Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Lord Myn #21 üzenetére

    Az API és a meghajtó. Az AMD az erőforrásainak zömét a DirectX 12-re és a Vulkan API-ra rakja, és emiatt az ő DirectX 12 és Vulkan meghajtóik a leggyorsabbak. Emiatt van az, hogy kijön egy DirectX 12-es vagy Vulkan játék, és lényegében helyből működik. Ezzel szemben az NV még mindig a DirectX 11-re fókuszálja az erőforrásuk zömét, és a DirectX 12, illetve a Vulkan ezért kevesebb figyelmet kap. Emiatt van az, hogy a DirectX 11-es alkalmazásokban az NV gyorsabb tud lenni, de gondjaik vannak eleinte a DirectX 12-es és Vulkan játékokkal, amelyeket idő helyrehozni, lásd World War Z.

    Az is lényeges, hogy a DirectX 11-es implementáció az NV-nél épp a legutóbbi driverekben javult sokat. Ez tett be mondjuk a GTA5-nek, de a lényeg, hogy gyorsabb lett. Az AMD már nem igazán raknak erőforrást a DirectX 11-be, így a korábban megért implementációt csak optimalizálják, de nem újítják fel jelentősen, ahogy az NV tette. Ezzel szemben nagyon sokat javítanak féléves szinten is a PAL-on, amiből csak a DirectX 12 és a Vulkan tud profitálni.

    Végeredményben ez egy felfogásbeli kérdés. Az AMD szerint a DirectX 12 és a Vulkan a fontos, így abba rakják a pénzt és az erőforrást, hogy az érkező DirectX 12 és Vulkan játékok helyből jók legyenek. Az NV szerint még mindig a DirectX 11 a fontos, így ők inkább arra fókuszálnak, még ha annak az az ára, hogy nem minden DirectX 12 és Vulkan játék lesz azonnal jó.

    Azt még hozzá kell tenni, hogy az AMD és az NVIDIA nagyon másképp csinálja a DirectX 12 és a Vulkan támogatását. Az AMD ezt alapvetően egy implementációból oldja meg. Van egy közös PAL, és fölé van rakva egy ICD, ami az API-ra vonatkozó adatokat tartalmazza. Tehát effektíve mindegy, hogy a játék DirectX 12 vagy Vulkan API-t használ, a driver oldalán ugyanazon a PAL rétegen fog futni. Az NVIDIA nem így csinálja, hanem van egy teljesen külön driver a DirectX 12-re és a Vulkan API-ra. Így mindkét API, a saját független implementációján működik. Mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya. Az AMD megoldásának előnye, hogy roppant egyszerű, hiszen két API-t szolgálnak ki egy rétegből, vagyis elég ezt a réteget fejleszteni, és mindkét API-n javul a működés. Viszont maga a rétegezés miatt ennek teljesítményhátránya lehet ahhoz képest, mintha mindkét API-ra külön implementáció lenne. Itt van az alapvető nézetkülönbség, ugyanis az AMD szerint pusztán ott behozod ezt a sebességhátrányt, hogy egy rétegre dolgozol, függetlenül az API-k számától, míg az NV szerint hosszabb távon mindenképpen a független implementáció a nyerő.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák