Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz #56573440 #38 üzenetére
Azt en nem vennem az ervek koze, hogy "nem birna' az elektromos halozat". A mostani. De nem egyik naprol a masikra novekedne meg az igeny, nem beszelve arrol, hogy ha kereslet van, akkor termelni is megeri, az alternativ modok meg pont mostansag is esnek arban (pl. napelem), konnyen keresztezi egymast a ket gorbe, es lesz termeles is [nemeteknel az atom leallitasanak igenye miatt van is mar es novekszik]. Raadasul mindenhol helyben termelodhet, a halozat ugyan megnovekedett iranyitasi/kiegyenlitesi, de csokkentett szallitasi feladatot latna el, kozpontositott helyett elosztott rendszerkent funkcionalhatna. Nem olyan rossz jovokep ez sztem a villamos energianak.
-
axioma
veterán
válasz #56573440 #57 üzenetére
Csak roviden, mert rengeteget irtal...
Igen, a cs.hazaknal lehetne megoldani az eves energiaigenyt helyi termelessel. PH kozeli hazakban nyilvan, es azzal a kozelitessel szamolva, hogy Mo-on egy jol tajolt 1 W-nyi napelemtol eves szinten 1kWh teljesitmeny varhato, me'g a mi nem visszafogott fogyasztasunkkal is egy jol tervezett cs. haz deli tetosikjara elferne. Jo, tarsashazi lakasoknal ez nem annyira megoldas (bar a nem arnyekolt hazfal is felhasznalhato lenne, meg ablakba integralttal is kiserleteztek stb.)
Az ipar az valoban mas teszta, mondjuk amint valos problema lesz, tippem szerint megnovekszik a 3 muszakos melo vagy a csak ejszakas uzem stb. hogy a zsinoraramot jobban kihasznaljak.
Nemeteknel amirol tudok, csak az egyik nagyobb szolgaltatonal masfel ev alatt 25e olyan meretu napelemet kotottek be a halozatba, amire mar a korlatozasi lehetoseg is kotelezo a csatlakozashoz (korvezerlo eszkoz, egy bizonyos teljesitmeny alatt nem kerik). Persze lehet, hogy ez a teljeshez viszonyitva bakfitty, a novekedesi rata viszont jelzi, hogy ez egy bizonyos szintig kb. csak osztonzokon (penzugyi itt es most) mulik, lehetne termeltetni, sot a beruhazast letolni a termelo fele. Arrol nem is beszelve, hogy ha az energiaehseg novekedeset pont egy hatekony akkutechnologia novelne', akkor a napi tarolas biztosan megoldhato lenne helyben, csak az eves kiegyenlites kerdes (eszaki-deli felteket azert annyira nem lenne egyszeru osszedolgozni).
Nuklearis: igy is fel lehet fogni ahogy te irtad, masreszt olyan hasonlitast is hallottam a fukushimairol, hogy a szokoarban meghalt x nagysagrendu ember, a reaktor meg ennek ellenere csak kisse serult, joval kevesebb az abbol fakado aldozatok szama (akar a jovore vonatkoztatva a sugarszennyezes hatasaval is). De ezzel ne vitatkozz, mert nem feltetlen ertek egyet, csak jelzem mint ellentetes ervet, bar inkabb a biztonsagossagra utalt. Ja es hogy ugy is lehetne nezni, hogy egy mondjuk szentuzelesu eromubol folepitett hasonlo teljesitmeny az ezzel szemben mennyit szennyezne a levegobe kerulo karos anyagaival baleset nelkul is... (jo, nem csak az van, de mindnek van valami hatasa). -
axioma
veterán
válasz #56573440 #59 üzenetére
Ja en az olajsejkekkel nem vitatkoztam, nem is tudok velemenyt formalni, hogy akar akku akar napelem szempontjabol volt-e es mekkora hatasuk.
Jogos, lehet marketing az atombaleset koruli kommunikacioban, akkor huzzuk ki azt az ervet. Bar a technologia mindig javul, egyre tobb a 9-es, ugyhogy en nem felek jobban az eromuvektol, minthogy fejemre esik egy repulo.
Az akku nekem nem kene 2 perc alatt toltodjon, az energiasuruseg es az allasi veszteseg gorbeje fontosabb. A mobilom is otthon mindig az asztali dock-ban van, raer toltodni... auto stb. lehetne ugyanigy. Es ahogy mas uj termekek eseten (muanyag mint muszalas textil...), az akku se kene mindenaron minden energiaformat kivaltson. Meg a napenergia sem: az se mindegy, hogy 10 vagy 60%-a az igenyeknek lesz lefedve.
De sztem tultargyaltuk, elegge sok az off benne. -
axioma
veterán
válasz #56573440 #61 üzenetére
Ja nekem masodik kocsim van es 30km-nel messzebb azzal nem megyek (jellemzoen heti 1-2x 5-10km tavolsagra, de azokban az esetekben meg nagyon kell), az ilyenekre gondoltam, itt az agglomeracioban eleg suru megoldas. Annak is kene sokoras toltes. A "nagy" autonk mas teszta (nagy = 15+ eves ezres swift), de az is csak havonta 1x vagy nyaron megy messzebbre.
Mas kerdes hogy az 1300km-re elmenni nehany nap sielesert nekem eleve pazarlasnak tunik... bar lehet hogy csak a csoro vagyok hozza meg a nem szeretek sielni okok vannak a hatterben. -
axioma
veterán
válasz #56573440 #65 üzenetére
Bocs, nem akartam hogy magadra vedd... ugy altalaban gondoltam, hogy az utazas meg a szallitas volumeneben lenne csokkentheto, akkor nem merulne fel problemakent, hogy egy toltes hany km.
Nalunk meg 2 gyerek miatt nem valaszthato kerdes a nyaralas, furdozes... szerencsere koltseges hobbink nincs (vagy hat legalabbis nem koltseges modon uzom/uzzuk), bar mondjuk pont nem orulnek, ha Kinabol nem lehetne ezt-azt rendelni.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Autóhifi
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Ukrajnai háború
- OLED TV topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- További aktív témák...