- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- iPhone topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
> Ha ott ki tudnak alakítani olyan zárt környezetet, ami képes az élet fenntartására, akkor azt meg tudják tenni a földön is, akármennyire b...ák szét.
Nem errol szol a marsi sztori, hanem arrol, h ha pl. jon egy meteorit, akkor ne feltetlen haljunk ki teljesen. (Meg persze cool is.)
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
"A Tesla nem termelt eddig igazán nyereséget, az eladott autók értéke nem fedezte a gyártási/fejlesztési költségeket eddig sem. Ha nem lenne Musknak pénze, már rég lehúzták volna a rolót."
Jesszus, tenyleg semmi fogalmad nincs a valosagrol. A Tesla eves bevetele jelenleg 20 millard dollar korul van. Musk nagysagrendileg 10 millio dollart rakott bele. A Tesla 1) eleg sok bevetelt termel mar most is 2) annyi penzt tudnak behuzni befektetoktol, amennyit csak akarnak. Musknak semmit nem kell beleraknia.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz #92253184 #206 üzenetére
40e euro nem vészes azért a mai árak mellett. Egy közepes 330e BMW kb. 22 millió, és lassabb, gyengébb.
> Keres meg, ha a Tesla tényleg komoly, rentábilis gyártó lesz
5 éve meg azt mondták, hogy mindjárt csődbemegy. Ezekkel a fassagokkal szerintem ne untasd a topicot.
És miért ilyen érdekes ez neked? Teslat gondolom nem veszel, és nem is tízszerezted meg a pénzed a tőzsdén az utóbbi másfél évben. Hatakkormeg?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz #92253184 #211 üzenetére
P/E-t nézni gyorsan növő cég esetén, ami önti vissza bevételt fejlesztésbe? Nincs olyan komoly befektető, aki ilyet tenne. Mi a fene értelme van?
Te ugyanezeket leírtad az Amazonnal kapcsolatban a 2000es évek elején? Ott is volt 3000-es P/E...
Ezek alapján miért fektene bárki is pénzt veszteséges cégekbe?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
A lufi szot egyszeruen nem hasznaljak jol az emberek. Ugye az azt jelenti, amikor valamit masszivan felrearaz a piac, pl. 2000 kornyeken volt jopar olyan ceg, aminek semmifele termeke nem volt, es megis irtozatos valuacion mozgott.
A Tesla mas ugy. Szerintem a jelen ertekeltsegen befektetni mar nem kecsegtet akkora haszonnal, de
- vannak valos termekeik
- brutalisan novekednek (ellentetben a tobbi autogyartoval)
- van eselyuk arra, hogy Apple-modra letoljak a tobbi autogyartot
- nem birnak eleget gyartani a termekukbol, olyan product-market fitjuk vanSzoval az teljes fogalmatlansagra utal, hogy valaki egy VW P/E-jet hasonlitgatja a Tesla-ehoz. Pont ennyi erovel mondhatna azt, hogy a Fotaxi P/E-je 7, az Uber-e meg minusz sok, tehat a Fotaxi a robosztusabb ceg. Vagy hogy a CBA P/E-je 2010-ben sokkal jobban nezett ki, mint az Amazone.
> és talán azért mégsem ér annyit, mint kb. az összes többi autógyártó együtt, még ha van is mondjuk 5 év előnyük a szoftverben
Az a tobbi autogyarto irto nagy problemaja, hogy nem lehet csak ugy elkezdeni a vertikalis integraciot meg a szoftverfokuszt. Egyszeruen befektetoi szempontbol is szinte ertelmetlen. Gondolj bele, van X milliard dollarod, amibol nyereseget szeretnel termelni idovel. Tegyuk fel, hogy azt gondolod, hogy a jovo az elektromos autozase.
Mit finansziroznal inkabb: egy agilis uj startupot (sot, inkabb startup-portfoliot), vagy odaadnad a PSA konszernnek, hogy kezdje el atalakitani a meglevo gyarait, kezdjen el a szakszervezetekkel egyezkedni, stb.
Azt nem ertik sokan, hogy ha tenyleg az elektromos autozase a jovo, akkor a jelenlegi gyartok kozul soknak nulla vagy negativ az erteke -- mivel esetlegesen egyszerubb nullarol felhuzni egy sikeres e-autogyartot, mint atalakitani egy mostani mammutot. Es akkor elkezdik onnan nezni, hogy mi a P/E 2020-ban. Most erre mit lehet mondani?
Persze semmi sem biztos, de en jelenleg a 'regi' autogyaraknal a VW-t, esetleg a GM-et latom eselyesnek. Az is lehet, hogy a Toyota elindul az irrelevancia fele. Vagy nem. Az eselye megvan.
A 800 mrd market cap _nekem_ soknak tunik, en kb. 250 mrd korul kiszalltam a jatekbol, de nyilvan nem ertek hozza
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
" európában tudtommal egy év alatt 30%-ról 10%-ra csökkent a részesedésük a saját szegmensükben (éledezik a konkurencia)"
Ennek mennyi relevanciaja van, ha nem bírnak eleget gyártani?
Egyébként persze, simán lehet, hogy megvédik őket saját terepukon, de még nem látszik azért, hogy ki lesz az.
Más: az külön erdekes egyébként, hogy a VW lehet, hogy a dizelbotrany miatt fog hosszútávon túlélni.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Hm, nehez megmondani, csak ugye villanyautora nem lett volna cegautoado (asszem), meg az ertekvesztese is talan kevesebb, stb.
Oszinten szolva nekem egy Skoda Citigo kellett volna meg a csaladi kombi melle, a Greengo-s VW e-Up-okat is nagyon szeretem.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;