- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Hirdetés
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Pont 1 órája konfiguráltunk a cimborámmal egy C kombit. Pár éven belül ez az elektromos technika le fog szivárogni az S szintjéről a hétköznapi családosok által vásárolt modellekbe is (C,E). Ha lesz egy stabil 500 kilométeres autópályás hatótáv, az a felhasználók 99%-ának bőven elég lesz. Ennél többet úgysem vezetsz le egy seggel, ezek a fél órás 10-80 töltési idők vállalhatóak már.
Ez a műszerfal szerintem telitalálat amúgy, nekem nagyon bejön.
Amikor már a kijelző sérül, akkor úgyis gtk a kocsi. Balesetvédelmi szempontból lényegtelen, a telefonod kijelzője sem robban darabokra, ha leejted, ez meg nyilván megfelelő védelemmel van ellátva. BTW annál a balesetnél, ahol a kijelző az arcodba robban, pont az a néhány üvegszilánk lesz a legkisebb problémád, ezt elhiheted.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz NomadND1 #160 üzenetére
Egy seggel 1200km-et már vezettem le, már megint általánosítasz.
Ha te azt állítod, hogy 10+ órán keresztül te nem álltál meg vezetés közben sem inni, sem enni, sem pisilni, sem kinyújtani a tagjaidat, akkor bocs, de erre azt kell mondanom, hogy kamuzol. Milyen autó volt az, amivel nem kellett megállni tankolni 1200 kilométeren keresztül? Én is vezettem már 1000Km-t egy irányba, egy napon keresztül, de ott kőkeményen tartottunk pihenőket ilyen 300-400 kilométerenként.Aki ilyet vesz, az nem a sarki boltba meg dolgozni jár vele, hanem hosszú távra.
Ezt most az EQS-re mondod? Mert azt pont nem hosszú távra használják, hanem presztízs járgánynak. De tegyük fel, hosszúznak vele. Aki megvesz 50 milláért egy kocsit, az nem fog levezetni megállás nélkül 1000 km-t. Ilyen nincs, ezt te sem gondolhatod komolyan. Pont ezért az átlag felhasználónak bőven elég az 500 kilométeres autópályás hatótáv.Vajon 160-nál a sima műszerfalas autóban, vagy ebben az üvegcsodában lesz nagyobb a túlélési esély
Nincs különbség. Aki 160-nal csattan, az biztosan meghal itt is - ott is.#166Somatom
Hja, lepengettél te is 8-10 órát evés-ivás-hugyozás nélkül. Sőt, fénnyel táplálkozol. Oké, legyen így, de azt fogadd el, hogy te vagy a kivétel, és nem az átlag. Te nem az 1%-a vagy az autósoknak, hanem a 0,00001%-a. És Németországban sem ingáznak annyit, hogy az 500 kilométeres autópályás hatótáv kevés legyen. Egy olyan marginális piaci szegmens igényeiből indulsz ki, amire egyetlen autógyár sem méretez. -
addikt
És szerinted a te csirkecombot egy kézzel kajáló példád a tipikus, vagy azé az emberé, aki megáll párszáz kilométerenként? Ez alapján mennyire releváns az érvelésed a hatótávval kapcsolatban?
Elképzelem azt a mókust, aki megveszi ezt az EQS-t 50 milláért, és papírzacsiból majszolja a zsíros csirkecombot. Vagy az E-mercit 30-ért, lényegtelen
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Pont erről beszéltünk, a premisszám az volt, hogy 500 kilométeres autópályás hatótáv elég az emberek 99%-ának. Erre te jöttél az egy seggel 1000 kilométer dologgal, ami tényleg annyira marginális szegmens, hogy soha egyetlen gyártó sem fog rá tömegmodellt tervezni. Lesznek ilyen autók, most is lehetne ilyet gyártani, de senki sem fizetné meg a felárát. A Merci és a Tesla nyilván kikutatta, hogy az átlagos felhasználónak ez elég lesz, és így jól kijön az ár/érték arány.
Ez az EQS szerintem már megközelíti ezt az értéket, a jövőben pedig ez nyilván olcsóbb lesz a technológia fejlődésével. Egyébként egy mai benzines kocsinak sincs sokkal nagyobb hatótávja, de még az én 8 éves dízel rav4-em is kb. 600 kilométert tud egy tankkal pályán (140-150-es GPS-es tempóval).
