Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr.Momo

    tag

    válasz Zitta #1 üzenetére

    Gondolom személyesen ismersz minden személyzeti tagot a Vodafone-nál ha már így általánosítgatsz.

  • Dr.Momo

    tag

    A minden téren korlátlan mobil adatcsomagokkal a következő okok miatt veszélyes piacra lépni:

    1. Minden bázisállomáshoz egy felhordó hálózat kapcsolódik, és erre a bázisállomásra kapcsolódnak az ügyfelek. Ezt kb úgy kell elképzelni hogy az otthoni vezetékes internetedre rákötsz egy vezeték nélküli (Wifi) bázisállomást és ráengedsz 100 - 1000 eszközt. Ha itt mindenki elkezdene korlátlanul videót nézni, böngészni, torrentezni, stb. és eltekintünk attól, hogy a Wifi frekvencia megtellik akkor akár az 1Gbit/s-os neted is kb modemes sebességgel menne a legtöbb eszközökön. Az ügyfélélmény katasztrófa lenne.

    2. Fent már említettem, hogy minden bázisállomáson korlátozott a frekvenciakészlet amivel az eszközök kommunikálni tudnak a bázisállomásokkal. Ezt talán még a felhordó hálózati kapacításnál szűkebb keresztmetszet tud lenni. Míg a felhordó hálózatnál kiépíthesz akár egy optikai gerincet is ami jól skálázható addig a frekvencia készleted korlátos mert licensz alapján használhatod a meghatározott sávokat.

    3. CORE oldali licenszek. Minden hálózati berendezés amit a telco cégek használnak valamilyen neves telco beszállító termékei. Már maguk a berendezések árai is horribilisek, ezekre az operátorok horribilis licensz díjjakat fizetnek ami többnyire forgalom és/vagy előfizetői szám alapúak. Ha tegyük fel a rendszered képes a másodpercenkénti 20GB/s-os átvitelt biztosítani és 3millió ügyfelet kiszolgálni a teljes CORE hálózatán és ez mondjuk X-be kerül akkor jellemzően a 40GB/s és 6millióra bővítés már nem 2X lesz hanem jóval több. Nem is beszélve arról, hogy minden rendszer tervezésekor gondolni kell a redundanciára és jellemzően úgy kell tervezni a kapacításokat, hogy hiba esetén a tartalék rendszerek eltudják vinni a teljes forgalmat.

    4. Bevétel. Nem utolsó sorban mint minden vállalkozás mindenki nyereséget szeretne termelni (ezért költ milliárdokat a hálózat fejlesztésre és licenszekre, munkaerőre, stb.). Az elmúlt években a távközlési cégek lehetőségei eléggé beszűkültek. Míg régebben sokrétű szolgáltatásportfóliót nyújtottak ügyfeleiknek, mostmár kezdenek inkább internetszolgáltatóvá degradálódni. Gondoljatok bele, ha egyik napról a másikra korlátlan csomagokkal árasztanák el a piacot akkor a legfontosabb bevételi forrásukat határolnák be ahonnan nem lenne kitörési lehetőségük és folyamatossan versenyezniük kellene a konkurrens szolgáltatók áraival.

    Nem azt mondom, hogy ami a jelenlegi helyzet magyarországon az jó, de érthető hogy miért így alakult ki. Lehetne ezen még javítani és véleményem szerint javulni is fog az elkövetkező években, de ehhez idő kell és a szolgáltatók jelenlegi helyzetének is javulnia kell.

  • Dr.Momo

    tag

    válasz Zitta #40 üzenetére

    Érthető, hogy az embereknek nem az tűnik fel hogyha valami jól működik hanem az ha valami nem.

    Az senkit nem mozgat, hogy a nagyvárosok kb 99%-as és a fontos közlekedési útvonalak 97%-a le van fedve, hanem az ahol éppenséggel nem sikerül megállapodni egyik ingatlan üzemeltetőjével sem, hogy bázisállomást telepítsen le az adott cég.
    Ezen felül nem csak a bázisállomást kell letenni hanem a felhordóhálózatot is el kell juttatni oda valahogy. Ez még a nagyobb városokban viszonylag könnyedég kivitelezhető de távolabbi pontok esetén igazi kihívás lehet.

    Mivel a telefonod rádiójelekkel kommunikál és a környezeti viszonyok folyamatosan változhatnak így sajnos nem garantált, hogy amit a tervező programokban megterveznek az a valóságban is így fog viselkedni. Rengeteg tényező befolyásolja a rádió jelterjedését (reflexió, interferencia, stb.) illetve azt is fontos tudni hogy a mai modern antennarendszerek automatikusan tudják változtatni a karakterisztikájukat a mérések függvényében.

