Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Mondjuk, ha nem garanciális javításra kell valamit beadni, akkor igencsak számít, hogy
    - kuka és vehetsz újat
    - egy új készülékénél magasabb áron "javítja" meg (valójában cseréli) a hivatalos "szerviz" (aki csak továbbpostázza az apple-nek, hogy utána megkapja a cserekészüléket)
    - bármelyik ezzel foglalkozó szerviz képes alkatrészt beszerezni hozzá és javítani

    Az usában is nagyon küzdenek a right to repair mozgalomban. A gyártók mindenféle kamu szerviztámogatási programot meg együttműködést jelentenek be, hogy ezzel bizonygassák a törvényhozóknak, hogy nincsen szükség szabályozásra, hiszem minden lehetőség adott. Valóságban meg vagy suttyomban felmondják a megállapodásokat később, s kamu - teljesen életszerűtlen és árazású, a főbb alkatrészekre nem kiterjedő - rendszert vezetnek be alibiből. A john deere is ilyen... drm-es alkatrészek vannak a traktorban és hetekig várhat a gazda, hogy a sales man kimenjen és aktiválja a javítást. És olyan kamu együttműködést kötnek, amit jogilag kielemezve kiderül, hogy ők nagyon lelkesen támogatják a javíthatóságot, csak nem a traktoroknál, amit ők gyártanak. Az állítólag megvehető szoftvereket meg nem lehet megvenni sehol, csak a sales man használhatja az aktiváláshoz.

    És olyan kampányvideókat készítenek a gyártók, ami szerint, ha 3rd party szervízbe adod a készülékedet, akkor megerőszakolnak a parkolóban és kirabolják a házadat és kínai megfigyelő szoftvert telepítenek a készülékedre.

    Ez annyiból érdekes, mert az amcsiknál bevezetett korlátozások átcsorognak az eu-ba is, itt is rákényszerítik a fogyasztókra, hacsak a törvényi szabályozás nem akadályozza meg. (pl magyarként és eu tagként is fizetünk amcsi szoftverszabadalmi díjakat itt hivatalos forgalomban lévő termékeknél, még akkor is ha lejártak már itt vagy sosem voltak érvényesek itt - mert amcsi cégek beszedik mindenképpen. Vagy fizetem és megvehetem a terméket vagy nem fizetem és vehetek helyette kínait)

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz ledgeri #14 üzenetére

    Sőt.. ha törött kijelzős új, akkor a hivatalos szerviznél is egy vagyon lehet a javítás, mert nem garis. Ami nagyrészt abból áll, hogy az áldást adó készülékkel aktiválni kell összeszerelés után. Már, ha egyáltalán nálunk van ilyen az országban... mert lehet csak jó pénzért adnak egy újat és a régi megy a darálóba.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz gthomma #27 üzenetére

    üzleti érdek... direkt nem oldják fel... sőt "véltelenül" szokták lezárni korábban korlátozás nélkül forgalomba hozott készülékek alkatrészcseréjét is, hogy a 3rd party szervizekkel javíttatók szidják a szervizeket, amiért egyszer csak nem működik tovább a telefon frissítés után. Hányszor játszották el ezt eddig, 3x? Aztán persze szánják bánják a "balseset", de a lényeg, hogy a vásárló érezze, bármikor kizárhatják a telefonjából, ha nem apple szervizbe vitte.

    Az iphone 5 hivatalos képernyője sem azért 50 ezer forint, mert olyan drága egy alkatrész, hanem azért, hogy ne javíttasd meg. Ezért vannak direkt több hetes átfutási idős akadékoskodások is a 3rd party-knak nagy kegyeesen elérhetővé tett alkatrészek kapcsán. Lehet mutogatni, hogy de hát javítható, a gyakorlatban viszont gazdasági totálkár a rendszerük miatt.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Tikakukac #44 üzenetére

    Régi homáros telemaxos történetek... eh. Fel nem tudom fogni, hogy márkának miért éri meg az, hogy lejárassák a nevét. Pontosabban sejtem... valsz kelet-európai mentalitásba passzol, hogy kétes szolgáltatást nyújtanak. Persze, ha a többségnek jó, akkor miért is változtatnának.

    Nem tudom az eu-ban másképp kell-e, mint az usában. De gyanítom itt is hasonló rendszer lehet. Hogy vagy be kell küldeni a központba a hibás alkatrészt és csak akkor kap helyette a szerviz másikat. Vagy olyan magas letéti díjat szednek az alkatrészre, ami többe kerül, mint egy új készülék. Ha nem adják le a hibás kijelzőt, akkor nem kapják vissza a letéti díjat. Aztán a csóri keleti szerviz meg kókányol a minimálbéres melósával.

    Meg eleve van amit lehet csak továbbküldéssel "javítanak". Usában is híres az a szerviz cég, akivel a "szervizekből" beküldött készülékeket javíttatják... kedves kis munkavízumos vietnámi melósokkal, akinek még hurrikán ideje alatt sem szabad a sor mellől felállni. Ha panaszkodnak meg toloncolódnak vissza haza.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz .Szaki. #49 üzenetére

    egészen egyszerűen nem így működik. Alsó hangon el kell fogadniuk egy szabályzatot, ami nem az ügyfélnek, hanem az applenek kedvező megoldásokat tartalmaz. Aztán csillagászati áron bérelni az appletől áldásadó gépet.
    Nem látjuk milyen szerződés van az apple és a hivatalos szerviz közt. Viszont jó eséllyel kevésbé honorálják, ha garanciális csere egy készülék, mintha nem csere vagy nem garanciális. Az alkatrészellátásról pedig már írtam, könnyen lehet, hogy nem tarthatnak készleten alkatrészt. Bár lehet az eu-ban kénytelenek lazábban csinálni, mint az usában.

    Alapvetően nem jótékonysági intézmény egy szerviz. Szóval, ha olyan körülményeket teremt a gyártó, hogy ne érje meg az ügyfél számára ideális megoldást választani, akkor nem azt választják, nem fognak ráfizetni, hogy jó fejek legyenek.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz .Szaki. #56 üzenetére

    A felhasználót védeni? Hát erre valók azok a törvények, amelyek a jótállást előírják.
    A felhasználó pedig szavazhat a saját élménye szerint. Aki fillérszabó, az bugrishoz megy. Akinek meg minőségi munka kell, az minőségi helyre.

    A gyártó cégnek semmi érde sincsen a felhasználó védemlében. A cégnek a költő vásárló kell, nem pedig a supportot kérő ügyfél, utóbbi csak kiadás, amin spórolni kell. Supportkor csak arra jó az ügyfél, hogy eladjanak neki más szolgáltatásokat, termékeket is.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz asdf_ #61 üzenetére

    és az "új" alaplap lehet, hogy egy gumibakkal kitámasztott ic-s lesz, hogy ne essen le róla megint olyan gyorsan ;]

Új hozzászólás Aktív témák