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Elhiszem, tényleg, én mindent elhiszek. Vannak szuperemberek, ufók, aszkéták, őrültek, önmarcangolók, maximalisták. Nincs ezzel gondom. Komolyan. Azt viszont nem hiszem el, hogy ők lennének az átlag, vagy akár csak megközelítenék bármilyen szinten is az átlagot. Illetve hogy az általuk támasztott igényeket bárki, bárhol figyelembe venné egy jármű megtervezésekor.
-
addikt
Ne mosd össze a dolgokat! S mercit megveszik a gazdagok, helikoptert/magánrepcsit a szupergazdagok. Előbbiből nálunk is van több (tíz)ezer, utóbbiból mondjuk 2-5.
Racionálisan egy Skoda Octavia kombi mindenre elég, de a világ nem így működik. Ezzel kapcsolatban szerintem a legjobb videó Vályi Pistáé a speedzone-ból. Az 550xd tesztje.
#220Noukoum
Ez nyilván poén volt, szerintem mindenki értette.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Első helyen áll az, hogy a belsőégésű motoroknak vége, amelyik gyártó ezzel nem kalkulál, az csődbe megy. A Merci szeretne a piacon maradni, ehhez pedig az kell, hogy fokozatosan elektromosra cserélje a modellpalettáját. Az első lépés, hogy a legdrágább modelljéből kihoz egy villanyos verziót. A Tesla ugyanezt csinálta, utána jött a tömegmodell 3-as. Ezért írtam, hogy pár éven belül ez lecsorog majd a C-E kategóriába is, amin az igazi kasza van a darabszám miatt. Az EQS-nél természetesen a presztízs érték is számít, hiszen a gazdagok is szeretnének elektromos kocsival járni, de sokaknak derogál a Tesla puruttya minősége. Itt a fenntartási költség nem szempont, a környezettudatosság már annál inkább. Azért, mert ez trendi.
A konkrét típuson vitatkozhatnánk
Persze, én is öklendezek az egész Skodától, mint jelenségtől, de ez szokott lenni az ultimate racionális autó a tömegeknél. Bizonyos szempontból az is.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Schuler888 #254 üzenetére
Azért egy sohasem megvalósult tanulmányautót összehasonlítani egy szériamodellel...hát, merész.
-
addikt
-
addikt
válasz Apollyon #273 üzenetére
Valójában a legkevesebb baleset jelenleg is autópályán történik. Tavaly II. negyedévben 71 halálos balesetből csupán 5 volt autópályán. [link]
A balesetek nagy részét egyébként nem az objektív, hanem a relatív gyorshajtás okozza: [link]"...az abszolút sebességtúllépés, mint baleseti ok csupán 1% körül szerepel."
Senki sem beszélt 300-ról, erre a legtöbb autó nem is képes. De mondjuk számos szakaszon a 170-180 nem lenne ördögtől való. Főleg a mai modern kocsikkal. Egyébként egy 130-as csattanásba is ugyanúgy belehalsz, mint egy 150-esbe, nincs jelentősége. -
addikt
válasz Apollyon #277 üzenetére
Autópályáról beszéltünk, ott hol van biciklis meg gyalogos? Így is a legtöbben gyorsabban hajtanak a megengedettnél, miért nem lehet a valósághoz igazítani a határértéket? Tele van a világ erős autókkal, nyilván nem azért vesz valaki 150+ lovas gépet, hogy 130-cal tötyögjön.
-
addikt
válasz Apollyon #280 üzenetére
De nem csak autópályán lehet gyorsan hajtani
Tudom, de ki állította az ellenkezőjét? Én biztos nem. Viszont azt igen, hogy autópályán hozzá kéne igazítani a sebességhatárt a modern autók képességeihez és a realitásokhoz.Amúgy meg de, előfordulhat, hogy lerobban valaki az autópályán, és meghal, mert elütötte valami kretén 200-zal a leállósávban.
Persze, bármi előfordulhat, de ennyi erővel a 130 is sok, hiszen ha annyival elütnek, akkor is garantált az azonnali halál. Most érted, ez így nem valid érv. A külsőben egyébként sem fog senki 200-zal pengetni még az Autobahnon sem....nagyon sokan nem bírnak magukkal...
Ők most sem 130-cal mennek, hiszen az autójuk röhögve bír többet is. -
addikt
válasz <Lacy85> #303 üzenetére
Pont korábban keresgéltem a tipikus autóhasználat ügyében a neten. Nem voltak igazán jó találataim, de annyi kijött, hogy 2012-ben az átlagos autós trip hossza 23 kilométer volt. Ebben ugye benne van az óvodajárat, meg az Isztambul-Düsseldorf is. De azért mégiscsak elgondolkodtató így a nagy hatótáv vita közepette.
#305Noukoum
Ennek így semmi értelme, butaság. Attól, hogy valaki nem 110-zel tötyörög, még nem lesz pszichopata, kispöcsű, vagy milliomos g*ci. Érted. -
addikt
Szerintem ne csússz bele te se a demagógiába! Itt a srácokkal korábban szerintem tök jól megbeszéltük a hatótáv kérdését, én tartom magam a pályás 500 km-hez, mint arany középúthoz (valódi pályás tempóval). Azt gondolom, hogy ebben nagyjából meg tudtunk egyezni kompromisszumként. Nem hiszem, hogy ebben a kérdéskörben lenne még kakaó.
A sebességhatár más kérdés, ott csak invalid érvek hangzottak el (boyracer, leállósáv), szóval azzal kapcsolatban még mindig tartom, hogy a 140-150-160 teljesen rendben van átlagos modern autóval. A baleseti statisztikák is visszaigazolják ezt, az autópálya a legkevésbé veszélyes közlekedési helyszín.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Apollyon #315 üzenetére
De látod, te sem tudtál most semmi értelmeset hozzátenni, csak köpködni. Írta korábban a kolléga, Ausztriában felemelték 140-re, de a zöldlobbi visszavonta. Autobahn-on mennyivel rosszabbak a baleseti statisztikák, mint bárhol máshol?
#316Noukoum
Én biztosan nem mondtam, hogy fedjük le a 100%-ot. Mint ahogy a belsőégésű kocsik sem fedik le, hiszen biztosan van olyan, aki 2000km-t szeretne menni 1 tankkal.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Apollyon #322 üzenetére
Elég sokat pályázok, a magyar sofőrök nagy része most is 110-120-szal cammog, nem használja ki az elméleti maximumot. Linkeltem korábban, a balesetek 1%-át okozza abszolút gyorshajtás. Az átlagos magyar közlekedési morál pedig semmivel sem rosszabb, mint a Nyugati, kár ebből kiindulni. Nem véletlen, hogy Angliát teleszórták traffival, nyilván nem azért tették, mert mindenki lassan megy.
-
addikt
válasz #40993792 #330 üzenetére
És ennek mekkora része autópálya? Illetve mekkora része abszolút sebességtúllépés? Mert konkrétan erről beszéltünk eddig.
#329Zsolt_72
Ez a jogszabály több balesetet fog okozni, mint amennyit megelőz. A relatív gyorshajtással semmit sem tud kezdeni, miközben az okozza a balesetek nagy részét. Cserébe mondjuk előzés közben besatuz majd/elveszi a teljesítményt, és már meg is van a baj.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz mrlujoak #347 üzenetére
Klasszikus bulshit propaganda. Vigyék akkor le 100-ra, annál is minimális a túlélés esélye frontális ütközésnél.
Lásd: [link]
A frontális ütközés 64 km/órás, az oldalütközés 50 km/órás, az oszloppal való ütközés 29 km/órás, míg a gyalogossal való ütközés 40 km/órás sebességnél történik.
-
addikt
válasz mrlujoak #351 üzenetére
A tény meg az, amiről már korábban is beszéltünk, hogy a halálos balesetek 1%-áért felel az abszolút gyorshajtás autópályán. Oké, kezdjük el farigcsálni ezt az 1%-ot, nekem mind1. Szerinted hányan pengetnek 250-nel random autópályán? Ez mekkora hányada a teljes állománynak?
Látszat intézkedések ezek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen