Az én véleményem az, hogy olyan jármű adható el ebben a kategóriában, aminek a végsebessége nem haladja meg a 40 km/h-t, az egy feltöltéssel megtehető távolság pedig legalább 40 km, a motor teljesítménye pedig 3-400, vagy esetleg 600 watt-ban ki is merül. Ezen túl, helyet kellene biztosítani a járművön legalább 10 kg tömegű teher szállítására is, valahol a tengelyek magasságában.

    Az ilyet vennék azok, akiknek nincs jogosítványuk, azok, akik, biciklis, motoros futárként teljesítenek szolgálatot, azok akik a lakóhelyük közelébe járnak dolgozni, de annyira azért távol attól, hogy gyalog tegyék meg a távot naponta kétszer.
    Ezek száma elég magas, legalábbis úgy gondolom. A budapesti viszonyokat véve alapul, a bérlet itt jelenleg 9500 Ft. Az ilyen kerékpár üzemeltetési költsége ennek az összegnek mélyen alatta van. Úgy havi 1000 Ft az elektromos energiaigénye, intenzív, napi használat esetén. Ezt tapasztalatból tudom.

    A cikkben említett jármű éppen a semmire sem jó kategóriája, legalábbis szerintem. Nincs rakfelülete, csomagtartója, nincs értelme a sebességi plusznak sem. A töltőhálózatra helyezni a hangsúlyt egy ilyen, abszolút csak helyközi közlekedésre alkalmas jármű esetében már nem is hiba, hanem bűn. A töltés során felvehető elektromos energia ára annyira nem tétel, hogy senki nem fog ebbe komolyabban beleállni mint szolgáltató. Ráadásul, ahogy más is említi, a hálózati elektromos energiát nem lehet csak úgy továbbértékesíteni.

    A technológia ma már készen áll, elérhető.
    Ezt kellene kihasználni, litium alapú akkumulátorral, jól megválasztott, magas feszültségszintű brushless motorral, megfelelő kerekekkel és ütős design-nal lehetne építeni olyan járművet, amely megállná a helyét a piacon, de a cikkben bemutatott jószág erre szvsz nem alkalmas.

    My own programming language: http://www.robomax.online

Új hozzászólás Aktív témák