    Az ügyfélszolgálat felkészültségéről pedig annyit, hogy szerintem elképzelni sem tudod, hogy egy ügyfélszolgálatosnak mennyi szolgáltatás fajtát kell megtanulnia, mennyi féle rendszerben kell megtanulnia ezeket adminisztrálni, kicsit értenie is kell a mobil technológiához, kicsit IT-snak is kell lennie, mellete pénzügyesnek, szociális munkásnak és még olyan személyiséggel kell rendelkeznie, hogy az adott napon lévő 20. ordítozó ügyfelet is mosolyogva tisztelettel kiszolgálja és emellett tűrje a stresszt és örlüjön a 1,5x - 2x minimálbér közeli fizetésének. Nem véletlen, hogy ezek miatt hatalmas a fluktuáció az ügyfélszolgálati területen, és pont a fenti sokrétű tudás miatt nem kis munka egy új munkatársat csatarendbe állítani.

    Ami tény, hogy a Vodafone ügyfélszolgálata évről évre megelőzi a többi szolgálató ügyfélszolgálatait az előfizetői visszajelzések alapján. Ugyanez igaz az előfizetői élmény-indexre és az ajánlásra.

    Azt aláírom, hogy mindíg van hova fejlődni és azt sem lehet kizárni, hogy vannak hibák a rendszerben illetve, hogy a munkatársak nem tévedhetetlenek. Az emberek hibáznak és tévednek, ami szerintem fontosabb, hogyha kiderül, hogy az ügyfélnek igaza van akkor arra milyen megoldást tud az adott cég javasolni illetve mit tesz annak érdekében, hogy az ügyfél elégedett legyen. Tapasztalataim alapján a Vodafone-nál ez mindíg kiemelkedő volt!

    [ Szerkesztve ]

  • Dr.Momo

    tag

    válasz szetib #51 üzenetére

    Amennyire jól tudom az osztrák szomszédainknál nincs Vodafone, maximum a Telekom Austria-val van partnerségi megállapodás.
    Lehet példákkal dobálózni, hogy tőlünk nyugatra mennyivel szinvonalasabbak a szolgáltatások és nem csak a távközlési területen hanem például az egészségügyben és még sok más területen. Ennek mindnek megvan a maga oka és szerintem felesleges kitérni rá mert mindenki tisztában van a miértekkel, aki meg nem az bárhol utánanézhet.

    Amit leírtam az nem "vadbaromság" csupán a tények. Attól még, hogy mobilnetről beszélünk nem csak telefonokkal lehet csatlakozni, számtalan olyan esetet láttam már, hogy ügyfelek napi több száz GB adatot forgalmaznak el. Ezek nyílván nem a prohardver böngészésből jönnek össze. Gondolom a többi példaként említett országokban is vannak megkötések, és komolyabb előzetes piackutatás után vállalta be az operátor ezen díjcsomagok bevezetését.

    Másrészről azt feltételezni, hogy a szolgáltatók valamilyen módon manipulálják a mért adatforgalmat abszurdum. Az összes CORE oldali berendezés ami a mért forgalom alapján gyártja a számlázási rekordokat auditált rendszerek, ugyanúgy a számlázási rendszerek is, és ezek komoly ellenőrzéseknek vannak alávetve rendszeresen. Ugyanúgy ahogy a banki rendszereket és folyamatokat külsős szakértők és az állam szokták auditálni.
    Ha ez nem így lenne az NMHH komoly szankciókat vezetne be az adott cég ellen.

    [ Szerkesztve ]

  • Dr.Momo

    tag

    válasz RaveForce #53 üzenetére

    Ez így van. Talán ezért is van kicsit nagyobb rálátásom a témában mint az átlagembereknek...

  • Dr.Momo

    tag

    válasz szetib #55 üzenetére

    Az A1 nem Vodafone tulajdonú cég. Csak együttműködés van a két cég között, illetve kétirányú roaming megállapodás. Másrészről az hogy amit emberek hoznak létre ott mindíg is lesz korrupció. Ezen nem lehet változtatni, de a fenti felvetésnek ehhez semmi köze.
    Az adatmérés pont egy olyan dolog amit rendszeresen tesztelünk és több rendszeren keresztül kerül ellenőrzésre. Mi több a roaming partnerek (több száz operátor) is folyamatosan tesztelik a partnereik hálózatait és összehasonlításokat végeznek hogy a számolt (és számlázott) adatmennyiségek megegyeznek-e az ő általuk mért (és az ő rendszerikben mért) adatmennyiségekkel. Már csak ebből kiindulva is teljesen irreális a fenti felvetés!

  • Dr.Momo

    tag

    válasz kalifa777 #57 üzenetére

    Ez egy teljesen reális elvárás szerintem 2016-ban. Én is egyetértek veled. Sajnos azonban nem vagyok olyan pozícióban, hogy ilyenekben dönteni vagy változtatni tudjak.

  • Dr.Momo

    tag

    válasz RaveForce #56 üzenetére

    Persze vannak olyan helyzetek amikor nem lehet mit tenni, de eddigi tapasztalataim alapján minden panasz ki lett vizsgálva és ha nem sikerül megoldást találni akkor természetesen megteheti az ügyfél hogy másik szolgáltatót választ következmények nélkül. Én egy szakmai fórumon ezt nem nevezném magyarázkodásnak, egyszerűen csak sokan óriási ostobaságokat állítanak és ezt nem egyszerű szó nélkül hagyni ...

Új hozzászólás Aktív témák