Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PuMbA

    titán

    válasz repvez #11 üzenetére

    Játékokat elsősorban konzolokra fejlesztenek és mivel eddig a konzolokban harmatgyenge CPU volt, ezért most kezdődött el csak a váltás, hogy a next-gen konzolok megjelentek :) Kb. 1-2 év mire elkészülnek az első olyan játékok, amik már előző-gen konzolra nem lesznek és teljesen kihasználják az új konzolokban lévő Ryzen 7 3700X hasonmás CPU-t.

    Hogy konkrétumot is mondjak: az új Hitman, Shadow of the Tomb Raider, Death Stranding és Serious Sam 4 már 8-nál több magot is kihasznál jelenleg, ezek már félig-meddig next-gen motorok.

    Szóval a konklúzió, mindig nézd a konzolokat, mert nagyon kevés PC only címet készítenek, amibe belrakhatnák az összes szipi-szupi technológiát.

    [ Szerkesztve ]

  • Neovenator

    senior tag

    válasz repvez #11 üzenetére

    Ez kivételesen nem a Picipuha hibája...viszont egyértelműen a játékfejlesztőket sem lehet vádolni, mert sok a lóvé a piacban és mindenkit hajtanak a határidőkkel...az általad totálisan jogosan említett változásokhoz idő kell, alkalmasint alapjaiban újraírni a motorokat...erre általában a menedzsment semmi időt és pénzt nem akar "pazarolni", jöjjenek csak brute force megoldások (az legalább a hardvereseknek is jó, mert megint eladhatják a köv. generációt, talán valami pénzt is lehet érte szedni...szednek is), meg a külsős motorok (Unity, UE), "mennyen oszt jóvan"...szemléletváltás kéne, lassabb termékciklusok, nagyobb létszámú szoftveres meg alaposabban képzett programozók...de ezekre általában nem költenek...indie cégeknél pláne, meg ott annyira szükség sincs rá, a nagyok meg inkább licenszelnek még 15 Puff Daddy számot a játék autórádiójába, mintsem, hogy majd a jövőben megtérülő, a játékosoknak is kedvező, kiválóan optimalizált terméket tudjanak kiadni.

    Amúgy teljesen igazad van...sajnos. :)

    "The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"

  • PuMbA

    titán

    válasz repvez #14 üzenetére

    Most is többszálúság van. Minden játéknak 4 mag a minimum és 6-8 mag az ajánlott :) 5 évvel ezelőtt még csak 2 mag volt a minimum gépigény és 4 mag az ajánlott, tehát fejlődés volt / van. FPS számok is az egekben vannak egy jó procival, 160-600 körül, játéktól függően. Jelenleg inkább a VGA a limitáló tényező.

    [ Szerkesztve ]

  • zseko

    veterán

    válasz repvez #11 üzenetére

    Nem mondom, hogy igazam van, amennyire én tudom, a mantle célja inkább a fejlesztés felgyorsíttatása (kikényszerítése?) volt, mintsem a dx leváltása. Aztán, az elején a dx12 is azért volt 'butított', mert (kicsit sarkítva) az nv nem tudott valami tier szintet vagy mit, ezért bele sem tették. (még mindig azt mondom, ez az ahogy én tudom, nem pedig ahogy volt. Valószínűleg lehet nem is így volt, nálam ez csapódott le.)
    Aztán, a Vulcan api nekem konkrétan +40-60% FPS-t hozott a DX11-hez képest ugyanazon a hardveren.
    A többmagos feldolgozást annyiból említeném, hogy a BF5-höz az ajánlott proci az akkori 1300X procim volt, de a sima 4 mag miatt hiába volt 80fps-em, az mellett is játszhatatlan volt a játék mert szaggatott a proci miatt. Egy 4mag/4 szálas procival meg teljesen jó volt.
    Meg ahogy írták, amíg a fejlesztők nem cserélik le ténylegesen dx12-esre a játékmotort, csak a régit toldozzák-foldozzák, addig olyan is lesz, meg ugye ott vannak a konzolok, sajnos vagy sem, azok az elsődleges fejlesztési platformok, nem a pc.

    HR24.hu

Új hozzászólás Aktív témák